abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2003 @ 10:30:38 #1
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_9552844
Heb ik last van een dipje, of ben ik depressief? Wie antwoord op deze vraag wil krijgen, kan terecht op de volgende website www.depressiezelftest.nl.

Het initiatief voor de site komt van de Amerdamse instelling voor geestelijke gezondheidszorg mentrum, in samenwerking met de Stichting Fobie vrienden, die zich onder andere inzet voor mensen met een depressie.

De uitkomst van de test kan voor mensen aanleiding zijn professionele hulp in te roepen. Dat kan voorkomen dat zij te lang met depressieve gevoelens blijven rondlopen. Want dat is echt geen pretje maak het regelmatig van dichtbij mee!!!

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
pi_9552868
Heb m ff gedaan (had toch niets beters te doen). Ik kreeg te horen dat ik depressief was en hulp moest zoeken... ehhh huh? Ik ben dus absoluut niet depressief!!! Zo'n test is leuk, maar ik vraag me af of het wel helemaal klopt.
  donderdag 3 april 2003 @ 10:33:26 #3
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9552885
Vind dat er veelste luchtig wordt gepraat over depressies. Iedereen die zich maar een beetje 'down' voelt, noemt zichzelf gelijk depressief...
Ik bedoel; in 4 minuten weet een computer heus niet of je depressief bent of niet.

Ben zoiezo al niet zo'n voorstanders van meerkeuzetests om gedrag oid te verklaren, en bovendien; als iemand een depressietest doet op internet, kan hij toch net zo goed de huisarts bellen dat hij vermoedt dat ie depressief is?

Geluk is een richting, geen punt
pi_9552919
hoe betrouwbaar is zo'n test nou, ik heb er een tijd geleden ook 1 gedaan...en ik was depressief volgens dat ding...maar ik maakte hem gewoon op een moment dat ik me erg down voelde....dus ik heb me twijfels over zulke testen
pi_9552926
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:32 schreef whie het volgende:
Heb m ff gedaan (had toch niets beters te doen). Ik kreeg te horen dat ik depressief was en hulp moest zoeken... ehhh huh? Ik ben dus absoluut niet depressief!!! Zo'n test is leuk, maar ik vraag me af of het wel helemaal klopt.
Helemaal kloppen kan het niet, want de 13 vragen die ze stellen zijn een behoorlijk ingekorte versie van een officielere test (waar men ook geen 100% natuurgetrouwheid kan garanderen). In 13 vragen kun je moeilijk iemands volledige staat van zijn en voelen weten.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_9552936
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Vind dat er veelste luchtig wordt gepraat over depressies. Iedereen die zich maar een beetje 'down' voelt, noemt zichzelf gelijk depressief...
Ik bedoel; in 4 minuten weet een computer heus niet of je depressief bent of niet.

Ben zoiezo al niet zo'n voorstanders van meerkeuzetests om gedrag oid te verklaren, en bovendien; als iemand een depressietest doet op internet, kan hij toch net zo goed de huisarts bellen dat hij vermoedt dat ie depressief is?

Ik denk dat de stap om een test op Internet te doen een stuk kleiner is dan de stap om naar de huisarts te gaan...
pi_9552944
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:34 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Helemaal kloppen kan het niet, want de 13 vragen die ze stellen zijn een behoorlijk ingekorte versie van een officielere test (waar men ook geen 100% natuurgetrouwheid kan garanderen). In 13 vragen kun je moeilijk iemands volledige staat van zijn en voelen weten.

Precies.... You're absolutely right

donderdag 3 april 2003 @ 10:36:32 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9552957
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:35 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ik denk dat de stap om een test op Internet te doen een stuk kleiner is dan de stap om naar de huisarts te gaan...

Bij zo'n test komt er toch vaak -al heb je een heeel klein mini-dipje- al uit dat je depressief bent, en moet je alsnog naar de huisarts. Ik zie dan geen verschil hoor...
  donderdag 3 april 2003 @ 10:40:59 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_9553029
Deze test is duidelijk gericht op de werkgelegenheid van zieleknijpers...
censuur :O
pi_9553064
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:34 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]
...

[offtopic]
Hey seriewoordenaar, ben jij een bekende/vriend van Jochem? Als dat zo is dan heb ik wel eens wat columns van je gelezen.
[offtopic]
  donderdag 3 april 2003 @ 10:46:36 #11
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_9553142
Volgens de test ben ik niet depressief.

Echter:
- Het kan natuurlijk zijn dat ik zo ontzettend depressief ben dat de test het niet meer kan meten.
- Mischien ben ik het wél maar ben ik 'in denial'
- Mischien ben ik manisch en heb nu een topje!

Hé jasses, langszaam sijbelt plezier als water door mijn handen en wordt het donker om me heen....

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  donderdag 3 april 2003 @ 10:50:26 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_9553217
Er staat duidelijk bij dat de test zelf geen diagnose stelt. Het geeft misschien wel wat duidelijkheid voor mensen die geen eerste stap durven zetten.. Ik denk dat de test wel een aardig initiatief is.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 3 april 2003 @ 10:51:23 #13
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_9553242
Wat een negatieve rottest zeg.. Je kan niet eens positief antwoorden, je zou haast depri worden van dat ding.
  donderdag 3 april 2003 @ 10:52:36 #14
26777 MrTorture
pi_9553261
Hmmz, de vragen zijn wel te doorzichtig.. Je kunt makkelijk naar een gewenste uitslag toewerken
Vis een optie?
pi_9553339
Die test gaat helemaal nergens over, je kunt de vragen ook zo neer zetten:

Ik voel me:
- Normaal
- Klote
- Erg Klote
- Ontzettend erg onbeschrijflijk klote.

En dan na 13 keer ingevuld te hebben ik voel me erg klote, dan kan dat scriptje voor jou uitmaken of je depressief bent of niet. Dan vraag ik me af waarom psychologie en psychiatrie nog bestaan, als ze al met een script kunnen bepalen of je depressief bent of niet. Dan kunnen ze ook wel een oplossing-script bedenken.

En bovendien is het inderdaad zo dat iedereen tegenwoordig maar roept dat ze depressief zijn, als ze gewoon een beetje een vervelende week hebben gehad. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die dus wel echt depressief zijn.

pi_9553373
Gewoon zo'n test zo ongelofelijk gebruiksonvriendelijk maken datt een self-fulfilling prophecy wordt
pi_9553406
Wat een ontzettend slechte test! Dit mag niet eens de naam hebben van een test.

De antwoorden die je kan kiezen zijn zo ontzettend triest, het verschil tussen optie 1 en 2 is zoooo groot en de uitslag is al helemaal om te huilen.

donderdag 3 april 2003 @ 11:01:20 #18
26777 MrTorture
pi_9553425

Ik ben niet lusteloos, vind mezelf niet slecht en lelijk, ik heb geen hekel aan mezelf, en kan prima functioneren. Toch, gegeven de kans, zou ik er een eind aan maken. Conclusie: Er is niets aan de hand
Vis een optie?
  donderdag 3 april 2003 @ 11:03:24 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_9553460
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:00 schreef ToBe het volgende:
Wat een ontzettend slechte test! Dit mag niet eens de naam hebben van een test.

De antwoorden die je kan kiezen zijn zo ontzettend triest, het verschil tussen optie 1 en 2 is zoooo groot en de uitslag is al helemaal om te huilen.

Grin.. ik ga dus al niet een meer de moeite nemen om op die link te klikken. Is kennelijk dus voor de 'dramatische gevallen'

* Natalie sluit zich aan dus aan bij het antwoord van haar vriend.

(Un)masking for the greater good.
  donderdag 3 april 2003 @ 11:22:47 #20
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9553913
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:56 schreef cordia het volgende:
En bovendien is het inderdaad zo dat iedereen tegenwoordig maar roept dat ze depressief zijn, als ze gewoon een beetje een vervelende week hebben gehad. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die dus wel echt depressief zijn.

Als je kijkt naar mensen die over zichzelf zeggen depressief te zijn, is de halve wereld depressief. Wordt te pas en te onpas gebruikt...

donderdag 3 april 2003 @ 11:26:52 #21
45975 Tr3Mm0r
Inactive account
pi_9553989
het is inderdaad een zeer oppervlakkige test
quote:
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt
quote:
uw score: 21
zo ver ben ik nou toch ook niet heen?....
Maar goed, er staat inderdaad ook bij dat dit de korte versie van de test is, en waarschinlijk bedoel is om gewoon een oppervlakte beeld van iemand te schtesen.

Helaas zijn er een hoop mensen die zo'n test op het eerste gezicht meteen geloven en naar de huisarts rennen.

Inactive account
pi_9554079
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:26 schreef Tr3Mm0r het volgende:
het is inderdaad een zeer oppervlakkige test
[..]

[..]

zo ver ben ik nou toch ook niet heen?....
Maar goed, er staat inderdaad ook bij dat dit de korte versie van de test is, en waarschinlijk bedoel is om gewoon een oppervlakte beeld van iemand te schtesen.

Helaas zijn er een hoop mensen die zo'n test op het eerste gezicht meteen geloven en naar de huisarts rennen.

Ik weet niet hoor, maar als je 21 punten in die test haalde is het dan inderdaad niet verstandiger om eens bij de huisarts langs te gaan?
pi_9554137
ik had 25 punten...en geloof dat het nog klopt ook
  donderdag 3 april 2003 @ 11:42:19 #24
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9554307
Ik moet zeggen dat ik de test maar errug tegen vind vallen. De antwoorden zijn zo geformuleerd, dat er of uit komt dat je hulp nodig heb, of dat je te vrolijk bent en wat minder prozac moet slikken

En daarboven op claimde die test dat ik niet alle vragen had beantwoord....*zucht* Ik ga mooi niet weer beginnen lol.

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 3 april 2003 @ 11:46:42 #25
45975 Tr3Mm0r
Inactive account
pi_9554385
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:31 schreef schwa78 het volgende:

Ik weet niet hoor, maar als je 21 punten in die test haalde is het dan inderdaad niet verstandiger om eens bij de huisarts langs te gaan?

quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:33 schreef dikkiedik87 het volgende:
ik had 25 punten...en geloof dat het nog klopt ook
Kijk, als je inderdaad gelooft dat je echt depressief bent, en dat kun je meestal zelf wel inschatten dan moet je inderdaad eens bij de huisarts langs gaan.

Ik zelf ben ook wel eens down, heb mijn slechtere dagen, en doe dingen die niet iedereen zou doen in die tijden. Maar vooralsnog belief ik eigenlijk geen professionele hulp.

dikkiedik *knuf geeft*
Als je echt denkt dat die test de waarheid spreekt, denk ik dat het het beste is om gewoon eventjes voor een gesprekje langs te gaan bij jehuisarts. Zo iemand kan al heel veel voor je doen, al is het luisteren naar wat je te zeggen hebt.

Sterkte

Inactive account
pi_9554512
Heeft u 12, 13, 14, 15, of 16 punten dan bent u waarschijnlijk matig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is duidelijk aanwezig. Het is aan te bevelen hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.

pi_9554630
Kheb 23 punten, klopt ook wel aardig, zit absoluut niet lekker in m'n vel de laatste tijd.. dus oud nieuws was dit
  donderdag 3 april 2003 @ 11:59:38 #28
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9554636
Ik had 14 punten, dus matig depressief. Als je de vragen zo doorleest, zou je haast zeggen dat ze je een depressie proberen aan te praten.
Waar heb ik m'n prozac gelaten??
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9554658
Ik had 4 punten.... en zelfs dan ben je al depressief.... of in elk geval in zo'n mate dat je naar de huisarts moet!
  donderdag 3 april 2003 @ 12:12:36 #30
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_9554853
Wat een suckende test zeg...
Alsof ze je depressief willen hebben...

Per vraag één niet negatief antwoord, en drie heel negatieve antwoorden.
Waarom zouden er geen positieve antwoorden tussen staan??? Lijkt me handiger als je écht kan kiezen.

Een voorbeeld...

• Ik kan mijn werk ongeveer even goed doen als vroeger.
  • Het kost me extra inspanning om ergens aan te beginnen.
  • Ik moet mezelf er echt toe dwingen om iets te doen.
  • Ik ben tot helemaal niets meer in staat.

Ik ben van mening dat ik mijn werk beter kan doen als dat ik dat vroeger kon. Maar die optie is er niet eens.

Ter info: Ik had 0 punten, en volgens de site ben ik dan waarschijnlijk niet depressief.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 3 april 2003 @ 12:26:44 #31
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_9555114
ja volgens hun ben je dus altijd depressief

maar mijn score valt me uiteindelijk reuze mee aangezien ik me niet echt super geweldig voel ofzo:

uw score: 7

Uitleg
Heeft u 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 of 11 punten dan bent u waarschijnlijk licht depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is niet groot. Toch is het verstandig hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.

Nobody fucks with The Jesus
  donderdag 3 april 2003 @ 12:27:47 #32
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_9555134
quote:
Op donderdag 3 april 2003 12:12 schreef Sjaakman het volgende:
Waarom zouden er geen positieve antwoorden tussen staan??? Lijkt me handiger als je écht kan kiezen.

Een voorbeeld...

• Ik kan mijn werk ongeveer even goed doen als vroeger.
  • Het kost me extra inspanning om ergens aan te beginnen.
  • Ik moet mezelf er echt toe dwingen om iets te doen.
  • Ik ben tot helemaal niets meer in staat.

Ik ben van mening dat ik mijn werk beter kan doen als dat ik dat vroeger kon. Maar die optie is er niet eens.

Nou idd hier heb/had ik ook wel moeite mee, op veel punten ben ik namelijk veel beter bezig dan vroegen en voel ik me er ook beter over dan vroeger. Maar goed dat is niet te kiezen...beetje jammer.

Ik zal ook wel op 0 punten uitkomen denk ik.....

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_9555290
Ben niet deprie volgens de site,maar ik werd het wel.Wat een slome site zeg.Ik had drie punten.
  donderdag 3 april 2003 @ 12:37:05 #34
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9555326
hmmm eerst maar even melden dat die site hier ontzettend sloom is... maargoed.. ik ben die test ook even aan het doen dus.. zal waarschijnlijk toch wel op depressief uitkomen, want das bij mij altijd zo bij die tests...

ik edit strax de uitslag wel ff in dit berichtje..

=edit=
ik haf 17 punten...

Ik voel me verdrietig. 1
Ik ben moedeloos over de toekomst. 1
Als ik op mijn leven terugkijk zie ik alleen maar een hoop mislukkingen. 2
Ik geniet niet meer zoals vroeger. 1
Ik voel me meestal schuldig. 2
Ik ben teleurgesteld in mezelf. 1
Ik overweeg wel eens om een eind aan mijn leven te maken, maar ik zou dat nooit doen. 1
Ik heb mijn belangstelling voor andere mensen niet verloren. 0
Ik moet mezelf er echt toe dwingen om iets te doen. 2
Ik kan helemaal geen beslissingen meer nemen. 3
Ik heb niet het gevoel dat ik er minder goed uitzie dan vroeger. 0
Ik word moe van bijna alles wat ik doe. 2
Ik heb minder eetlust dan vroeger. 1
uw score: 17

[Dit bericht is gewijzigd door NemesisDivina op 03-04-2003 12:44]

KippKoRN I love you!
pi_9555349
Wat een suffe test. Ben na een aantal vragen gestopt, want ik hield het niet meer.
Ik ben totaal niet depressief dat weet ik zelf wel en dan is deze test eigenlijk nutteloos. Die test laat niet 1 mogelijkheid tot positiviteit zien. Hij lijkt me duidelijk gericht op mensen die zich al minder goed in hun vel voelen, dan kan ik me er al iets meer in vinden. Maar het blijft vreemd dat je nergens ook maar een positief idee zou kunnen hebben en dat je bij een paar kleine onzekerheden gelijk depressief zou zijn.
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Deze test is duidelijk gericht op de werkgelegenheid van zieleknijpers...
Ik zou me hier haast bij aansluiten.
Please, find my happy place!
pi_9555486
Jah en op de geneesmiddeleninsdustrie:
Wyeth maakt antidepressiva
Hee dokter, met duracell shock je beter
pi_9558262
Wat een zwaar negatief georienteerde test is dat zeg :| als je niet depri was word je t er wel van...

''ik voel me geen mislukkeling''
in je neus, ik voel me de bom! maar zo een antwoord staat nergens...

pi_9558583
Persoonlijk vind ik de test op www.depressiestichting.nl beter. Ik vind het ook kwalijk dat dit mede door een AD fabrikant opgezet is. Ik had 18 punten en dan ben ik zwaar depressief. Wat moest ik dan 2 maanden geleden geweest zijn?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 3 april 2003 @ 14:49:58 #39
12091 Sjaakman
pi_9558775
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Persoonlijk vind ik de test op www.depressiestichting.nl beter. Ik vind het ook kwalijk dat dit mede door een AD fabrikant opgezet is. Ik had 18 punten en dan ben ik zwaar depressief. Wat moest ik dan 2 maanden geleden geweest zijn?
Die test van hun is inderdaad beter.
quote:
Uw Score: 0

Heeft u een score van 12 of minder dan is het niet waarschijnlijk dat u lijdt aan de ziekte depressie.

Een score boven de 12 punten zou kunnen duiden op een depressie. Het is bij deze score altijd raadzaam uw huisarts te raadplegen. De huisarts kan beoordelen wat er precies aan de hand is en u ondersteuning en/of behandeling bieden of u zonodig doorverwijzen.

Ook hier nul punten dus.

Direkt linkje naar deze test: http://www.depressiestichting.nl/zelftest/zelftest.asp?rub=6

donderdag 3 april 2003 @ 14:51:57 #40
26777 MrTorture
pi_9558825
Ik zie eigenlijk amper verschil tussen die twee testen
Vis een optie?
  donderdag 3 april 2003 @ 14:54:43 #41
12091 Sjaakman
pi_9558894
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:51 schreef MrTorture het volgende:
Ik zie eigenlijk amper verschil tussen die twee testen
De tweede lijkt (IMO) een minder negatieve insteek te hebben.
pi_9559760
Uw Score: 27
Klopt denk ik wel, ik kom net bij de dokter vandaag en ben zwaar depressief.
pi_9559894
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:28 schreef dikkiedik87 het volgende:
Uw Score: 27
Klopt denk ik wel, ik kom net bij de dokter vandaag en ben zwaar depressief.
Hoe kan dat dan??
  donderdag 3 april 2003 @ 15:33:58 #44
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9559928
ik ben erg deprisief volgends deze test
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_9559942
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:32 schreef Marloekoe het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan??

Wat denk je van dit KUT leven?
pi_9559972
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:34 schreef dikkiedik87 het volgende:

[..]

Wat denk je van dit KUT leven?

Lambo of Rekt
  FOK!fossiel donderdag 3 april 2003 @ 15:35:53 #47
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_9559988
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:51 schreef micha het volgende:
Wat een negatieve rottest zeg.. Je kan niet eens positief antwoorden, je zou haast depri worden van dat ding.
Inderdaad

Wat een fluttest

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 3 april 2003 @ 15:41:30 #48
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_9560129
quote:
en voor deze test geldt:

Uw Score: 11

Heeft u een score van 12 of minder dan is het niet waarschijnlijk dat u lijdt aan de ziekte depressie.

Een score boven de 12 punten zou kunnen duiden op een depressie. Het is bij deze score altijd raadzaam uw huisarts te raadplegen. De huisarts kan beoordelen wat er precies aan de hand is en u ondersteuning en/of behandeling bieden of u zonodig doorverwijzen.

Nobody fucks with The Jesus
pi_9560164
quote:
via die site kon ik ook beter ff langs de huisarts ofzo gaan...ik had namelijk 21 punten toen...
  donderdag 3 april 2003 @ 15:43:03 #50
12091 Sjaakman
pi_9560170
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ik ben erg deprisief volgends deze test
Deprisifiteit?
  donderdag 3 april 2003 @ 15:43:45 #51
12091 Sjaakman
pi_9560189
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:41 schreef Bolderbast het volgende:

[..]

en voor deze test geldt:

Uw Score: 11

You made it
  donderdag 3 april 2003 @ 15:45:42 #52
14326 Caballero
what the fuck is wtf
pi_9560250
van die test wordt ik depressief... je kan geeneens dingen als heel goed invullen, alleen normaal en daaronder..niets positievers.
"Get Rich Or Die Tryin"
  donderdag 3 april 2003 @ 16:14:36 #53
45975 Tr3Mm0r
Inactive account
pi_9561142
Uw Score: 19

misschien dan toch?

Inactive account
  donderdag 3 april 2003 @ 16:19:42 #54
12221 Tijn