abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:14:52 #201
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_28298582
Ik had ook wel iets meer verwacht, ook dat de film grauwer zou overkomen.. maar ziet er zeker niet slecht uit! Kong ziet er trouwens heel wreed uit
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:38:01 #202
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28299315
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:46 schreef watchers het volgende:
Voor de rest is er om de zoveel tijd zoveel gedoe en hype over een trailer als er weer eens een grote film aankomt. Dat is zeker niet voorbehouden aan King Kong. Het ligt aan jezelf of je meegaat in de hype -waarna het bijna altijd tegenvalt- of niet.
Je hebt teasers voor films. Je hebt trailers voor films. Maar hier had de trailer z'n eigen teaser, een trailer voor de trailer zeg maar. En niet één, maar zelfs drie. Dat heb ik toch nog niet vaak gezien. Ik vind het vrij . Ik betwijfel dat Jackson zelf veel voelt voor dit soort overdreven gedoe.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:47:03 #203
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28299651
Trailer ziet er wel redelijk tof uit. Aardige sfeer in het begin.
Later in de trailer blijkt het toch gewoon een standaard actiefilmpje te zijn, maar wellicht kan Jackson er wel wat moois van maken.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_28302098
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt teasers voor films. Je hebt trailers voor films. Maar hier had de trailer z'n eigen teaser, een trailer voor de trailer zeg maar. En niet één, maar zelfs drie. Dat heb ik toch nog niet vaak gezien. Ik vind het vrij . Ik betwijfel dat Jackson zelf veel voelt voor dit soort overdreven gedoe.
O, dat heb ik wel vaker gezien, hoor, meerdere teasers, en dan nog zelfs teasers voor de teasers. Vooral met big-budget-studio-films natuurlijk.

Denk inderdaad dat PJ daar zelf ook niet zo op zit te wachten. Voor hem is King Kong in de eerste plaats een labour of love. Het is de film die hem tot filmmaken aanzette en een film waarvan hij al jaren droomde om hem te maken (zie ook zijn referentie in Braindead aan Skull island).

Ik denk daarom ook dat het materiaal bij hem in prima handen is. Ik vind zijn keuze om het gewoon in de originele tijd te houden al mooi. Verder zie ik in de trailer niet zozeer de sfx alswel de verhaalelementen die me ook in de originele King Kong juist aanspraken. De filmcrew die de zoveelste namaak-jungle-film in elkaar wil zetten (over the top acteren en al) en dan geconfronteerd wordt met iets wat ze nooit hadden kunnen bedenken. De inheemse stam die Kong als een God ziet (met die metershoge muren om hem buiten te houden). Kong die zijn 'vrouwtje' beschermt tegen al die andere monsters. Het tragische liefdesverhaal (het New York-gedeeltje zat er nog niet eens in).

Eerlijk gezegd deed het zwart-wit en de leuke, maar natuurlijk achterhaalde sfx van de oude King Kong er niet eens toe toen ik de film zag. Het was gewoon een heerlijk ouderwets avonturenverhaal, met een mooie, tragische plot. Dus wat dat betreft trek ik me ook weinig aan van eventuele hypes of wellicht niet geheel perfecte cgi nu. Ik ga er lekker van genieten. Waarom zou je tenslotte je plezier laten vergallen door een reclamecampagne van een grote studio die je niet kunt waarderen? Het gaat uiteindelijk nog altijd om de film.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:37:05 #205
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28303400
Gave trailer kan best wel een goede film worden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:39:46 #206
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_28303484
Ik vind m gaaf.
Heb de originele niet gezien maar dit ziet er sfeervol uit!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:56:27 #207
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28305949
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:49 schreef watchers het volgende:

[..]

Meer Beauty and the beast meet in Jurassic Park. Met dien verstande dat King Kong al wat eerder bestond dan Jurassic Park
The Lost World is nog een paar jaartjes ouder hoor.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_28306570
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:56 schreef victorinox het volgende:

The Lost World is nog een paar jaartjes ouder hoor.
Haha, ja, die wel inderdaad (die versie niet gezien overigens, wel wat latere reincarnaties en bastaards)
pi_28306736
Teaser/Trailer ziet er echt vet uit Lijkt me wel weer iets te worden...
O+ BlaBlub O+
pi_28312826
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:55 schreef watchers het volgende:

[..]

[Betoogje]
Amen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:50:25 #211
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28313338
Hier kun je overigens een super HQ versie van de trailer downloaden.

Bij mij doet die heel haperig... maar je kunt er wel mooie stills van maken en alle details bekijken!
pi_28318924
Trailer ziet er goed uit. En voor de mensen die twijfels hebben over de CGI, een trailer is bijna altijd een soort test voor het publiek, om te kijken wat ze er van vinden.
Het beste voorbeeld hiervan was de trailer van Hulk, waar de mensen nog niet tevreden waren over de Hulk, zag ie er in de film wel beter uit.
Meestal zijn het dan ook nog onafgewerkte shots die in de trailer zitten, kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de trailer van ROTK, waarin Gandalf en Pippin bij Minas Tirith aankomen, in de trailer is ie nog niet af, in de film wel, met vogels en al.

Verder vindt ik het een goede zaak dat Jackson deze film eens onder handen neemt, om hem up to date te maken. De mensen die nu beginnen over Titanic meets Jurrasic Park, vindt ik onzin, zo was het ook in het origineel, dus vindt het goed dat Peter het zo gelaten heeft.

Daarnaast is dit natuurlijk de film die PJ altijd al wilde maken, dus heb er goed vertrouwen in.
Verder hoeft de film ook niets baanbrekends te doen, dat waren immers een heleboel films niet, die het toch goed deden, en ook oscars wonnen, gewoon omdat ze het goed deden.

Maar wazht je op iets baanbrekends, dan kan je nog wel een jaar of 5 wachten, want zo snel komen die dingen niet.
De wereld is wat je er zelf van maakt.
pi_28319309
Ik vind de trailer tegenvallen.
Maar ik ga deze film toch wel zien in de bioscoop
pi_28319485
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:20 schreef superbezo het volgende:
Trailer ziet er goed uit. En voor de mensen die twijfels hebben over de CGI, een trailer is bijna altijd een soort test voor het publiek, om te kijken wat ze er van vinden.
Het beste voorbeeld hiervan was de trailer van Hulk, waar de mensen nog niet tevreden waren over de Hulk, zag ie er in de film wel beter uit.
Meestal zijn het dan ook nog onafgewerkte shots die in de trailer zitten, kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de trailer van ROTK, waarin Gandalf en Pippin bij Minas Tirith aankomen, in de trailer is ie nog niet af, in de film wel, met vogels en al.
Ik denk niet dat je een trailer moet beschouwen als een 'test'. Het zijn de trailer en - in het geval van een grotere film - de bijbehorende publiciteitscampagne die de bezoekers naar de bioscoop moeten 'lokken'. Dat sommige shots in een trailer nog niet zijn afgewerkt, is daarbij een noodzakelijk kwaad. Je gaat in een trailer niet even de mening van je beoogde publiek peilen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:39:13 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28319597
De trailer ziet er erg goed uit, maar hoop idd dat de CGI nog wat wordt bijgewerkt. Maar dat zal zeker wel gebeuren. Dit wordt gewoon een superfilm
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:59:12 #216
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28320415
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:36 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je een trailer moet beschouwen als een 'test'. Het zijn de trailer en - in het geval van een grotere film - de bijbehorende publiciteitscampagne die de bezoekers naar de bioscoop moeten 'lokken'. Dat sommige shots in een trailer nog niet zijn afgewerkt, is daarbij een noodzakelijk kwaad. Je gaat in een trailer niet even de mening van je beoogde publiek peilen.
Het gold vroeger wellicht niet als test, maar met zo'n CGI feest als King Kong kan er nog heeeeeel veel getweaked worden aan de effecten en dergelijke. Daar staat of valt de film mee.
pi_28320700
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:59 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Het gold vroeger wellicht niet als test, maar met zo'n CGI feest als King Kong kan er nog heeeeeel veel getweaked worden aan de effecten en dergelijke. Daar staat of valt de film mee.
Ja, dat zeg ik dus. Dergelijke nog niet afgewerkte (CGI) beelden in een trailer zijn een noodzakelijk kwaad. Natuurlijk worden er na het uitbrengen van een trailer nog zaken veranderd en verbeterd. Netjes afgewerkt enzo. Maar als de uiteindelijke, afgewerkte CGI beelden al beschikbaar waren, dan hadden ze die natuurlijk in de trailer gestopt. Dus - en dat was mijn punt - een trailer is niet een test om te kijken hoe het publiek reageert op de CGI en om die CGI vervolgens om die reden bij te gaan werken. De trailer is bedoeld om het publiek de bioscopen in te lokken en als die trailer dan toevallig een aantal 'ruwe' CGI beelden bevat, dan is dat jammer maar onvermijdelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Joppe op 28-06-2005 23:19:05 ]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 23:13:10 #218
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28320906
Ah, zodoende. Dan had ik je punt verkeerd begrepen. In dat opzicht heb je uiteraard wel gelijk.
pi_28325517
Ik moet wel zeggen dat de trailer na een paar keer kijken steeds beter wordt.

De sfeer lijkt er goed in te zitten, en Kong ziet er vrij oke uit. De dino op het einde is ook wel gewoon netjes.

Het is voor mij niet zoo spectaculair als ROTK en eerder dit jaar ROTS, maar dat komt vooral omdat ik de oude film niet ken en ik dus geen echt verwachtingspatroon heb.

Maar het is een veel betere trailer dan Wotw bijvoorbeeld.
pi_28325536
Wow, Jurassic Park meets King Kong. Het ziet eruit als een ontzettende kutfilm .
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 29 juni 2005 @ 02:04:36 #221
13148 Shogo
Psycho...
pi_28325656
Ziet er wel aardig uit, maar ik wacht nog af op verdere plaatjes en filmpjes.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:33:55 #222
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28331878
De sfeer is zeker goed. Ik vind het moment waarop de slechte actrice die Naomi Watts het geschreeuw hoort heel cool. Haar blik! Vervolgens glijdt de camera naar Black Jack. Geweldig shot!

Overigens ben ik na een aantal keer de trailer bekeken te hebben wat minder tevreden met de raptors en brontosauriërs. De raptors in Jurassic Park zagen er veel gemener uit. Wat dat betreft vind ik wel dat Jurassic Park de standaard heeft gezet voor de looks van dinosauriërs in films. De T-Rex ziet er wel impressive uit. Ik ben benieuwd hoe ik erover denk als ik de film heb gezien!
pi_28332650
saaie trailer
pi_28336540
Jack Black in een serieuse film Ik kan die gast alleen nog maar zien als melig stuk vreten

Verder wordt het een grote kermisattractie aan de trailer te zien.
pi_28345832
Ze zien het zelf ook niet echt als test hoor. Maar het is nou eenmaal zo, dat de shots in zo'n trailer als deze nog onafgewerkt zijn, ze zijn nog volop in post-production.
Meestal nadat de trailer uit is, krijgen ze nog commentaar, waarop ze sommige shots gaan herzien en verbeteren.
Het duurt tenslotte nog wel ff voor de film uit is, en normaal gesproken zijn ze pas ongeveer 5 weken voor de release van de film klaar met de sfx shots.
De wereld is wat je er zelf van maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')