quote:Dank je Pluisje, je bent de beste!
Op donderdag 3 april 2003 22:18 schreef pluisje het volgende:
Ah, portier en Gerdo waren er nog*2 glaasjes ranja inschenkt voor de heren*
Mag ik nog een glaasje van je Pluisje?
quote:
Op donderdag 3 april 2003 22:18 schreef pluisje het volgende:
Ah, portier en Gerdo waren er nog*2 glaasjes ranja inschenkt voor de heren*
quote:Is het een vogel?
Op donderdag 3 april 2003 22:22 schreef portier het volgende:[..]
En zo snel al met het volgende deel toen het vorige deel vol was![]()
Is het een vliegtuig?
Neeheeee! Het is SuperPluis!
Tot de volgende keer
Mag ik van jou nog zo'n energie gevend glas ranja
* Zielig kijkt
quote:
Op donderdag 3 april 2003 22:27 schreef pluisje het volgende:
Hier Gerritje, een glaasje voor de schrik
Gaat het nu weer een beetje?
Naast een lekker glaasje ranja ook nog een kusje van pluisje!!
Gerritjes dag kan niet meer stuk
* Met gulzige teugen leegt assie het glas
*burp* .. oeps .. sorry mevrouw pluis
"Euh, hoi? Ik hoorde dat je hier wat lekkers kon drinken?"
He, jullie kende ik nog niet geloof ik
Mag ik misschien een glaasje ranja, en ik heb een beetje dorst!
quote:Van de hele dag maar in dat frietkot staan en in de playgound spelen krijg je ontzettende dorst!
Op vrijdag 4 april 2003 14:38 schreef pluisje het volgende:
Jeetje Gerdo, wat ben jij een dorstig typjeMaar geeft niet hoor, ik heb ranja zat
Dat had ik nodig...
* theborgnl schuift zn (lege) bekertje nog eens in de richting van de toonbank.
quote:Ohjah, bedrijfsgeheim...
Op zaterdag 5 april 2003 22:44 schreef pluisje het volgende:
Ha, dat ga ik jou mooi niet vertellen
* theborgnl voelt zich dom, dat was niet slim om te vragen. Natuurlijk krijgt hij daar geen antwoord op.
Maar hou jij je maar bezig met ranja drinken, dan neem ik het ranja maken wel voor mijn rekening
* pluisje had eigenlijk een vrije zondag, maar schenkt toch even wat glaasjes in voor de heren
quote:* Gerritje springt vanachter het stalletje vandaan en roept "ha die Japie! ik ben er!!"
Op woensdag 30 april 2003 15:04 schreef Jan-jaap het volgende:
*jan-jaap loopt na een lange tijd weer eens langs het ranjastalletje en kijkt of er iemand is
SLURP
Nog, Encore
* gaat met een groot glas ranja(met een rietje heh, niet vergeten met een rietje) lekker languit liggen in de zon. Er kan maar een iemand zulke lekkere ranja maken.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:49 schreef pluisje het volgende:
.....en dat ben ik
Niet Dringen ! . Niet Duwen, er is genoeg ranja voor iedereen * Schreeuwt de officier tegen de wachtenden. Dan gaan ze verder en laten het stalletje verder met rust.
* pluisje brengt JanJaap weer een beetje op temperatuur met lekkere koude ranja
quote:ik loop zo hard om eerder van de ranja te proeven
Op vrijdag 30 mei 2003 17:30 schreef pluisje het volgende:
Wie gaat er nou hardlopen in die hitte?* pluisje brengt JanJaap weer een beetje op temperatuur met lekkere koude ranja
bedant pluisje
Pluis .. .. mag ik ook een glaasje koude ranje
Ik wist niet eens dat ik een bel had hangen hier
quote:Goedkoop overgekocht van een mannetje zeker
Op vrijdag 30 mei 2003 17:39 schreef pluisje het volgende:
* pluisje mengt en schenkt zich een ongeluk en schrikt zich vervolgens een hoedje van een hels kabaalIk wist niet eens dat ik een bel had hangen hier
Pluisje voor de lekkere ranja
SLURP
Zow nu kan ik moe maar voldaan neerploffen
Na de tocht van het kasteel naar het centrum, komt de karavaan aan bij het stalletje. De Pretorian_Guards sluiten snel de omgeving af en plaatsen bordjes om aan te geven dat het Ranjastalletje wegens verbouwing gesloten is.
Het oude stalletje wordt tot de grond aan afgebroken en er wordt een nieuw vlondersysteem geplaatst dat de fundering vormt voor het nieuwe stalletje. Dan wordt er aan de opbouw begonnen. Stevige eikenhouten balken vormen de eerste steunlaag op de fundering waar de wanden van het stalletje aan worden opgetrokken. Er komt een nieuwe toonbank in speciaal door een meubelmaker op maat voor Pluisje gemaakt. Tezamen met een door een wijnhandelaar uitgevonden tapsysteem - zodat pluisje niet meer met grote kannen ranja hoeft te zeulen als ze daar geen zin in heeft - vormt dit de basis van het nieuwe stalletje.
Met de warme zomerdagen in het vooruitzicht wordt een mooi terras aangelegd achter het stalletje met gezellige zitjes. Lange, zwoele zomeravonden kunnen hier onder het genot van een glaasje ranja en een goed gesprek tussen vrienden worden doorgebracht.
Een nieuw dak met een waterafvoer systeem maakt het geheel compleet. Het enige originele van het oude stalletje is de ranja en de eigenaresse, voor de rest is het stalletje compleet vernieuwd.
Dan halen de Pretorian Guards de borden weer weg en worden alle bouwmaterialen en rommel opgeruimd en afgevoerd. De werklieden en Pretorian Guards vertrekken en aan niets is te zien dat er mensen druk bezig zijn geweest. Op de plaats van het oude stalletje staat een nieuw stalletje.
Naar een idee van LD - tekst&plaatjes: Phoenixx
so hee dat is verbouw ziet er top uit maar dat ziet het staletje van pluizebolletje altijd.
Pluisje mag ik een emmer ranja van je? ik heb het een beetje dorst
"Goedemiddag pluisje.
Sja - we dachten, dit is misschien een originelere manier om 'dankjewel' te zeggen dan een mailtje!
Mag ik ook een glaasje ranja, alsjeblieft?"
* pluisje tapt glaasjes ranja dat het een lieve lust is
mag ik een groot glas ranja pluise
trouwens het is een mooi stalletje geworden
quote:ranja van de eilandprinces iets kosten? nog nooit van gehoord
Op vrijdag 11 juli 2003 18:12 schreef Guusie het volgende:
Mag Guusie ook een bekertje? hoeveel kost da?
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 18:19 schreef Magneet het volgende:[..]
ranja van de eilandprinces iets kosten? nog nooit van gehoord
Hoi Pluisje , heb je nog 2 glazen ranja voor ons?
veel plezier daar
* Asschen_sukar mompelt: "ongeduldige type's tegenwoordig"
goh wat leuk
mag ik 1 ranja?
Dag dwergje, hier, een klein glaasje ranja met een rietje
ik zal uw daad onthouden, mocht u ooit dwergenbier willen moet u maar bij mij langskomen
* Dagobert hakkelt even als hij pluisje ziet. Zijn laatste ontmoeting was niet de meest vlekkeloze en al zullen haar herinneringen slechter zijn dan de zijne, Dagobert voelt zich er niet heel erg gemakkelijk bij.
Goedeavond pluisje.............euhm...... mag ik een glas van je overheerlijke ranja?
Uhm..
Tja...
Watte...kijk je vriendelijk...ben ik niet van je gewend
* pluisje houdt haar handjes stevig op haar alarmbelletje
Sorry...... ik weet het ook niet, maar ik ben veranderd. vraag me niet hoe.....
* Dagobert legt een hand op de hand die pluisje aan de alarmbel heeft,
Vertrouw me nou maar, het is echt zo
*loei loei loei* *tring tring tring*
oeps
*uit-knopje zoekt*
* elcastel trappelt al van blijdschap nu hij weet dat zijn vraag beantwoord kan worden
quote:Tattuuu Tatuuu... Hier is de FOk!Politie dan.. wat is er aan de hand.. is er ergens een boef.. die we kunnen vangen.. guusie trekt zijn waterpistool... eeeuuh... ik bedoel zijn geweer.. en gaat alvast rondkijken
Op dinsdag 15 juli 2003 23:37 schreef pluisje het volgende:
* pluisje schrok een beetje van Dagoberts hand...en heeft per ongeluk de alarmbel ingedrukt....*loei loei loei* *tring tring tring*
oeps*uit-knopje zoekt*
quote:He hoi Guusie
Op dinsdag 15 juli 2003 23:41 schreef Guusie het volgende:[..]
Tattuuu Tatuuu... Hier is de FOk!Politie dan.. wat is er aan de hand.. is er ergens een boef.. die we kunnen vangen.. guusie trekt zijn waterpistool... eeeuuh... ik bedoel zijn geweer.. en gaat alvast rondkijken
Nou zo te zien is er helemaal niemand meer
quote:was ik laat? misschien moet ik dan maar een extra lampje op het politie bureau laten branden
Op dinsdag 15 juli 2003 23:43 schreef pluisje het volgende:[..]
He hoi Guusie
Nou zo te zien is er helemaal niemand meer
quote:Er was niet echt iets aan de hand denk ik...ik schrok even enzo, maar de vogel eend is al gevlogen
Op dinsdag 15 juli 2003 23:45 schreef Guusie het volgende:[..]
was ik laat? misschien moet ik dan maar een extra lampje op het politie bureau laten branden
maar.. hoe zag de dader er uit?
quote:Ah, u bent de meneer van dat rare drankje
Op dinsdag 15 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:
* elcastel voelt aan zichzelf of hij er wel werkelijk is en denkt dat iemand hem over het hoofd ziet nu
Ik zal binnenkort eens wat gaan mengen....mocht het groen worden bent u de eerste die het hoort
* pluisje sluit de luiken van haar stalletje en gaat op huis aan
quote:Dus er is niks aan de hand... Of moet ik die eend nog achterna... in iedergeval.. de airco van mijn auto was kapoet.. en super heet.. mag ik een koud glaasje ranja?
Op dinsdag 15 juli 2003 23:48 schreef pluisje het volgende:[..]
Ah, u bent de meneer van dat rare drankje
Ik zal binnenkort eens wat gaan mengen....mocht het groen worden bent u de eerste die het hoort
* pluisje sluit de luiken van haar stalletje en gaat op huis aan
quote:*achter grassprietje vandaan springt. En NiXz's auto opnieuw lanccert
Op dinsdag 15 juli 2003 23:55 schreef NiXz het volgende:
* NiXz in zijn gerepareerde auto nadert weer met volle vaart het Ranjastalletje...
Hebben ze daar nou heel de nacht gestaan?
Dag mensen, jullie willen allemaal ranja? Kan hoor
* pluisje slaat direct aan het mengen, en tovert enkele minuten laten enkele koude glaasjes ranja tevoorschijn
Proost
Auto? Waar? Oh die
Ja, we moeten het echt eens gaan hebben over het parkeerbeleid hier
* pluisje geeft Magneet glaasje ranja
Alsjeblieft
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:37 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Die ranja van je wordt met de dag lekkerder trouwens!
Hoi AirRaid
Wat zie jij er verrot uit zeg, hier, een lekker groot glas ranja
heej pluisje, zou ik een glas ranja van jou mogen?? niet te groot a.u.b. anders val ik strax weer in mijn glas
* Preliator kijkt waar die nou net toch in stond...
oh sorry Rhapsody, gaat ie?
het gaat wel weer, was wel ff schrikken, ik dacht al van nou hier ook al drempels?
Ranja helpt ook goed tegen de schrik
Kijk eens, nu kan je net zoveel drinken als je wil, zonder in je glas te vallen
Mag ik alstublieft een glas koude ranja ?
quote:* Preliator glimt van blijdschap
Op woensdag 16 juli 2003 13:30 schreef pluisje het volgende:
* pluisje tilt het dwergje op de toonbank, en geeft hem een klein rietje, wat ze aansluit op een ranja-tankjeKijk eens, nu kan je net zoveel drinken als je wil, zonder in je glas te vallen
bedankt!
* Preliator begint te drinken
Het is me nog niet gelukt om groene ranja te mengen, maar u blieft vast wel een glaasje oranje?
Alstublieft
[Dit bericht is gewijzigd door joda op 16-07-2003 13:41]
Heerlijk, die kan ik wel even gebruiken.
* elcastel likt gezicht schoon
Ik ga even naar het strand, die oranje is denk ik zelfs lekkerder dan Reine Claude, tot straks...
*op fiets stapt*
*goed kijkt*
Joda!!
* pluisje twijfelt geen seconde en giet een bekertje ranja zo goed mogelijk in Joda's mond
Gaat het?
quote:yup, het gaat al weer veel beter! Die ranja doet een mens soms echt goed.
Op woensdag 16 juli 2003 13:49 schreef pluisje het volgende:
* pluisje meent iets te horen, maar ziet in de directe omgeving slechts een plasje water*goed kijkt*
Joda!!
* pluisje twijfelt geen seconde en giet een bekertje ranja zo goed mogelijk in Joda's mond
Gaat het?
ik hoor van een boel mensen op het eiland dat jij de beste ranja van het hel eiland maakt. Is er ook een mogelijkheid dat je vanmiddag bij de Sensationele opening van de jachthaven ranja kan schenken?
Lelijke aap, de vaten staan achter het stalletje, neem er maar eentje mee
Joda, ik zie je gewoon opknappen
jpfeikens, zal ik je een vat meegeven? Dan kan men zelf ranja inschenken, dat is misschien het makkelijkst
*aait over puntmutsje van schattige dwergje*
* Preliator stopt met drinken
sorry ik heb t hele vat leeggedronken
t was zo lekker ik kon gewoon niet stoppen met drinken...
Oeh...koetjesrepen
*snel opeet voor ze gesmolten zijn*
quote:okee, maar ik moet weer gaan, want ik moet nog een klein stukje van mn hutje verfen. Doei
Op woensdag 16 juli 2003 14:41 schreef pluisje het volgende:
Geeft niet hoor dwergje, je had het nodig
Als je nog meer wil dan hoor ik dat wel he?
* Preliator gaat weer weg, en laat als dan een kratje dwergenbier achter
quote:Moet je niet eerst mengen pluis? Je schenkt toch geen ranja van gisteren he?!
Op donderdag 17 juli 2003 10:29 schreef pluisje het volgende:
* pluisje schenkt ranja in
Kijk, ik heb net wat vaten gemend
Oh, en Lelijke_aap...oude ranja schenk ik niet hoor..wat er aan het einde van de dag overblijft drink ik lekker allemaal op
quote:Oh gelukkig, ik dacht al! Waarom verkoop je je ranja eigenlijk niet in flessen in de supermarkt?
Op donderdag 17 juli 2003 13:37 schreef pluisje het volgende:
Ja hoorKijk, ik heb net wat vaten gemend
Oh, en Lelijke_aap...oude ranja schenk ik niet hoor..wat er aan het einde van de dag overblijft drink ik lekker allemaal op
quote:Omdat dat natuurlijk nooit zo vers is als vers getapte!!
Op donderdag 17 juli 2003 13:39 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
Oh gelukkig, ik dacht al! Waarom verkoop je je ranja eigenlijk niet in flessen in de supermarkt?
heb je voor mij 2 glaasjes (heb je ook groene?)
[Dit bericht is gewijzigd door Rhapsody op 17-07-2003 14:53]
* pluisje schenkt oranje ranja in voor Rhapsody en kijkt naat de snelle auto die aan komt rijden.
Leuk autootje meneer, past u wel op dat u geen ranja op de bekleding morst? Dat zou zonde zijn...van de ranja
Dank je wel pluisje voor de ranja
Pluisje heeft het nog niet voor elkaar om groene ranja te produceren, maar blauwe daarintegen wel!
* Inquistor87 krijgt glinsterende oogjes en knippert lief
* pluisje schenkt ranja voor alle aanwezigen en geeft ze wat extra parasolletjes voor het lange wachten
Goeden dag prinses ,
Mogen wij een bekertje ranja tegen de dorst ?
Ehm genoodzakelijke de diverse aanslagen die met moderne voertuigen zijn gepleegt krijgt u van de aanwezige strijdkrachten permanente bewaking bij uw stalletje in de hoop dat zij verdere aanslagen kunnen verkomen. Het zou zonde zijn als u als prinses en ranja verkoopster ten ondergaat aan een ongeluk door een metalen doos op wieltjes.
GoedenAvond, heeft u misschien een voortreffelijke en smaakvolle zachte zomer Ranja?? het liefst een uit 1983??
Het stalletje is nog gesloten en Lelijke_Aap wacht zoals iedere ochtend op Pluisje's heerlijke ranja.
Oeps
Nou, uhm, ranja dan maar he
* pluisje schenkt in voor de klanten, en geeft de bewakers er ook een, tegen de schrik
Ik kom trouwens weer mijn vaste vaatje halen.
hoi pluizebol, mag ik een glas ranja
van dat fietsen krijg je namelijk dorst
Die bewakers beschermen me, soms gebeuren hier wel vreemde dingen hoor, en dan is dit wel een veilig idee
* pluisje klimt uit haar stalletje, en doet *bel* aan AirRaids fietsbel, waarna ze hem een glaasje ranja geeft
zou je mijn bidons ook even met ranja willen vullen, voor onderweg?
pfff
heej pluisje! heb je mss weer een klein glaasje ranja voor mij???
ik zal proberen niet te vallen
Mijn naam is inderdaad Ukkipukkie en ik logeer deze zomer bij ome AirRaid. En ik vind het supertof op dit eiland. Alle mensen zij heel erg aardig tegen je.
* Ukkipukkie slurt aan zijn ranja
* pluisje komt wat slaperig aangehuppeld
He, Lelijke Aap
* pluisje schenkt snel een glaasje in voor haar vaste klant
De permanente bewaking lijkt te werken. Het vriendelijke karakter van het stalletje komt weer boven en de negatieve uitstraling verdwijnt als sneeuw voor de zon. De bewakers zijn tevreden
Oeh, grote meneer
*buiging maakt*
Dag meneer, wilt u ranja?
quote:* Sjaak komt langs met een briefje in zijn mond
Op maandag 21 juli 2003 22:40 schreef pluisje het volgende:
*inschenkt*Alstublieft
Wat heeft u een mooi pak, meneer
Lieve pluisje,
zou je een paar kannetjes ranja kunnen brengen bij Villa Rhapsody
we zijn aan het BBQ'en en zijn door het drinken heen.
groeten AirRaid
zou ik van u een aardbeien-ranja mogen?
dan duurt het wachten misschien niet zo lang
quote:*slurp*
Op maandag 21 juli 2003 22:40 schreef pluisje het volgende:
Wat heeft u een mooi pak, meneer
* drinkt laatste restje ranja op , betaald keurig netjes en vertrekt weer *
Opeens wordt ze opgeschrikt door het geritsel in de struiken rond het stalletje en ziet ze met haar goede ogen dat er een jongeman uit de struiken te voorschijn komt.
De jongeman loopt richting het stalletje en kijkt goed om zich heen als er niemand is.
Als dat zo blijkt gaat hij met zijn rug tegen het stalletje zitten wachtend tot het licht wordt en er iemand komt.
De uil slaat langzaam haar vleugels uit en zweeft geluidloos weg in het licht van de maan op zoek naar een rustig plekje.
Langzaam wordt het weer stil rond het stalletje behalve het geluid van licht gesnurk en het geluid van nachtdieren is er verder niets te horen.
Zachtjes oehoeht de uil in de verte.
Jeempie, het is druk hier op de vroeger ochtend
* pluisje werkt de klanten in volgorde van de rij af
Ranja voor Villa Rhapsody....ga ik zo meteen doen!
aardbeienranja voor ellufie: klaar terwijl u wacht
de ene keer iets langer dan de andere
Grootverpakking voor die meneer in dat mooie pak...neh, dacht het niet. Het is goed voor uw conditie om zo af en toe naar mijn stalletje te sprinten
Ranjaatje voor Lelijke Aap...haar trouwe klant
Zo, dan heb ik ze allemaal wel gehad
*snurk*
Huh, wat hoor ik?
* pluisje kijkt eens goed en ziet een snurkend mannetje zitten
Meneeeeer!
Wilt u niet zo'n herrie maken ja?
He hoi Jan Jaap, ik had je niet herkend met je ogen dicht
*ranja inschenkt*
quote:bedankt pluisje dat had ik niet nodig ,ka ik er weer 24 mee door
Op dinsdag 22 juli 2003 09:41 schreef pluisje het volgende:
* pluisje komt net weer aangelopenHe hoi Jan Jaap, ik had je niet herkend met je ogen dicht
*ranja inschenkt*
Mijn ranja is op Het is zo warm en ik heb alle tonnetje leeg gedronken
Heb jij nog wat voor mij?
Dat is mijn reclame voor die meneer die bieren verkoopt in mijn Hotel Hij kan tenminste wel bij de tap
Maar ik moet die nog ergens ophangen, weet alleen niet zo goed waar biermensen zijn eigenlijk
Misschien aan een mooie boom bij de haven? Als mensen lang gereisd hebben, hebben ze misschien wel trek in bier
Doei he
* Marlo vergeet halsoverkop de ranja en rent als een speer naar de haven.
Ik had toch net tonnetjes van je gekregen
* Marlo pakt de tonnetjes op, geeft pluis een knuf en loopt waar naar het hotel.
Ik woon bij Rhapsody en ik heb gehoord dat jij de lekkerste ranja van het hele eiland hebt, mag ik misschien eens proeven?
Wat krijg je van mij?
Ik denk dat ik hiet nog wel wat vaker rond zal hangen, de ranja is verukkelijk!!!
dag mevrouw met de lekkere ranja, zou ik misschien een lekker glaasje ranja met rietje van jou mogen??
Jij drinkt ook veel zeg, voor zo'n klein mannetje
Kijk eens, een klein glaasje, met een extra lang rietje, zodat je gewoon op de grond kan blijven staan, en niet op het glas hoeft te klimmen
Heeft u voor mij ook een glaasje graag ? Rietje is niet noodzakelijk en als het mag een groot glas ??
en tjsaaa je ranja is gewoon lekker en als ik dan langsrij en ik zie je stalletje openstaan
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 22:52 schreef Preliator het volgende:
oh heb je dat speciaal voor mij zo gemaakt??en tjsaaa je ranja is gewoon lekker en als ik dan langsrij en ik zie je stalletje openstaan
Hihi, nu heb ik snel én veel, bedankt Pluisje.
zo daar heb ik optimaal van genoten
het was weer lekker pluisje!!
* Preliator rijdt in zn mini naar zn hutje
* Lelijke_Aap stopt zijn dagelijkse vaatje onder de snelbinders.
Hier, een nieuwe voorraad
hardcorealways, da's prima hoor, zal ik morgen wat vaten aanleveren?
Hoi pluis, doe mij 3 glazen rnaja
quote:Het is vandaag vrijdag, dus ik verwacht vandaag een hoop klanten in de bar, dus als je misschien vandaag een levering wil doen... graag
Op donderdag 24 juli 2003 09:34 schreef pluisje het volgende:
hardcorealways, da's prima hoor, zal ik morgen wat vaten aanleveren?
Vandaag, wegens vakantie, zelfbediening!
1 glaasje per persoon aub
Doeg, pluisje
* hardcorealways aait fikkie nog een paar keer en gaat terug naar zijn hutje.
hallo meneer aap!! alles oke.. van dit warme weer krijg je behoorlijke dorst he..
is ze d'r niet??
quote:Nee volgens mij is ze er niet. Maar hier staat een ranjatap, laten we zelf maar wat pakken dan.
Op maandag 28 juli 2003 21:37 schreef Zebigboss het volgende:
* Lelijke_Aap = Zebigboss gaat achter meneer aap staan.. [/me]hallo
meneer aap!! alles oke.. van dit warme weer krijg je behoorlijke dorst he..
is ze d'r niet??
quote:ja laten we dat doen
Op dinsdag 29 juli 2003 08:52 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Nee volgens mij is ze er niet. Maar hier staat een ranjatap, laten we zelf maar wat pakken dan.
Tante Pluisje? Ben je er? Ik heb wel trek in ranja
Zeg, Pluisje, zou jij misschien de Ranja op mijn house-warming-party willen verzorgen ?
Dank
heej zal Pluisje vandaag nog werken?
ik wacht wel gewoon geduldig, dat is zn glaasje ranja wel waard
* Preliator gaat rustig zitten en wacht geduldig op Pluisje
* Preliator geniet van het glaasje Ranja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |