Kijk maar in R&P of KLB.
Topicstarter heeft een probleem en/of doet zijn beklag en vraagt om steun en dan heb je altijd van die zeikerds die met hun eigen verhaal aankomen. Rot toch een eind op met je zielige gezanik. De opener vraagt om steun niet om jouw zeikverhaal.
Zo, dat was weer een stukje frustratie waar jullie het mee mogen doen .
quote:misschien laten ze op die manier zien dat ze het snappen en worden meteen meerdere mensen geholpen?
Op donderdag 27 maart 2003 11:58 schreef Pjederdy het volgende:
Zijn die types die denken te helpen door hun eigen verhaal te vertellen.Kijk maar in R&P of KLB.
Topicstarter heeft een probleem en/of doet zijn beklag en vraagt om steun en dan heb je altijd van die zeikerds die met hun eigen verhaal aankomen. Rot toch een eind op met je zielige gezanik. De opener vraagt om steun niet om jouw zeikverhaal.
Zo, dat was weer een stukje frustratie waar jullie het mee mogen doen
.
slimmerd
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 11:59 schreef Knut het volgende:
Ja!
Bijvoorbeeld toen ik een topic had in R&P toen kwam er iemand langs die mij vertelde hoe hij het had meegemaakt.
Irritant man. Ik zat me echt te ergeren.
quote:Dat is het erge eraan, ze vertellen vaak ook nog eens een verhaal dat er wer--ke-lijk niks mee te maken heeft.
Op donderdag 27 maart 2003 12:00 schreef WeirdMicky het volgende:
misschien laten ze op die manier zien dat ze het snappen en worden meteen meerdere mensen geholpen?
quote:Dat ik slim ben wist ik al, maar dank je voor de bevestiging.
slimmerd
als je je eraan stoort lees er dan gewoon overheen.
Ik geef je echter wel gelijk dat als het totaal niets met het onderwerp te maken heeft het onzinvol is
Maar als het echt een compleet andere situatie is.. tja, open dan je eigen topic ofzo..
quote:Precies... als het enige bijdrage heeft of steun of dat de topicstarter het gevoel heeft dat hij/zij er niet alleen voor staat en dat anderen het ook meegemaakt hebben....
Op donderdag 27 maart 2003 12:10 schreef asian8 het volgende:
misschien is het omdat de persoon die daarop reageert ook een soort gelijke ervaring heeft meegemaakt en zichzelf in de situatie kan herkennen en daarin raad kan geven met zijn of haar eigen verhaal!als je je eraan stoort lees er dan gewoon overheen.
Ik geef je echter wel gelijk dat als het totaal niets met het onderwerp te maken heeft het onzinvol is
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 27-03-2003 12:53]
Even extra uitleg:
Als iemand een probleem of klacht heeft dan zijn er mensen die dat hier willen posten. Over het algemeen is dat een steunvraag of een vraag naar hulp.
Als je nou wil helpen, geef dan advies en ga niet vertellen wat je zelf hetb meegemaakt om er vervolgens achteraan te zeggen dat het een klote situatie is. Daar hebben ze toch niks aan?
I.m.o. is dat puur een vorm van aandachtstrekkerij door in andermans topic je eigen ellende te gaan etaleren zonder ook daadwerkelijk met oplossingen te komen.
En een steunbetuiging is niet het vertellen van je eigen verhaal.
quote:Inderdaad, maar geef dan ook die tips en laat niet het meerendeel van je post over je eigen problemen gaan.
Op donderdag 27 maart 2003 12:57 schreef RemCow het volgende:
Nou, als iemand hetzelfde heeft meegemaakt kan hij toch misschien 'tips' geven hoe je ermee om kan gaan of hoe je 't moet verwerken?
quote:Dus open zelf een topic met hetzelfde probleem en verwacht dat mensen dezelfde reacties posten die in dezelfde topics staan.
Op donderdag 27 maart 2003 12:56 schreef Pjederdy het volgende:
Tara tnx.Even extra uitleg:
Als iemand een probleem of klacht heeft dan zijn er mensen die dat hier willen posten. Over het algemeen is dat een steunvraag of een vraag naar hulp.
Als je nou wil helpen, geef dan advies en ga niet vertellen wat je zelf hetb meegemaakt om er vervolgens achteraan te zeggen dat het een klote situatie is. Daar hebben ze toch niks aan?
I.m.o. is dat puur een vorm van aandachtstrekkerij door in andermans topic je eigen ellende te gaan etaleren zonder ook daadwerkelijk met oplossingen te komen.
En een steunbetuiging is niet het vertellen van je eigen verhaal.
Gedeelde smart is halve smart PDD.
quote:Nogmaals, je voelt je er niet beter door als anderen hun verhaal gaan vertellen (daarvoor zijn al genoeg topics waar je dat kunt lezen).
Op donderdag 27 maart 2003 12:59 schreef robh het volgende:
Dus open zelf een topic met hetzelfde probleem en verwacht dat mensen dezelfde reacties posten die in dezelfde topics staan.Gedeelde smart is halve smart PDD.
En al helemaal niet als er vervolgens niets aan toe wordt gevoegd.
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:01 schreef CartWOman het volgende:
Men leest een topic, denkt onmiddellijk aan zijn/haar eigen leed en kan het niet laten dit als reactie te posten en zich zo het topic toe te eigenen.
Puur egoïsme.
quote:Precies!
Puur egoïsme.
quote:Ja, precies! Zo word ik altijd schijtziek van die lange rijen voor de snel-kassa's in de supermarkt, maar denk maar niet dat dáár wat aan gedaan wordt!
Op donderdag 27 maart 2003 12:02 schreef Pjederdy het volgende:Dat is het erge eraan, ze vertellen vaak ook nog eens een verhaal dat er wer--ke-lijk niks mee te maken heeft.
Ik kan me dus héél goed voorstellen dat iemand ergens schijtziek van wordt!
quote:Diarree krijg je ervan
Op donderdag 27 maart 2003 13:02 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, precies! Zo word ik altijd schijtziek van die lange rijen voor de snel-kassa's in de supermarkt, maar denk maar niet dat dáár wat aan gedaan wordt!.
Ik kan me dus héél goed voorstellen dat iemand ergens schijtziek van wordt!
Maar da's wat anders .
quote:Ja, eigenlijk moet je wanneer je een topic leest en je hebt dezelfde ervaring hebt, een nieuw topic openen, en wachten totdat ie gesloten wordt met de melding "kijk eens in dit topic, hij/zij heeft dezelfde ervaringen"
Men leest een topic, denkt onmiddellijk aan zijn/haar eigen leed en kan het niet laten dit als reactie te posten en zich zo het topic toe te eigenen.
....
quote:En dan kijn je daar lekker kijken en iets nuttigs posten zonder het topic over te nemen.
Op donderdag 27 maart 2003 13:04 schreef Cheiron het volgende:[..]
Ja, eigenlijk moet je wanneer je een topic leest en je hebt dezelfde ervaring hebt, een nieuw topic openen, en wachten totdat ie gesloten wordt met de melding "kijk eens in dit topic, hij/zij heeft dezelfde ervaringen"
...
goed idee Cheiron !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |