* Fok! Muziek Trivia
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene wie hem het eerst beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen. Er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Mocht de vragensteller denken dat de vraag te moeilijk is, of dat het te lang duurt, mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Als diegene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Als een topic vol is en Frollo of ik (ranja) zijn niet online mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke 10e topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn. Dus niet 'noem 5 albums van ...' ofzo iets (zie ook ll cool j vraag + verwikkelingen hier). Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song/album)titel + artiest/band gevraagd wordt.
De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let Op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, top40/hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden.
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!
Afkortingen
lijstje van verklarende termen? aanvulling is welkom.
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Fok! Muziekkenner Top 10
Aan het begin van elk topic zal Frollo of ik een tussenstand bekend maken (misschien niet in de eerste post als hij of ik het topic niet opent).
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 03-04-2003 11:29]
code:En dit is de openstaande vraag:1. ranja 5
rvand 5
3. frollo 3
zander 3
5. kwark 2
litpho 2
ullie 2
8. berkery 1
gorro 1
pinkmoon 1
seborik 1
quote:Zander's antwoord dat ze alle 4 een artiestennaam gebruiken is niet wat ik zoek.
Op woensdag 2 april 2003 16:57 schreef ranja het volgende:Wat is de overeenkomst tussen deze heren?
Sting
Elton John
Barry White
Barry Manilow
quote:Pfff. het zijn alle 4 zangers.
Op woensdag 2 april 2003 17:12 schreef ranja het volgende:
Zander's antwoord dat ze alle 4 een artiestennaam gebruiken is niet wat ik zoek.
Sting zet zich in voor de regenwouden, Manilow met z'n Copacabana.
Maar de rest ?
quote:Erg koud
Op woensdag 2 april 2003 17:16 schreef Vork het volgende:[..]
Pfff. het zijn alle 4 zangers.
Zijn het toevallig ook allevier toetsenisten? Doet Sting ook nog iets op toetsen eigenlijk of is dat alleen een bassist en is mijn antwoord ook niet wat je zoekt?
Nee, het is veel specifieker.
quote:Barry White gay?
Op woensdag 2 april 2003 17:18 schreef NicoV het volgende:
ze zijn alle 4 gigantisch gay
quote:zou z'n liedjes ineens heel anders laten klinken he?
Op woensdag 2 april 2003 17:19 schreef Zander het volgende:[..]
Barry White gay?
![]()
That can't be right...
Elton John weet ik, Sting dacht ik ook, die andere twee weet ik wereklijk helemaal niks van
quote:sorry, heeft er niets mee te maken
Op woensdag 2 april 2003 17:23 schreef Kaaltie het volgende:
Kleur... en dan vooral rood... Sting zingt over het red light district in Roxanne, EJ in Nikita over die vrouw uit de sovjetunie, Barry White... ja... rood??? maar wel wit... en die laatste kan ik niet linken, maar dat zal vast wel ergens
quote:Van Barry White zou je het qua naam wel verwachten
Op woensdag 2 april 2003 17:29 schreef Riert het volgende:
verre gok. Alle 4 een keer voor drugs opgepakt(EJ toch een keer in Nederland?)
Ally McBeal?
[edit] nee ik had Kaaltie's reactie nog niet gelezen [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Kazz op 02-04-2003 17:34]
quote:Correct. Ze hebben alle 4 opgetreden in de serie...
Op woensdag 2 april 2003 17:30 schreef Kaaltie het volgende:Ally McBeal?
Jij mag een vraag stellen.
quote:Dat valt nog te betwijfelen, want ik kijk die hele serie niet namelijk
Op woensdag 2 april 2003 17:34 schreef ranja het volgende:
Correct. Ze hebben alle 4 opgetreden in de serie...
als het nog langer had geduurd had ik Vonda Shepard als 5e naam genoemd, dat had het makkelijker gemaakt denk ikJij mag een vraag stellen.
quote:Nou ja, niet iedereen kan alles weten. Bij vragen over John Zorn kun je het zo makkelijk maken als je wilt, ik zal het nooit weten
Op woensdag 2 april 2003 17:34 schreef Vork het volgende:[..]
Dat valt nog te betwijfelen, want ik kijk die hele serie niet namelijk
quote:Dat valt nog te betwijfelen, want ik kijk die hele Vonda Shepard niet namelijk
Op woensdag 2 april 2003 17:34 schreef ranja het volgende:[..]
Correct. Ze hebben alle 4 opgetreden in de serie...
als het nog langer had geduurd had ik Vonda Shepard als 5e naam genoemd, dat had het makkelijker gemaakt denk ikJij mag een vraag stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |