Je hebt teasers voor films. Je hebt trailers voor films. Maar hier had de trailer z'n eigen teaser, een trailer voor de trailer zeg maar. En niet één, maar zelfs drie. Dat heb ik toch nog niet vaak gezien. Ik vind het vrijquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:46 schreef watchers het volgende:
Voor de rest is er om de zoveel tijd zoveel gedoe en hype over een trailer als er weer eens een grote film aankomt. Dat is zeker niet voorbehouden aan King Kong. Het ligt aan jezelf of je meegaat in de hype -waarna het bijna altijd tegenvalt- of niet.
O, dat heb ik wel vaker gezien, hoor, meerdere teasers, en dan nog zelfs teasers voor de teasers. Vooral met big-budget-studio-films natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt teasers voor films. Je hebt trailers voor films. Maar hier had de trailer z'n eigen teaser, een trailer voor de trailer zeg maar. En niet één, maar zelfs drie. Dat heb ik toch nog niet vaak gezien. Ik vind het vrij. Ik betwijfel dat Jackson zelf veel voelt voor dit soort overdreven gedoe.
The Lost World is nog een paar jaartjes ouder hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:49 schreef watchers het volgende:
[..]
Meer Beauty and the beast meet in Jurassic Park. Met dien verstande dat King Kong al wat eerder bestond dan Jurassic Park
Haha, ja, die wel inderdaadquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:56 schreef victorinox het volgende:
The Lost World is nog een paar jaartjes ouder hoor.
Ik denk niet dat je een trailer moet beschouwen als een 'test'. Het zijn de trailer en - in het geval van een grotere film - de bijbehorende publiciteitscampagne die de bezoekers naar de bioscoop moeten 'lokken'. Dat sommige shots in een trailer nog niet zijn afgewerkt, is daarbij een noodzakelijk kwaad. Je gaat in een trailer niet even de mening van je beoogde publiek peilen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:20 schreef superbezo het volgende:
Trailer ziet er goed uit. En voor de mensen die twijfels hebben over de CGI, een trailer is bijna altijd een soort test voor het publiek, om te kijken wat ze er van vinden.
Het beste voorbeeld hiervan was de trailer van Hulk, waar de mensen nog niet tevreden waren over de Hulk, zag ie er in de film wel beter uit.
Meestal zijn het dan ook nog onafgewerkte shots die in de trailer zitten, kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de trailer van ROTK, waarin Gandalf en Pippin bij Minas Tirith aankomen, in de trailer is ie nog niet af, in de film wel, met vogels en al.
Het gold vroeger wellicht niet als test, maar met zo'n CGI feest als King Kong kan er nog heeeeeel veel getweaked worden aan de effecten en dergelijke. Daar staat of valt de film mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:36 schreef Joppe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je een trailer moet beschouwen als een 'test'. Het zijn de trailer en - in het geval van een grotere film - de bijbehorende publiciteitscampagne die de bezoekers naar de bioscoop moeten 'lokken'. Dat sommige shots in een trailer nog niet zijn afgewerkt, is daarbij een noodzakelijk kwaad. Je gaat in een trailer niet even de mening van je beoogde publiek peilen.
Ja, dat zeg ik dus. Dergelijke nog niet afgewerkte (CGI) beelden in een trailer zijn een noodzakelijk kwaad. Natuurlijk worden er na het uitbrengen van een trailer nog zaken veranderd en verbeterd. Netjes afgewerkt enzo. Maar als de uiteindelijke, afgewerkte CGI beelden al beschikbaar waren, dan hadden ze die natuurlijk in de trailer gestopt. Dus - en dat was mijn punt - een trailer is niet een test om te kijken hoe het publiek reageert op de CGI en om die CGI vervolgens om die reden bij te gaan werken. De trailer is bedoeld om het publiek de bioscopen in te lokken en als die trailer dan toevallig een aantal 'ruwe' CGI beelden bevat, dan is dat jammer maar onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:59 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Het gold vroeger wellicht niet als test, maar met zo'n CGI feest als King Kong kan er nog heeeeeel veel getweaked worden aan de effecten en dergelijke. Daar staat of valt de film mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |