abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16279658
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:31 schreef Mike het volgende:
Je tandarts doet niks zonder met jou te overleggen, dus als jij geen vulling wil dan krijg je die ook niet.

Ik had het zelf volgehouden om een jaar of 7,8 niet naar de tandarts te gaan. Maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Ik had het gevoel dat er alleen wat met een kies was, maar het gevolg was 1 getrokken kies en 8 gaatjes laten vullen.

Nu is het weer helemaal netjes en ga ik mooi ieder half jaar.

Wat klinkt dit geweldig bekend.
Ik was 8/9 jaar niet geweest, was echt als de dood nadat een tandarts een verkeerde kies had getrokken bij me.

Gevolg: verstandskies boven eruit door de tandarts, 1 zenuwbehandeling omdat de kies naast die verstandskies voor een gedeelte was afgebroken, 1 gaatje en 2 verstandskiezen onder eruit bij de kaakchirurg omdat die scheef lagen en de kiezen daarnaast kapot aan het maken was.

In het begin ging mijn lover mee naar de tandarts om mijn hand vast te houden, zo bang ben ik. Maar sinds september heb ik nu geloof ik een stuk of 8 keer op die stoel gezeten en nu durf ik weer zelf!

donderdag 15 januari 2004 @ 14:38:16 #202
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16283988
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:45 schreef pdiscs het volgende:
Ik weet nog wel een goede en aardige op de stratumsedijk!
Oe! Welke is dat dan? En weet je of ie een patiëntenstop heeft toevallig?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  donderdag 15 januari 2004 @ 14:46:12 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_16284170
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:26 schreef Barb het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het is óf saneren bij mijn oude tandarts waarvan ik de naam niet eens meer weet, óf anders de kosten van het eerste consult (sanering) bij een nieuwe tandarts zelf betalen en later declaren bij mijn verzekering.

Als je dat bij je oude tandarts doet, moet je toch ook die saneringskosten betalen of niet?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:01:41 #204
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16284567
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
Als je dat bij je oude tandarts doet, moet je toch ook die saneringskosten betalen of niet?
Ow, geen idee. Maar het laten doen bij mijn oude tandarts is voor mij geen optie, dus ik ga het sowieso bij een nieuwe arts laten doen.
When I rush it hits me
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:17:01 #205
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16284973
Geen idee welke buurt je woont maar ik ben nu bij de Zuiderzeelaan ingeschreven (bij het Ottenbad, die hadden nog plek 2 maanden terug)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16285422
Ben nu 2 jaar niet geweest maar dat komt alleen maar omdat ik geen tandarts kan vinden die me kan/wil inschrijven 'inschrijvingsstop' en teruggaan naar mn oude tandarts is zeker geen optie (200 km verderop).

Dus ik kan straks gaan betalen zonder dat het mijn schuld is

donderdag 15 januari 2004 @ 16:00:12 #207
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_16286386
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

tegen woordig hoef je niet meer gesaneert te worden
pi_16286925
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef glossy het volgende:

[..]

tegen woordig hoef je niet meer gesaneert te worden

Waar heb je dat vandaan ?
Staat dat ergens zwart op wit ? ( dan print ik dat vast uit om de tandarts en de verzekering mee te slaan )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:21:24 #209
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_16287107
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:38 schreef Barb het volgende:

[..]

Oe! Welke is dat dan? En weet je of ie een patiëntenstop heeft toevallig?

Het zijn twee tandartsen (echtpaar). Ik ben patient bij de vrrouw. Volgens mij hebben bijna alle tandartsen een "stop". Meestal nemen ze je wel in behandeling als je particulier verzekerd bent, als je een familielid hebt die er patient is, of als je heel goed kunt lullen.

040-2115115
Tandarts Mentink-vd Eijnden
Stratumsedijk 20/A 5611ND Eindhoven

pi_16305825
Pffff, eerst mijn zoontje naar school brengen, oma past op de andere... en om 11.30 moet ik bij de tandarts zijn !

HELP !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_16320050
Je hoeft niet bang te zijn voor de saneringskosten, die zijn er namelijk niet meer!

Het ziekenfonds vergoed gewoon niet alles meer en van sommige ingrepen maar een bepaald percentage of bedrag per jaar.

Het eerste consult in een jaar is sowieso geheel vergoed (onderzoek) en verder is het afhankelijk van welke verzekering je hebt.

Gewoon zsm gaan en met je tandarts overleggen. Je hoeft niet meteen alles te vervangen voor dure kronen en bruggen, maar kunt dat, indien mogelijk ook gewoon uitstellen tot de volgende periode (dus dit jaar een kroon en volgend jaar weer een).

vrijdag 16 januari 2004 @ 21:01:37 #212
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_16324708
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 07:58 schreef Mirage het volgende:
Pffff, eerst mijn zoontje naar school brengen, oma past op de andere... en om 11.30 moet ik bij de tandarts zijn !

HELP !

Misschien wat laat en compleet off topic: SUCCES!

Laat a.u.b. je zoontje niets merken van je angst! Voor je het weet neemt hij dit van je over. Dat is zeker tegenwoordig nergens meer voor nodig.

pi_16336157
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:01 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Misschien wat laat en compleet off topic: SUCCES!

Laat a.u.b. je zoontje niets merken van je angst! Voor je het weet neemt hij dit van je over. Dat is zeker tegenwoordig nergens meer voor nodig.

Dank je wel !

Joepie !
Ik ben heel heel erg blij dat ik gegaan ben.
Voor mijzelf was dit een behoorlijk grote stap.

Mijn oude tandarts was een ruwe "bouwvakker" voor mijn gevoel.
Hij gaf je geen uitleg, geen tijd en tandarts is heel normaal.. gewoon stilzitten, mond open en niet bewegen !!
Als hij je ontzettend pijn deed en je wilde heel even op adem komen... hij duwde je handen langs je lichaam en trok gewoon je mond weer open.

Hij had ook iets (buiten het tandarts zijn om ) heel vervelends. Hij straalde iets intimiderends uit naar vrouwen/meisjes.
Nu jaren later hoor ik dat er meer vrouwen zo over dachten en een andere arts hebben gezocht.

Ikzelf was toen nog te jong om er hardop iets van te zeggen.
Je bent kind, je moet nou eenmaal naar de tandarts, niet zeuren..niet zo raar doen. Je gaat. PUNT

De tandarts waar ik gisteren geweest ben is een vrouw.
Ze is pas uit Iran ( geloof ik ) gekomen.
Spreekt goed nederlands, dus begrijpt je probleem.
Heeft goed uitgelegd dat ze HULPverlener is en dus nooit de intentie zal hebben je pijn te doen of je ongemakkelijk te laten voelen en je je nergens voor hoeft te schamen bij haar.
Ze is twee keer afgestudeerd. 1 keer daar en 1 keer hier.

Dan mijn gebit:
Ik had héééél weinig tandsteen zei ze, dat was dus maar heel eventjes werk.
Mijn gebit was heel mooi vond ze, plaats van de tanden etc.
De dingen die níet goed waren :
Al mijn verstandskiezen moeten eruit ( dat zijn er 4 ! ).
Boven geven nu al problemen. ( afgebroken )
Onder nóg niet, maar het ziet er naar uit dat die ook vervelend gaan doen.
Ik ben doorverwezen naar ene kaakchirurg.. die gaat ze er in twee keer uithalen.
Als dit is gedaan dan moet ik twee weken wachten, een nieuwe afspraak bij de tandarts maken... en dan gaat ze enkele gaatjes vullen.

Ik vond het héél fijn bij haar. Het liefste zou ik alles door haar laten doen.
Nu moet ik naar de kaakchirurg... ik hoop zo dat dat goed gaat.
Als dat maar voorbij is, dan kan ik alles weer aan !

Sir Winston Churchill
pi_16336165
rekening wordt overigens opgestuurd ( ik hoef niet contant te betalen ).
Sir Winston Churchill
  Moderator / Miss SHO zaterdag 17 januari 2004 @ 09:57:11 #215
22592 crew  Ole
pi_16336174
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:32 schreef Charys het volgende:
Ben nu 2 jaar niet geweest maar dat komt alleen maar omdat ik geen tandarts kan vinden die me kan/wil inschrijven 'inschrijvingsstop' en teruggaan naar mn oude tandarts is zeker geen optie (200 km verderop).

Dus ik kan straks gaan betalen zonder dat het mijn schuld is

Ik weet wel tandartsen in Amsterdam die geen patientenstop hebben hoor...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:23:03 #216
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_16340635
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:58 schreef Pjederdy het volgende:
Je hoeft niet bang te zijn voor de saneringskosten, die zijn er namelijk niet meer!

Het ziekenfonds vergoed gewoon niet alles meer en van sommige ingrepen maar een bepaald percentage of bedrag per jaar.

Het eerste consult in een jaar is sowieso geheel vergoed (onderzoek) en verder is het afhankelijk van welke verzekering je hebt.

Gewoon zsm gaan en met je tandarts overleggen. Je hoeft niet meteen alles te vervangen voor dure kronen en bruggen, maar kunt dat, indien mogelijk ook gewoon uitstellen tot de volgende periode (dus dit jaar een kroon en volgend jaar weer een).

YAAAAAAAAAAAY!

Maar aangezien mijn aanvullende verzkering van CZ toch nog geen tandartskosten vergoedde, wacht ik eerst tot m'n basis tandarts-pakket binnen is en goedgekeurd.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 17 januari 2004 @ 14:30:42 #217
26467 raphidae
...antichrist...
pi_16340764
Ik ben al 2 jaar niet geweest, maar de laatste keer kreeg ik te horen dat mijn gebit in de staat was alsof ik 14 was. En ik ben 22 Nog geen gaatjes of iets, en dat terwijl ik best lui met poetsen ben.

Maarja, ik denk dan ook zelf dat je met veel poetsen je glazuur naar de tering helpt. Tandpasta is aggressieve troep, schuurt beter dan jif/cif e.d.

GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_16390873
Vanmorgen dus naar de tandarts geweest. Ik werd voornamelijk geholpen door de assistente. Toen ik op de stoel lag en m'n mond open deed zei ze gelijk al 'Het tandsteen komt me tegemoet'. Ze ging met een ultrasoon apparaat door m'n hele gebit. Alleen als ze tussen de tanden in ging was het even een vervelend gevoel. Verder heeft ze ook die zwarte punten bij m'n voortanden weggehaald. Dat was inderdaad tandsteen. Ze is in totaal een kwartier bezig geweest met het verwijderen van alle tandsteen. Ze zei dat nu de ontsteking ook wel overgaat.

Daarna kreeg ik van haar een poetsinstructie. Ik moest een spiegel voorhouden en zij liet zien hoe ik met de tandenborstel moet poetsen. M'n mond was door het verwijderen van het tandsteen een groot bloedbad geworden

Daarna heeft de tandarts zelf nog even in m'n gebit gekeken. Hij vond het onvoorstelbaar dat m'n gebit er na al die jaren er nog zo goed uit zag. Alleen maar mooi dus. Ik hoef voortaan maar 1x in het jaar te komen voor controle. Dat was genoeg. Ik had één gaatje en verder was er niets noemenswaardigs, anders zou hij het vast wel gezegd hebben.

Het gaatje heeft de tandarts gelijk geboord. Ik weet niet precies wat voor boor hij daarvoor gebruikte maar het was snel gebeurd. Het was even een vervelend gevoel maar verder niet pijnlijk ofzo. Ik had me bij het boren toch wat anders voorgesteld. De assistente heeft daarna een witte vulling aangebracht. Dat ging ook nog weer m.b.v. een speciaal apparaat om de vulling hard te maken. Ik was verbaasd dat ik maar 1 gaatje had, had gedacht dat ik er ondertussen wel meer zou hebben. Verder heb ik het eens nagevraagd hoe het zit met soorten vullingen. Amalgaam vullingen gebruiken ze kennelijk al sinds 1993 niet meer.

Dus ik ben nu eindelijk van alle tandsteen af en over gaatjes hoef ik me voorlopig geen zorgen meer te maken

maandag 19 januari 2004 @ 13:43:31 #219
3498 Barb
Graduated Fool
pi_16393555
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:21 schreef pdiscs het volgende:
Het zijn twee tandartsen (echtpaar). Ik ben patient bij de vrrouw. Volgens mij hebben bijna alle tandartsen een "stop". Meestal nemen ze je wel in behandeling als je particulier verzekerd bent, als je een familielid hebt die er patient is, of als je heel goed kunt lullen.

040-2115115
Tandarts Mentink-vd Eijnden
Stratumsedijk 20/A 5611ND Eindhoven

Dank je wel, .
When I rush it hits me
pi_16394156
@Mirage.. joh maak je geen zorgen.. zelfs ik zou niet meer bang kunnen zijn voor de kaakchirurg..

donderdag 12 februari 2004 @ 09:36:21 #221
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_17110500
Nou daar ging ik dan vanmorgen voor het eerst sinds 4,5 jaar

4 gaatjes en morgen terugkomen voor tandsteen-behandeling

Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:54:57 #222
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_17135405
Ik ga maandag eindelijk weer na een jaar of 6, eindelijk een tandarts die plek voor me heeft en het is in de buurt van me werk. schijnt een supervent te zijn waar ik dus heenga. ben zelf erg benieuwd wat me te wachten staat

IK laat jullie iig weten maandagavond hoe en wat er allemaal gebeurd is

Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
pi_17144314
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:54 schreef Goodfellow het volgende:
Ik ga maandag eindelijk weer na een jaar of 6, eindelijk een tandarts die plek voor me heeft en het is in de buurt van me werk. schijnt een supervent te zijn waar ik dus heenga. ben zelf erg benieuwd wat me te wachten staat

Héél veel succes !
Sir Winston Churchill
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:08:05 #224
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17144480
Ik ben ook al een paar jaar niet geweest, omdat ik op een gegeven moment niet meer verzekerd was (niet ingeschreven bij het GAK door m'n werkgever, bijna een jaar lang).

Maar nu heb ik een gigantisch gat in een verstandskies, waarschijnlijk is er een poos geleden een vulling uit gevallen. Een andere verstandskies die scheef staat liep laatst lekker in m'n wang te snijden de hele tijd, maar dat is gelukkig voorbij nu.

Ik zal er ook weer eens aan moeten geloven, wordt trekken waarschijnlijk

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 15:06:57 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17145737
Ik heb er een ontdekt in de buurt. Moet nog even bellen, maar heb van een collega gehoord dat hij een erg goede is en hij houdt ook rekening met mensen die bijv. niet zo van de tandarts houden.
Ik hoop dat hij geen patientenstop heeft, maar dat zal wel :/
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:46:21 #226
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_17148462
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb er een ontdekt in de buurt. Moet nog even bellen, maar heb van een collega gehoord dat hij een erg goede is en hij houdt ook rekening met mensen die bijv. niet zo van de tandarts houden.
SUPERVEEL succes.

Zeg maar suc7.

pi_17148752
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:54 schreef Goodfellow het volgende:

Mijn ervaringen na 10 jaar geen tandarts: 10 gaatjes (!). Moest 2x komen, eerste keer de linkerkant van mn mond, 2e keer rechterkant van me mond. Per keer was ie ongeveer een uur bezig dus je begrijpt dat ik behoorlijk last van mn kaak had omdat ik mn mond de hele tijd open moest houden.
Boren was opzich ook wel klote, was wel verdoofd maar hij moest er erg ver in dus ik voelde het nog wel af en toe (net geen pijn, maar gewoon een bepaalde druk die je voelt).

Het meest klote was nog wel dat de verdoving pas na 3 uur afgelopen was dus je loopt de hele tijd met een scheve bek rond.

Het valt allemaal wel mee dus, succes!

maandag 16 februari 2004 @ 10:49:37 #228
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_17216844
Nou ik ben vanmorgen dus geweest en gelijk me 2 verstandskiezen getrokken. ook 2 grote gaten opgevuld en voorbehandeling voor de wortelkanaalbehandeling die ik vrijdagochtend ga krijgen.

De tandarts is wel een zeer relaxte man die eerst goed overlegd met wat ie gaat doen en of je dat oke vind. niks gevoeld ervan. alleen nu zit ik @ work dus en de verdoving gaat uitwerken en dat is minder. ibuprofen pillen bij de hand en bocasan om te spoelen tegen infecties.

verders was het een tandarts

Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
  maandag 16 februari 2004 @ 12:05:09 #229
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_17218848
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
Hoop het voor je...een goede tandarts vinden is lastig. Gelukkig heb ik er een gevonden (ook in Helmond) een paar jaar geleden. Erg fijne vent
(maar geloof dat ook hij een stop heeft )
Carpe Diem, Memento Mori
pi_17796177
Ik ben dus net geweest na iets van vier jaar ofzo. De directe aanleiding om te gaan was tandvlees dat zich terugtrok. Dat schijnt te komen omdat ik te hard poets, ik poets vrij veel en hard, een soort compenstatiegedrag voor het niet naar de tandarts gaan.

6 gaatjes, ik moet nu een afspraak maken voor drie kwartier lang. De tandarts vult met witte vullingen, de vorige deed dat met van die grijze, voel je daar nog verschil tussen? Ik zie wel een beetje op tegen dat boren eigenlijk. De laatste keer was zo lang geleden (8 gaatjes IIRC) dat me het gevoel niet meer zo goed kan herinneren.
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:45:57 #231
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_17798344
Wat ik hier over het algemeen lees valt nog wel mee... Ik was 3/4 jaar niet geweest (geen tandarts in Groningen, alleen bij ouders, komt slecht uit usw.), en had tien gaatjes, waaronder één in mijn voortand (dat stomme spleetje ook). Het kunnen er zelfs nog meer worden, door de foto's die van mijn kiezen zijn gemaakt. Daarvoor nog nooit een gaatje gehad...

Hopelijk gaat het me niet teveel kosten, zo rijk is deze student nu ook weer niet. Wat trouwens wel goed is, is dat de kans dat ik deze controle onthou goed aanwezig is... Het weekend nadat ik voor het eerst een vriendin heb tien gaatjes.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_17802252
Weet iemand een goede tandarts in Den Haag (liefst ergens in de buurt van de Rijswijkseweg)? Ik ben een jaar geleden verhuist en al een paar jaar niet meer geweest naar mijn mondhygenieste (uh hoe schrijf je dat) voor controle.

Het liefst een praktijk waar ze moderne technieken gebruiken.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:38:10 #233
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_17804830
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:43 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand een goede tandarts in Den Haag (liefst ergens in de buurt van de Rijswijkseweg)? Ik ben een jaar geleden verhuist en al een paar jaar niet meer geweest naar mijn mondhygenieste (uh hoe schrijf je dat) voor controle.

Het liefst een praktijk waar ze moderne technieken gebruiken.
Helaas ken ik alleen praktijken die het nog ouderwets met de waterpomptang doen...
Nicht ärgern, nur wundern!
  maandag 22 maart 2004 @ 11:41:01 #234
30032 nose
size matters
pi_17883608
Ik moet ook maar weer es, ben ook al 2 a 3 jaar niet meer geweest Ben echt bang voor de tandarts, en t is nog een rare vent ook, behandelt me nog steeds als een kind met zn rare praatjes. Hij lijkt op Ad Visser by the way.....

Ben echt bang dat er veel moet gebeuren en hoe dat dan zit met de verzekering en daarom durf ik nou ook niet meer. Maarja, dat schiet ook niet op natuurlijk, ik zal toch een keer moeten.....
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:14:12 #235
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29508690
Even een topickick...

Wat een heerlijk topic om door te lezen, vooral omdat ik vandaag zelf ook na 6 jaar vrijwillig naar de tandarts ga voor controle. Vrijwillig? Ja, want ik ben een half jaar geleden ook al geweest voor een wortelkanaalbehandeling vanwege een ontsteking aan een kies die op een gegeven moment zoveel pijn ging doen dat ik wel moést gaan. Net als toen schijt ik nu ook weer zeven kleuren stront, wat uiteindelijk wel weer nergens voor nodig zal zijn.

Ook ik heb mijn tandarts-fobie overgehouden aan de tandarts uit m'n jeugd. M'n tandarts was zo'n grote kerel met armen als boomstronken die niet van kleinzerige kindertjes hield. Ik had al eerder gaatjes laten vullen door hem, en dat was altijd goed gegaan (met verdoving). Ik was een flink kereltje, en liet het nooit merken als ik wel eens iets voelde. Maar op een keer ging het natuurlijk mis. Ik kreeg fijn een verdoving, maar die hielp niet echt. Ik vertelde dat, maar hij hield stug vol dat de verdoving wel hielp, en dat ik me niet ineens moest gaan aanstellen. Het moment dat de boor m'n tand raakt staat me nog als de dag van gisteren bij: Ik sprong zowat uit m'n stoel van de pijn, waarop hij mij semi-hardhandig weer terug duwde in de stoel en vertelde dat ik even flink moest zijn. Nou, en flink dat ik was... maar wel met de tranen over m'n wangen.... als ik er aan terug denk krijg ik nog de rillingen. Sindsdien heb ik doodsangsten van de tandarts. De volgende jaren nog wel geweest en met heel veel tegenzin en heel veel verdoving nog een aantal gaatjes laten repareren, maar toen ik 18 werd vond m'n moeder dat zij mij er niet meer op hoefde te wijzen wanneer ik naar de tandarts moest, en dat vond ik maar al te fijn. Ik ben nooit meer gegaan tot een half jaar geleden dus.

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe tandarts, een hele aardige (maar strenge) mevrouw die niet te beroerd is om wat aandacht aan je angsten te besteden. Ze neemt de tijd en stelt me op me gemak en vertelt, als ik dat wil, precies wat ze aan het doen is. Heerlijk om voor de verandering eens zo'n tandarts te hebben. Helaas weet ik nu al zeker dat ze gaat boren, want ze meldde me tijdens de wortelkanaalbehandeling dat ik ook nog een aantal gaatjes heb. Ach, uiteindelijk zal ik wel weer buiten staan met het idee van "Goh, was ik daar nou zo bang voor " Maar op dit moment....
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_29517656
Ik moet ook maar weer eens een tandarts zoeken :/ Ook al vele jaren geleden dat ik de boel heb na laten kijken en nu voel ik toch echt wel een gaatje..
Weet er iemand ene goede tandarts in Eindhoven?
En hoe zit dat nu met de kosten als je jaren niet heen bent geweest? (niet zozeer dat ik wegblijf als ik ineens alles moet betalen maar meer zodat ik weet wat me te wachten staat ^^; )
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:31:51 #237
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29518005
Ik ben al een tijd niet naar de tandarts geweest. Deels stukje angst, deels simpelweg uitstellen. Over 3 maanden hoop ik te gaan, moet er toch een keer van komen (nu even te druk en wat andere dingen aan me hoofd maar over 2-3 maanden geen probleem) en dan hoor ik het wel. Eerst maar eens de balans opmaken om te kijken waar ik aan toe ben.

Laatste keer was kiezen trekken in het ziekenhuis en dat stelt echt geen ruk voor. Waren ook veel vriendelijke mensen achteraf dan me tandarts.

Me vorige tandarts was een enorme lul. Liep altijd tijdens het boren te dreigen dat als ik niet stil zou liggen dat ik blij mocht zijn als ie niet per ongeluk een hazenlip zou maken. Ook preken dat ik niet moest miepen over die 8 seconden pijn, al helemaal niet omdat ik zo’n groot persoon was . Lekker begripvol
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:58:43 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29519740
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:31 schreef livEliveD het volgende:

Me vorige tandarts was een enorme lul. Liep altijd tijdens het boren te dreigen dat als ik niet stil zou liggen dat ik blij mocht zijn als ie niet per ongeluk een hazenlip zou maken. Ook preken dat ik niet moest miepen over die 8 seconden pijn, al helemaal niet omdat ik zo’n groot persoon was . Lekker begripvol
Daar word je inderdaad niet blij van van zo'n man. Maar natuurlijk moet je niet zeuren, want jij bent groot en sterk.

Maar boren is niet echt een fijn gevoel inderdaad.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:40:58 #239
3498 Barb
Graduated Fool
pi_29538355
Oe, oud topic zeg, .
Ik ben na jàren eindelijk weer eens naar de tandarts geweest.
Eentje zonder patiëntenstop én vlak om de hoek, ideaal dus.
Deze tandarts werkt met automatisch incasso, waarbij ze drie weken nadat je bent geweest (en de rekening hebt meegekregen) het bedrag afschrijven. Zo heb je mooi de tijd om de rekening alvast te declaren bij je verzekeraar. Echt ideaal, want het VGZ (in mijn geval) is erg snel met geld storten, dus ik had het al binnen voordat het bedrag bij mij werd afgeschreven.

De schade viel me ook enorm mee. Geen gaatjes, een beetje tandsteen (verrassend weinig voor 9 jaar geen tandartsbezoek). En nu dus braaf ieder half jaar weer op controle, . 5 Sept. a.s. mag ik weer.
When I rush it hits me
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:48:46 #240
3498 Barb
Graduated Fool
pi_29538438
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:10 schreef Sputnik het volgende:
Weet er iemand ene goede tandarts in Eindhoven?
En hoe zit dat nu met de kosten als je jaren niet heen bent geweest? (niet zozeer dat ik wegblijf als ik ineens alles moet betalen maar meer zodat ik weet wat me te wachten staat ^^; )
Tandarts Blaauboer
Kerstrooslaan 2 (zijstraat van de Leenderweg).
5644 EA Eindhoven
040-211.81.36

Jonge vrouw, begin 30, erg aardig en legt heel duidelijk uit wat ze allemaal gaat doen. Ze heeft apart een mondhygiëniste die in hetzelfde pand werkt.

Ik was mijn eerste keer ( na een jaar of 7 of zo niet meer te zijn geweest) ongeveer ¤ 80 kwijt, voor dat geld "kreeg" ik twee foto's, een uitgebreide schoonmaakbeurt bij de mondhygiëniste en het tandartsconsult. Twee posts hierboven staat hoe zij te werk gaat met rekeningen en betalingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Barb op 10-08-2005 13:56:00 ]
When I rush it hits me
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:09:50 #241
3498 Barb
Graduated Fool
pi_29538603
Ow trouwens, iemand schreef eerder in dit topic dat ie verbaasd was dat mensen die trouw ieder jaar gaan, steeds gaatjes hebben en dat degenen die nooit gaan niks aan hun gebit hebben en dat ie dacht dat ie genaaid werd door zijn tandarts ... mijn tandarts vertelde me dat een gaatje er ongeveer twee jaar over doet om zich te ontwikkelen tot gaatje. Dus iedere 6 maanden weer een gaatje moeten vullen, is inderdaad genaaid worden.
When I rush it hits me
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:47:11 #242
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_29538905
Dat lijkt me ook meevallen Barb want op welk moment kun je een gaatje zien?

Na anderhalf jaar?

Het kan best zijn dat je een gaatje vult in het eerste halfjaar en een hlaf jaar daarna nog een ander gaatje. Omdat het 2e gaatje gewoon toen nog niet zichtbaar was.

Ik ben trouwens 4 jaar niet geweest. Daarna een super tandarts gevonden in Riethoven. Een vrouw, ga nog steeds met pijn in de maag maar het valt tot nu toe mee. Had trouwens alleen maar tandsteen.
Trotse mamma :)
pi_29541669
Volgens mij kun je momenteel juist supermakkelijk inschrijven bij een tandarts hoor. Juist omdat heel veel uit de verzekering is gehaald gaan veel mensen niet meer. Ik heb m'n hele leven bij dezelfde tandarts gezeten vanwege o.a. moeite met een andere tandarts vinden, tot vorig jaar.

En ja, als je zo lang niet bent geweest moet je gewoon zeggen 'eigen schuld, en daar mag ik zelf voor betalen' en niet gaan zitten wachten en jouw stomme gedrag afschuiven op de rest van de maatschappij. Het is je eigen verantwoordelijkheid, dus laat mij er lekker buiten als je nu gaatjes hebt of zo.

Mocht er nog iemand een tandarts in omgeving Rotterdam zoeken: probeer Sanasmile (www.sanasmile.nl) met vestigingen in Rotterdam, Barendrecht en Leidschenveen.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:39:25 #244
3498 Barb
Graduated Fool
pi_29555581
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:47 schreef Faithz het volgende:
Dat lijkt me ook meevallen Barb want op welk moment kun je een gaatje zien?

Na anderhalf jaar?
Ik was er even vanuit gegaan dat er eens in de 2 jaar foto's worden gemaakt (wat een hoop tandartsen doen). Op de foto is een beginnend gaatje al vanaf het begin te zien, in het echt niet, dus als er op de foto nog niks is, kan er niet 6 maanden later ineens een gaatje gevuld moeten worden, .
When I rush it hits me
pi_29556680
Ah zo, ik snap

Bij heel veel mensen worden ook gewoon nooit foto's gemaakt
Trotse mamma :)
pi_29593251
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:48 schreef Barb het volgende:

[..]

Tandarts Blaauboer
Kerstrooslaan 2 (zijstraat van de Leenderweg).
5644 EA Eindhoven
040-211.81.36

Jonge vrouw, begin 30, erg aardig en legt heel duidelijk uit wat ze allemaal gaat doen. Ze heeft apart een mondhygiëniste die in hetzelfde pand werkt.

Ik was mijn eerste keer ( na een jaar of 7 of zo niet meer te zijn geweest) ongeveer ¤ 80 kwijt, voor dat geld "kreeg" ik twee foto's, een uitgebreide schoonmaakbeurt bij de mondhygiëniste en het tandartsconsult. Twee posts hierboven staat hoe zij te werk gaat met rekeningen en betalingen.
Zit zelf nu een jaar of 4 bij Tandarts Rutten aan de Aalsterweg.
Aalsterweg 191
5644RA Eindhoven
Tel: 040 2110267

Prima vent , legt perfect uit wat hij doet , en heeft voor 2000 Gulden destijds( in 2001 m'n complete gebit gerenoveerd (waarvan dus 75 % declareerbaar). En sindsdien eigenlijk nooit meer iets. ( behalve een enkel gaatje zo 1 keer per jaar )
Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_29593889
Ik was een jaartje of 5 niet geweest; sinds ik niet meer met mijn ouders meehoefde (en ik was niet zo'n ster in poetsen) ben ik niet meer geweest... Maar na die 5 jaar was 1 kies zover afgebrokkeld en deels gespleten dat het er echt eens van moest komen.
Dus ik had een afspraak gemaakt met mijn "oude" tandarts (een nieuwe onbekende moest ik helemaaaaal niet aan denken). Hij heeft foto's gemaakt, en alles rondgekeken, lading tandsteen verwijderd. Daarna werd er een nieuwe afspraak ingepland van drie kwartier

Hij zou iets van 7 gaatjes (!) gaan vullen en de kies eruit halen. Toen ik in de stoel lag ging hij me eerst verdoven voor het trekken van de kies, daarna de gaatjes vullen en als dat klaar was, dan zou de verdoving wel werkend zijn.
Hij pakt een spuit, en ramt heb stevig mijn gehemelte in.. FUCK wat deed dat pijn...
Alle gaatjes gevuld, hij checkt of de verdoving werkt, zet een klem op de tand naast de kies die eruit moest, pakt een tang, zet hem op de kies en begint te sjorren.
Werkt niet...nog eens.... toen voelde ik de tang ineens loskomen en de tandarts boven mij zegt "shit".
Nou dat is niet echt een fijn gevoel dan! Blijkt dat alles wat buiten het tandvlees steekt afgebroken is, en er is niets meer waar hij de tang op kon zetten. Dus heeft hij met 1 hand mijn hoofd stevig vastgepakt en met de andere hand met veel kracht de kies doormidden geboord.. toen kwam hij er best gemakkelijk uit (bleek dat de "haakjes" aan het uiteinde best ver gekromd waren, dus stevig vast zaten).
Lekker verhaal he?

Totale rekening was iets van 250 of 300 euro en die heb ik uit eigen zak betaald, de verzekering zou het toch nooit betalen.
Sindsdien ga ik weer trouw elk half jaar, en moet er elk half jaar op dezelfde plek wat tandsteen weggehaald worden, verder niets.

En EINDELIJK heb ik mezelf overgehaald om wat aan mijn voortanden (spleet) te laten doen. Heb hem de laatste keer gevraagd of er wat aan gedaan kon worden (jaren geleden, toen ik nog wel ging ben ik wel eens bij de ortho geweest, maar die wou niet beginnen omdat ik nooit poetste)
Dus hij heeft uitgebreid uitgelegd wat er allemaal kon, en nu heb ik een afspraak staan voor 5 september (gips happen) en 19 september, dan worden er 2 plaatjes op mijn voortanden gemonteerd.
EN IK BEN DAAR ZOOOOOOOOOOO BLIJ MEE! Eindelijk worden mijn tanden mooi

Ik had niet verwacht dat ik met zoveel plezier naar de tandarts zou gaan (zolang ie niet met spuiten aan komt vind ik alles best)

Groet, Joris
Da gao nie nou!
pi_29700644
Net is er een vulling losgekomen en ik ben al jaren niet meer bij de tandarts geweest.
Gvd
pi_29711783
Ff pimpen: kom er net vandaan en heb NULLLL gaatjes! Net als mijn twee kindjes en vriend!

Klinkt leuk en aardig, maar je wilt niet weten hoe dit vroeger ging: dagen vantevoren niet aanspreekbaar, me in slaap moeten zuipen e.d. Ben ooit drie jaar niet geweest en vervolgens gruwelijk te grazen genomen door mijn tandarts (als in: ik had nog geen hallo gezegd of die boor hing dr al in...en vervolgens bij elke kies een paar keer flink zenuw geraakt ).

Heb nu een normale tandarts. Geen overdreven aardige angsttandarts ofzo, maar laten we zeggen dat ik vannacht gewoon geslapen heb zonder promillage en ik de goede man geen enge ziektes toewens, integendeel
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29778486
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Martijn Schut en ik ben een student aan de school voor journalistiek in Utrecht.

Op dit moment ben ik bezig met een afstudeerproject over angst. Het gaat over staatvrees, vliegangst en angst voor de tandarts. Over dat laatste onderwerp, de tandarts, zou ik graag in contact willen komen met mensen die hier last van hebben.

Even voor de duidelijkheid: het is de bedoeling om er uiteindelijk een radio interview van te maken. Daarbij wil ik gelijk aangeveven dat het alleen bestemd is voor de school voor de journalistiek. En de enige personen die het te horen krijgen zijn twee beoordelende docenten en ik.

Zijn er mensen in deze groep die hier met mij over willen praten. Hoe lang zit het jullie al dwars, wat doe je er aan om het zo lang vol te houden zonder tandarts, dat soort zaken.

Ik hoop dat er iemand is die hier met mij over zou willen praten. Ik kan alleen maar aanbieden dat het anoniem is en dat bijna niemand het te horen krijgt. Maar voor mijn afstuderen zou het geweldig zijn als iemand mij zou kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Martijn Schut
(rmschut@hotmail.com)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 19-08-2005 13:06:31 (geen telefoonummers plaatsen svp) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')