quote:Cool liedje
Op woensdag 2 april 2003 10:49 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb The Final Countdown maar ff opgezet
quote:Ik vraag het me constant af: geloof je nou wel of niet?
Op woensdag 2 april 2003 10:49 schreef afraidtech het volgende:true
quote:Wordt de mens echt slechter??
De wereld als geheel is niet slechter geworden, alleen de motor van die wereld (de mens) wordt steeds slechter, en gaat over zijn grens heen.
Niks aan de hand, dus.
quote:Onzin, ik denk dat de mensheid veel beter is dan vroeger, vroeger waren er veel meer oorlogen, werden er veel vaker moorden gepleegd, en niet bestraft. Maar nu begint de mensheid in mijn ogen steeds "beter" te worden.
Op woensdag 2 april 2003 10:49 schreef Mariel het volgende:[..]
Ik geef een voorbeeldje ChrisJX
De wereld als geheel is niet slechter geworden, alleen de motor van die wereld (de mens) wordt steeds slechter, en gaat over zijn grens heen.
quote:Hoe kom je erbij dat de mens steeds slechter wordt?
Op woensdag 2 april 2003 10:49 schreef Mariel het volgende:De wereld als geheel is niet slechter geworden, alleen de motor van die wereld (de mens) wordt steeds slechter, en gaat over zijn grens heen.
quote:zal ik er dan eerlijk antwoord op geven dan, ik weet het niet zit nu in een 2 strijd... maar ben er wel erg mee bezig, discussie's met gelovige vrienden en niet gelovige vrienden
Op woensdag 2 april 2003 10:51 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik vraag het me constant af: geloof je nou wel of niet?
quote:ER was toen iig genoeg wilskracht om 1 leider op te werpen met redelijk veel macht, alleen al de oprichting van de VN (met aartsvijanden erin) is al een goede indicatie daarvoor.
Op woensdag 2 april 2003 10:41 schreef Mariel het volgende:[..]
Omdat de VN bestaat als organisatie van landen. Feitelijk is het een vereniging van machtshebbers, en geen nieuwe machtshebber.
quote:Was maar een voorbeeld, maar je weet dat er wel vaker een zeer dicht naderend einde van de wereld voorstpelt is
Humoristisch idd. Jehova-getuigen weten het zelfs op de datum en het tijdstip nauwkeurig, iets wat volgens de bijbel onmogelijk is.
quote:vlak vooral de kracht van het Israelische leger niet uit en de zwakte van de omliggende landen, onmogelijk is wat overdreven, vooral als je bedenkt dat de VS altijd achter ze stond. Verder, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Er zijn echter wel een flink aantal dingen die reeds gebeurd zijn, zoals de heroprichting van Israel, oorlogen die op onmogelijke wijze door Israel zijn gewonnen,
quote:De toename van wereldrampen, of dit een objectieve maat is weet ik niet. De informatie/kennis verspreiding was in de oudheid veel minder. Je kan nu wel zeggen dat er een grote ramp is gebeurt in Indonesie als daar weer eens een vulkaan uitbarst, maar vroeger wist je in het westen niet eens af van Indonesie, laat staan van de rampen daar. Er gebeuren wel veel rampen, maar vergeet niet dat veel kennis over rampen uit de oudheid gewoon er niet is.
toename van wereldrampen (Zowel de door de mens veroorzaakte als de niet (direct) door de mens veroorzaakte).
quote:Maar dat bedoel ik dus ook. Als er vroeger dichtbij huis een grote ramp gebeurde en er was oorlog, dan was dat voor die mensen al genoeg om een einde van de wereld te voorspellen, op basis van diezelfde bronnen.
"Wanneer u dit alles ziet gebeuren, weet dan dat de tijd nabij is".En of nabij uren, dagen, weken, maanden of jaren is weet alleen God..
quote:Abortus, landbouwgiffen, klonen.. Het is er allemaal een stuk beter op geworden
Op woensdag 2 april 2003 10:52 schreef L3IPO het volgende:[..]
Onzin, ik denk dat de mensheid veel beter is dan vroeger, vroeger waren er veel meer oorlogen, werden er veel vaker moorden gepleegd, en niet bestraft. Maar nu begint de mensheid in mijn ogen steeds "beter" te worden.
quote:Me 2
Op woensdag 2 april 2003 10:51 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik vraag het me constant af: geloof je nou wel of niet?
quote:Moet ergens het woordje 'zijn' niet in jouw sig?
Op woensdag 2 april 2003 10:52 schreef DennisMoore het volgende:
quote:Fijn, dank je
Op woensdag 2 april 2003 10:52 schreef afraidtech het volgende:zal ik er dan eerlijk antwoord op geven dan, ik weet het niet zit nu in een 2 strijd... maar ben er wel erg mee bezig, discussie's met gelovige vrienden en niet gelovige vrienden
Maar nou ben ik weg, moet naar tentamen
quote:he he met Mariel en ds Polleke eindelijk eens wat verstand in het topic.
Op woensdag 2 april 2003 10:01 schreef Mariel het volgende:
We leven in de eindtijd, dat is een feit dat denk ik niet te ontkennen is. Alleen ken ik zo niet voorspellingen over de val van Amerika, misschien kun je me wat referenties geven?Zelfs als je "realistisch" kijkt, zie je dat er weinig meer voor nodig is om een situatie te bereiken waarin alle profetien erg snel na elkaar uit kunnen komen.
Wie zal meer kans hebben te overleven? Degene die steevast alle waarschuwingen als "onzin" afslaat, of degene die de waarschuwing serieus neemt en zich voorbereidt?
zet maar een stipje op een leeg vel papier:
dat stipje, dat is je leven hier op aarde.
het vel wit papier, dat is de tijd die je samen met God kan doorbrengen,
geen pijn geen verdriet geen tranen geen ellende
HEERlijke tijden :-)
quote:maar wel gelovig dan? of ook zo als mij
Op woensdag 2 april 2003 10:54 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Fijn, dank je
Discussies zijn altijd handig, ik hou me eik ook pas echt met geloof bezig sinds ik in WFT kom.Maar nou ben ik weg, moet naar tentamen
![]()
quote:Abortus gebeurde altijd al. Vroeger bracht men trouwens ook kinderoffers.
Op woensdag 2 april 2003 10:53 schreef Mariel het volgende:Abortus, landbouwgiffen, klonen.. Het is er allemaal een stuk beter op geworden
quote:Daar heb je helemaal gelijk in... Maar zo slecht is dat ene stipje voor mij op dit moment ook niet...
Op woensdag 2 april 2003 10:54 schreef new_moon het volgende:zet maar een stipje op een leeg vel papier:
quote:Ja. En door deze discussies en er over te praten wordt het alleen maar sterker.
maar wel gelovig dan?
quote:Abortus is imo positief (kan uiteraard negatif gebruikt worden, maar dan kan met zoveel dingen) Landbouwgiffen, wordt hard aan gewerkt om het sterker maar toch milieuvriendelijker te maken. Zonder deze middelen had jij appels met beestjes erin, dat heb je liever? Klonen kan ook erg voordelig zijn, ik noem iemand met een slecht hart, waarvoor men een nieuw hart kan klonen, identiek aan de oude, toekomstvisie, ik weet het, maar geen illusie.
Op woensdag 2 april 2003 10:53 schreef Mariel het volgende:[..]
Abortus, landbouwgiffen, klonen.. Het is er allemaal een stuk beter op geworden
quote:LOL, hoe bekrompen ben jij, om de mensen die er hetzelfde denkbeeld als jij op nahouden de enigen met verstand te noemen
Op woensdag 2 april 2003 10:54 schreef new_moon het volgende:[..]
he he met Mariel en ds Polleke eindelijk eens wat verstand in het topic.
voor alle sceptici:
van alle profetieen in de Bijbel, is er NIET 1, NIET uitgekomen.
met andere woorden: ze zijn allemaal uitgekomen!
en mensen die (in tegenstelling tot,.....) de Bijbel wel lezen, die zien aan de tekenen van deze tijd dat er wel degelijk tijden van NU in de Bijbel beschreven staan!
Maar ja, er zijn dus mensen die liever in de "sprookjeswereld" blijven..
van "alles is leuk er is geen God ik zie Hem toch niet waarom zou ik me daar mee bezighouden als ik dood ga zie ik het vanzelf wel, je leeft maar 1 keer dus dan maar ervan genieten als na mn dood God toch blijkt te bestaan dan ga ik dus naar de hel maar ja daar zijn toch al mn vrienden dus who cares..."
ook goed..
als ik niet meer op deze aarde ben ben ik liever bij God dan ergens anders...zet maar een stipje op een leeg vel papier:
quote:ben baptist dus volwassen doop, maar ja sinds ik het nog niet weet doe ik het ook nie, staat wel lullig al zeg ik het zelf
Op woensdag 2 april 2003 10:55 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Daar heb je helemaal gelijk in... Maar zo slecht is dat ene stipje voor mij op dit moment ook niet...
[..]Ja. En door deze discussies en er over te praten wordt het alleen maar sterker.
Heb ook al belijdenis gedaan, dus kan niet meer terug
quote:M.i. niet.
Op woensdag 2 april 2003 10:56 schreef L3IPO het volgende:Abortus is imo positief (kan uiteraard negatif gebruikt worden, maar dan kan met zoveel dingen)
quote:Kan, maar ethisch onjuist.
Klonen kan ook erg voordelig zijn
quote:Wordt er iedere keer een emotionele oproep gedaan om naar voren te komen, en dan blijf jij telkens zitten...
Op woensdag 2 april 2003 10:59 schreef afraidtech het volgende:ben baptist dus volwassen doop, maar ja sinds ik het nog niet weet doe ik het ook nie, staat wel lullig al zeg ik het zelf
quote:Ik ben een volbloedje
Op woensdag 2 april 2003 10:59 schreef afraidtech het volgende:[..]
ben baptist dus volwassen doop, maar ja sinds ik het nog niet weet doe ik het ook nie, staat wel lullig al zeg ik het zelf
quote:Maar dat vind ik wel vrij logisch... Je moet wel zeker zijn.
Op woensdag 2 april 2003 10:59 schreef afraidtech het volgende:ben baptist dus volwassen doop, maar ja sinds ik het nog niet weet doe ik het ook nie, staat wel lullig al zeg ik het zelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |