quote:Wat klinkt dit geweldig bekend.
Op woensdag 2 april 2003 18:31 schreef Mike het volgende:
Je tandarts doet niks zonder met jou te overleggen, dus als jij geen vulling wil dan krijg je die ook niet.Ik had het zelf volgehouden om een jaar of 7,8 niet naar de tandarts te gaan. Maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Ik had het gevoel dat er alleen wat met een kies was, maar het gevolg was 1 getrokken kies en 8 gaatjes laten vullen.
Nu is het weer helemaal netjes en ga ik mooi ieder half jaar.
Gevolg: verstandskies boven eruit door de tandarts, 1 zenuwbehandeling omdat de kies naast die verstandskies voor een gedeelte was afgebroken, 1 gaatje en 2 verstandskiezen onder eruit bij de kaakchirurg omdat die scheef lagen en de kiezen daarnaast kapot aan het maken was.
In het begin ging mijn lover mee naar de tandarts om mijn hand vast te houden, zo bang ben ik. Maar sinds september heb ik nu geloof ik een stuk of 8 keer op die stoel gezeten en nu durf ik weer zelf!
quote:Oe! Welke is dat dan? En weet je of ie een patiëntenstop heeft toevallig?
Op donderdag 15 januari 2004 10:45 schreef pdiscs het volgende:
Ik weet nog wel een goede en aardige op de stratumsedijk!
quote:Als je dat bij je oude tandarts doet, moet je toch ook die saneringskosten betalen of niet?
Op woensdag 14 januari 2004 22:26 schreef Barb het volgende:[..]
Ja, klopt. Het is óf saneren bij mijn oude tandarts waarvan ik de naam niet eens meer weet, óf anders de kosten van het eerste consult (sanering) bij een nieuwe tandarts zelf betalen en later declaren bij mijn verzekering.
quote:Ow, geen idee. Maar het laten doen bij mijn oude tandarts is voor mij geen optie, dus ik ga het sowieso bij een nieuwe arts laten doen.
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
Als je dat bij je oude tandarts doet, moet je toch ook die saneringskosten betalen of niet?
Dus ik kan straks gaan betalen zonder dat het mijn schuld is
quote:tegen woordig hoef je niet meer gesaneert te worden
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Als je dat bij je oude tandarts doet, moet je toch ook die saneringskosten betalen of niet?
quote:Waar heb je dat vandaan ?
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef glossy het volgende:[..]
tegen woordig hoef je niet meer gesaneert te worden
quote:Het zijn twee tandartsen (echtpaar). Ik ben patient bij de vrrouw. Volgens mij hebben bijna alle tandartsen een "stop". Meestal nemen ze je wel in behandeling als je particulier verzekerd bent, als je een familielid hebt die er patient is, of als je heel goed kunt lullen.
Op donderdag 15 januari 2004 14:38 schreef Barb het volgende:[..]
Oe! Welke is dat dan? En weet je of ie een patiëntenstop heeft toevallig?
040-2115115
Tandarts Mentink-vd Eijnden
Stratumsedijk 20/A 5611ND Eindhoven
HELP !
Het ziekenfonds vergoed gewoon niet alles meer en van sommige ingrepen maar een bepaald percentage of bedrag per jaar.
Het eerste consult in een jaar is sowieso geheel vergoed (onderzoek) en verder is het afhankelijk van welke verzekering je hebt.
Gewoon zsm gaan en met je tandarts overleggen. Je hoeft niet meteen alles te vervangen voor dure kronen en bruggen, maar kunt dat, indien mogelijk ook gewoon uitstellen tot de volgende periode (dus dit jaar een kroon en volgend jaar weer een).
quote:Misschien wat laat en compleet off topic: SUCCES!
Op vrijdag 16 januari 2004 07:58 schreef Mirage het volgende:
Pffff, eerst mijn zoontje naar school brengen, oma past op de andere... en om 11.30 moet ik bij de tandarts zijn !HELP !
Laat a.u.b. je zoontje niets merken van je angst! Voor je het weet neemt hij dit van je over. Dat is zeker tegenwoordig nergens meer voor nodig.
quote:Dank je wel !
Op vrijdag 16 januari 2004 21:01 schreef pdiscs het volgende:[..]
Misschien wat laat en compleet off topic: SUCCES!
Laat a.u.b. je zoontje niets merken van je angst! Voor je het weet neemt hij dit van je over. Dat is zeker tegenwoordig nergens meer voor nodig.
Joepie !
Ik ben heel heel erg blij dat ik gegaan ben.
Voor mijzelf was dit een behoorlijk grote stap.
Mijn oude tandarts was een ruwe "bouwvakker" voor mijn gevoel.
Hij gaf je geen uitleg, geen tijd en tandarts is heel normaal.. gewoon stilzitten, mond open en niet bewegen !!
Als hij je ontzettend pijn deed en je wilde heel even op adem komen... hij duwde je handen langs je lichaam en trok gewoon je mond weer open.
Hij had ook iets (buiten het tandarts zijn om ) heel vervelends. Hij straalde iets intimiderends uit naar vrouwen/meisjes.
Nu jaren later hoor ik dat er meer vrouwen zo over dachten en een andere arts hebben gezocht.
Ikzelf was toen nog te jong om er hardop iets van te zeggen.
Je bent kind, je moet nou eenmaal naar de tandarts, niet zeuren..niet zo raar doen. Je gaat. PUNT
De tandarts waar ik gisteren geweest ben is een vrouw.
Ze is pas uit Iran ( geloof ik ) gekomen.
Spreekt goed nederlands, dus begrijpt je probleem.
Heeft goed uitgelegd dat ze HULPverlener is en dus nooit de intentie zal hebben je pijn te doen of je ongemakkelijk te laten voelen en je je nergens voor hoeft te schamen bij haar.
Ze is twee keer afgestudeerd. 1 keer daar en 1 keer hier.
Dan mijn gebit:
Ik had héééél weinig tandsteen zei ze, dat was dus maar heel eventjes werk.
Mijn gebit was heel mooi vond ze, plaats van de tanden etc.
De dingen die níet goed waren :
Al mijn verstandskiezen moeten eruit ( dat zijn er 4 ! ).
Boven geven nu al problemen. ( afgebroken )
Onder nóg niet, maar het ziet er naar uit dat die ook vervelend gaan doen.
Ik ben doorverwezen naar ene kaakchirurg.. die gaat ze er in twee keer uithalen.
Als dit is gedaan dan moet ik twee weken wachten, een nieuwe afspraak bij de tandarts maken... en dan gaat ze enkele gaatjes vullen.
Ik vond het héél fijn bij haar. Het liefste zou ik alles door haar laten doen.
Nu moet ik naar de kaakchirurg... ik hoop zo dat dat goed gaat.
Als dat maar voorbij is, dan kan ik alles weer aan !
quote:Ik weet wel tandartsen in Amsterdam die geen patientenstop hebben hoor...
Op donderdag 15 januari 2004 15:32 schreef Charys het volgende:
Ben nu 2 jaar niet geweest maar dat komt alleen maar omdat ik geen tandarts kan vinden die me kan/wil inschrijven 'inschrijvingsstop'en teruggaan naar mn oude tandarts is zeker geen optie (200 km verderop).
Dus ik kan straks gaan betalen zonder dat het mijn schuld is
quote:YAAAAAAAAAAAY!
Op vrijdag 16 januari 2004 17:58 schreef Pjederdy het volgende:
Je hoeft niet bang te zijn voor de saneringskosten, die zijn er namelijk niet meer!Het ziekenfonds vergoed gewoon niet alles meer en van sommige ingrepen maar een bepaald percentage of bedrag per jaar.
Het eerste consult in een jaar is sowieso geheel vergoed (onderzoek) en verder is het afhankelijk van welke verzekering je hebt.
Gewoon zsm gaan en met je tandarts overleggen. Je hoeft niet meteen alles te vervangen voor dure kronen en bruggen, maar kunt dat, indien mogelijk ook gewoon uitstellen tot de volgende periode (dus dit jaar een kroon en volgend jaar weer een).
Maar aangezien mijn aanvullende verzkering van CZ toch nog geen tandartskosten vergoedde, wacht ik eerst tot m'n basis tandarts-pakket binnen is en goedgekeurd.
Maarja, ik denk dan ook zelf dat je met veel poetsen je glazuur naar de tering helpt. Tandpasta is aggressieve troep, schuurt beter dan jif/cif e.d.
Daarna kreeg ik van haar een poetsinstructie. Ik moest een spiegel voorhouden en zij liet zien hoe ik met de tandenborstel moet poetsen. M'n mond was door het verwijderen van het tandsteen een groot bloedbad geworden
Daarna heeft de tandarts zelf nog even in m'n gebit gekeken. Hij vond het onvoorstelbaar dat m'n gebit er na al die jaren er nog zo goed uit zag. Alleen maar mooi dus. Ik hoef voortaan maar 1x in het jaar te komen voor controle. Dat was genoeg. Ik had één gaatje en verder was er niets noemenswaardigs, anders zou hij het vast wel gezegd hebben.
Het gaatje heeft de tandarts gelijk geboord. Ik weet niet precies wat voor boor hij daarvoor gebruikte maar het was snel gebeurd. Het was even een vervelend gevoel maar verder niet pijnlijk ofzo. Ik had me bij het boren toch wat anders voorgesteld. De assistente heeft daarna een witte vulling aangebracht. Dat ging ook nog weer m.b.v. een speciaal apparaat om de vulling hard te maken. Ik was verbaasd dat ik maar 1 gaatje had, had gedacht dat ik er ondertussen wel meer zou hebben. Verder heb ik het eens nagevraagd hoe het zit met soorten vullingen. Amalgaam vullingen gebruiken ze kennelijk al sinds 1993 niet meer.
Dus ik ben nu eindelijk van alle tandsteen af en over gaatjes hoef ik me voorlopig geen zorgen meer te maken
quote:Dank je wel,
Op donderdag 15 januari 2004 16:21 schreef pdiscs het volgende:
Het zijn twee tandartsen (echtpaar). Ik ben patient bij de vrrouw. Volgens mij hebben bijna alle tandartsen een "stop". Meestal nemen ze je wel in behandeling als je particulier verzekerd bent, als je een familielid hebt die er patient is, of als je heel goed kunt lullen.040-2115115
Tandarts Mentink-vd Eijnden
Stratumsedijk 20/A 5611ND Eindhoven
4 gaatjes en morgen terugkomen voor tandsteen-behandeling
IK laat jullie iig weten maandagavond hoe en wat er allemaal gebeurd is
quote:Héél veel succes !
Op vrijdag 13 februari 2004 00:54 schreef Goodfellow het volgende:
Ik ga maandag eindelijk weer na een jaar of 6, eindelijk een tandarts die plek voor me heeft en het is in de buurt van me werk. schijnt een supervent te zijn waar ik dus heenga. ben zelf erg benieuwd wat me te wachten staatIK laat jullie iig weten maandagavond hoe en wat er allemaal gebeurd is
Maar nu heb ik een gigantisch gat in een verstandskies, waarschijnlijk is er een poos geleden een vulling uit gevallen. Een andere verstandskies die scheef staat liep laatst lekker in m'n wang te snijden de hele tijd, maar dat is gelukkig voorbij nu.
Ik zal er ook weer eens aan moeten geloven, wordt trekken waarschijnlijk
quote:SUPERVEEL succes.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er een ontdekt in de buurt. Moet nog even bellen, maar heb van een collega gehoord dat hij een erg goede is en hij houdt ook rekening met mensen die bijv. niet zo van de tandarts houden.
Ik hoop dat hij geen patientenstop heeft, maar dat zal wel :/
Zeg maar suc7.
quote:Mijn ervaringen na 10 jaar geen tandarts: 10 gaatjes (!). Moest 2x komen, eerste keer de linkerkant van mn mond, 2e keer rechterkant van me mond. Per keer was ie ongeveer een uur bezig dus je begrijpt dat ik behoorlijk last van mn kaak had omdat ik mn mond de hele tijd open moest houden.
Op vrijdag 13 februari 2004 00:54 schreef Goodfellow het volgende:
Ik ga maandag eindelijk weer na een jaar of 6, eindelijk een tandarts die plek voor me heeft en het is in de buurt van me werk. schijnt een supervent te zijn waar ik dus heenga. ben zelf erg benieuwd wat me te wachten staatIK laat jullie iig weten maandagavond hoe en wat er allemaal gebeurd is
Het meest klote was nog wel dat de verdoving pas na 3 uur afgelopen was dus je loopt de hele tijd met een scheve bek rond.
Het valt allemaal wel mee dus, succes!
De tandarts is wel een zeer relaxte man die eerst goed overlegd met wat ie gaat doen en of je dat oke vind. niks gevoeld ervan. alleen nu zit ik @ work dus en de verdoving gaat uitwerken en dat is minder. ibuprofen pillen bij de hand en bocasan om te spoelen tegen infecties.
verders was het een tandarts
quote:Hoop het voor je...een goede tandarts vinden is lastig. Gelukkig heb ik er een gevonden (ook in Helmond) een paar jaar geleden. Erg fijne vent
Op vrijdag 13 februari 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er een ontdekt in de buurt. Moet nog even bellen, maar heb van een collega gehoord dat hij een erg goede is en hij houdt ook rekening met mensen die bijv. niet zo van de tandarts houden.
Ik hoop dat hij geen patientenstop heeft, maar dat zal wel :/
Helaas ken ik alleen praktijken die het nog ouderwets met de waterpomptang doen...quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:43 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand een goede tandarts in Den Haag (liefst ergens in de buurt van de Rijswijkseweg)? Ik ben een jaar geleden verhuist en al een paar jaar niet meer geweest naar mijn mondhygenieste (uh hoe schrijf je dat) voor controle.
Het liefst een praktijk waar ze moderne technieken gebruiken.
Daar word je inderdaad niet blij van van zo'n man.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:31 schreef livEliveD het volgende:
Me vorige tandarts was een enorme lul. Liep altijd tijdens het boren te dreigen dat als ik niet stil zou liggen dat ik blij mocht zijn als ie niet per ongeluk een hazenlip zou maken. Ook preken dat ik niet moest miepen over die 8 seconden pijn, al helemaal niet omdat ik zo’n groot persoon was. Lekker begripvol
![]()
Tandarts Blaauboerquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:10 schreef Sputnik het volgende:
Weet er iemand ene goede tandarts in Eindhoven?
En hoe zit dat nu met de kosten als je jaren niet heen bent geweest? (niet zozeer dat ik wegblijf als ik ineens alles moet betalen maar meer zodat ik weet wat me te wachten staat ^^; )
Ik was er even vanuit gegaan dat er eens in de 2 jaar foto's worden gemaakt (wat een hoop tandartsen doen). Op de foto is een beginnend gaatje al vanaf het begin te zien, in het echt niet, dus als er op de foto nog niks is, kan er niet 6 maanden later ineens een gaatje gevuld moeten worden,quote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:47 schreef Faithz het volgende:
Dat lijkt me ook meevallen Barb want op welk moment kun je een gaatje zien?
Na anderhalf jaar?
Zit zelf nu een jaar of 4 bij Tandarts Rutten aan de Aalsterweg.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:48 schreef Barb het volgende:
[..]
Tandarts Blaauboer
Kerstrooslaan 2 (zijstraat van de Leenderweg).
5644 EA Eindhoven
040-211.81.36
Jonge vrouw, begin 30, erg aardig en legt heel duidelijk uit wat ze allemaal gaat doen. Ze heeft apart een mondhygiëniste die in hetzelfde pand werkt.
Ik was mijn eerste keer ( na een jaar of 7 of zo niet meer te zijn geweest) ongeveer ¤ 80 kwijt, voor dat geld "kreeg" ik twee foto's, een uitgebreide schoonmaakbeurt bij de mondhygiëniste en het tandartsconsult. Twee posts hierboven staat hoe zij te werk gaat met rekeningen en betalingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |