Als ik een gaatje o.i.d. heb, kan ik dan tegen mijn tandarts zeggen dat hij er niks aan hoeft te doen, omdat ik wil wachten tot een volgende keer? Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, heb nl. nog nooit iets met mijn gebit gehad. Maar ik hoor wel aan alle kanten verhalen van mensen die voor controle gingen en met een mond vol euh, weet ik veel hoe dat heet, opvulspul terugkwamen. Doet een tandarts dat maar gewoon, of kun je ook uitstellen?
En nog een vraag: ben ik echt de enige idioot die jaren achter elkaar niet naar de tandarts is geweest? En zo nee: viel het je tegen? Had je meer aan je gebit, dan dat je had verwacht?
Ik denk dat je wel veel tandplak hebt, of hoe noem je dat wat achter je tanden zit..
Ik had het zelf volgehouden om een jaar of 7,8 niet naar de tandarts te gaan. Maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Ik had het gevoel dat er alleen wat met een kies was, maar het gevolg was 1 getrokken kies en 8 gaatjes laten vullen.
Nu is het weer helemaal netjes en ga ik mooi ieder half jaar.
quote:Ondertussen zal dat wel tandsteen heten, en geen tandplak meer vrees ik.
Op woensdag 2 april 2003 18:29 schreef NordCore het volgende:
Na 5 jaar? lol, zal een flinke rekening wordenIk denk dat je wel veel tandplak hebt, of hoe noem je dat wat achter je tanden zit..
Overigens verwacht ik dat het wel meevalt. Poets netjes tig keer per dag mijn tanden (is echt het enige voordeel aan roken) en heb tot 5 jaar geleden pas 2 keer mijn tandplak weg moeten laten halen.
quote:8,
Op woensdag 2 april 2003 18:31 schreef Mike het volgende:
Je tandarts doet niks zonder met jou te overleggen, dus als jij geen vulling wil dan krijg je die ook niet.Ik had het zelf volgehouden om een jaar of 7,8 niet naar de tandarts te gaan. Maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Ik had het gevoel dat er alleen wat met een kies was, maar het gevolg was 1 getrokken kies en 8 gaatjes laten vullen.
Nu is het weer helemaal netjes en ga ik mooi ieder half jaar.
En dat tandplakgebeuren? Valt daar ook over te "onderhandelen"?
[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 02-04-2003 18:36]
quote:Nee hoor, wat wil je met die prijzen tegenwoordig
Op woensdag 2 april 2003 18:29 schreef Barb het volgende:
En nog een vraag: ben ik echt de enige idioot die jaren achter elkaar niet naar de tandarts is geweest? En zo nee: viel het je tegen? Had je meer aan je gebit, dan dat je had verwacht?
Suc6 en hou het daarna gewoon in de gaten, is toch beter.
Daar moet ik ook weer eens naartoe, is toch alweer een jaar of 3, 4 geleden.
En mijn gebit is zo geweldig dat de goede man er vroeger eigenlijk altijd zijn vakantie van heeft betaald en wat extra opzij heeft kunnen leggen om de kinderen te laten studeren.
Score tot nu toe: 1 kroon en een stuk of 35 vullingen .
En ik vrees dat de komende behandeling er weer een wordt met genoeg "opvulspul" en misschien nog een kroon omdat het weer bijna vakantie is.
[Dit bericht is gewijzigd door Pjederdy op 02-04-2003 18:37]
quote:Ik heb nooit last van tandplak gehad.
Op woensdag 2 april 2003 18:35 schreef Barb het volgende:[..]
8,
.
En dat tandplakgebeuren? Valt daar ook over te "onderhandelen"?
Maar alles wat de tandarts doet, doet 'ie alleen als jij het wil. Desnoods laat je alles afbrokkelen, hij moet eerst overleggen.
Kies breekt af... :(
Lees anders dat horrorverhaal nog even.
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 02-04-2003 18:39]
quote:Jees PDD, 35!!!!
Op woensdag 2 april 2003 18:36 schreef Pjederdy het volgende:
Score tot nu toe: 1 kroon en een stuk of 35 vullingen.
En dan nog 3 jaar niet gaan?!
Hoeveel tanden heb je dan nog vullingloos?
quote:Even geteld
Op woensdag 2 april 2003 18:38 schreef Barb het volgende:[..]
Jees PDD, 35!!!!
En dan nog 3 jaar niet gaan?!
Hoeveel tanden heb je dan nog vullingloos?
15 vullingloos, en niet 1 maar 2 kronen. Deze kiezen hebben dus eerst ook vol met vullingen gezeten en de rest is allemaal 1 of meerdere keren gevuld.
Ik heb alleen gaatjes/vullingen in mijn kiezen.
Daarom zie je er vanbuiten niks van .
maar ik ga maar snel weer
is het bij alle verzekeraars zo, dat ze niet betalen als je tijdje nie bent geweest?
Meestal moeten na verloop van tijd de kiezen eruit ipv een gewone simpele vullingen. Het is niet je auto waarbij het stoer is om het onderhoud uit te stellen.
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:47 schreef Aequitas het volgende:
Sukkels, je laat je gebit toch gewoon elk halfjaar ff controleren, je ziet wat het je kost als je dat niet doet.Meestal moeten na verloop van tijd de kiezen eruit ipv een gewone simpele vullingen. Het is niet je auto waarbij het stoer is om het onderhoud uit te stellen.
quote:Hoe voelen gaatjes? Ik heb er dus nooit een gehad en ben dus een "gaatjes-leek".
Op woensdag 2 april 2003 18:46 schreef Erosjuhhh het volgende:
Ik ben nu ook al 2/3 jaar nie geweest.. niet aangedacht... weinig tijd etc..
maar voel toch echt wel 2 gaatjes
is het bij alle verzekeraars zo, dat ze niet betalen als je tijdje nie bent geweest?
En volgens mij ligt het niet aan je verzekering, maar aan de tandarts of je wel of niet de 1e keer moet betalen.
Maar ik was zó opgelucht dat ik eindelijk weer was gegaan, en m'n tandarts is een schat van een vrouw.
Maar Barb, als ik je zo hoor zal het vast meevallen.
Je ziet/voelt het zelf meestal wel als je gaatjes hebt.
En tandsteen zal je vast hebben, ook omdat je rookt... maar de eerste keer gaan ze alleen inventariseren. En kun je dus zelf aangeven wat je wanneer wilt laten doen.
Succes.
quote:Het voelt ook echt als een gaatje
Op woensdag 2 april 2003 18:49 schreef Barb het volgende:[..]
Hoe voelen gaatjes? Ik heb er dus nooit een gehad en ben dus een "gaatjes-leek".
En volgens mij ligt het niet aan je verzekering, maar aan de tandarts of je wel of niet de 1e keer moet betalen.
En je krijgt écht wel een rekening van de tandarts, omdat je nog niet gesaneerd bent.
Het ligt verder aan het soort tandartsverzekering die je hebt afgesloten.
quote:Thx,
Op woensdag 2 april 2003 18:51 schreef CartWOman het volgende:
Succes.
quote:Ik ben echt aan alle kanten dichtverzekerd, dus dat komt mooi uit,
Op woensdag 2 april 2003 18:57 schreef CartWOman het volgende:
En je krijgt écht wel een rekening van de tandarts, omdat je nog niet gesaneerd bent.
Het ligt verder aan het soort tandartsverzekering die je hebt afgesloten.
En saneren is gewoon een periodieke controle, begrijp ik?
quote:Saneren is ervoor zorgen dat je hele gebit in orde is voordat je verzekering weer de rekeningen gaat betalen. Dus omdat jij niet naar de periodieke controle bent geweest de afgelopen tijd, moet je zelf eerst het hele "opknappen" betalen.
Op woensdag 2 april 2003 19:01 schreef Barb het volgende:[..]
Ik ben echt aan alle kanten dichtverzekerd, dus dat komt mooi uit,
.
En saneren is gewoon een periodieke controle, begrijp ik?
Vaak kun je hier met je tandarts wel wat regelen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |