abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11948004
het is eigenlijk zo dom dat je niet gaat met je gebit moet je je hele leven mee doen eigenlijk en mensen die hun gebit nog heel hebben of zonder pijn chocola en dergelijke kunnen eten moeten zich eens bewust worden als je dat niet meer kan en dat het gewoon doodzonde is natuurlijk
I may have some short term memory problems, but If I do, I forgot about em.
  woensdag 23 juli 2003 @ 09:37:06 #127
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_11954625
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:36 schreef Pjederdy het volgende:
Kut, de tandarts .

Daar moet ik ook weer eens naartoe, is toch alweer een jaar of 3, 4 geleden.

En mijn gebit is zo geweldig dat de goede man er vroeger eigenlijk altijd zijn vakantie van heeft betaald en wat extra opzij heeft kunnen leggen om de kinderen te laten studeren.

Score tot nu toe: 1 kroon en een stuk of 35 vullingen .

En ik vrees dat de komende behandeling er weer een wordt met genoeg "opvulspul" en misschien nog een kroon omdat het weer bijna vakantie is.

dit in het kader van: ik help je met je probleem door je over mijn probleem te vertellen dat veel erger is .

Jaaaaaaaaaaaaaa dan ben jij ook BEST uit 1988 ja!!! Hoe oud ben je echt? ben heel benieuwd.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  woensdag 23 juli 2003 @ 18:07:34 #128
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_11966591
Moet ook weer naar de tandarts, morgen
pi_14124169
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:36 schreef Pjederdy het volgende:
Kut, de tandarts .

Daar moet ik ook weer eens naartoe, is toch alweer een jaar of 3, 4 geleden.

En mijn gebit is zo geweldig dat de goede man er vroeger eigenlijk altijd zijn vakantie van heeft betaald en wat extra opzij heeft kunnen leggen om de kinderen te laten studeren.

Score tot nu toe: 1 kroon en een stuk of 35 vullingen .

En ik vrees dat de komende behandeling er weer een wordt met genoeg "opvulspul" en misschien nog een kroon omdat het weer bijna vakantie is.

dit in het kader van: ik help je met je probleem door je over mijn probleem te vertellen dat veel erger is .

Wat een rare gast ben jij zeg... zeg je ook;"kut, ik moet morgen weer naar de bakker om brood te halen,... ja, die lul heeft er lekker aan verdiend de afgelopen jaren, daar heeft hij lekker zijn hypotheek van afbetaald, en zijn nieuwe Golf TDI..." ??

Van die paar rotvullinkjes en die kroon kan je nog niet eens naar Bakkum...

niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_14124204
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:49 schreef Barb het volgende:

[..]

Hoe voelen gaatjes? Ik heb er dus nooit een gehad en ben dus een "gaatjes-leek".

En volgens mij ligt het niet aan je verzekering, maar aan de tandarts of je wel of niet de 1e keer moet betalen.

De meeste gaatjes voel je niet cq heb je geen pijn van. gelukkig maar. maar intussen kan je wel overal tussen je kiezen gaatjes hebben zonder dat je er ook maar iets van merkt....
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  donderdag 4 december 2003 @ 10:37:21 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15138936
*schopje*

Vandaag moet ik dus... over een uur, om precies te zijn.
Mijn vorige tandarts heeft me zó bang gemaakt dat ik al 3 jaar niet bij de tandarts ben geweest.
Nu heb ik al een aantal dagen last van m'n kaak/kies (geen idee welke van de twee) en heb ik dus besloten dat het weer eens tijd wordt.
De afgelopen nacht heb ik verrot geslapen en ik ben de hele ochtend al enorm zenuwachtig...
Om half 12 is het zover... dan ga ik mijn nieuwe tandarts ontmoeten (naar die vorige ga ik niet meer).

Ik vind het écht doodeng

-edit-
taalfout

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 04-12-2003 13:44]

(Un)masking for the greater good.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:09:10 #132
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_15139729
Ik heb besloten voortaan maar één keer per jaar te gaan. Er is toch nooit iets aan de hand, zelfs schoonmaken/tandplak verwijderen doen ze bij mij niet meer... Dus ik kan mijn tijd wel beter besteden...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 4 december 2003 @ 11:26:22 #133
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15140205
quote:
Op donderdag 4 december 2003 10:37 schreef Natalie het volgende:
Vandaag moet ik dus... over een uur, om precies te zijn.

(knip)

Ik vind het écht doodeng

Ik weet dat je inmiddels al weg bent, maar ik wil je veel succes wensen ik hoop dat deze tandarts vriendelijk en rustig is, want dat scheelt een hele hoop. Zelf was ik ook ooit bang voor de tandarts, maar mijn nieuwe tandarts heeft alles weer helemaal goed gemaakt.

Laat je weten hoe het gegaan is?

donderdag 4 december 2003 @ 13:49:52 #134
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15144370
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:26 schreef Christine het volgende:

Ik weet dat je inmiddels al weg bent, maar ik wil je veel succes wensen ik hoop dat deze tandarts vriendelijk en rustig is, want dat scheelt een hele hoop. Zelf was ik ook ooit bang voor de tandarts, maar mijn nieuwe tandarts heeft alles weer helemaal goed gemaakt.

Laat je weten hoe het gegaan is?

Hoi Christine, bedankt voor je bezorgdheid.
Tuurlijk laat ik even weten hoe 't ging.

Het liep heel erg uit, maar mijn nieuwe tandarts is een geweldige man. Heel vriendelijk en begrijpend. En ze hebben een 'scan' van m'n gebit gemaakt en tot mijn grote verbazing is alles oké! Eén klein pitje, maar verder niets.
Die pijn betrof mijn verstandskies. Die wordt er volgende week uitgetrokken. Maar daarvoor ben ik niet bang. Ik weet dat 't zo gedaan is.

* Natalie is helemaal opgelucht!

pi_15146174
Oh wat geweldig!! Enne over die verstandskies kan ik twee verhalen vertellen. Een horrorverhaal van 3 jaar geleden (was onderkaak) en een geweldig verhaal van gisteren (bovenkaak + geen centje pijn). Ik hoop dat het voor jou net zo fijn gaat als het bij mij gisteren ging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_15146395
Afgelopen maandag ben ik na 13 jaar weer naar de tandarts gegaan om de half jaar controles weer op te pakken.. De tandarts schrok toen ik zei dat ik al 13 jaar niet geweest was.. En ging even zeggen tegen een collega dat het wel een tijdje kon duren.. Binnen 10 minuten stond ik weer op de stoep.. Geen gaatjes, geen tandsteen of andere dingen.. De vrouw (tandarts) stond er erg verbaasd van te kijken.. Wel even foto`s gemaakt voor in het dossier.. En tot over een half jaar maar weer!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_15148552
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:58 schreef Tally het volgende:
Afgelopen maandag ben ik na 13 jaar weer naar de tandarts gegaan om de half jaar controles weer op te pakken.. De tandarts schrok toen ik zei dat ik al 13 jaar niet geweest was.. En ging even zeggen tegen een collega dat het wel een tijdje kon duren.. Binnen 10 minuten stond ik weer op de stoep.. Geen gaatjes, geen tandsteen of andere dingen.. De vrouw (tandarts) stond er erg verbaasd van te kijken.. Wel even foto`s gemaakt voor in het dossier.. En tot over een half jaar maar weer!
Haha,ik had net hetzelfde...En tot over een jaar maar weer!
En ik maar denken dat ik een heleboel vullingen zou moeten krijgen...
pi_15148627
Waarom zien jullie er allemaal zo tegenop als volwassene?

Als kind had ik er ook altijd een hekel aan. Ik ben daar overheen gegroeid net zoals het bang in het donker zijn.

† In Memoriam † donderdag 4 december 2003 @ 16:13:36 #139
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15148703
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:10 schreef Duiveltja het volgende:

Als kind had ik er ook altijd een hekel aan. Ik ben daar overheen gegroeid net zoals het bang in het donker zijn.

Ik ben er nog steeds niet overheen gegroeid en gelukkig heeft mijn tandarts er begrip voor. Als hij normaal voor een behandeling een half uur uittrekt wordt er voor mij 3 kwartier of een uur gereserveerd zodat hij het rustig aan kan doen en mij van te voren goed uitlegt wat er gaat gebeuren.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_15148724
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:10 schreef Duiveltja het volgende:

Omdat ik als kind om de 2 maand moest terugkomen om zogenaamde gaatjes te vullen en ook een beugel zou moeten dragen.Toen ben ik nooit meer teruggekomen...
En mn tanden staan wel mooi recht zonder een beugel....
pi_15148749
Mijn bovenste verstandskies wordt er binnenkort uitgehaald. Stelt niks voor zei de grappenmaker
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  donderdag 4 december 2003 @ 18:19:24 #142
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15152329
quote:

Als kind ben ik nooit bang geweest voor de tandarts. 't Is pas later gekomen door omstandigheden en een autoritaire vent van een tandarts.
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:15 schreef MrCrowley het volgende:
Mijn bovenste verstandskies wordt er binnenkort uitgehaald. Stelt niks voor zei de grappenmaker
Bij mij ook. Komende dinsdag.
Geloof me als ik zeg dat 't écht niets voorstelt.
Een aantal jaren geleden zijn mijn onderste verstandkiezen eruit geboord door de kaakchirurg omdat ze verkeerd in de kaak lagen. Binnen 10 minuten stond ik buiten en heb nooit pijn gehad.
Toen ik een jaar of 10 was hebben ze een kies getrokken en ook hier heb ik nooit pijn aan overgehouden.
Serieus, zo'n kies hebben ze er binnen een minuut uit en dan kun je gaan. Vaak hechten ze niet eens.
't Meest ellendige vind ik eigenlijk die verdoving. Je voelt de helft van je wang niet en als je iets wil drinken dan sijpelt de helft langs je kin omlaag omdat je niets voelt.
  donderdag 4 december 2003 @ 19:15:30 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_15153561
Mooi dat het zo meeviel, Natalie!!! Wat kan het een hoop uitmaken of je een vriendelijke tandarts hebt of niet, hè?

En je hebt mazzel dat je verder niet echt iets hebt (behalve dan die verstandskies en dat gaatje, maar je lijkt er niet echt tegenop te zien).

Volgens mij heb ik nog een stuk of vijf gaatjes zitten, en ik heb onlangs een kroon gekregen mijn tandarts verdient flink aan me!

pi_15154003
hmmm, 5 jaar
ik zit er aardig in de buurt
kan zelfs zijn dat het nog langer geleden is

dus ja, er zijn nog andere gekken

Ik heb na mijn laatste bezoek geen last van mijn tanden gehad, alleen mijn wijsheidtanden, maar dat heb ik wijselijk genegeerd
doet alleen maar pijn, meer niet

donderdag 4 december 2003 @ 20:15:34 #145
4293 B-Man
Oh, really?
pi_15155102
Haha, ik ben er ook al een tijdje niet meer geweest (4 jaar of zoiets).

Heb wel een "fijne" tandarts als ik verhalen van anderen wel eens hoor.

Morgen maar weer eens bellen voor een afspraak.

(Deze tandarts heeft mij overigens al eens van 7 kiezen verlost, toen ik jaren geleden een beugel kreeg. Een tip: als hij binnen 5 minuten zegt dat de verdoving nu wel zal werken, laat het hem dan even controleren!
Mijn 7 kiezen gingen er in twee consults uit: 4 en daarna 3. De eerste keer verdoofde hij m'n mond(?), en zei "wacht maar even in de wachtkamer, roep ik je zo weer binnen. Naja, goed, dacht ik. Lag binnen een minuut of 5 weer in de stoel, verdoving leek goed (geen ervaring mee tot dusver). Hij begint te trekken, en bij twee van de vier kiezen heb ik mee"gezongen"...
Hij dacht vermoedelijk dat ik kleinzerig was... brrrrr
Naja, keer erna verteld, hij gaf aan dat het inderdaad wat kort was, maar dat ik niets meer voelde toen hij de verdoving even controleerde. Vaaag.)

Angst voor de tandarts heb ik overigens niet. Uiteindelijk ben ik toch de baas, ik ben uiteindelijk degene die betaald Als ik iets niet wil, doe ik het niet. Punt.

vrijdag 12 december 2003 @ 10:06:12 #146
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15351423
na veel moet te hebben verzameld heb ik vanmorgen de tandarts gebeld.
ik verga al een poos van de kies pijn maar met een paar brufennetjes ging het wel,maar gister hield ik het niet meer.
dus ik vanmorgen naar flexdent gebeld en kan om 11.15 er al terecht.
de zenuwen komen nu al,hopelijk is dit een betere tandarts dan die ik jaren geleden had ,wat een bal was dat.

*ik is best wel trots op me zelf dat ik heb gebeld*

† In Memoriam † vrijdag 12 december 2003 @ 11:35:37 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_15353768
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 10:06 schreef glossy het volgende:
na veel moet te hebben verzameld heb ik vanmorgen de tandarts gebeld.
ik verga al een poos van de kies pijn maar met een paar brufennetjes ging het wel,maar gister hield ik het niet meer.
dus ik vanmorgen naar flexdent gebeld en kan om 11.15 er al terecht.
de zenuwen komen nu al,hopelijk is dit een betere tandarts dan die ik jaren geleden had ,wat een bal was dat.

*ik is best wel trots op me zelf dat ik heb gebeld*

Ik heb goede ervaringen met flexdent, óók voor Toosie.

Ik zie net dat je er al bent, maar je kan beter van te voren aangeven dat je bang bent, dan doen ze héél voorzichtig.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 12 december 2003 @ 12:24:57 #148
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_15354942
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:35 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met flexdent, óók voor Toosie.

Ik zie net dat je er al bent, maar je kan beter van te voren aangeven dat je bang bent, dan doen ze héél voorzichtig.

nou ik ben geweest ,eerst het verhaal verteld waarom ik al een tijd niet ben gegaan,en ze waren heel vriendelijk en idd erg voor zichtig,maandag moet ik weer heen dan gaat die vervelende pijnlijke kies er uit.
heb nu een strot brufens 600mg mee gekregen
pi_15358920
Ha, dat is mijn voornemen voor dit jaar, naar de tandarst gaan. Ook na 5 jaar (de keer dat k op mijn tanden was gevallen niet meegeteld. Was ook alleen maar afslijpen...)
pi_15359684
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:26 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik ga braaf ieder jaar, poets braaf m'n tandjes en heb verdomme afgelopen keer alsnog ineens 13 vullingen kunnen laten plaatsen

Ik kijk nu al niet uit naar de volgende afspraak die volgende maand waarschijnlijk gemaakt gaat worden, omdat ik nu al weet dat ik iig 1 gaatje heb .

Na die keer dat er zoveel in een keer gevult moest worden, kreeg ik wel even het gevoel van "laten we maar een kunstgebitje nemen" dan hoef ik die pijn iig nooit meer te voelen. 13x boren zonder verdoving is niet fijn .

Achja kzie het wel...

Of je vraagt om verdoving? Is maar ideetje hoor.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')