quote:Naar aanleiding van een opmerking van jou in het topic dat Nederland veramerikaanst:
Op 01 februari 2001 14:27 schreef Roché het volgende:
quote:Misschien scheelt het ook als jij je meningen vormt over dingen waar je ERVARING mee hebt? Wat niet veel kan zijn gezien jouw jeugdige leeftijd en naief gedrag wat jij hier vaak vertoont.
Misschien scheelt het als je een mening vormt over een land waar je bent GEWEEST?
quote:Tja, ik was hem een beetje zat...
Op 01 februari 2001 15:48 schreef Roché het volgende:
[offtopic]
Vond je vorige icon mooier hoor Larissa
quote:Op het net begin je ook niet met de eerste de beste een diep gesprek. Voor mensen die minder goedgebekt zijn is internet natuurlijk veel handiger dan een kroeg. mensen met een goed uiterlijk en een fraaie uitstraling zullen vast en zeker een kroeg prefereren.
Op 01 februari 2001 12:25 schreef DaMan het volgende:
Nou, ik ontmoet toch liever iemand, via 't net, dan in 'n kroeg! In 'n kroeg beoordeel je gelijk iemand puur op z'n uiterlijk & niet op z'n innerlijk & 't is erg oppervlakkig.
quote:En we doen stiekem allemaal aan imagebuilding eh. Een goed beeld door alleen tekst is denk ik niet mogelijk. Het kan namelijk ook geheel averechts werken. Zoals mijn voormalige samenwerking met Djeez. Ineens zag iedereen mij als een tweede Djeez terwijl ik toch zeker wel mijn eigen identiteit heb en me nooit heb geprofileerd als zo'n wanhopige frust (dacht ik tenminste, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar anders over denken).
Via internet kun je je veel sneller 'n goed beeld over 'n persoon vormen, mits die wel eerlijk is & zich niet mooier voordoet.
quote:Ligt eraan wanneer er foto's worden gewisseld, na een jaar, of meteen nadat een partij "hoi" heeft gezegd. Ik blijf het utopisch vinden dat het op internet er minder oppervlakkig aan toe gaat.
Natuurlijk worden er op 'n gegeven moment foto's uitgewisseld, maar dat heeft toch minder prioriteit, dan 't geestelijke.
quote:Mwahhh, ik ben zelf goed gebekt & zie er goed uit, al zeg ik 't zelf
Op 01 februari 2001 16:47 schreef Herald het volgende:Op het net begin je ook niet met de eerste de beste een diep gesprek. Voor mensen die minder goedgebekt zijn is internet natuurlijk veel handiger dan een kroeg. mensen met een goed uiterlijk en een fraaie uitstraling zullen vast en zeker een kroeg prefereren.
quote:Dat vind ik echt een dooddoener. Vergelijk: moet ik eerst zelf aan de heroine gaan voordat ik een mening over junkies mag hebben?
Misschien scheelt het ook als jij je meningen vormt over dingen waar je ERVARING mee hebt?
Ik heb het al eerder in dit topic gesteld, en ik sluit me ook bij het commentaar van Herald en Mr.Big aan. Volgens mij 'overkomt' een internet-relatie niet, je zoekt het bewust op. En ik geloof ook niet dat je door Internet meer te weten komt over het 'innerlijk' van de ander. Internet is nou juist hét medium waarbij je jezelf mooier kan afschilderen dan je in werkelijkheid bent.
quote:Grappig Zanderr... ik quotte Roché namelijk naar aanleiding van o.a. jouw opmerkingen in het Amerika-topic
Op 01 februari 2001 16:54 schreef Zanderrr het volgende:
Dat vind ik echt een dooddoener. Vergelijk: moet ik eerst zelf aan de heroine gaan voordat ik een mening over junkies mag hebben?
quote:
Op 24 januari 2001 14:24 schreef Zanderrr het volgende:
Larissa, ben jij eigenlijk weleens in de VS geweest?
quote:Ik vind namelijk zelf niet dat je ergens geweest moet zijn of iets ervaren hebben om je ergens een mening over te vormen. Maar omdat hij hier zo duidelijk een mening naar voren bracht waar hij geen ervaring mee had quotte ik hem uit dat andere topic.
Op 24 januari 2001 15:34 schreef Zanderrr het volgende:
Goh, dat zijn toch wel stellige uitspraken voor iemand die er nog nooit geweest is...
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 02-02-2001 01:18]
Had ik NOOIT moeten doen!!
Daar kwam dus een
van dat ontzettend leuk is! Enne (nu zou ik graag een baby smiley gehad willen hebben) (is geen vraag, ik heb netjes eerst in feedback gekeken welke smiley jullie in vooraad hadden) een mooi kind! Als ze ons verhaal vragen, van hoe hebben jullie elkaar ontmoet? En ik vertel het verhaal, krijg ik allemaal leuke reacties! Eigenlijk wel raar dat internet mensen helemaal kan vervreemden van elkaar en toch ook dat er huwelijken en leuke relaties uit kunnen ontstaan. Een vreemd fenomeen
quote:ik vind datingsites niet hetzelfde als die toevallige chatvriendjes/vriendinnetjes. Op een datingsite ben je al bewust opzoek. En ten tweede vertelt zo'n advertentie ook alleen maar oppervlakkige dingen.
Op 02 februari 2001 01:14 schreef Larissa het volgende:
Ik had namelijk vanavond weer een afspraak, gemaakt via internet en dat was dit keer via een datingsite. Oftewel, zoals hier gesuggereerd werd, ook een internetkneusje.
voorbeeld ICQ gesprekje:
"hoi, ik zag je foto op Fok! en ik zie aan je knappe snoetje dat je erg slim bent"
"oh dank je"
"geeft niks, zo'n mooie meid als jij krijgt dit toch wel vaker te horen"
"nou..."
"ah kom op, dat meen je niet? Is er echt niemand die je zo nu en dan eens fijn opvrolijkt? dan alvast een *knuf* van mij"
"eigenlijk bedoelde ik, nou je zou je verbazen hoeveel mensen mij al lastig vallen sinds ik die foto heb geplaatst"
"oh, maar ik ben heel anders. Echt. Dat zijn allemaal oppervlakkige nerds, die komen niet achter hun Linuxbak vandaan. Ik ga elke week stappen. Nu je het toch over stappen hebt, lijkt het je wat om een keer me me uit te gaan?"
en zo kan ik nog een tijdje doorgaan, over hoe toevallig en diep die gesprekken gaan. Oh en dan ben ik nog de befaamde "heb je nog meer foto's?" zin vergeten.
Als je een relatie wil via internet vind ik het prima hoor, maar van de hypocriete berichtjes als "ik was er niet op zoek" kan ik wel
en. Zelfs met die smoesjes als "zij vond Lord of the Rings ook een mooi boek en zo kwamen we in contact" ja natuurlijk want alleen zij vind LotR een goed boek itt andere jongens.
Een datingsite kun je het beste vergelijken met een contactadvertentie. En persoonlijk ben ik ook niet zo onder de indruk daar van.
quote:Tof meid! Ik wens je in ieder geval veel suc6!!! Ik heb 'n paar jaar geleden, ook 'n hele leuke date, bij me thuis gehad
Op 02 februari 2001 01:14 schreef Larissa het volgende:
De reden dat ik dit topic even naar boven haalde was eigenlijk simpel. Ik wilde zelf een topic openen over dit onderwerp om jullie meningen te peilen, maar bedacht me dat er vast wel een eerder over was geweest.
Ik had namelijk vanavond weer een afspraak, gemaakt via internet en dat was dit keer via een datingsite. Oftewel, zoals hier gesuggereerd werd, ook een internetkneusje. (Was inderdaad beetje digibeet) Gewoon op de koffie bij mij thuis. Ik had er slechts 1 keer een uur mee gebeld. En hij is heel lief en prettig gezelschap.
Daar spreek ik zeker vaker mee af.
Zo zie je maar, of je nu date via bekenden of via het internet, uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Als ik deze persoon in de trein tegengekomen zou zijn zou ik hem ook mijn telefoonnr. gegeven hebben en dat geef ik echt niet gauw! (Sterker nog: ik heb het nog nooit aan iemand gegeven, ik bel zelf wel, hoef ik ook niet bij de foon te gan zitten wachten)
quote:neuh,
Op 02 februari 2001 01:30 schreef Knuffie het volgende:
Eigenlijk wel raar dat internet mensen helemaal kan vervreemden van elkaar en toch ook dat er huwelijken en leuke relaties uit kunnen ontstaan. Een vreemd fenomeen![]()
Naar Australie gaan voor 6 maanden en de liefde van je leven vinden. Keerzijde is dan dat je je huidige partner in Nederland daarvoor moet dumpen.
En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.
quote:Van een baby weet ik er geeneen, wel van een zwangere vrouw.
Op 02 februari 2001 01:30 schreef Knuffie het volgende:Enne (nu zou ik graag een baby smiley gehad willen hebben)
Op 02 februari 2001 01:38 schreef Herald het volgende:
neuh,
je kan iemand ontmoeten in de kroeg en gelukkig worden, of je relatie gaat kapot omdat een partij te vaak in de kroeg hangt.Naar Australie gaan voor 6 maanden en de liefde van je leven vinden. Keerzijde is dan dat je je huidige partner in Nederland daarvoor moet dumpen.
En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.
Op 02 februari 2001 01:45 schreef Larissa het volgende:
Van een baby weet ik er geeneen, wel van een zwangere vrouw.
Op 02 februari 2001 01:34 schreef Herald het volgende:Als je een relatie wil via internet vind ik het prima hoor, maar van de hypocriete berichtjes als "ik was er niet op zoek" kan ik welen.
quote:Wrom nie? Mij hoor je niet klagen hoor...Het zijn echt niet allemaal wanhopige types hoor.
Een datingsite kun je het beste vergelijken met een contactadvertentie. En persoonlijk ben ik ook niet zo onder de indruk daar van.
quote:Dank je wel!
Op 02 februari 2001 01:36 schreef DaMan het volgende:
Tof meid! Ik wens je in ieder geval veel suc6!!!
quote:Ok, ik hoop, dat je er 'n leuke relatie aan over houdt! Wat de anderen ook mogen zeggen; iedereen is natuurlijk op zoek, naar liefde, maar dat wil nog niet zeggen dat je wanhopig bent
Op 02 februari 2001 01:54 schreef Larissa het volgende:
Dank je wel!Ik zal wel kijken hoe het allemaal loopt...
quote:Dank je wel. Wanhopig zou ik zijn als ik nooit liefde gekend had...(dit geldt natuurlijk niet voor iedereen dus wie dit leest, niet persoonlijk opvatten!)
Op 02 februari 2001 02:22 schreef DaMan het volgende:
Ok, ik hoop, dat je er 'n leuke relatie aan over houdt! Wat de anderen ook mogen zeggen; iedereen is natuurlijk op zoek, naar liefde, maar dat wil nog niet zeggen dat je wanhopig bent!!!
ik vind dat je op internet ook verschillende soorten plaatsen hebt, waar dan ook verschillende soorten mensen rondhangen.
okee voorbeeldje; zo'n chatbox.
je kent dat, zo ongeorganiseerd als het maar kan. als je daar iemand leuk vindt, dan is de kans toch groot dat die persoon de hele boel aan elkaar liegt en faked.
als je dan kijkt op een forum als dit: dat vind ik een heel ander slag mensen.
nou bedoel ik niet iedereen op de chatbox ofzo, mensen die hier posten kunnen ook in die chatboxen rondhangen, maargoed, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Ik heb ook mijn vriendin 'via het internet' ontmoet.
Maar wat sommigen niet willen zien, is dat het feit dat je het eerste contact via internet hebt gehad, niet veel meer is dan dat. je gaat toch elkaar ontmoeten, en DAN pas zie je of het wel of niet wat wordt.
dan is het 'ontmoeten via internet' er ook wel onderhand uit. het was alleen een aanzet.
Voor mij en mijn vriendin was dat toch anders, maar dat is een lang verhaal... ondertussen is het uitgelopen op een verloving.
ohja ik moet Roché's theorie ook in ere laten: ben natuurlijk een geek eerste klas, en zij bijna net zo erg ![]()
[/eerste post]
quote:Ik sluit me geheel aan bij het verhaaltje dat je schreef. Het komt op het ontmoeten aan, dan zie je pas of het klikt. Kwestie van zoveel mogelijk mensen ontmoeten dus, daar verhoog je je kansen mee.
Op 02 februari 2001 15:11 schreef Cyphax het volgende:ohja ik moet Roché's theorie ook in ere laten: ben natuurlijk een geek eerste klas, en zij bijna net zo erg
En ja, mijn verhaal... gaat voor mijzelf eigenlijk niet op...
Voor mij geldt; onze ontmoeting was een bevestiging... we wisten allebei al dat het wel goed zat (haar uiterlijk kende ik slechts van foto's, maar het was van ondergeschikt belang), op gegeven moment (duurde niet lang) was de telefoon een goed hulpmiddel.
klinkt misschien naïef ofzo, maar zo was het nou eenmaal, mede door de manier waarop het eigenlijk begon... dat was een mooi verhaal.
waardoor onze situatie toch wel anders was.
ik heb nooit getwijfeld aan haar. ze is ontzettend eerlijk en oprecht, en dat kon ik vanaf het begin al voelen.
quote:Ik heb mijn periodes... soms surf ik wel 3 uur per dag (zoals nu) en dat voor een week of 2, maar dan internet ik weer 2 of 3 maand niet. Ach ja, het ligt er maar net aan of je agenda vol is. Maar ja, op zijn minst elke dag een half uurtje buiten hangen een uur met kameraden ouwehoeren...
Maarre... ik ontkracht de theorie van Roché, want je mag aannemen dat hij zichzelf ook geen geek vindt ook al hangt hij halve dagen op internet rond.
quote:Ach, iedere FoK!ker heeft wel 'n lichte vorm van computerverslaving, toch
Op 02 februari 2001 15:31 schreef Larissa het volgende:
ik ontkracht de theorie van Roché, want je mag aannemen dat hij zichzelf ook geen geek vindt ook al hangt hij halve dagen op internet rond. En ik zie mijzelf ook niet als een geek. Ik heb gewoon een lichtelijke computerverslaving, maar die heb ik al jaren en daar lijkt me niet echt iets mis mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |