abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9647154
quote:
Op maandag 7 april 2003 22:45 schreef boekjefotos.nl het volgende:

[..]

goed gekeken naar http://www.fido.se
en daar is natuurlijk nix mis mee... netjes gedaan hoor!
grtz erik

Ik kan toch erg weinig sprekende overeenkomsten tussen Rutten en Fido vinden. Behalve dat het in Flash is gedaan, de kleuren grijs en wit zijn en ze niet de hele pagina gebruiken.

Dat was het eigenlijk wel....

pi_9648250
ja ik vind de opmerking eigenlijk ook wel crappy
haha nee hoor...
maar ik kan m'n site met nog wel 100 andere vergelijken
het is zwaar moeilijk om iets nieuws te bedenken
daar vind ik mezelf ook de persoon niet voor

liever een mix van veel verschillende 'leuke' dingen
dan iets nieuws proberen te verzinnen wat toch nooit zal lukken

mijn sig
pi_9648354
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef schwa78 het volgende:
Iemand die er iets constructiefs over te zeggen heeft?
Maak je iconen wat minder gedetailleerd. Nu is het bij sommige erg priegelig, wat de duidelijkheid ervan wegneemt.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9650984
quote:
Op maandag 7 april 2003 22:55 schreef ELTino het volgende:

[..]

Ik kan toch erg weinig sprekende overeenkomsten tussen Rutten en Fido vinden. Behalve dat het in Flash is gedaan, de kleuren grijs en wit zijn en ze niet de hele pagina gebruiken.

fido.se levert ook nog eens scripterrors
pi_9651537
quote:
Op maandag 7 april 2003 22:55 schreef ELTino het volgende:

[..]

De opbouw van de plaatjes in de verschillende blokken die er in komen gegleden met een bocht erin. Uhm. Hoe moet ik dat uitleggen. Een soort van versneld afspelen van een vloedgolf of zo. Dat lijkt er erg op hoor.
pi_9664635
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 10:24 schreef sop het volgende:

[..]

De opbouw van de plaatjes in de verschillende blokken die er in komen gegleden met een bocht erin. Uhm. Hoe moet ik dat uitleggen. Een soort van versneld afspelen van een vloedgolf of zo. Dat lijkt er erg op hoor.

precies! kijk verder maar eens naar de dropshadow van de witte boxen, de manier waarop een box even bol wordt als ie verschijnt... en natuurlijk de gehele 'lichtheid' van de animaties en snelle fades...
het hele 'interactie-gevoel' zie je in beiden als overeenkomst...

tuurlijk is alles supermooi gedaan... dikke complimenten... maar je kunt echt niet zeggen dat je geen overeenkomsten ziet.

pi_9664734
quote:
Op zondag 6 april 2003 19:23 schreef vectorboy het volgende:

..

i-frames? niet dat ik weet nee

...
misschien heeft iemand nog tips?

ik weet niet of dit teveel off-topic gaat maar ehhh..:
in flash(MX) kun je vrij eenvoudig "scrollable planes" en "scrollable (html-)text" realiseren... dat zou best als een i-frame kunnen werken... mooier zelfs...
grtz erik
pi_9668203
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:38 schreef boekjefotos.nl het volgende:
tuurlijk is alles supermooi gedaan... dikke complimenten... maar je kunt echt niet zeggen dat je geen overeenkomsten ziet.
haha... bedankt voor het compliment
maar deze site was dus never nooit mijn inspiratiebron!

dat was namelijk:
fourm.com (nu offline)

zoals ik al zei:
er zijn nog honderd sites waar deze effecten gebruikt worden.

mijn sig
pi_9668246
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:43 schreef boekjefotos.nl het volgende:
ik weet niet of dit teveel off-topic gaat maar ehhh..:
in flash(MX) kun je vrij eenvoudig "scrollable planes" en "scrollable (html-)text" realiseren... dat zou best als een i-frame kunnen werken... mooier zelfs...
dat vind ik een goedkope manier om snel van je problemen af te komen en vind ik dus echt 3 x niks
ik los het liever op een andere manier op
mijn sig
pi_9671256
weblogje
Ik heb wat zitten speulen met het inet componentje van microsoft. Dat heeft geresulteerd in een Televisiegids in mijn weblog.

Ik heb nog weinig gedaan aan de layout en er zitten wat foutjes in (van die programma's die een boel programma's aankondigen: yorkiddin, met om: en dan een lijst programma's. Dan krijg ik soms wat dubbele waarden.). De TVgids wordt overigens van een omroep af geript en zal in de toekomst ook persoonlijke favorieten ondersteunen (zoals: serie, acteurs, genre, etc).
Klik maar op het TV Icoon linksboven.

Over de weblog zelf: met UBB code kan ik flashfiles invoegen, werkt uitstekend. Je moet alleen wel een achtergrondkleur instellen, anders ziet het er vaak niet uit.
En ik moet nog zorgen dat alleen de laatste week of de laatste 10 items worden getoond.

Ow. En als er suggesties zijn om wat anders te doen met die 'paarse' TV. Graag. Hij is namelijk lelijk.

woensdag 9 april 2003 @ 09:21:00 #136
24708 kzieniks
ook niet met bril
pi_9671375
Modelbouw

Dit alles gaat over een hobby van mij zoals je had kunnen raden...
Er staan modellen die ik heb gemaakt etc... Ooit mag het nog wel
een community worden, maar daar reken ik niet op

Graag jullie commentaar

-MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
pi_9671706
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:21 schreef kzieniks het volgende:
Modelbouw

Dit alles gaat over een hobby van mij zoals je had kunnen raden...
Er staan modellen die ik heb gemaakt etc... Ooit mag het nog wel
een community worden, maar daar reken ik niet op

Graag jullie commentaar

Ik vind de kleurstelling niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk. Verder laat hij dingen tussen enkele quotes 'deze dus' zien als \'zo dus\'

Na het meedoen aan de poll verdwijnt de poll uit beeld. Niet eens een bedankje En ook geen resultaten. En ik heb al 6 keer kunnen zeggen dat ik geen projectjes van mezelf op je site wil hebben Wellicht kun je IP's bijhouden?!

Verder zou ik je gallery aan je projecten koppelen. Nu is het gewoon een bak foto's. Maak er een chronologisch verhaal van.

woensdag 9 april 2003 @ 09:58:36 #138
24708 kzieniks
ook niet met bril
pi_9671869
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:44 schreef sop het volgende:

[..]

Ik vind de kleurstelling niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk. Verder laat hij dingen tussen enkele quotes 'deze dus' zien als \'zo dus\'

Na het meedoen aan de poll verdwijnt de poll uit beeld. Niet eens een bedankje En ook geen resultaten. En ik heb al 6 keer kunnen zeggen dat ik geen projectjes van mezelf op je site wil hebben Wellicht kun je IP's bijhouden?!

Verder zou ik je gallery aan je projecten koppelen. Nu is het gewoon een bak foto's. Maak er een chronologisch verhaal van.

Met de quotjes heb ik opgelost.. ergens een stripslashes vergeten
Ik weet dat de poll erg brak is, ik zal deze ook snel weghalen of proberen te verbeteren. [edit] Hij bedankt nu wel en geeft de resultaten ook weer... alleen kan je nog wel heel vaak stemmen [/edit]

De gallery ben ik nog mee bezig, wou alleen wel alvast de foto's plaatsen.

Bedankt voor je comment

[Dit bericht is gewijzigd door kzieniks op 09-04-2003 10:06]

-MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
  woensdag 9 april 2003 @ 10:00:45 #139
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9671888
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:11 schreef sop het volgende:
weblogje
Ik heb wat zitten speulen met het inet componentje van microsoft. Dat heeft geresulteerd in een Televisiegids in mijn weblog.

Ik heb nog weinig gedaan aan de layout en er zitten wat foutjes in (van die programma's die een boel programma's aankondigen: yorkiddin, met om: en dan een lijst programma's. Dan krijg ik soms wat dubbele waarden.). De TVgids wordt overigens van een omroep af geript en zal in de toekomst ook persoonlijke favorieten ondersteunen (zoals: serie, acteurs, genre, etc).
Klik maar op het TV Icoon linksboven.

Over de weblog zelf: met UBB code kan ik flashfiles invoegen, werkt uitstekend. Je moet alleen wel een achtergrondkleur instellen, anders ziet het er vaak niet uit.
En ik moet nog zorgen dat alleen de laatste week of de laatste 10 items worden getoond.

Ow. En als er suggesties zijn om wat anders te doen met die 'paarse' TV. Graag. Hij is namelijk lelijk.

Hmmm... dat weblog... wat is precies de bedoeling ervan? De inhoud is niet heel erg duidelijk. Er staat een molen met vogels boven, dus het zou over Nederland of toerisme kunnen gaan. Maar ik zie ook een TV staan, dus het zou ook gewoon een televisiegids-site kunnen zijn. Tegelijkertijd zie ik er nieuwsfragmenten staan, maar ook grappige berichtjes. Het lijkt een beetje "vanalleswat".

Verder is het nut van die TV linksboven niet duidelijk wanneer je het hele televisiegidsverhaal er niet bij krijgt. Om dat paarse uit de TV te halen, kun je het natuurlijk gewoon zwart/wit maken net als de rest van je site. Het zou dan alleen wel goed kunnen dat het wat saai wordt, omdat eigenlijk alleen de linkjes een kleurtje hebben. Je blog zou zowiezo wat meer kleur mogen hebben van mij.

Een laatste puntje, je scrollbars zijn zo lichtgrijs dat ze niet echt opvallen. Een leek zal misschien niet snel door hebben waar je kunt scrollen (vooral bij het rechterframe).

Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Groetjes!

pi_9672054
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:00 schreef Christine het volgende:

[..]
Het lijkt een beetje "vanalleswat".
[..]
Verder is het nut van die TV linksboven niet duidelijk wanneer je het hele televisiegidsverhaal er niet bij krijgt.
Om dat paarse uit de TV te halen, kun je het natuurlijk gewoon zwart/wit maken net als de rest van je site.
[..]
Een laatste puntje, je scrollbars zijn zo lichtgrijs dat ze niet echt opvallen. Een leek zal misschien niet snel door hebben waar je kunt scrollen (vooral bij het rechterframe).
[..]
Ik hoop dat je hier wat mee kunt

Dat het vanalles wat is klopt helemaal. Daar is het ook een weblog voor.
[..]
Het TV verhaal wordt nog in de site verwerkt. Er komen linksbovenin een serietje pictogrammen met o.a. het weer en bioscoop nieuws.
Dat wordt een soort menu.
Ik heb dit opgezet zodat ook anderen een weblogje opkunnen zetten, vandaar dat ik hem nog niet al te persoonlijk heb ingericht. De layout kan ik er zo aftrekken en er wat anders van maken. Dus daar heb ik nog niet al te veel aandacht aan besteed. (dat molentje en eigenlijk de hele layout komt van een webapplicatie die ik voor het ministerie van LNV heb gemaakt).
Het gaat mij trouwens ook niet zozeer om het paars uit de TV, maar meer om de TV zelf. Die is lelijk. Ik heb net een TVtje gemaakt die er een beetje uitziet als het pictogram van de TV.
[..]
Dat lichtgrijze in de scrollbars is inderdaad wat onduidelijk. Ik ga wel eens wat vogelen met de stylesheet.
(jij werkt waarschijnlijk op een laptop?!).
[..]
Mijn dank is groot
pi_9672068
quote:
Op woensdag 9 april 2003 09:11 schreef sop het volgende:
weblogje
Om kort te zijn: Het ziet er leuk uit, maar ontzettend chaotisch (in ieder geval bij 800x600, ik heb het niet op een andere resolutie gecheckt). De site beweegt een beetje traag, en op eenofandere manier gaat het scrollen heel erg brak. Het systeem erachter werkt voor zover ik weet best goed, erg mooi gemaakt (of gejat ). Er zit nog een error onderaan je pagina, maar dat wist je waarschijnlijk al
pi_9672544
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:14 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Om kort te zijn: Het ziet er leuk uit, maar ontzettend chaotisch (in ieder geval bij 800x600, ik heb het niet op een andere resolutie gecheckt). De site beweegt een beetje traag, en op eenofandere manier gaat het scrollen heel erg brak. Het systeem erachter werkt voor zover ik weet best goed, erg mooi gemaakt (of gejat ). Er zit nog een error onderaan je pagina, maar dat wist je waarschijnlijk al

Ik denk dat dat opgelost is met een refresh. Kan namelijk zijn dat er het een en ander ontbreekt in de ASP code bij het laden van een pagina. Krijg ik zelf 1 op de 10 keer of zo. Brinkster minpuntje, want op mijn eigen servertje heb ik het niet.
  woensdag 9 april 2003 @ 10:48:24 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9672611
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:13 schreef sop het volgende:
(jij werkt waarschijnlijk op een laptop?!).
Geen laptop hier hoor

Het klinkt of je goed weet waar je mee bezig bent... ik ben benieuwd naar het resultaat!

pi_9674893
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:44 schreef sop het volgende:

[..]

Ik denk dat dat opgelost is met een refresh. Kan namelijk zijn dat er het een en ander ontbreekt in de ASP code bij het laden van een pagina. Krijg ik zelf 1 op de 10 keer of zo. Brinkster minpuntje, want op mijn eigen servertje heb ik het niet.

Ik geloof dat je gelijk hebt. En mijn computer is sowieso een beetje brak, dus daarom ging het een beetje traag .
Erg leuk gedaan, en inderdaad, Brinkster is bagger...
pi_9675433
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:39 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Ik geloof dat je gelijk hebt. En mijn computer is sowieso een beetje brak, dus daarom ging het een beetje traag .
Erg leuk gedaan, en inderdaad, Brinkster is bagger...

"Prijs-kwaliteit" gezien is brinkster verre van bagger hoor. Het is alleen wel een test server. Alleen voor profi doeleinden moet je een andere hoster zoeken.
  woensdag 9 april 2003 @ 13:19:00 #146
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_9675736
hey mensen, kijk eens wat jullie van het nieuwe ontwerp van mijn site vinden....
http://www.wijlre.tk

tis nog niet helemaal klaar

pi_9676120
ik heb ff aan mijn site lopen sleutelen, en heb een soort van concept voor layout gevonden, is nog niet de site die officieel online komt te staan, maar zou je er toch even naar willen kijken?

-edit: link vergeten

pi_9676725
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:34 schreef addie het volgende:
ik heb ff aan mijn site lopen sleutelen, en heb een soort van concept voor layout gevonden, is nog niet de site die officieel online komt te staan, maar zou je er toch even naar willen kijken?

<title>
pi_9676773
quote:
Op woensdag 9 april 2003 14:02 schreef Roonaan het volgende:

[..]

<title>

merci en de verdere lay-out? Kritisch oordeel is niet erg
pi_9677038
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:34 schreef addie het volgende:

Ik vond de oude toch mooier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')