Onderweg naar Gurkem werd het weer steeds beter, wij wisten dat er om 11 uur foto's gemaakt zouden gaan worden, toen scheen de zon!! Dus dat was al een goed beginnetje.
Eenmaal aangekomen bij de 'verzamelplaats', een leuk intiem wijkcentrum, maakten we (hernieuwd) kennis met de diverse familieleden en vrienden en werden verwelkomd met een een heerlijk bakje leut en door de Italiaanse tak gemaakte cakejes, heel zoete roze perzikdingetjes en in likeur gedrenkte Madeleines. Effe lekker bijgekletst en toen was het wachten op het bruidspaar. Op het moment dat die door de deur kwamen barstte spontaan applaus los. EW zag er dan ook schitterend uit in een subtiel gedecoreerde jurk mét sleep. Digger strak in het pak.
In colonne ging het naar het museum, het bruidspaar voorop in de jaguar, en wij er met een auto of 30 achteraan. Aangekomen werden we verwelkomd door een meneer in toga die ons verzocht om ons op te stellen in rijen waardoorheen het bruidspaar de trap kon bestijgen op weg naar de trouwzaal. Daar aangekomen werd iedereen op zijn plaats gedirigeerd, als getuige mocht ik lekker vooraan zitten!! Al gauw bleek dat de trouwzaal te klein was voor de enorme opkomst, het was een beetje dringen geblazen
Toen iedereen geinstalleerd was kwam het bruidspaar binnen onder de klanken van Zuchero. De ambtenaar begon aan zijn praatje, welk zeer persoonlijk was. Hij voorzag Digger nog van een tiental tips waar elke echtgenoot aan moet denken tijdens een huwelijk hetgeen allemaal redelijk wat hilariteit opriep.
De trouwbeloftes werden afgelegd en het wisselen van de ringen, keurig aangedragen door het bijna 1 jaar oude neefje van EW. U2 begeleidde dit alles met 'a beautiful day', de ambtenaar las nog een mooi gedicht voor en toen was het alweer voorbij. Heel mooie plechtigheid was het, ontroerend ook. Ik heb ervan genoten, en mijn handtekening prijkt inmiddels fraai op de trouwakte.
Daarna kwam de balkonscéne en werden er nog wat foto's gemaakt waarna het hele gezelschap zich op weg begaf naar de feestlocatie.
Die feestlocatie was prachtig aangekleed, allemaal engelse geveltjes nagebouwd langs de muren, flowershop, giftshop, leuke huisjes, je waande je echt in een Londense wijk!! De bruidstaart en champagne stonden al klaar. De taart werd professioneel door de newly-weds aangesneden en daarna kreeg elke gast zijn deel. De Italiaanse champagne streelde de smaakpappillen en iedereen had het bijzonder naar zijn zin, het bruidspaar niet in het minst!! Wat liepen die te stralen zeg
Om een uurtje of vijf volgde het diner in de naburige zaal. 4 Gangen maar liefst, en alles was even heerlijk!! Door diverse mensen werden wat lieve woordjes gezegd tegen het bruidspaar en om 8 uur gingen we weer terug naar de feestzaal waar inmiddels de disco was opgebouwd. Langzaamaan druppelden de feestgasten binnen en na een half uurtje werd het feest dansend geopend door het bruidspaar. Digger heeft goed geoefend, trapte op tenen noch sleep en ze zagen er werkelijk uit als een plaatje op die dansvloer. Hierna barstte het feest los!! Tot in de late uurtjes werd Italiaanse en Ierse muziek gedraaid, natuurlijk ook wel afgewisseld met wat men tegenwoordig zoal op de radio hoort.
Het was goed toeven daar!! Heerlijke hapjes kwamen langs (hoewel ik na dat diner geen hap meer naar binnen kon krijgen), de Dommelsch en de Kilkenny vloeiden rijkelijk, iedereen had het geweldig naar zijn zin, er werd volop gedanst. Ik heb lekker bijgekletst met JustMe en Doc en zijn vrouw, kortom, het was gaaaaaaaaf!!!
Digger en Elegantly Wasted, het was een prachtige dag die ik voor geen goud had willen missen!! Ik weet zeker dat jullie, nu in Ierland, alles nog vaak de revue zullen laten passeren en elke keer opnieuw weer volop genieten van de herinneringen.
Tot slot nog enkele memorabele momenten.....
- De blikken die het bruidspaar tijdens de plechtigheid wisselden, zelden zulke stralende gezichten gezien!
- De speech van de oma van Digger tijdens het eten, ze vertelde over haar huwelijk en de omstandigheden destijd, tijdens de tweede wereldoorlog.
- De dans van EW met haar vader. Pa EW had een innig gesprek met zijn dochter tijdens die dans, dat bij beiden zoveel emotie opriep dat de traantjes rijkelijk vloeiden, niet alleen bij hen, maar ook bij degenen die het zagen.
- Het gooien van het bruidsboeket, de gelukkige dame stond er heel verbouwereerd mee in haar handen.
- De laatste dans van het bruidspaar, op de klanken van 'Angel' (Robbie Williams). Kippenvel!!!!
- Het (beest)feestje dat een 14-tal gasten (waaronder wij) naderhand nog in het hotel hebben gevierd op de kamer van één van ons. Om half zes ging de laatste naar bed. Na het nuttigen van nogal wat alcoholica, polonaise dansen op de gang van het hotel, witte bloezen onder de rode wijn, bijna een dekbed in de fik steken, en het op slot draaien van de kamer van een stel waarvan de vrouw al naar bed was gegaan. De man kon er dus niet meer in en heeft tien minuten op de deur staan bonzen á la Fred Flintstone: 'Wilmaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!'
Ik geloof niet dat we nog ooit welkom zijn in dat hotel....
Goed, tot zover mijn verslag. Het wachten is nu op de indrukken van het gelukkige paar, en het verslag van de huwelijksreis natuurlijk
DIGGER
Elegantly Wasted
Dat moet een memorabele dag zijn geweest, aantal ontroerende momenten, als zelfs mij de tranen in de ogen schieten!
Nu met spanning wachten op de foto's.
Zie het allemaal voor me.
Vraag me wel af wie van de aanwezige Fokkers het bruidsboeket heeft gevangen.
quote:it wasn't just me
Op zaterdag 12 april 2003 20:21 schreef tong80 het volgende:
Heel leuk om te lezen ER.Zie het allemaal voor me.
Vraag me wel af wie van de aanwezige Fokkers het bruidsboeket heeft gevangen.
Vandaag gaan wij proeffoto's nemen voor de trouwrapportage, maar ff kijken wat dat wordt. Het is igg mooi weer, maar hopen dat dat 20 mei ook het geval is!
[Dit bericht is gewijzigd door Kbot2000 op 13-04-2003 13:03]
quote:Ik denk toch dat je daar 20 mei meer aan hebt hoor
Op zondag 13 april 2003 07:53 schreef Kbot2000 het volgende:Het is igg mooi weer, maar hopen dat dat 25 mei ook het geval is!
quote:OEPS.... sowwy, het was vroeg vannochtend hoor...
Op zondag 13 april 2003 13:02 schreef Lois het volgende:[..]
Ik denk toch dat je daar 20 mei meer aan hebt hoor
aangepast....
Dutchie, ik zou terug gaan naar die fotograaf, zulke slechte bijbestellingen hoef je toch niet te accepteren? (wij kregen de negatieven er gelukkig bij, zodat we kunnen bijbestellen zoveel we willen).
quote:mijn aanstaande heeft zn pak bij WE gekocht, mischien vind je daar wat,succes
Op zaterdag 12 april 2003 17:23 schreef Tazz het volgende:
Net terug uit het centrum, maar niet kunnen slagen. Niet een pak gezien die mooier is dan bij afgelopen donderdag. Ook niet een goedkopere prijsklasse kunnen vinden. Misschien morgen nog ergens kijken (als ik zin heb), en anders het budget flink verhogen...
quote:Dat was ook mijn eerste reactie, maar ik heb ze toch aan de vrienden laten zien en ik kreeg geen commentaar.
Op zondag 13 april 2003 20:31 schreef bixister het volgende:
veel geluk gewenst, EW & Digger! fijn dat het zo'n geslaagde dag was.Dutchie, ik zou terug gaan naar die fotograaf, zulke slechte bijbestellingen hoef je toch niet te accepteren? (wij kregen de negatieven er gelukkig bij, zodat we kunnen bijbestellen zoveel we willen).
quote:Die zit in Apeldoorn ook. Binnenkort maar eens kijken daar dan...
Op maandag 14 april 2003 09:08 schreef chrisie het volgende:[..]
mijn aanstaande heeft zn pak bij WE gekocht, mischien vind je daar wat,succes
quote:Geweldig verslag, ben zeer benieuwd naar de foto's!
Op zaterdag 12 april 2003 18:00 schreef ElizabethR het volgende:
DIGGER![]()
![]()
Elegantly Wasted
Wel vaag, het was de hele dag mooi weer, maar je ziet op sommige foto's echt een hele blauwe lucht en een paar seconden daarna een behoorlijk witte lucht. Wel grappig, maar hierdoor is er toch een hoop schaduw op sommige foto's!
quote:Nou, volgens de weer sites, vandaag niet zo goed, vanaf morgen zonniger... (zie teletekst)
Op dinsdag 15 april 2003 08:13 schreef sjak het volgende:
Oe Digger, getrouwd dus!!!
Gefeleiciteerd jullie beiden, ik hoop dat het nu in Ierland net zulk mooi weer is als hier
Verder wachten we op bericht dat de ringen en (proef)drukwerk klaar zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |