Internet is gewoon nog veel te traag en werkt veel te vaak bij een hoop mesnen niet of slecht.
Planet internet is sowieso slecht te bereiken de laatste tijd.
Steeds gerefreshed, nooit een inlogscherm gezien, vanaf 20.20 nooit meer op de site gekomen. Ook papier dus
Ik heb redelijk wat IQ-tests gedaan in mijn leven, maar deze sloeg bij tijd en wijle nergens op. Er zaten ook minimaal 3 fouten in, en door mijn opwinden daarover miste ik dus twee keer de volgende vraag.
Daarnaast soms onleesbaar of door te vroeg of te laat schakelen te weinig bedenktijd.
Tegen het eind gekapt (welk 30-cijferig getal moet hier tussen haakjes, ja DOEI!!!)
Nooit meer nagekeken. Kan NEVER representatief zijn, zo'n test.
Heeft IEMAND hem opgenomen, en kan diegene voor mij checken of ik gelijk heb met die foute vragen???
V.
Dit stond trouwens op de tips en trucsdeel van de site:
quote:Dit zo lezende denk ik dat DIGGER goede kans maakt, als-ie heeft meegedaan
Voor iedereen die zich niet tot de whizzkids mag rekenen heeft BNN 4 gouden tips om je intelligentie te vergroten.We hoopten er al op, en het blijkt waar: sex is goed voor je hersenen! Door veel te seksen, verandert de bedrading in je hoofd, waardoor je een betere bedpartner wordt. En slimmer.
Nog meer fysiek geweld: een stevig uurtje aerobics of bbb-en bij je oude vertrouwde sportschool. Een uurtje aerobic in de week kan soelaas bieden. Door de lichamelijke training neemt de hoeveelheid zuurstof in het bloed toe, waardoor je hersenen actiever worden.
Slaap voldoende. Volgens Brits onderzoek gaat je IQ achteruit als je minder dan acht uur per etmaal slaapt. Dat komt doordat je hersenen de slaapperiode gebruiken om de informatie die overdag is opgenomen te verwerken en op te slaan.
Drink meer bier. Niet voor niets wordt er meer geluld na een paar stevige borrels. Een glas alcohol verbetert namelijk tijdelijk het geheugen voor woorden. Te veel bier daarentegen verslechtert je intelligentie en geheugen. Test dus eerst bij jezelf bij hoeveel glazen alcohol het omslagpunt ligt.
Woorden: 2 fout.
Verbaal redeneren: 5 fout.
Ruimtelijke inzicht: 6 fout.
Visueel redeneren: 9 fout.
Rekenen: 10 fout.
Numeriek redeneren: 6 fout.
Ik vraag me af wat je score is als je 0 fouten hebt. Vond alle scores vrij laag en heb al eens vaker zo'n test gedaan. Waar ik altijd wel hoger bij scoorde. Iemand enig idee wat de sleutel van deze test is?
Ik heb ooit voor de gein wel een iq test gedaan (vraag me niet wat ik had) maar daar moest je je leeftijd in maanden (ja maanden)invullen want dat werd meegenomen in de berekening. Hier hoefde ik alleen m'n leeftijdscatagorie in te vullen (15 - 24) ofzo. Dus daarom alleen al is deze test alles behalve representatief.
Tijdens de een na laatste sessie had ik even een dipje. Mijn beste onderdeel was taalkundig inzicht. En dat terwijl ik toch wel echt een beta-girl ben
Ik ben wel benieuwd naar m'n score. Ik had 25 fouten:
Woorden: 6 fout.
Verbaal redeneren: 4 fout.
Ruimtelijke inzicht: 3 fout.
Visueel redeneren: 5 fout.
Rekenen: 3 fout.
Numeriek redeneren: 4 fout.
De verhouding is eigenlijk precies zoals ik had gedacht. Verbaal minder dan ruimtelijk. Rekenen ging echt hartstikke lekker. Toch vond ik dat de vragen echt veel te snel voorbij kwamen, ik weet zeker dat ik de helft minder fouten had als ik ze allemaal op m'n gemakkie kon doornemen.
De gemiddelden in de zaal lagen echt bizar laag: de hoogste score was 120, wat het gemiddelde niveau is van een HBO-er...
quote:Je geeft me weer wat hoop Barb, ik had 24 fout en ik dacht al dat ik het helemaal verknald had. Maar zo te zien scoor ik dan in ieder geval boven de 100.
Op 10 januari 2001 23:26 schreef Barb het volgende:
Hmmz, mijn score is 108. Ik had 38 fouten.
Ik vraag me af wat je score is als je 0 fouten hebt. Vond alle scores vrij laag en heb al eens vaker zo'n test gedaan. Waar ik altijd wel hoger bij scoorde. Iemand enig idee wat de sleutel van deze test is?
Woorden: 3 fout.
Verbaal redeneren: 2 fout.
Ruimtelijke inzicht: 2 fout.
Visueel redeneren: 7 fout. [dramatisch!]
Rekenen: 5 fout.[viel mee, ik ben niet zo'n snelle hoofdrekenaar]
Numeriek redeneren: 5 fout.
Geen idee wat de sleutel is. Daar was ik ook zeer benieuwd naar. Ook ik vond de scores erg laag. Ik heb ook twee keer eerder een test gedaan en daar scoorde ik resp. 138 en 140, maar dat zit er nu niet in, vrees ik .
Ik heb de antwoorden net ingevoerd, dus als het goed is krijg ik (zometeen?) een mailtje. Kon alleen mijn eigen handschrift niet meer lezen. Tijdens het nakijken op TV ging het wel, maar nu kon ik af en toe de d-tjes niet meer van de a-tjes onderscheiden. Dus het kan zijn dat het toch nog behoorlijk laag uitpakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 10-01-2001 23:50]
quote:Ik had de uitslag binnen een half uurtje. Een e-mailtje met je score, bedankt voor het meedoen en planet internet stuurt binnen een week een e-mail met je (jaja) persoonlijke iq-certificaat!! Altijd al willen hebben, zo'n ding.
Op 10 januari 2001 23:44 schreef Jane het volgende:
Ik heb de antwoorden net ingevoerd, dus als het goed is krijg ik (zometeen?) een mailtje.
quote:Verbal, rustig maar. Ik heb hem opgenomen en ik zal morgenmiddag/avond even voor je kijken. Ik ga nu naar bed.
Op 10 januari 2001 23:02 schreef Verbal het volgende:Heeft IEMAND hem opgenomen, en kan diegene voor mij checken of ik gelijk heb met die foute vragen???
Til er maar niet te zwaar aan...
Woorden: 1 foutje (nr 18)
Verbaal redeneren: 6 fout.
Ruimtelijke inzicht: 10 fout.
Visueel redeneren: 10 fout.
Rekenen: 5 fout.
Nummeriek redeneren: 5 fout.
Enne weet iemand WAAR op de site je je antwoorden kan invoeren? Valt dat onder 'doe mee'?
quote:Ach IQ is maar een getal, net als leeftijd babe
Op 10 januari 2001 23:28 schreef Barb het volgende:
Hey Beelze skatje, je bent 1 vraag intelligenter dan ik.
Woordenschat: 8 fout
Verbaal redeneren: 3 fout
Waarneming: 6 fout
Visueel redeneren: 5 fout
Rekenen: 3 fout
Numeriek redeneren: 4 fout
In totaal dus 29 fout. Wat is dan mijn zgn. IQ, waar kan ik dat zien?
De testen op het internet zijn doorgaans slecht en alleen maar visueel en rekenen, dus ook niet echt representatief.
[edit] en toen stonden er in eens 2 berichtjes tussen[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Tweek op 11-01-2001 00:14]
Ik denk dat ik wel een van de weinigen ben die de voetstap-in-het-zand-vraag goed had. Eigenlijk viel min of meer toevallig m'n oog erop. Was echt een belachelijke vraag.
[/opschepmodus]
quote:Ik weet niet meer precies waar je op moest klikken, maar ik zou maar even wachten tot morgen of zo, want ik heb nu nog steeds geen mail terug ontvangen, dus ik ben bang dat er iets niet helemaal goed gaat daar. Zo, en nu ga ik echt slapen. (Tenzij ik natuurlijk binnen nu en 1 minuut mijn score krijg
Op 11 januari 2001 00:11 schreef beelzebub het volgende:
Enne weet iemand WAAR op de site je je antwoorden kan invoeren? Valt dat onder 'doe mee'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |