abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 7 april 2003 @ 14:48:26 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9635814
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:14 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Oja?? bron?

tv
quote:
[..]

idd alle godsdienst is achterlijk

realistisch is het iig niet over het algemeen
quote:
[..]

Je hoeft er niet heen te gaan om een mening te VORMEN, maar je kan er natuurlijk wel heengaan om je bevooroordeelde mening, via eigen ervaringen te laten bijstellen

ik ben niet bevooroordeeld, ik heb vrienden aan beide kanten en aan de hand van hun verhalen heb ik mijn eigen mening gevormd.

of ik nu hier in nederland of daar in Israel/turkije/wat dan ook met die gasten praat zal daar weinig aan veranderen ... alleen is het daar gemiddeld wat warmer

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 april 2003 @ 16:07:36 #102
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9637628
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

tv

Tja, zolang je dat niet duidelijk kan specificeren MOET het wel de fabeltjeskrant zijn geweest...
  Moderator maandag 7 april 2003 @ 16:10:49 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9637707
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:07 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Tja, zolang je dat niet duidelijk kan specificeren MOET het wel de fabeltjeskrant zijn geweest...

ja weet ik het Nova ofzo ik houd geen log bij van wat ik waar en wanneer op tv heb bekeken.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_9706121
Het grondgebied van het huidige Israel is altijd een gebied geweest waar zowel joden, christenen als palestijnen geleefd hebben.
In 1948 is dat gebied officieel toegewezen aan de joden om er een eigen staat te kunnen vestigen.
En of dat nu leuk was (voor anderen) of niet, het was een democratisch genomen besluit door de VN.
Israel is dus sinds 1948 een erkende, souvereine staat... een eenling bovendien van democratie en verlichting in het midden-oosten.
Volledig terecht wordt dit land in haar strijd tegen (moslim-)terrorisme daarom gesteund door het westen.
En wat betreft die bezette gebieden.... die zijn dus zeker niet palestijns, sterker: Palestina heeft nooit officieel bestaan.

Tenslotte een vraag: hoe zouden wij Nederlanders reageren als er in ons land voortdurend terreuraanslagen door 'gastarbeiders' worden gepleegd...

donderdag 10 april 2003 @ 20:58:35 #105
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9706133
Tot 1948 bestond er een Brits Protectoraat palestina..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 13 april 2003 @ 12:41:06 #106
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9748194
Sharon bereid joodse nederzettingen op te geven

Uitgegeven: 13 april 2003 12:23

TEL AVIV - De Israëlische premier Sharon is bereid joodse nederzettingen op te geven als die stap noodzakelijk is om tot een vredesakkoord met de Palestijnen te komen. Sharon deed de toezegging in een gesprek met de Israëlische krant Haaretz.

De havik Sharon is altijd een warm voorstander en aanjager geweest van het Israëlische nederzettingenbeleid. Maar hij zegt nu bereid te zijn "stappen te zetten die pijnlijk zijn voor iedere jood en voor mij persoonlijk". De Palestijnse onderhandelaar Erekat heeft de opmerkingen van Sharon afgedaan als een publiciteitsstunt.

Schokeffect

Volgens Sharon zijn de verhoudingen in de Arabische wereld veranderd nu de Amerikanen het regime van Saddam Hussein hebben omvergeworpen. "Het schokeffect in de Arabische wereld door de Amerikaanse actie maakt de kans op vrede groter. Tussen Israël en zijn buurlanden, maar ook met de Palestijnen".

Inmiddels is een Israëlische commissie onderweg naar de Verenigde Staten om de zogenoemde 'wegenkaart' voor vrede tussen Israël en de Palestijnen te bespreken. De commissie heeft vijftien punten van verandering aangebracht in het vredesplan, dat is opgesteld door de VS, Europa, Rusland en de Verenigde Naties.

Het plan van drie fasen voorziet erin dat er eind 2003 een Palestijnse staat met voorlopige grenzen wordt gevormd. In 2005 moet er een onafhankelijke Palestijnse staat met een definitief afgebakend gebied zijn.

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zondag 13 april 2003 @ 13:16:32 #107
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_9748779
Hopelijk gaat dit vredesplan eindelijk lukken, en gaan de Palestijnen(Arafat vooral) em niet weer dwarsbomen.
  zondag 13 april 2003 @ 13:36:46 #108
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9749103
quote:
Op zondag 13 april 2003 13:16 schreef NightH4wk het volgende:
Hopelijk gaat dit vredesplan eindelijk lukken, en gaan de Palestijnen(Arafat vooral) em niet weer dwarsbomen.
Helaas hoor ik Sharon nog niet over een compleet vredesplan praten!!!
Een paar gevoelige nederzettingen weghalen is natuurlijk een belangrijke stap op de weg naar vrede, maar zegt nog helemaal niets over de bereidheid van Israel voor een acceptabel voorstel over de vorming van een levensvatbare Palestijnse staat.

Tot nu toe ligt er nog niets op tafel wat de extemisten aan beide kanten kunnen dwarsbomen.

pi_9831741
Als iedereen nou naar Gandhi geluisterd had, had dit hele topic niet gehoeven
quote:
Gandhi on the Jews and Palestine

Several letters have been received by me asking me to declare my views about the Arab-Jew question in Palestine and the persecution of the Jews in Germany. It is not without hesitation that I venture to offer my views on this very difficult question.

My sympathies are all with the Jews. I have known them intimately in South Africa. Some of them became life-long companions. Through these friends I came to learn much of their age-long persecution. They have been the untouchables of Christianity. The parallel between their treatment by Christians and the treatment of untouchables by Hindus is very close. Religious sanction has been invoked in both cases for the justification of the inhuman treatment meted out to them. . . .

But my sympathy does not blind me to the requirements of justice. The cry for a national home for the Jews does not make much appeal to me. . . . Why should they not, like other peoples of the earth, make that country their home where they are born and where they earn their livelihood?

The nobler course would be to insist on a just treatment of the Jews wherever they are born and bred. The Jews born in France are French in precisely the same sense that Christians born in France are French. . . .

And now a word to the Jews in Palestine. I have no doubt that they are going about things in the wrong way. The Palestine of the Biblical conception is not a geographical tract. It is in their hearts. But if they must look to the Palestine of geography as their national home, it is wrong to enter it under the shadow of the . . . gun. A religious act cannot be performed with the aid of the bayonet or the bomb. They can settle in Palestine only by the goodwill of the Arabs. . . There are hundreds of ways of reasoning with the Arabs, if [Jews] will only discard the help of the . . . bayonet. As it is, they are . . . despoiling a people who have done no wrong to them.

-- "The Essential Gandhi," edited by Louis Fischer, pp. 328-330.

vrijdag 18 april 2003 @ 20:38:10 #110
34312 slimmeman
ai..aai...aaaaai!
pi_9867656
tot 395 Palaestina is een provincie van het Romeinse Rijk.
395 Palestina wordt deel van het Byzantijnse Rijk.
1517 Palestina wordt deel van het Ottomaanse Rijk.
1915 De Britten beloven dat er binnen tien jaar een zelfstandige Arabische staat (inclusief Palestina) zal komen.
1917 De Britten beloven aan de Zionistische Federatie een eigen joodse staat in Palestina.
1918 Het Ottomaanse Rijk wordt verslagen.
1923 Palestina komt onder Brits gezag.
1936 Palestijnse opstand tegen het kopen van land door zionisten.
1939 De Britten onderdrukken de Palestijnse opstand.
1939-1945 Tijdens de Tweede Wereldoorlog worden zes miljoen joden in vernietigingskampen in Europa door de Nazi's, de partij van Hitler, vermoord.
1945 De Verenigde Naties (VN) worden opgericht. Syrië, Libanon en Jordanië, voormalige kolonies van Engeland en Frankrijk, worden zelfstandig, Palestina niet.
1947 Palestina wordt overgedragen aan de VN. Een speciale commissie stelt voor om Palestina op te delen in een Arabische en een joodse staat.
1948 David Ben Goerion roept de joodse staat Israël uit. Er volgt een oorlog tussen joden en Palestijnen en een oorlog tussen Israël en de buurlanden. De helft van de Palestijnse bevolking moet vluchten. De Israëli's veroveren 77% van Palestina. De overige 23% komt onder beheer van Egypte en Jordanië.
1964 Oprichting van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO). De PLO wordt wereldwijd bekend door aanslagen en vliegtuigkapingen.
1967 Juni-Oorlog. Israël verovert de Gaza-strook en de Westelijke Jordaanoever, inclusief Jeruzalem (de 'Bezette gebieden'), waar veel Palestijnen wonen.
1969 Yasser Arafat wordt voorzitter van de PLO.
1972 Bij een gijzelingsactie door Palestijnen van 11 Israëlische sporters in München (Duitland) tijdens de Olympische Spelen komen alle gijzelnemers en gegijzelden om.
1973 Oorlog tussen Israël, Egypte en Syrië.
1979 Egypte en Israël ondertekenen het Camp David-akkoord.
1982 Israël trekt Libanon binnen. In de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Shatila wordt door Libanese milities een bloedbad aangericht.
1987 Begin van de eerste intifada.
1988 Jordanië doet afstand van de Westelijke Jordaanoever ten gunste van de Palestijnen.
1988 De PLO erkent Israël, roept de Palestijnse staat uit en zweert terrorisme af.
1991 Begin van de vredesconferentie in Madrid.
1993 De PLO en Israël sluiten het Oslo- of Gaza-Jericho-akkoord. De Gazastrook en een gebied rondom Jericho krijgen Palestijns zelfbestuur (PNA); later wordt de PNA met nog eens zeven steden en dorpen uitgebreid. De PNA onder leiding van Arafat krijgt -onder Israëlische controle- ook bevoegdheid over enkele zaken, waaronder onderwijs, in de hele Westelijke Jordaan-oever.
1994 Yasser Arafat, Yitzhak Rabin (premier van Israël) en Simon Peres (minister van Buitenlandse Zaken van Israël) krijgen de Nobelprijs voor Vrede.
1994 Israël en Jordanië sluiten vrede. De Palestijnen maken bezwaar tegen de regeling tussen beide landen rondom de heilige plaatsen in Jeruzalem.
1995 Rabin wordt door een rechts-extremistische jood vermoord.
1996 Arafat wordt president van de PNA.
1997 Israël bouwt een joodse wijk in Oost-Jeruzalem, tot woede van de Palestijnen.
1997-heden Hamasleden voeren tal van zelfmoordaanslagen in Israël uit waarbij vooral burgers slachtoffer worden; vóór 1997 zijn er ook al zelfmoordaanslagen, maar niet zo vaak als nu.
2000 28 september: premier Barak van Israël gaat akkoord met Jeruzalem als dubbelhoofdstad van zowel Israël als Palestina. Toch komt een vredesakkoord niet tot stand, omdat beide partijen elkaar niet vertrouwen.
2000 28 september: begin van de tweede intifada in september na een omstreden bezoek van Sharon aan de heilige plaatsen van Jeruzalem.
2001 Ariel Sharon wordt premier van Israël. Hij en zijn regering volgen de harde lijn tegen de Palestijnen; ze wijzen het idee van Jeruzalem als hoofdstad van twee staten en het Oslo-akkoord af.
2002 April: het hoofdkwartier van Arafat en andere belangrijke gebouwen van de PNA liggen enkele weken onder vuur van de Israëlische troepen. In Jenin worden veel gebouwen vernield en vallen er veel slachtoffers. Enkele gewapende Palestijnen die opgesloten zitten in een kerk in Bethlehem mogen naar het buitenland vertrekken.
2002 1 juli: Hamas zweert wraak na de dood van een van haar leiders; de beweging zegt het aantal zelfmoordaanslagen te zullen verdubbelen.
2002 18 september: In New York wijzen Israelische onderhandelaars een Palestijns voorstel af, dat uitgaat van het stoppen van zelfmoordaanslagen tegen burgers als een eerste stap naar een volledig staakt-het-vuren. Het kwartet internationale onderhandelaars - de VS, VN, EU en Rusland - stellen een 'traject' op dat moet leiden tot een voorlopige Palestijnse staat in 2003, vooruitlopend op een definitieve regeling in 2005.
2002 19 september: Na een zelfmoordaanslag in een drukke bus in Tel Aviv, waarbij zeven mensen inclusief de dader de dood vinden, omsingelen Isarëlische troepen het hoofdkwartier van Arafat en verwoesten alle gebouwen op één na (waarin Arafat zelf verblijft). Ze eisen dat Arafat 19 mensen uitlevert (die in het gebouw zouden zijn) die ze verantwoordelijk houden voor het organiseren van de bomaanslagen.

Dit is de geschiedenis van Palestina. Trek maar je eigen conclusies.
Have fun

*One vision, many viewpoints*
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:17:50 #111
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9878512
Zal ik het dan maar doen?
quote:
Uitgegeven: 19 april 2003 10:12
Laatst gewijzigd: 19 april 2003 12:49
NABLUS - Israëlische militairen hebben zaterdag een 38-jarige Palestijnse cameraman doodgeschoten die opnamen wilde maken bij een vuurgevecht tussen Israëlische soldaten en stenengooiende en gewapende Palestijnen.

Dat gebeurde in het historische centrum van de stad Nablus op de Westelijke Jordaanoever.

Getuigen, onder wie journalisten van het persbureau Reuters, vertelden dat de Palestijnse cameraman - die voor de publieke Palestijnse televisie werkte - duidelijk herkenbaar was als journalist omdat hij een jack droeg met het opschrift 'Press'.

bron http://www.nu.nl

Voor ons valt dus niets op te maken uit dit bericht. Het lijkt alsof de journalist 'zomaar' werd doodgeschoten, maar dat lijkt me sterk. Het kan, alles kan.
We weten de situatie niet, misschien stond-ie midden een groepje gewapende mannen en werd ook hij geraakt, 'Bad Luck'.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:19:24 #112
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9878533
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:17 schreef tvlxd het volgende:

Voor ons valt dus niets op te maken uit dit bericht. Het lijkt alsof de journalist 'zomaar' werd doodgeschoten, maar dat lijkt me sterk. Het kan, alles kan.
We weten de situatie niet, misschien stond-ie midden een groepje gewapende mannen en werd ook hij geraakt, 'Bad Luck'.

Ik vraag me dan af waarom er met scherp op stenengooiers geschoten moet worden.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:21:54 #113
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9878571
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:19 schreef robh het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af waarom er met scherp op stenengooiers geschoten moet worden.

Ik zei 'gewapende mannen', geen ' relschoppers'. En ook van een rubberen kogel kan je, helaas, dood gaan. Wat ik mij dan weer afvraag is, waarom moeten die jongeren dan die soldaten weer gaan provoceren door, hard en soms dodelijk aankomende, stenen te gooien, maar dat is een heel andere discussie.
1 kernfysicus
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:44:49 #114
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_9878950
Er stond op zijn Jack "press" op. duidelijk werd er nog zelfs gezecht |:

en ook dat de Isrealische Soldaten 1 van de beste getrainde soldaten zijn en nog zulke acties doen, ik dacht dat goede soldaten wel de verschillen kunnen zien tussen vijanden en andere onschuldige burgers.

maarja omdat het maar een 'palestijnse' journalist is gaan we er verder niet meer op in, NEE dus.!

"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:46:57 #115
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9878975
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:44 schreef DeltaOne het volgende:
Er stond op zijn Jack "press" op. duidelijk werd er nog zelfs gezecht |:

en ook dat de Isrealische Soldaten 1 van de beste getrainde soldaten zijn en nog zulke acties doen, ik dacht dat goede soldaten wel de verschillen kunnen zien tussen vijanden en andere onschuldige burgers.

maarja omdat het maar een 'palestijnse' journalist is gaan we er verder niet meer op in, NEE dus.!

Het stond er misschien wel duidelijk op, maar dan hoeft het niet per se duidelijk te zien zijn. Gelukkig had-ie nog wel een bord met 'Inferieure Palestijn' op z'n hoofd.
1 kernfysicus
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:48:22 #116
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9878994
Het kan natuurlijk ook een verdwaalde kogel zijn geweest?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:48:34 #117
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9878997
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:48 schreef robh het volgende:
Bijvoorbeeld.
1 kernfysicus
pi_9879005
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:17 schreef tvlxd het volgende:
Zal ik het dan maar doen?

Inderdaad. Als de kogels van beide zijden door de lucht vliegen, kan iedereen geraakt worden. 't Zou zelfs een afketsende kogel kunnen zijn.
  zaterdag 19 april 2003 @ 13:52:41 #119
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_9879073
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:48 schreef robh het volgende:
LOL

slechte kogels:P geen rijbewijs die fucking kogel, wat ie allemaal niet kan doen fucker

"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_9879842
A group of Palestinian journalists, including a Reuters cameraman and photographer, said they were trying to film the clash from the outskirts of the Casbah when soldiers opened fire on them.

http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/284926.html

pi_9879951
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 14:41 schreef Chadi het volgende:
A group of Palestinian journalists, including a Reuters cameraman and photographer, said they were trying to film the clash from the outskirts of the Casbah when soldiers opened fire on them.

quote:
Paratroopers entered central Nablus and arrested Fada al Hit, a woman planning to carry out a suicide bombing in Israel, as well as another woman, Raida Majadla who recruited women to carry out suicide bombings. Both women are members of the Popular Front for the Liberation of Palestine.

Upon exiting the city's Casbah, or old city, one of the tanks got stuck in a central square due to a technical problem. Dozens of Palestinians arrived at the scene, and began shooting at the tank and hurling molotov cocktails at it.

pi_9880271
Israel Defense Forces troops shot dead a Palestinian cameraman on Saturday, and 18 Palestinians were wounded in a clash after an operation in which a would-be suicide bomber was arrested.

pi_9909364
8 Border Police officers suspected of killing Palestinian

By Baruch Kra, Haaretz Correspondent

Eight Border Policemen were arrested Sunday on suspicion of murdering a 17-year-old Hebron man earlier this year. They join four other officers from the same company already detained for alleged involvement in the same crime.

Sources say two of the four previously arrested have implicated themselves. The sources say reports are true that the four videotaped the beating that led to Amran Abu Hamadiyah's death, but the videotape was later destroyed.

The probe by the Police Investigations Unit in the Justice Ministry began after Haaretz reported the suspected murder, and has now been extended to include not only the alleged death by beatings but suspicions that almost the entire company was involved in systematic abuse, harassment, and violence against Palestinians.

They are suspected of firing stun grenades into crowds without reason, of slashing tires of cars belonging to local residents, of smashing car windows, and of stealing money and equipment from Palestinians they stopped for questioning.

The four were arrested after one, Bassam Wahabi, turned himself into the PIU and told investigators about the patrol earlier this year, when the four made Abu Hamadiyah get in their jeep. The four beat him and then threw him out of the speeding vehicle.

An Abu Kabir autopsy has been unable to determine if the teenager's death was caused by the beatings or being thrown out of the vehicle.

donderdag 24 april 2003 @ 00:23:45 #124
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9975112
quote:
131 Teletekst wo 23 apr
Akkoord over Palestijns kabinet

RAMALLAH De Palestijnse leider Arafat
en de nieuwe premier Abu Abbas zijn het
eens geworden over de samenstelling van
het nieuwe kabinet.Daarmee is een einde
gekomen aan de impasse in het overleg
over een toekomstig Palestijns bestuur.

Arafat en Abbas (ook wel bekend als Abu
Mazen) waren het lange tijd oneens over
de invulling van de ministerspost van
Binnenlandse Zaken.Besloten is nu dat
Abbas zelf deze functie gaat bekleden.

Abbas wilde de voormalige chef van de
veiligheidsdienst in Gaza,Mohammed
Dahlan,op die plek.Arafat ging daarmee
niet akkoord.Dahlan wordt nu minister
van Veiligheidszaken.

Stap 1 van onderdeel 1 van de "road map" is gezet!!!
  donderdag 24 april 2003 @ 18:17:06 #125
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_9988696
En Israel en de Palestijnen laten zich van hun beste kant zien...
quote:
Despite PM Statement, Shiloh Builds More Homes
Prime Minister Ariel Sharon's recent statement about the need to evacuate Jews from towns in Judea and Samaria such as Shiloh seemed to make little impression upon the residents there. On Monday, local Shiloh residents gathered together with public figures for a ceremony to lay the cornerstone for a new neighborhood of 40 housing units. The new development is being built adjacent to an existing neighborhood which then Defense Minister Ariel Sharon built in 1981. The Jewish town of Shiloh is located 18 miles north of Jerusalem. It served as the capital of the State of Israel in biblical times for over 350 years, but now finds itself half way between the two PLO-controlled cities of Ramallah and Shechem.

The Speaker of the Knesset [Israel's Parliament], Ruby Rivlin (Likud), attended the cornerstone laying ceremony and declared, "You, the people of Shiloh, are doing an important service for the entire nation. No one will dictate to Jews not to build their homes in the Land of Israel." On his way to Shiloh, Rivlin and his staff stopped in Bet El, another Jewish town recently mentioned by Prime Minister Sharon as slated for "painful concessions." Bet El Mayor Yisrael Rosenberg told his distinguished guests that the population of Bet El now numbers 5,000. Knesset Speaker Rivlin responded, "Five thousand people? To move 5,000 people from their homes constitutes expulsion, and we are against expulsions."

Member of Knesset Uri Ariel (National Union) was also at the Shiloh ceremony. He told those gathered, "The faith and courage of the Jewish People is stronger than all proposals, plans, and roadmaps. The current Jewish population of Judea and Samaria - a quarter million - is living testimony to that fact."
rechtse israel nieuws site

Ja hoor de nederzettingen gaan ontmanteld worden...

En waar ligt die nederzetting: Een mooi verenigd "groot Israel" En dan loopt menig pro-israel-pusher nog te miepen dat de Palestijnen heel Israel als Palestina op hun kaarten weergeven. Mooie nieuwe weg gaat er trouwens aangelegd worden. (dwars door.. ) één keer raden welke bevolkingsgroep enkel en alleen van deze weg gebruik mag maken

En voor de volledigheid, er was dus ook een zelfmoordaanslag vandaag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')