abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9501738
Volgens onze Nederlandse correspondenten in Baghdad blijken de slachtoffers en -gewonden ter plaatse voor 60% te bestaan uit burgers welke zijn getroffen door naar de grond terugvallende projectielen van Iraaks luchtafweergeschut. Deze cijfers komen van artsen ter plaatse.
Dit is een heel andere versie dan die we horen van Iraakse zijde. Mag je dan aannemen dat die toevallige bom-inslagen op twee markten in drie dagen niet van 'coalitie-origine' zijn?
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:14:55 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501761
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:13 schreef Bushmaster het volgende:
Volgens onze Nederlandse correspondenten in Baghdad blijken de slachtoffers en -gewonden ter plaatse voor 60% te bestaan uit burgers welke zijn getroffen door naar de grond terugvallende projectielen van Iraaks luchtafweergeschut. Deze cijfers komen van artsen ter plaatse.
Dit is een heel andere versie dan die we horen van Iraakse zijde. Mag je dan aannemen dat die toevallige bom-inslagen op twee markten in drie dagen niet van 'coalitie-origine' zijn?
Volgens onze Nederlandse Correspondenten? Volgens mij zit er alleen 1 kerel van de nieuwe revu in Bagdad (Arnold Karskens)
pi_9501769
Zie je nou wel? Anderen de schuld geven! Dat is Irak! En iedereen maar denken dat de Amerikanen gestoord zijn!

Edit: Dit is geen troll maar een mening

pi_9501774
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:14 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Volgens onze Nederlandse Correspondenten? Volgens mij zit er alleen 1 kerel van de nieuwe revu in Bagdad (Arnold Karskens)

How, Wouter Kurpershoek zit niet slechts veilig in Quatar maar begeeft zich ook in de vuurlinie.
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:17:53 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501795
In de vuurlinie ?

Hij zit in Koeweit stad en is al helemaal 1x naar Umm Qasr geweest.........dat sinds dagen al niet meer de frontlinie is

pi_9501840
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:17 schreef PLAE@ het volgende:
In de vuurlinie ?

Hij zit in Koeweit stad en is al helemaal 1x naar Umm Qasr geweest.........dat sinds dagen al niet meer de frontlinie is

*spoelt even de video om te checken. Er staat me wat meer tumult bij dan dat lauwe Umm Qasr. Kunnen we verder ff ontopic?
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:22:20 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501871
prima verder ontopic

die Kurpershoek kan niet eens in de buurt van t front komen omdat ie niet zit ingedeeld bij t leger .......en nee op eigen houtje durven ze dat echt niet aan

dinsdag 1 april 2003 @ 01:23:53 #8
5673 heijx
Qui que boue
pi_9501889
Luchtafweergeschut is toch meestal .50 mitrailleurvuur? Of worden daar ook bommen en raketten voor gebruikt?

M.a.w. die markt in Bagdad lijkt mij niet het gevolg van luchtafweergeschut. Of het van Amerikaanse of Irakese origine is geweest houd ik in het midden maar het ging hier toch wel om een granaat/raket lijkt mij.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:25:21 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501910
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:23 schreef heijx het volgende:
Luchtafweergeschut is toch meestal .50 mitrailleurvuur? Of worden daar ook bommen en raketten voor gebruikt?
oh dat is we leen beetje achterhaald hoor. Er wordt nog wel met 'gewoon' afweergeschut geschoten maar wel iets hoger dan .50

De irakezen zouden ook Sams moeten hebben maar daar heb ik nog niks van gezien/ gehoord. In de 1e golfoorlog was t wel opvallend meer afweergeschut trouwens

pi_9501925
Bron?
pi_9501926
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:14 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik keek naar het acht uur journaal op nederland 1 en ze hadden zeker drie correspondenten in Irak zitten. 1 in Bagdad, 1 in het noorden en 1 in het zuiden.
pi_9501937
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:17 schreef PLAE@ het volgende:
In de vuurlinie ?

hij had vanavond op het nieuws een kogelvrij vest aan..en dat lijkt me voor Koeweit stad wat overdone op dit moment, of niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:28:43 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501951
bron? ik heb t vanavond oa gehoord op cnn (voor zover dat nog betrouwbaar is .

Het ging om correspondenten in Bagdad. 1 dus

dinsdag 1 april 2003 @ 01:29:30 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9501960
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:27 schreef milagro het volgende:

[..]

hij had vanavond op het nieuws een kogelvrij vest aan..en dat lijkt me voor Koeweit stad wat overdone op dit moment, of niet

dan zat ie in zuid-irak hij schijnt heen en weer te reizen. Maar het echte fron nee daar mag ie niet eens komen
pi_9501971
Bron?

Wat dacht je van het NOS journaal

En nee hij zat idd niet in Bagdad, maar wel degelijk in Irak en blijkbaar daar waar het niet bepaald safe is ..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_9502036
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:23 schreef heijx het volgende:
Het is vaak 40mm luchtafweergeschut en 70mm 'flack', patronen die na een bepaalde tjd exploderen, of tijdens impact. Daar schijnt een hoop van terug te komen.
[edit] maar dat klopt, Wouter is niet Embedded. [/edit]
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:56:40 #17
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9502179
achja het zit de VS niet mee.. iedereen heeft hun leugens nu wel door dus komen ze met nog meer leugens om de aandacht daar van af te leiden..

nog effe en ze verkondigen dat Saddam kinderen opeet..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2003 @ 02:09:53 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_9502224
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
achja het zit de VS niet mee.. iedereen heeft hun leugens nu wel door dus komen ze met nog meer leugens om de aandacht daar van af te leiden..

nog effe en ze verkondigen dat Saddam kinderen opeet..

lol

Grote kans dat de meesten het hier nog zouden slikken ook!

pi_9502234
What's the difference?
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_9502257
wat een gelul..bagdad heeft 5 miljoen inwoners..meer dan 6 x zo groot als amserdam

denk je nou echt dat een handje vol journalisten dat kan bepalen?

no way

borderline
  dinsdag 1 april 2003 @ 13:09:20 #21
16715 Mylene
*schatje*
pi_9508446
quote:
Bron???
  dinsdag 1 april 2003 @ 13:12:11 #22
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_9508530
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:16 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

How, Wouter Kurpershoek zit niet slechts veilig in Quatar maar begeeft zich ook in de vuurlinie.

Gerri Eickhof is van Jordanie naar Baghdad gereden eergisteren ofzo.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_9508569
Tsja, what goes up.. must come down.
pi_9508618
quote:
Al vaker gehoord. Stond een week geleden ook in de krant.
Zijn we GEIL...of we GEIL zijn! HOUWE ZO!
  Moderator dinsdag 1 april 2003 @ 13:21:14 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9508848
best goed mogenlijk dat er veel slachtoffers vallen, die scerven verbranden niet als de granaten ontploffen dus komen ze weer naar beneden met een rotgang.

En als je kijkt hoeveel afweervuur er naar boven gaat is het best geloofwaardig dat er op de grond veel mensen geraakt worden door die scherven (zeker nu blijkt dat de markt e.d. gewoon open is tijdens luchtbombardementen).

maar 60% lijkt me wat overdreven, het grootste gedeelte zal echt door coalitiebommen om het leven zijn gekomen ... dit was te verwachten en het getal is nog steeds zeer laag ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar de amerikanen zich nu zo voor schamen dat ze er leugentjes tegenaan moeten smijten.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')