Regels:
Posten mag als je bv je eigen site wilt laten checken
Reacties graag onderbouwen en niet zeggen : Oe wat een lelijke site of oooo wat mooi: wanneer je wat onderbouwd kan de gebruiker daar wat mee en zijn site daarmee (mischien) verbeteren en of aanpassen.
Veel plezier.
History:
Site Checks deel 1 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 2 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 3 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 4 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 5 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 6 - aub GEEN spam!
Site Checks deel 7 - aub GEEN spam!
Site Checks deel XIII - aub GEEN spam!
Site Checks deel 9 - aub GEEN spam!
en nog een oudere die gebruikt werd voor deze topic reeks
quote:Ik maak wel eens een website, ja. Maar bijna alles wat ik weet komt voor uit flink wat proletarisch winkelen bij andere websites, en flink veel experimenteren, uitproberen, falen en iets anders proberen
Op maandag 31 maart 2003 20:23 schreef The_Gunman het volgende:
harstikke bedankt doe jij in website's
quote:Ja
Op maandag 31 maart 2003 20:28 schreef The_Gunman het volgende:
heb je zelf ook ween website of niet?
quote:da's quotefraude!!!
Op maandag 31 maart 2003 20:28 schreef Christine het volgende:harstikke bedankt doe jij in website's
quote:Hé mijn stalker's back
Op maandag 31 maart 2003 20:29 schreef haaahaha het volgende:
da's quotefraude!!!
quote:mag ik hem slaan
Op maandag 31 maart 2003 20:31 schreef Christine het volgende:[..]
Hé mijn stalker's back
Nee, niet als spam bedoeld, is een vrijwilligers radio zender waar ik een beetje een website voor heb gemaakt.
Iemand nog opmerkingen/tips?
quote:Hij doet et niet
Op maandag 31 maart 2003 20:33 schreef masuyo het volgende:
www.masuyo.com dan maar weer, aangezien bijna niemand reageerde in het vorige topic
quote:1) niet zeggen dat je word doorgestuurd, maar meteen doorsturen
Op maandag 31 maart 2003 20:32 schreef Kix_Ass het volgende:
Laat ik ook maar eens een gok wagen dan:Nee, niet als spam bedoeld, is een vrijwilligers radio zender waar ik een beetje een website voor heb gemaakt.
www.hanzebowling.nl
www.sadkingbilly.com
www.sadkingbilly.com/oud
www.partyfreax.net
Hoewel hanzebowling.nl vrijwel helemaal operatief is, zijn de andere sites nog niet echt 100% compleet. Daat gaat het dus voornamelijk nog over de layout & menustructuur..
Graag kritische meningen! (altijd bereid tot verbetering; en ps: bij hanzebowling komen er al tekstlinkjes bij de buttons )
quote:mischien kun je de hele tabel centreren, staat meestal iets mooier.
Laat ik ook maar eens een gok wagen dan:Nee, niet als spam bedoeld, is een vrijwilligers radio zender waar ik een beetje een website voor heb gemaakt.
mun site werkt hier gewoon, raar
quote:idd...enorm traag
Op maandag 31 maart 2003 20:34 schreef Kix_Ass het volgende:[..]
Hij doet et niet
quote:Die eerste is binnenkort opgelost, dan wordt het domain verhuist naar de eigenlijke provider.
Op maandag 31 maart 2003 20:35 schreef Burning_RefleX het volgende:[..]
1) niet zeggen dat je word doorgestuurd, maar meteen doorsturen
2) zo op het eerste gezicht nog een ding, maak het menu een vaste breedte, als ik van Home naar Chat ga, zit er een heel klein verschil op (ik vind dit storend)
quote:dit is dus wel spam, dit is geen site maar een oud en saai filmpje
Op maandag 31 maart 2003 20:36 schreef Geronimoos het volgende:
http://www.groenbrothers.com/plaatjes&filmpjes/starwars_clip.WMV
Er zit een mambo cms in verwerkt voor de klant
quote:wat doet dat hier? is trouwens wel leuk
Op maandag 31 maart 2003 20:36 schreef Geronimoos het volgende:
http://www.groenbrothers.com/plaatjes&filmpjes/starwars_clip.WMV
quote:dat is nog een service
Op maandag 31 maart 2003 20:36 schreef Kix_Ass het volgende:[..]
Die eerste is binnenkort opgelost, dan wordt het domain verhuist naar de eigenlijke provider.
2 zal ik idd ff aanpassen
enne, ik doe ook mee
http://civfan.com
Een PHP website waar ik mijn grote projecten op zet en iedereen zijn/haar PHP scriptje op mag zetten (gebeurt alleen weinig)
Binnenkort komt er ook een kleine PHP tutorial
quote:Die /oud is mooi
Op maandag 31 maart 2003 20:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Een paar websites van mijn hand (voor persoonlijk gebruik hetzij vor mezelf)www.hanzebowling.nl
www.sadkingbilly.com
www.sadkingbilly.com/oud
www.partyfreax.netHoewel hanzebowling.nl vrijwel helemaal operatief is, zijn de andere sites nog niet echt 100% compleet. Daat gaat het dus voornamelijk nog over de layout & menustructuur..
Graag kritische meningen! (altijd bereid tot verbetering; en ps: bij hanzebowling komen er al tekstlinkjes bij de buttons)
[Dit bericht is gewijzigd door pauloldenzaal op 31-03-2003 20:46]
quote:Vervolg
Goed, ik ben dus bezig voor een project voor school, en dat moet een website worden die gebruik maakt van relationele databases. Ik heb dus besloten om een website te gaan ontwikkelen voor de voetbalclub waar ik speel. Hiermee kan ik dus makkelijk gebruik maken van PHP in combinatie met MySQL. Maar dit even terzijde..Ik heb nu 3x een layout gemaakt, rekening houdend met de mogelijkheden tot uitbreiding.
Layout1: (aan de onder- en bovenkant van de rode lijn bovenin komt het menu )
[afbeelding]Layout2: (het menu maakt gebruik van roll_over , of hover, 1 voorbeeld)
[afbeelding]Layout3: [mijn favoriet, waarbij ik de top(titel) in flash wil gaan doen]
[afbeelding]Welke vinden jullie nou het beste, en waarom? Ik vind de eerste wel leuk, maar het menu is in mijn ogen te beperkt. Het is slecht uitbreidbaar..
De 2e layout vind ik ook wel ok, maar die ziet er volgens mij een beetje , sja, kinderachtig zal ik het maar noemen eruit. Misschien dat jullie het anders zien.
Layout 3 heeft zoals eerder gezegd mijn voorkeur. Ik vindt hem duidelijk, en het menu is goed hanteerbaar, welke ook gebruik gaat maken van rollover. De titel wil ik in Flash gaan maken, en moet er dan ongeveer zo uit gaan zien. (dat de titel lichter naar achteren verschuift en vergroot ( of zoiets
) )
Nou?
Dus Christine, jij vind de eerste de mooiste... Ik vind hem ook wel leuk, maar als Sportsite vind ik hem zo... sja hoe zal ik het zeggen.. dood.. Niet dat hij gewoon verveeld ofzo, maar tis niet zo "sportief".. Maar ik neem iedere reply in aandacht De klant kiest ten slotte, maar misschien dat ik met commentaar dingen beter/mooier kan maken
!
quote:
www.masuyo.com dan maar weer, aangezien bijna niemand reageerde in het vorige topic
quote:
Lorem ipsum dolor sit amet
quote:Netjes, alleen heb ik altijd een hekel aan een menu waar geen trefwoorden bij staan. Oh ik lees nu dat je er tekst bij gaat zetten. Heb je daar een sample van?
Op maandag 31 maart 2003 20:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Een paar websites van mijn hand (voor persoonlijk gebruik hetzij vor mezelf)
quote:Zoals al gezegd, de oude is eigenlijk veel mooier. Overzichtelijker, origineler en professioneler. Als je een goed product hebt, hoef je het niet te verbeteren.
www.sadkingbilly.com
www.sadkingbilly.com/oud
quote:Ik heb het nooit zo op forum layouts, die kunnen wat mij betreft vrijwel nooit goed genoeg zijn. Daarom weinig commentaar hierop, behalve: ik vind de kleuren een beetje somber.
www.partyfreax.net
quote:Ik vind de derde juist heel statisch... maar misschien kun je een paar goede ideeen combineren. Het mooiste van layout 1 vind ik de banner boven, die vind ik bij 2 minder mooi, en bij 3 heb je het vrijwel helemaal weggelaten. Misschien kun je daar iets mee doen? En idd wat keeper al zei, je kunt ws beter wit nemen als achtergrond ipv dat roze
Op maandag 31 maart 2003 20:41 schreef ReSiever het volgende:[..]
Vervolg
Dus Christine, jij vind de eerste de mooiste... Ik vind hem ook wel leuk, maar als Sportsite vind ik hem zo... sja hoe zal ik het zeggen.. dood.. Niet dat hij gewoon verveeld ofzo, maar tis niet zo "sportief".. Maar ik neem iedere reply in aandacht
De klant kiest ten slotte, maar misschien dat ik met commentaar dingen beter/mooier kan maken
!
Just my two eurocents
quote:dit is lorum ipsum, oftwel opvultekst, komt van de romeinen ofzo, heb ik ooit op school geleerd en von da wel leuk staan, dus sindsdien gebruikt ik dat ook maar
Op maandag 31 maart 2003 20:42 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
héé, gebruikt iedere webdeveloper deze tekst als vulling voor testpagina's?!
[Dit bericht is gewijzigd door masuyo op 31-03-2003 21:18]
quote:Mja, het is natuurlijk allemaal erg plat, bij de derde. Maar dat heb ik eigenlijk extra gedaan, omdat ik dan geen plaatjes maar gewoon tabelachtergronden kan vullen met een kleur... Dit dus ten gunstige van de "klant". In welke vorm had jij graag gezien dat de banner werd veranderd dan? Iets meer diepte erin? Of kwa model? Misschien dat ik het zwarte gedeelte een Bevel of Emboss kan geven, en de banner wordt in Flash gemaakt, dus dat is alvast wat dynamischer
Op maandag 31 maart 2003 20:47 schreef Christine het volgende:[..]
Ik vind de derde juist heel statisch... maar misschien kun je een paar goede ideeen combineren. Het mooiste van layout 1 vind ik de banner boven, die vind ik bij 2 minder mooi, en bij 3 heb je het vrijwel helemaal weggelaten. Misschien kun je daar iets mee doen? En idd wat keeper al zei, je kunt ws beter wit nemen als achtergrond ipv dat roze
Just my two eurocents
Wat zou jij bijvoorbeeld aanpassen aan de 3e layout, om het dynamisch te maken?
quote:Misschien even vertalen: ?
quote:
Masuyo.com--------------------------------------------------------------------------------
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed non erat vitae mauris faucibus laoreet. Vestibulum aliquet congue nibh. Aliquam dapibus, velit eu molestie blandit, magna tellus nonummy tellus, sed dapibus felis leo nec tortor. Pellentesque wisi. Sed porttitor adipiscing velit. Cras consectetuer magna vel nibh. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed non erat vitae mauris faucibus laoreet. Vestibulum aliquet congue nibh. Aliquam dapibus, velit eu molestie blandit, magna tellus nonummy tellus, sed dapibus felis leo nec tortor. Pellentesque wisi. Sed porttitor adipiscing velit. Cras consectetuer magna vel nibh
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:10 schreef Summertime het volgende:[..]
Misschien even vertalen: ?
[..]
quote:
Op maandag 31 maart 2003 20:50 schreef masuyo het volgende:[..]
dit is lorum ipsum, oftwel opvultekst, komt van de romeinen ofzo, heb ik ooit op school geleerd en von da wel leuk staan, dus sindsdien gebruikt ik dat ook maar
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:17 schreef timostanovic het volgende:
www.gameboyville.tk - Wat vinden jullie ervan?
code:onderwerp is in iedergeval duidelijk<meta name="description" content="Gameboy, gameboy, gameboy,
...
gameboy, gameboy, gameboy,
gameboy.........
quote:ziet er goed uit, alleen jammer dat er nog enkele dingen zijn die nog gemaakt moeten worden. En zoals hierboven ergens al te zien is, haal aub AL die gameboy dingen weg, 2 keer is al genoeg:
quote:Ik zou in elk geval deze regel FF weghalen:
code:In de [games] sectie source je de pagina van iemand anders (liberto.it) die wil een koeje plaatsen, ik zou dat even strippen<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
Verder een leuke site, veel info over een game-boy ik zou er persoonlijk niet op zitten wachten, maar het kan informatief zijn
quote:Ik doelde meer op dat stukje in het midden bovenaan waar in rood/zwart de titel van de voetbalclub staat. Dat vlakje is gewoon rood, met daarin de titel. Je zegt dat je dit met flash wil doen, maar ik vind het een beetje saai vergeleken met de "banners" van de andere twee layouts. Ik weet zelf ook niet goed wat je daar aan kunt doen, maar misschien kun je iets spannends bedenken met de letters? Of iets met de achtergrond?
Op maandag 31 maart 2003 21:05 schreef ReSiever het volgende:[..]
Mja, het is natuurlijk allemaal erg plat, bij de derde. Maar dat heb ik eigenlijk extra gedaan, omdat ik dan geen plaatjes maar gewoon tabelachtergronden kan vullen met een kleur... Dit dus ten gunstige van de "klant". In welke vorm had jij graag gezien dat de banner werd veranderd dan? Iets meer diepte erin? Of kwa model? Misschien dat ik het zwarte gedeelte een Bevel of Emboss kan geven, en de banner wordt in Flash gemaakt, dus dat is alvast wat dynamischer
![]()
Wat zou jij bijvoorbeeld aanpassen aan de 3e layout, om het dynamisch te maken?
Eigenlijk is dat het enige wat ik er niet leuk aan vind, de banner van layout 1 vind ik echt de beste maar die past weer niet bij layout 3. Maar het blijft lastig altijd om een leuke layout te vinden...
quote:Sja... Ik vind ook dat de banner minder fraai is dan de anderen, maargoed, daarom wil ik het ook in flash gaan doen, niet zodat de letters er zo precies komen te staan, maar wel dat het lekker beweegt, zonder dat het irriterend is. Maar dat komt later eigenlijk ook wel, het scriptwerk is natuurlijk veel belangrijker
Op maandag 31 maart 2003 22:03 schreef Christine het volgende:[..]
Ik doelde meer op dat stukje in het midden bovenaan waar in rood/zwart de titel van de voetbalclub staat. Dat vlakje is gewoon rood, met daarin de titel. Je zegt dat je dit met flash wil doen, maar ik vind het een beetje saai vergeleken met de "banners" van de andere twee layouts. Ik weet zelf ook niet goed wat je daar aan kunt doen, maar misschien kun je iets spannends bedenken met de letters? Of iets met de achtergrond?
Eigenlijk is dat het enige wat ik er niet leuk aan vind, de banner van layout 1 vind ik echt de beste maar die past weer niet bij layout 3. Maar het blijft lastig altijd om een leuke layout te vinden...
Ik heb dus een paar dingen gecombineerd, en ben tot het volgende ontwerp gekomen, welke wellicht nog een paar aanpassingen nodig heeft
Nou? Is er nu wat eer aan te beleven?
quote:ziet er gelikjt uit. Netjes
Op dinsdag 1 april 2003 18:38 schreef ReSiever het volgende:
Afijn, ff aan het knutselen geweest.. Het flash gedeelte vervalt denk ik, mede i.v.m. het feit, dat lang niet iedereen flash heeft, en ik dat mensen niet wil opdringen. Klinkt kul, maar toch..De titel kan beter direct zichtbaar zijn, zodat je weet waar je je begeeft, en als je dus geen flash wilt, krijg je de titel niet te zien.
Ik heb dus een paar dingen gecombineerd, en ben tot het volgende ontwerp gekomen, welke wellicht nog een paar aanpassingen nodig heeft
Nou? Is er nu wat eer aan te beleven?
maar waarschijnlijk heb ik dat rechtse stuk nodig voor sponsors enzo
quote:hij's langzaaaam!
(kabel, P4 1.9, 512mb -> ligt niet aan mij dus )
quote:het menuutje links zit heeeelemaal tegen de rand van m'n monitor geplakt, kan geen spatie meer tussen. zelf vind ik het wel mooier als er ruimte zit tussen de rand van m'n monitor en de inhoud van een site.
Op maandag 31 maart 2003 20:37 schreef pauloldenzaal het volgende:
Ik ben er vrijdag mee begonnen, design links en rechts kijk ik af maar maak hem wel helemaal zelf dus das niet jatten maar ideeen op doen!Er zit een mambo cms in verwerkt voor de klant
quote:Als je muziek streamt moet je wel goede kwaliteit streamen, die 22Khz is echte te laag
Brand los en laat me weten wat je ervan vindt?
comments suggesties ???
quote:okee, je gaat nú even je Engelse woordenboek pakken en de spelfouten eruit gooien. ook behoeft je grammatica enige opfrissing.
Op donderdag 3 april 2003 16:25 schreef redrazor666 het volgende:
ik ben ook bezig met een experimentje ... tis niet wat ik voor ogen had maar misschien wordt het ooit nog eens wat ... hij is in alpha versie en voorlopig nog niet af zitten hier en daar nog wat bugs ...comments suggesties ???
http://www.looze.net/~vanisher
ass
basicly
witch (althans, neem aan de je which bedoelt?)
crapp
to small
quote:Ziet er mooi uit.
ik ben ook bezig met een experimentje ... tis niet wat ik voor ogen had maar misschien wordt het ooit nog eens wat ... hij is in alpha versie en voorlopig nog niet af zitten hier en daar nog wat bugs ...comments suggesties ???
quote:Erg mooie site en nog een betere content
maar wie dat wil verbeter be my guest (spel ik dat goed )
en loopje voor achtergrond helemaal mee eens der zit een hak in en die moet eruit heel vervelend ... im working on it.
ftp online idd 24/7
thnx allemaal
quote:Mijn tip voor als je geen Engels kan: maak een Nederlandstalinge site.
Op donderdag 3 april 2003 16:39 schreef redrazor666 het volgende:
ghehe oeps ja mijn engels aumaar wie dat wil verbeter be my guest (spel ik dat goed
)
en loopje voor achtergrond helemaal mee eens der zit een hak in en die moet eruit heel vervelend ... im working on it.ftp online idd 24/7
thnx allemaal
Spreek je moerstaal.......
quote:Rechter
Op donderdag 3 april 2003 16:40 schreef Knut het volgende:
linkerlogo of rechterlogo ?
www.dvqa.nl
quote:Beide wat te speels denk ik.
www.dvqa.nl
quote:Antialias misschien een idee? Het ziet er erg hoekig uit
www.dvqa.nl
website van mijzelf... er komt binnnekort een nieuwssyteem op alleenik heb geen verstand van MYSQL dus kwete niet hoe ik ene table daarvoor moet maken
bovenste balk wordt zeer vaak vernieuwd...
quote:Rechter als je hem anti alliased, want het ziet er nu veels te hoekig uit. Ik denk vooral dat het blauwe van de linker veels te fel is. De gele kleur is heel vies. Dus de rechter
www.dvqa.nl
quote:De loop van het muziekje is heel irritant, de meeste links werken ook nog niet. Voor de rest grafische erg mooi met redelijk veel goed afgewerkte details.
Het moet een onderdeel van mijn site worden waar ik de mooiste sites van het web ga verzamelen. Misschien komt mijn eigen portfolio er binnenkort ook nog bij te staan.
Graag wat reacties erop.
quote:Ja maar ik kan dus NIET designen.
Op donderdag 3 april 2003 19:38 schreef Roonaan het volgende:[..]
Beide wat te speels denk ik.
Als jij je eens uit zou kunnen leven met je design kwaliteiten
(let wel trouwens jongens dit is in PSP3 gedaan aangezien ik niks anders gedaan heb dus heb meelij)
relevante link
quote:
Op donderdag 3 april 2003 20:57 schreef ELTino het volgende:
Mijn site-check :Het moet een onderdeel van mijn site worden waar ik de mooiste sites van het web ga verzamelen. Misschien komt mijn eigen portfolio er binnenkort ook nog bij te staan.
Graag wat reacties erop.
quote:Kun je die vreselijke muziek er afhalen ? Daar knap ik altijd gelijk op af. Ziet er voor de rest wel gelikt uit. Vreemd lettertype op het forum, maar wel oke.
Op donderdag 3 april 2003 15:57 schreef Miiso het volgende:
Ik ben bezig met uiteraard een page, hijs nog volop in ontwikkeling behalve het forum dan die is klaar denk(op wat mods na dan)Brand los en laat me weten wat je ervan vindt?
Check it out!! And spread the word!!
quote:Mooie heldere foto's, goede indeling, maar de overdaad aan grijs maakt het niet echt duidelijk.
Mijn site-check :Het moet een onderdeel van mijn site worden waar ik de mooiste sites van het web ga verzamelen. Misschien komt mijn eigen portfolio er binnenkort ook nog bij te staan.
Graag wat reacties erop.
quote:Je bedoelt bijv. de tekst zwart zoals ik het nu even heb gedaan. Ik wil niet een andere kleur erbij en heb het met opzet redelijk grijs gehouden, zodat het overzichtelijk blijft en de header eruit springt. Maar zoals het nu is (met zwart als tekst) vind ik het ook wel mooi staan. Ik denk dat ik het zo wel houd
Op donderdag 3 april 2003 23:08 schreef K3 het volgende:[..]
Mooie heldere foto's, goede indeling, maar de overdaad aan grijs maakt het niet echt duidelijk.
De achtergrond en de tekst verschillen in kleur te weinig van elkaar, laat de kleuren verder uit elkaar.
quote:Waarom maak je niet zoiets?
Op donderdag 3 april 2003 21:19 schreef Knut het volgende:[..]
Ja maar ik kan dus NIET designen.
Wat de bedoeling is is De letters D en V waar in een rode stempel Q A op staat
Quality AssuranceAls jij je eens uit zou kunnen leven met je design kwaliteiten
(let wel trouwens jongens dit is in PSP3 gedaan aangezien ik niks anders gedaan heb dus heb meelij)
relevante link
quote:Persoonlijk vind ik zulk soort sites niet meer origineel. Het lijkt wel alsof iedereen het nodig vind om zo'n wannabe-net design te maken. Toegegeven, je doet het leuk, de felheid van de kleuren in het plaatje tegen de grijze achtergrond lijkt mooi, maar je kan mij niet wijsmaken dat je zoiets nog nooit gezien hebt, of dat je dit geheel uit eigen inspiratie hebt verzonnen.
Graag wat reacties erop.
quote:De layout is netjes, maar geen artistiek hoogstandje ofzo. De inhoud van de site is echt wel erg handig
Op donderdag 3 april 2003 22:27 schreef VinceCarter het volgende:
Heb samen met een vriend een nieuwe site gemaakt met alleen maar forum pictures erop!!!
Makkelijk copy/past doen is zeer handig op deze site!!Check it out!! And spread the word!!
quote:http://www.miiso.nl
Op donderdag 3 april 2003 22:17 schreef Summertime het volgende:[..]
Kun je die vreselijke muziek er afhalen ? Daar knap ik altijd gelijk op af. Ziet er voor de rest wel gelikt uit. Vreemd lettertype op het forum, maar wel oke.
lettertype is idd vreemd van het forum en dat maakt het juist apart vindt ik persoonlijk,
verder zijn we bezig met een nieuwe layout voor de index page, uiteraard in stijl van het forum, ik hoop dit weekend wat verder te zijn dan nu
bedankt voor je comment
//edit
ik heb een portal-mod op het forum gegooid welke nu draait!! moet zeggen dat het aardig gelukt is!
Komende uren ga ik me bezig houden met nog wat andere mods en de site zelf zal hopelijk zondag ook draaien
[Dit bericht is gewijzigd door Miiso op 04-04-2003 17:03]
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 14:37 schreef Miiso het volgende:
quote:
Warning: Unable to access ./chatbox_front.php in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php on line 61Warning: Failed opening './chatbox_front.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php on line 61
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php:61) in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/includes/sessions.php on line 182
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php:61) in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/includes/sessions.php on line 183
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php:61) in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/includes/page_header.php on line 466
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php:61) in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/includes/page_header.php on line 468
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/portal.php:61) in /home/virtual/site8/fst/var/www/html/forum/phpBB2/includes/page_header.php on line 469
code:error_reporting(E_NONE);
quote:middelste
www.dvqa.nl
quote:volgens mij werkt ie gewoon
Op vrijdag 4 april 2003 17:52 schreef Roonaan het volgende:[..]
[..]code:error_reporting(E_NONE);
quote:Erg mooi, hoewel dat flash-stukje me erg bekend voorkomt. Heb het iig laatst nog op een webdesign-site gezien, kan alleen ff de url niet meer bedenken.
Graag wat reacties erop.
Maar hoewel het zeker mooi is (heb je die foto's zelf gemaakt?), is het idd wel een beetje trendhoerig (om maar eens een trendhoerig woord te gebruiken .). Er zijn al zoveel sites die dit hebben en het mist dus een beetje eigen identiteit. Die grijze kleur maakt het ook wat saai, misschien dat je dat kan doorbreken door wat meer met kleuren te werken in het content-gedeelte
.
quote:Erg druk, maar dat komt door die comic-stijl die je aanneemt. Persoonlijk vind ik het echter erg lelijk.
Op donderdag 3 april 2003 15:57 schreef Miiso het volgende:
Ik ben bezig met uiteraard een page, hijs nog volop in ontwikkeling behalve het forum dan die is klaar denk(op wat mods na dan)Brand los en laat me weten wat je ervan vindt?
quote:dot.tk ligt momenteel weer down geloof ik (ik kon geen enkele .tk site uit dit topic zien namelijk).
Op vrijdag 4 april 2003 23:40 schreef gewoon-jan het volgende:
heb net ff de minimale resolutie van mijn site van 1024 naar 800 gedaan zonder al te veel moeite (eencellige tabel met bijna 800 pixels breedte)
en zo perfectioneer ik steeds mijn site een beetje.
hebben jullie nog aanmerkingen of tips of commentaar ofzo?
www.quadonline.tk
quote:werkt hier gewoon...
Op zaterdag 5 april 2003 00:02 schreef keeper het volgende:[..]
dot.tk ligt momenteel weer down geloof ik (ik kon geen enkele .tk site uit dit topic zien namelijk).
edit: ben te slaperig om wat nuttigs over die site te zeggen, alleen dat ik de teksten wel leuk vind. Jan is dus de meest muzikale in onze band, alleen jammer dat dat niet naar voren komt - arme jongen
Je kunt er een verzameling vinden van de leukste grappen over de oorlog in Irak, zoals filmpjes, foto's en games.
Ik heb nog niet zoveel aan het design gedaan, dus ik vroeg me af of jullie daar wat tips voor hebben.
Ook zijn andere suggesties welkom...
En een die ik samen met een vriend van me heb gemaakt :
http://www.extremegttuning.com
[Dit bericht is gewijzigd door Sleepie op 05-04-2003 13:08]
info voor de techneuten:
- flashMX, mySQL, php
- de site is maar 30kb! (alle fotos worden bijgeladen)
- settings de gebruiker worden opgeslagen in een sharedObject
grtz, erik
enkele reacties staan al op: [ flash mx ] site check!
maar dies nu gesloten
quote:Supermooie site
Op zaterdag 5 april 2003 12:50 schreef boekjefotos.nl het volgende:
hey hallo,
'k ben erg benieuwd wat jullie reactie is op de nieuwe boekjefotos site...
het is een restyling van de ouwe html site, full Flash (MX).info voor de techneuten:
- flashMX, mySQL, php
- settings de gebruiker worden opgeslagen in een sharedObjectgrtz, erik
maar dies nu gesloten
Weinig op aan te merken. Misschien 1 puntje... als je de site voor het eerst ziet is het niet meteen duidelijk waar het over gaat. Ik dacht, gezien de URL, dat het een pagina zou zijn waar je zelf foto's op kan showen. Het duurde even voor ik doorhad dat dat niet zo was...
quote:The page cannot be displayed
Op zaterdag 5 april 2003 12:49 schreef Sleepie het volgende:
En een die ik samen met een vriend van me heb gemaakt :
http://www.extremegttuning.nl
quote:Zeer mooie en interactieve site, goed over nagedacht.
hey hallo,
'k ben erg benieuwd wat jullie reactie is op de nieuwe boekjefotos site...
het is een restyling van de ouwe html site, full Flash (MX).info voor de techneuten:
- flashMX, mySQL, php
- settings de gebruiker worden opgeslagen in een sharedObjectgrtz, erik
maar dies nu gesloten
quote:erg mooi! complimenten! sprekende kleuren, helder, typografisch goed...
Graag wat reacties erop.
quote:Sorry..ben nog niet zo lang wakker
Op zaterdag 5 april 2003 13:05 schreef schwa78 het volgende:[..]
The page cannot be displayed
Alles wordt overigens met PHP gevuld als het af is
En boekjefotos-> geweldige flash site. Je ziet ze zelden dat alles zo soepeltjes loopt. Echt goed man.
ExtremeMegTuning -> ziet er ook vet uit. De layout is cool, alleen op de index moet je scrollen in een ander scrollbaar frame... das een minder maar verder wel top, behalve dan dat mensen direct naar muziek moeten luisteren, dat suckt, gezien het feit dat niet iedereen kabel heeft, en je ze zo direct de lijn volgooid..
verder allemaal toppie
quote:Het begin was veel belovend, maar toen ik de site binnen ging schrok ik me kapot. Zelfs mijn oma kan nog een mooiere site maken.
Op zaterdag 5 april 2003 13:45 schreef ff_jori het volgende:
iemand die het spel SOF kent
ik zit in DF clandeze web heb ik gemaakt:
quote:Erg mooie site om te beginnen, maar ik heb nog wat kleine puntjes die je zou kunnen veranderen:
Op zaterdag 5 april 2003 15:08 schreef ReSiever het volgende:
RoodZwart Website
Maar erg mooie site, ga zo door
quote:dank!
Op zaterdag 5 april 2003 15:08 schreef ReSiever het volgende:En boekjefotos-> geweldige flash site. Je ziet ze zelden dat alles zo soepeltjes loopt. Echt goed man.
quote:hard
Op zaterdag 5 april 2003 15:15 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Het begin was veel belovend, maar toen ik de site binnen ging schrok ik me kapot. Zelfs mijn oma kan nog een mooiere site maken.
quote:Die bedoelde ik trouwens ja, met dat flash-ding van die schoonheid site
Op zaterdag 5 april 2003 13:05 schreef Renoud het volgende:
http://www.e-xcess.nl
quote:Leuk, maar 1 ding: lichtgroene links op een roze achtergrond?
Op zaterdag 5 april 2003 15:08 schreef ReSiever het volgende:
RoodZwart Website Dit is de layout die ik dan maar gekozen heb en uitgewerkt. Lichtelijk gewijzigd nog, maargoed. De rest heb ik even snel gevuld met wat voorbeeldjes, maar dit is hoe de site er ongeveer uit gaat zien.
quote:Mja, kep alle kleuren geprobeerd.. Als ik te donker doe, dan kun je de letters slecht lezen.. en andere lichte kleuren is ook bagger.. maar ik kan nog wel ff kijken
Op zaterdag 5 april 2003 16:42 schreef keeper het volgende:[..]
Leuk, maar 1 ding: lichtgroene links op een roze achtergrond?
.
[edit]
[/edit]
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 12:46 schreef schwa78 het volgende:
Sinds vandaag heb ik een nieuwe site online staan: http://www.funnywar.comJe kunt er een verzameling vinden van de leukste grappen over de oorlog in Irak, zoals filmpjes, foto's en games.
Ik heb nog niet zoveel aan het design gedaan, dus ik vroeg me af of jullie daar wat tips voor hebben.
Ook zijn andere suggesties welkom...
Deze is al iets verder:
http://www.shinchido.nl
quote:Is niet eens te bezoeken zonder Javascript. Waardeloos.
Op vrijdag 4 april 2003 14:37 schreef Miiso het volgende:
quote:Kijk, zo moet het dus. Ziet er goed uit. Fijn die html-versie die je ernaast hebt gelaten.
quote:Deze twee zien er ook gewoon goed uit, ik zou niet weten wat ik voor kritiek erop kan leveren. De refresh van het logo bij de tweede site gaat voor nieuwe gebruikers misschien iets te snel, maar ik vind het niet storend.
Op zondag 6 april 2003 15:13 schreef Terrah het volgende:
http://www.kickme.to/tjitske
Alleen de opties Bedrijf en Personeel zijn af
Met de rest zijn we nog druk bezig...!
Tis alleen wel zo dat de andere opties nog erg veel tijd in beslag gaan nemen
[Dit bericht is gewijzigd door vectorboy op 06-04-2003 17:02]
quote:Sorry, maar dit is niet eens een design. Dit is gewoon een fototje (geript van een andere site - de credit van het magazine waar ie uit komt staat nog onderaan de foto) met wat tekst/plaatjes erover heen....
Op zondag 6 april 2003 15:50 schreef addie het volgende:
Ik ben er net mee begonnen, maar hier is ie: Kylie Minogue
quote:Grapje zeker? Je durft www.miiso.nl de grond in te boren en deze twee sites weet je geen kritiek op te leveren? Frames, marquees, lelijke lettertypes, walgelijke kleuren, lelijke plaatjes, geen design en geen normale positionering misschien
Op zondag 6 april 2003 16:47 schreef Stonehead het volgende:[..]
Deze twee zien er ook gewoon goed uit, ik zou niet weten wat ik voor kritiek erop kan leveren.
En plaats je recenties even in één post, dat leest wat makkelijker. Posts opkrikken krijg je echt geen geld voor later ofzo.
quote:Ik vind hem nog steeds (je had hem al eerder gepost, toch?) erg donker, en daarom is het moeilijk samenhang erin te zien. Op mijn scherm (overdag heb ik tegenlicht op mijn monitor) zie ik eigenlijk een groot donker vlak met een donkere banner en een paar nauwelijks leesbare letters.
Op zondag 6 april 2003 17:29 schreef Alter_Ego het volgende:
www.gamelimits.nl wat vinden jullie ervan?
De site op zich is best leuk, qua opzet e.d. zit het goed in elkaar. Alleen die kleuren dus. Je zou eens goed kunnen nadenken over "games". In wat voor doos krijg je die wanneer je ze koopt? Welke kleuren worden er in een boel spellen gebruikt? Eigenlijk net zoals je bij je banner hebt gedaan. Want daar zitten best een aantal vrolijke kleuren bij. En die mag je dan best in je site terug laten komen.
Oja nog een klein mierenneukerig dingetje over je banner, er staat "There are no limits" maar de T van "There" staat er een beetje onduidelijk bij. Als je het origineel nog gelayerd in photoshop hebt opgeslagen, zou je die T misschien een stukje op kunnen schuiven naar rechts. (Ik zag die T pas bij de tweede keer lezen).
quote:Ik had em idd al een keer gepost
Op zondag 6 april 2003 18:58 schreef Christine het volgende:[..]
Ik vind hem nog steeds (je had hem al eerder gepost, toch?) erg donker, en daarom is het moeilijk samenhang erin te zien. Op mijn scherm (overdag heb ik tegenlicht op mijn monitor) zie ik eigenlijk een groot donker vlak met een donkere banner en een paar nauwelijks leesbare letters.
De site op zich is best leuk, qua opzet e.d. zit het goed in elkaar. Alleen die kleuren dus. Je zou eens goed kunnen nadenken over "games". In wat voor doos krijg je die wanneer je ze koopt? Welke kleuren worden er in een boel spellen gebruikt? Eigenlijk net zoals je bij je banner hebt gedaan. Want daar zitten best een aantal vrolijke kleuren bij. En die mag je dan best in je site terug laten komen.
Oja nog een klein mierenneukerig dingetje over je banner, er staat "There are no limits" maar de T van "There" staat er een beetje onduidelijk bij. Als je het origineel nog gelayerd in photoshop hebt opgeslagen, zou je die T misschien een stukje op kunnen schuiven naar rechts. (Ik zag die T pas bij de tweede keer lezen).
quote:Ik vond de vorige versie ook al supermooi. Het enige wat ik een beetje vervelend vind (maar dat zal met flash ws niet anders kunnen) is dat je niet op een andere link kunt klikken terwijl een pagina aan het laden is.
Op zondag 6 april 2003 16:48 schreef vectorboy het volgende:
de volgende site heb ik al eens eerder gepost..
we waren nog niet tevreden
nu al iets meer...!Alleen de opties Bedrijf en Personeel zijn af
Een vraagje van een flash-n00b... kun je in flash geen soort van i-frames maken? Popups op een website vind ik persoonlijk namelijk meestal vervelend. Ik weet niet of het anders kan hoor...
quote:Ik check met Lynx en Mozilla. Ik zie dus geen marquees of vage lettertypes, en Flash-only sites bekijk ik uberhaupt niet (moet je maar geen Flashzooi gebruiken.) Kleuren en frames moet iedereen zelf weten. Wat verwacht je van dit topic? Ik beoordeel een site op of hij werkt, niet op alle onzinnige tierelantijnen.
Op zondag 6 april 2003 17:27 schreef Nevermind het volgende:je durft www.miiso.nl de grond in te boren en deze twee sites weet je geen kritiek op te leveren?
quote:Interesseert iemand mijn aantal posts dan? Voor mij was dit nu even handiger, meestal doe ik het niet zo. Sorry hoor.
En plaats je recenties even in één post, dat leest wat makkelijker. Posts opkrikken krijg je echt geen geld voor later ofzo.
quote:thnx voor je reply
Op zondag 6 april 2003 19:03 schreef Christine het volgende:
Een vraagje van een flash-n00b... kun je in flash geen soort van i-frames maken? Popups op een website vind ik persoonlijk namelijk meestal vervelend. Ik weet niet of het anders kan hoor...
i-frames? niet dat ik weet nee
we hebben voor een pop-up gekozen omdat het haast niet mogelijk is om op een normale 'huiscomputer' elk kapsel (in totaal 12 straks) een beetje normaal op beeld te krijgen
lange laadtijden is het grootste probleem..
want nu moeten de meeste mensen toch al een poos wachten... daarom pop-up
maar de kapsels zijn individueel aanklikbaar...
dus niet alle trends van mannen en vrouwen bij elkaar gestopt ofzo
maar iig we zijn er zelf ook ontzettend mee aan het worstelen.
ik haat pop-ups namelijk ook...!
misschien heeft iemand nog tips?
http://bbc.bite.to
De bedoeling is dat het binnen een paar maanden toch wel een stuk beter eruit gaat zien dmv flash e.d. maar ben nog druk met mijn cursus bezig
Kom maar op met kritiek!!
quote:idd ja, kritiek...
Op zondag 6 april 2003 19:31 schreef Chantal21 het volgende:
New girl in town:http://bbc.bite.to
De bedoeling is dat het binnen een paar maanden toch wel een stuk beter eruit gaat zien dmv flash e.d. maar ben nog druk met mijn cursus bezig
Erg simpele lay-out, alles wit, beetje erg simpel. Doet me beetje denken aan de standaard lycos sites
quote:
quote:Stonehead heeft er vast wel iets positiefs over te zeggen
quote:Nou, hij werkt. Wie je verder denkt een plezier te doen met zo'n site is mij een raadsel.
Op zondag 6 april 2003 20:03 schreef Nevermind het volgende:Stonehead heeft er vast wel iets positiefs over te zeggen
Wie me in dit topic een zeikerd vindt, heeft misschien wel gelijk; ik erger me rot aan javascript- en flashfoefjes waar de hele keurende meute hier juist op geilt. Mensen die professioneel een site willen testen lezen zelf www.drempelsweg.nl wel door en houden rekening met W3C-standaarden en exotische browsers. Geocities-amateurs als bovenstaande hebben daar vaak schijt aan, 'want iedereen gebruikt toch wel IE'. Maar dan kun je dit topic ook wel ongeveer opdoeken.
quote:Kvind et wel een laue site, ziet er leuk uit. Misschien nog wat leeg, maja, ik schat zo in dat je daar nog wel wat aan gaat veranderen
Op zondag 6 april 2003 20:19 schreef _Flash_ het volgende:
Eerste versie van mijn homepage staat nu online :-)
Het menu is (voor mij) een beetje experimenteel, als iemand de moeite wil nemen om wat feedback te geven over of het er goed uit ziet in zijn/haar browser, dan zou ik dat zeer op prijs stellen!
PS Iemand meer over mijn site? Zie onderschrift
Mijn eerste keer Macromedie Fireworks
Iemand die er iets constructiefs over te zeggen heeft?
quote:Leuk idee, maar nog niet zo0 mooi. Allemaal nog wat "droog"
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb vandaag weer de hele dag gebouwd aan http://www.funnywar.comMijn eerste keer Macromedie Fireworks
quote:Heb je misschien tips hoe ik het minder droog kan krijgen?
Op maandag 7 april 2003 20:31 schreef Alter_Ego het volgende:[..]
Leuk idee, maar nog niet zo0 mooi. Allemaal nog wat "droog"
een mooi kleurenschema vinden. Gebruik trouwens liever zelf kleuren die je mooi bij elkaar vind passen.
Haal dus die vieze gele kleur als achtergrond weg en kom met een mooi kleurenschema.
Nog wat andere tips:
- Haal die markering bij a:hover weg, zeker als de arcering niet de kleur van de letters is
- Doe ook <font color=black> in een stylesheet en roep die aan met bijv. span of div
- Gebruik meer afbeeldingen en integreer ze in de website ipv dat het losstaande buttons zijn
- Zet de nedstat onderaan of verberg hem
- Maak je header iets gelikter ipv alleen tekst
Hoop dat je er iets mee kan/doet
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:41 schreef schwa78 het volgende:[..]
Heb je misschien tips hoe ik het minder droog kan krijgen?
Dat vind ik namelijk het moeilijkste gedeelte van het designen...
Het is allemaal wit@achtergrond, maak het een leuk kleurtje! Ook de logo's zijn vrij strandaard (vind ik) maak ze speciaal (laat ze oplichten of bewegen als je je muis erboven houd ofzo)
quote:thanxs zoiets zocht al een tijd. dit komt echt van pas aangezien ik ligt kleurenblind ben
Op maandag 7 april 2003 22:01 schreef ELTino het volgende:
Colormatch.dk
quote:
Op zondag 6 april 2003 16:48 schreef vectorboy het volgende:
de volgende site heb ik al eens eerder gepost..
we waren nog niet tevreden
nu al iets meer...!Alleen de opties Bedrijf en Personeel zijn af
quote:Ik kan toch erg weinig sprekende overeenkomsten tussen Rutten en Fido vinden. Behalve dat het in Flash is gedaan, de kleuren grijs en wit zijn en ze niet de hele pagina gebruiken.
Op maandag 7 april 2003 22:45 schreef boekjefotos.nl het volgende:[..]
goed gekeken naar http://www.fido.se
en daar is natuurlijk nix mis mee... netjes gedaan hoor!
grtz erik
Dat was het eigenlijk wel....
liever een mix van veel verschillende 'leuke' dingen
dan iets nieuws proberen te verzinnen wat toch nooit zal lukken
quote:Maak je iconen wat minder gedetailleerd. Nu is het bij sommige erg priegelig, wat de duidelijkheid ervan wegneemt.
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef schwa78 het volgende:
quote:fido.se levert ook nog eens scripterrors
Op maandag 7 april 2003 22:55 schreef ELTino het volgende:[..]
Ik kan toch erg weinig sprekende overeenkomsten tussen Rutten en Fido vinden. Behalve dat het in Flash is gedaan, de kleuren grijs en wit zijn en ze niet de hele pagina gebruiken.
quote:De opbouw van de plaatjes in de verschillende blokken die er in komen gegleden met een bocht erin. Uhm. Hoe moet ik dat uitleggen. Een soort van versneld afspelen van een vloedgolf of zo. Dat lijkt er erg op hoor.
Op maandag 7 april 2003 22:55 schreef ELTino het volgende:[..]
Ik kan toch erg weinig sprekende overeenkomsten tussen Rutten en Fido vinden. Behalve dat het in Flash is gedaan, de kleuren grijs en wit zijn en ze niet de hele pagina gebruiken.
quote:precies! kijk verder maar eens naar de dropshadow van de witte boxen, de manier waarop een box even bol wordt als ie verschijnt... en natuurlijk de gehele 'lichtheid' van de animaties en snelle fades...
Op dinsdag 8 april 2003 10:24 schreef sop het volgende:[..]
De opbouw van de plaatjes in de verschillende blokken die er in komen gegleden met een bocht erin. Uhm. Hoe moet ik dat uitleggen. Een soort van versneld afspelen van een vloedgolf of zo. Dat lijkt er erg op hoor.
tuurlijk is alles supermooi gedaan... dikke complimenten... maar je kunt echt niet zeggen dat je geen overeenkomsten ziet.
quote:ik weet niet of dit teveel off-topic gaat maar ehhh..:
Op zondag 6 april 2003 19:23 schreef vectorboy het volgende:..
i-frames? niet dat ik weet nee
...
misschien heeft iemand nog tips?
quote:haha... bedankt voor het compliment
Op dinsdag 8 april 2003 20:38 schreef boekjefotos.nl het volgende:
tuurlijk is alles supermooi gedaan... dikke complimenten... maar je kunt echt niet zeggen dat je geen overeenkomsten ziet.
dat was namelijk:
fourm.com (nu offline)
zoals ik al zei:
er zijn nog honderd sites waar deze effecten gebruikt worden.
quote:dat vind ik een goedkope manier om snel van je problemen af te komen en vind ik dus echt 3 x niks
Op dinsdag 8 april 2003 20:43 schreef boekjefotos.nl het volgende:
ik weet niet of dit teveel off-topic gaat maar ehhh..:
in flash(MX) kun je vrij eenvoudig "scrollable planes" en "scrollable (html-)text" realiseren... dat zou best als een i-frame kunnen werken... mooier zelfs...
Ik heb nog weinig gedaan aan de layout en er zitten wat foutjes in (van die programma's die een boel programma's aankondigen: yorkiddin, met om: en dan een lijst programma's. Dan krijg ik soms wat dubbele waarden.). De TVgids wordt overigens van een omroep af geript en zal in de toekomst ook persoonlijke favorieten ondersteunen (zoals: serie, acteurs, genre, etc).
Klik maar op het TV Icoon linksboven.
Over de weblog zelf: met UBB code kan ik flashfiles invoegen, werkt uitstekend. Je moet alleen wel een achtergrondkleur instellen, anders ziet het er vaak niet uit.
En ik moet nog zorgen dat alleen de laatste week of de laatste 10 items worden getoond.
Ow. En als er suggesties zijn om wat anders te doen met die 'paarse' TV. Graag. Hij is namelijk lelijk.
Dit alles gaat over een hobby van mij zoals je had kunnen raden...
Er staan modellen die ik heb gemaakt etc... Ooit mag het nog wel
een community worden, maar daar reken ik niet op
Graag jullie commentaar
quote:Ik vind de kleurstelling niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk. Verder laat hij dingen tussen enkele quotes 'deze dus' zien als \'zo dus\'
Op woensdag 9 april 2003 09:21 schreef kzieniks het volgende:
ModelbouwDit alles gaat over een hobby van mij zoals je had kunnen raden...
Er staan modellen die ik heb gemaakt etc... Ooit mag het nog wel
een community worden, maar daar reken ik niet opGraag jullie commentaar
Na het meedoen aan de poll verdwijnt de poll uit beeld. Niet eens een bedankje En ook geen resultaten. En ik heb al 6 keer kunnen zeggen dat ik geen projectjes van mezelf op je site wil hebben
Wellicht kun je IP's bijhouden?!
Verder zou ik je gallery aan je projecten koppelen. Nu is het gewoon een bak foto's. Maak er een chronologisch verhaal van.
quote:Met de quotjes heb ik opgelost.. ergens een stripslashes vergeten
Op woensdag 9 april 2003 09:44 schreef sop het volgende:[..]
Ik vind de kleurstelling niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk. Verder laat hij dingen tussen enkele quotes 'deze dus' zien als \'zo dus\'
Na het meedoen aan de poll verdwijnt de poll uit beeld. Niet eens een bedankje
En ook geen resultaten. En ik heb al 6 keer kunnen zeggen dat ik geen projectjes van mezelf op je site wil hebben
Wellicht kun je IP's bijhouden?!
Verder zou ik je gallery aan je projecten koppelen. Nu is het gewoon een bak foto's. Maak er een chronologisch verhaal van.
De gallery ben ik nog mee bezig, wou alleen wel alvast de foto's plaatsen.
Bedankt voor je comment
[Dit bericht is gewijzigd door kzieniks op 09-04-2003 10:06]
quote:Hmmm... dat weblog... wat is precies de bedoeling ervan? De inhoud is niet heel erg duidelijk. Er staat een molen met vogels boven, dus het zou over Nederland of toerisme kunnen gaan. Maar ik zie ook een TV staan, dus het zou ook gewoon een televisiegids-site kunnen zijn. Tegelijkertijd zie ik er nieuwsfragmenten staan, maar ook grappige berichtjes. Het lijkt een beetje "vanalleswat".
Op woensdag 9 april 2003 09:11 schreef sop het volgende:
weblogje
Ik heb wat zitten speulen met het inet componentje van microsoft. Dat heeft geresulteerd in een Televisiegids in mijn weblog.Ik heb nog weinig gedaan aan de layout en er zitten wat foutjes in (van die programma's die een boel programma's aankondigen: yorkiddin, met om: en dan een lijst programma's. Dan krijg ik soms wat dubbele waarden.). De TVgids wordt overigens van een omroep af geript en zal in de toekomst ook persoonlijke favorieten ondersteunen (zoals: serie, acteurs, genre, etc).
Klik maar op het TV Icoon linksboven.Over de weblog zelf: met UBB code kan ik flashfiles invoegen, werkt uitstekend. Je moet alleen wel een achtergrondkleur instellen, anders ziet het er vaak niet uit.
En ik moet nog zorgen dat alleen de laatste week of de laatste 10 items worden getoond.Ow. En als er suggesties zijn om wat anders te doen met die 'paarse' TV. Graag. Hij is namelijk lelijk.
Verder is het nut van die TV linksboven niet duidelijk wanneer je het hele televisiegidsverhaal er niet bij krijgt. Om dat paarse uit de TV te halen, kun je het natuurlijk gewoon zwart/wit maken net als de rest van je site. Het zou dan alleen wel goed kunnen dat het wat saai wordt, omdat eigenlijk alleen de linkjes een kleurtje hebben. Je blog zou zowiezo wat meer kleur mogen hebben van mij.
Een laatste puntje, je scrollbars zijn zo lichtgrijs dat ze niet echt opvallen. Een leek zal misschien niet snel door hebben waar je kunt scrollen (vooral bij het rechterframe).
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Groetjes!
quote:Dat het vanalles wat is klopt helemaal. Daar is het ook een weblog voor.
Op woensdag 9 april 2003 10:00 schreef Christine het volgende:[..]
Het lijkt een beetje "vanalleswat".
[..]
Verder is het nut van die TV linksboven niet duidelijk wanneer je het hele televisiegidsverhaal er niet bij krijgt.
Om dat paarse uit de TV te halen, kun je het natuurlijk gewoon zwart/wit maken net als de rest van je site.
[..]
Een laatste puntje, je scrollbars zijn zo lichtgrijs dat ze niet echt opvallen. Een leek zal misschien niet snel door hebben waar je kunt scrollen (vooral bij het rechterframe).
[..]
Ik hoop dat je hier wat mee kunt
quote:Om kort te zijn: Het ziet er leuk uit, maar ontzettend chaotisch (in ieder geval bij 800x600, ik heb het niet op een andere resolutie gecheckt). De site beweegt een beetje traag, en op eenofandere manier gaat het scrollen heel erg brak. Het systeem erachter werkt voor zover ik weet best goed, erg mooi gemaakt (of gejat
Op woensdag 9 april 2003 09:11 schreef sop het volgende:
weblogje
quote:Ik denk dat dat opgelost is met een refresh. Kan namelijk zijn dat er het een en ander ontbreekt in de ASP code bij het laden van een pagina. Krijg ik zelf 1 op de 10 keer of zo. Brinkster minpuntje, want op mijn eigen servertje heb ik het niet.
Op woensdag 9 april 2003 10:14 schreef Nevermind het volgende:[..]
Om kort te zijn: Het ziet er leuk uit, maar ontzettend chaotisch (in ieder geval bij 800x600, ik heb het niet op een andere resolutie gecheckt). De site beweegt een beetje traag, en op eenofandere manier gaat het scrollen heel erg brak. Het systeem erachter werkt voor zover ik weet best goed, erg mooi gemaakt (of gejat
). Er zit nog een error onderaan je pagina, maar dat wist je waarschijnlijk al
quote:Geen laptop hier hoor
Op woensdag 9 april 2003 10:13 schreef sop het volgende:
(jij werkt waarschijnlijk op een laptop?!).
Het klinkt of je goed weet waar je mee bezig bent... ik ben benieuwd naar het resultaat!
quote:Ik geloof dat je gelijk hebt. En mijn computer is sowieso een beetje brak, dus daarom ging het een beetje traag
Op woensdag 9 april 2003 10:44 schreef sop het volgende:[..]
Ik denk dat dat opgelost is met een refresh. Kan namelijk zijn dat er het een en ander ontbreekt in de ASP code bij het laden van een pagina. Krijg ik zelf 1 op de 10 keer of zo. Brinkster minpuntje, want op mijn eigen servertje heb ik het niet.
quote:"Prijs-kwaliteit" gezien is brinkster verre van bagger hoor. Het is alleen wel een test server. Alleen voor profi doeleinden moet je een andere hoster zoeken.
Op woensdag 9 april 2003 12:39 schreef Nevermind het volgende:[..]
Ik geloof dat je gelijk hebt. En mijn computer is sowieso een beetje brak, dus daarom ging het een beetje traag
.
Erg leuk gedaan, en inderdaad, Brinkster is bagger...
tis nog niet helemaal klaar
-edit: link vergeten
quote:<title>
Op woensdag 9 april 2003 13:34 schreef addie het volgende:
ik heb ff aan mijn site lopen sleutelen, en heb een soort van concept voor layout gevonden, is nog niet de site die officieel online komt te staan, maar zou je er toch even naar willen kijken?-edit: link vergeten
quote:merci
Op woensdag 9 april 2003 14:02 schreef Roonaan het volgende:[..]
<title>
quote:Ik vond de oude toch mooier
Op woensdag 9 april 2003 13:34 schreef addie het volgende:
ik heb ff aan mijn site lopen sleutelen, en heb een soort van concept voor layout gevonden, is nog niet de site die officieel online komt te staan, maar zou je er toch even naar willen kijken?-edit: link vergeten
quote:het menu ziet er leuk uit voor een fansite, alleen als het grijze gebied onder de foto is minder
Op woensdag 9 april 2003 14:04 schreef addie het volgende:[..]
merci
en de verdere lay-out? Kritisch oordeel is niet erg
quote:Het zou handig zijn als ik ook kon scrollen in je site
Op woensdag 9 april 2003 13:19 schreef planethugo het volgende:
hey mensen, kijk eens wat jullie van het nieuwe ontwerp van mijn site vinden....
http://www.wijlre.tktis nog niet helemaal klaar
quote:Ander font, deze blokt op een tft. Voor de rest is het wel een mooie fansite denk ik.
Op woensdag 9 april 2003 14:04 schreef addie het volgende:[..]
merci
en de verdere lay-out? Kritisch oordeel is niet erg
quote:Uhm, welk lettertype wordt er nu gebruikt? Kon in de source niks vinden en de css gaf een 404
Op woensdag 9 april 2003 14:19 schreef Roonaan het volgende:[..]
Ander font, deze blokt op een tft. Voor de rest is het wel een mooie fansite denk ik.
quote:Geen idee. kzag alleen de blokjes. misschien is het default font van de pc. (nothing said in that case
Op woensdag 9 april 2003 14:30 schreef Berkery het volgende:[..]
Uhm, welk lettertype wordt er nu gebruikt? Kon in de source niks vinden en de css gaf een 404
quote:in het menu zijn plaatjes en dat is verdana
Op woensdag 9 april 2003 14:39 schreef Roonaan het volgende:[..]
Geen idee. kzag alleen de blokjes. misschien is het default font van de pc. (nothing said in that case
)
quote:ok, ga ik mee aan de slag, wat stel je voor, groter menu, of andere kleur?
Op woensdag 9 april 2003 14:16 schreef planethugo het volgende:[..]
het menu ziet er leuk uit voor een fansite, alleen als het grijze gebied onder de foto is minder
Het is dus nu een 800x600 versie. Mieschien maak ik er laten nog een 1024x768 bij. Maar nu ga ik eerst een tijdje met de layout bezig van mijn webdesign site Yourpixel.
quote:Ziet er gelikt uit hoor!
Op woensdag 9 april 2003 17:31 schreef Turismo het volgende:
*knip*
quote:iK ben lang bezig met een webdesign site. Maar alles wat ik maak ziet er niet echt profesioneel uit.. Check: http://www.yourpixel.tk/ niet cool toch!?
Op woensdag 9 april 2003 18:06 schreef veertje_nl het volgende:[..]
Ziet er gelikt uit hoor!
Voor wat voor soort site is het?
Daarom wil ik nu veel meer tijd in één goede site steken.
quote:1 vraag: waarom heb je die tekst zo ontzettend ingewikkeld aangebracht met 1 regel per tabelcel?
Op woensdag 9 april 2003 18:37 schreef Turismo het volgende:
Check: http://www.yourpixel.tk/ niet cool toch!?
Ik lees het nu zo:
quote:
Yourpixel heeft als doel creatieve en effectieve websites te produceren,
met
onze ervaring optimaliseren we de internetcommunicatie. Yourpixel
produceert vernieuwende, creatieve en onderscheidende websites en
alle
daarbij behorende elementen. De klant zal zich hierdoor op de juiste
wijze
presenteren naar haar doelgroep en maximaal rendement halen uit de website.
quote:Je gebruikt 800x600 ?
Op woensdag 9 april 2003 19:29 schreef Berkery het volgende:[..]
1 vraag: waarom heb je die tekst zo ontzettend ingewikkeld aangebracht met 1 regel per tabelcel?
Ik lees het nu zo:
[..]
Dat bedoel ik, ik moet gewoon een beter site hebben
quote:Neehoor. Dan nog vraag ik me af waarom je het op deze manier doet (of deed)
Op woensdag 9 april 2003 19:30 schreef Turismo het volgende:[..]
Je gebruikt 800x600 ?
![]()
quote:Omdat ik anders elke keer een spatie moest gebruiken.
Op woensdag 9 april 2003 19:57 schreef Berkery het volgende:[..]
Neehoor. Dan nog vraag ik me af waarom je het op deze manier doet (of deed)
quote:Idd., het namelijk niet snel ... wel traag
Op woensdag 9 april 2003 20:55 schreef Forumspam.tk het volgende:
www.forumspam.tkHet is niet wat je denkt!
Is trouwens niet de enige in zijn soort, ziet er verder wel leuk uit, helemaal dat er een index is is wel gemakkelijk
quote:kheb heel sterk de neiging:
pleur op met je spam.
het is nauwelijks veranderd sinds de laatste keer.
quote:
graag jullie mening erover
quote:mooi, lekkere frisse kleuren. alleen vind ik het logo echt niet mooi, maak toch een lekker strak logo man! verder denk ik niet dat je het bezoekersmenuutje (semi)transparant moet houden, het wordt een beetje onduidelijk.
Op donderdag 10 april 2003 10:36 schreef SpaGroen het volgende:
Hey!Zouden jullie mijn site ook even kunnen checken?
Thanks! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
quote:dat ziet er erg gelikt uit moet ik zeggen, niet teveel poespas maar gewoon een mooie strakke site. Misschien zou het wel leuk zijn om ergens bovenin ofzo iets van een plaatje van een f1 auto ofzo te plaatsen (tis maar een idee)
quote:Oi! Deze vind ik best mooi
Op donderdag 10 april 2003 10:37 schreef planethugo het volgende:
mijn site is nu aangepast kwa grootte en nog andere kleine maar belangrijke dingetjes.
http://www.wijlre.tkgraag jullie mening erover
Klein probleem is alleen dat het rechter menu wegvalt als ik hem hier niet op volledig scherm heb staan. Misschien dat je dat nog kan oplossen; fixed->flexibel bedoel ik.
quote:
quote:Da's
F1 Shorts . nl is speciaal gebouwd voor Internet Explorer gebruiker. Dit omdat deze websites gebruik maakt van de nieuwste technieken op het gebied van stylesheets en dergelijke. Browsers als Netscape en AOL browsers kunnen hier nog steeds niet goed genoeg mee overweg en dus is er belosten niet verder te gaan met deze browsers.
Mag ik je er even op wijzen dat het juist Internet Explorer is wat een brakke style sheet ondersteuning heeft?
En waarom gebruik je dan wel -moz-opacity: 70%
quote:de site is gemaakt voor een 1024 resolutie, fixed >> flexibel is dat de site zich automatisch aanpast aan de resolutie
Op donderdag 10 april 2003 10:46 schreef Roonaan het volgende:[..]
Oi! Deze vind ik best mooi
Klein probleem is alleen dat het rechter menu wegvalt als ik hem hier niet op volledig scherm heb staan. Misschien dat je dat nog kan oplossen; fixed->flexibel bedoel ik.
quote:ja en nee. bij resolutie denken mensen meestal aan 800x600/1024x768/enz, maar je moet ook rekening mee houden dat niet iedereen zijn browser altijd op vol scherm heeft staan. Dat houdt in dat je dus ook rekening houdt met alle tussenliggende maten (die er redelijkerwijs zijn; je kan je venster ook 100x100 pixels maken, maar tis niet nuttig daar rekening mee te gaan houden).
Op donderdag 10 april 2003 11:14 schreef planethugo het volgende:[..]
de site is gemaakt voor een 1024 resolutie, fixed >> flexibel is dat de site zich automatisch aanpast aan de resolutie
quote:ahzo bedoel je, het minimum voor deze site is 1024-786, anders zie je de balk helemaal rechts niet waar de updates komen te staan, ik weet ook dat er mensen zijn die nog steeds een resolutie van 800-600 ingesteld hebben maar die hebben gewoon pech
Op donderdag 10 april 2003 11:51 schreef Roonaan het volgende:[..]
ja en nee. bij resolutie denken mensen meestal aan 800x600/1024x768/enz, maar je moet ook rekening mee houden dat niet iedereen zijn browser altijd op vol scherm heeft staan. Dat houdt in dat je dus ook rekening houdt met alle tussenliggende maten (die er redelijkerwijs zijn; je kan je venster ook 100x100 pixels maken, maar tis niet nuttig daar rekening mee te gaan houden).
quote:kdraai 10248786
Op donderdag 10 april 2003 12:17 schreef planethugo het volgende:[..]
ahzo bedoel je, het minimum voor deze site is 1024-786, anders zie je de balk helemaal rechts niet waar de updates komen te staan, ik weet ook dat er mensen zijn die nog steeds een resolutie van 800-600 ingesteld hebben maar die hebben gewoon pech
quote:ff groot maken dan he
Op donderdag 10 april 2003 12:31 schreef Roonaan het volgende:[..]
kdraai 10248786
alleen mijn vensters openen niet maximized.
hier komen ze:
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/landmacht
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/luchtmacht
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/marine
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/kmar
het forum (nog niet af)
http://www.hetleger.nl/test
het huidige forum
http://www.hetleger.nl/phpBB2/index.php
En dan het huidige design.
http://www.hetleger.nl
Wat vinden jullie er van?
Wat valt er aan te verbeteren?
Bedankt.
quote:Lul niet, zeg dan gewoon dat je geen zin hebt al je internet explorer grappen er uit te halen en je site wél compatible te maken.
F1 Shorts . nl is speciaal gebouwd voor Internet Explorer gebruiker. Dit omdat deze websites gebruik maakt van de nieuwste technieken op het gebied van stylesheets en dergelijke. Browsers als Netscape en AOL browsers kunnen hier nog steeds niet goed genoeg mee overweg en dus is er belosten niet verder te gaan met deze browsers.
quote:Ik zie in Mozilla in het oude ontwerp alle links knipperen.
Op donderdag 10 april 2003 16:57 schreef eXistence het volgende:
Wou even het nieuwe design van de nieuwe site laten checken.
Zijn 4 normale pagina's en nog wat subpagina'sWat vinden jullie er van?
Wat valt er aan te verbeteren?Bedankt.
Het nieuwe design vind ik wel leuker, maar ik Mozilla zie je de navigatie-balk deels dubbel.
Vooral die icoontjes in de menu-balk vind ik niet passend.
Zorg ook voor wat duidelijkere kleuren en stap af van de header-menu-content indeling. Maak bijv. nog een nieuws container rechts.
Maak van de buttons in het menu iets mooiers en gebruik niet een standaard-font underlined. Doe boven het menu ook nog een duidelijke header.
Doe ook de exotische-browsers gebruikers een plezier en gebruik cellen ipv rijen spaties in het menu. Als je in de source kijkt ziet dat er nogal knullig uit eerlijk gezegd.
quote:dit allemaal ook in Opera 7.03
Op donderdag 10 april 2003 17:14 schreef keeper het volgende:[..]
Ik zie in Mozilla in het oude ontwerp alle links knipperen.
.
Het nieuwe design vind ik wel leuker, maar ik Mozilla zie je de navigatie-balk deels dubbel.
[afbeelding]
quote:hmm...voorlopig werkt je eigen site ook niet in Opera en Mozilla...daar eerst maar eens aan werken alvorens beginnen te schelden?
Op donderdag 10 april 2003 17:09 schreef keeper het volgende:[..]
Lul niet, zeg dan gewoon dat je geen zin hebt al je internet explorer grappen er uit te halen en je site wél compatible te maken.
quote:Wat doet het dan niet in Mozilla of Opera volgens jou? Want ik zie gewoon netjes m'n site hoor.
Op donderdag 10 april 2003 21:30 schreef iemoe het volgende:
hmm...voorlopig werkt je eigen site ook niet in Opera en Mozilla...daar eerst maar eens aan werken alvorens beginnen te schelden?
Welke van beide navig's is de meest praktische, beste, makkelijkste, PM het me, of zet het hier ff neer aub! Thx a lot!
Ik denk dat 'ie maximaal iets van.... 2 weken blijft staan....
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 15:32 schreef nietzman het volgende:
http://nietzman.endoria.netIk denk dat 'ie maximaal iets van.... 2 weken blijft staan....
quote:Kleur is goed!
Op vrijdag 11 april 2003 16:37 schreef addie het volgende:[..]
![]()
beetje veel... kleur
quote:Ja, mooi he?
Op vrijdag 11 april 2003 16:37 schreef addie het volgende:[..]
![]()
beetje veel... kleur
quote:Niet echt bijzonder...
Op vrijdag 11 april 2003 23:53 schreef Caparzo het volgende:
Freakzone.nl nieuw design...
meningen graag!
Best mooi sitje toch?
Ben er 2 dagen mee bezig geweest..
quote:Jezus, dat forum is dik geript van Fok. Verder wat rommelig.. Maar aardige site hoor
Op vrijdag 11 april 2003 23:46 schreef UltraBrain het volgende:
Mijn andere siteVandaag gemaakt.
Dus registreer ff, staat wel stoer als ik wat leden hebhttp://members.lycos.nl/mijnportaal/
quote:Mag ik je een paar tips geven??
Op zaterdag 12 april 2003 11:35 schreef Turismo het volgende:
Zo, ik heb mijn site weer even wat uitgewerkt, en zelf vind ik het zo echt mooi. Natuulijk ben ik morgen weer een andere site aan het maken, maar hier ben ik voorlopig denk ik toch tevreden mee.
Best mooi sitje toch?
Ben er 2 dagen mee bezig geweest..
- Als je een webdesignbedrijfje wilt beginnen: Begin dan met het opzetten van je webdesignebedrijfje. Bedenk een naam, schrijf een bedrijfsplan etc. Elke dag van naam + website veranderen helpt je niet echt aan opdrachten.
- Wees tevreden. Je maakt steeds hele nieuwe layouts, die eigenlijk toch weer allemaal hetzelfde zijn. Telkens post je die hier, wachtend op commentaar. Wees eens tevreden, kies één layout en ga daarmee verder.
En inhoudelijk:
- Schrap de voorbeelden uit je portfolio. De twee sites die je daar hebt staan zijn (zowel qua layout als qua inhoud) niet echt wervend voor nieuwe klanten.
- Bedenk nu eens wat je wilt zeggen op je site. Er staat een hoop gezwam, maar weinig inhoud. Hoeveel kost het? Email ons maar. Hoe werkt het? Zoals u wilt. Wat zijn de mogelijkheden? Wat u maar wilt. Noem getallen, voorbeelden, etc.
- Werk eens met kleur.
quote:Ziet er heel goed uit
Op zaterdag 12 april 2003 00:00 schreef aster-x het volgende:
www.m@tthijs.net
graag reaktie... content is nog niet helemaal up, maar komt vanzelf wel, moet ff tijd extra ervoor maken
MAAR... waarom opent je DVD's in een nieuw venster? Dit is eigenlijk het enige "zinnige" wat op die website staat, en je ziet het niet op die website. Als ik jou was, zou ik dat dus aanpassen zodat het niet in een nieuw venster opent.
Verder top! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Maar vind je niet dat het er steeds beter uit ziet?
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 13:49 schreef Christine het volgende:[..]
Ziet er heel goed uit
MAAR... waarom opent je DVD's in een nieuw venster? Dit is eigenlijk het enige "zinnige" wat op die website staat, en je ziet het niet op die website. Als ik jou was, zou ik dat dus aanpassen zodat het niet in een nieuw venster opent.
Verder top! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
[edit]
zal iid dat dvd gebeuren in een iframe gooien... thnxz voor je kritiek
[Dit bericht is gewijzigd door aster-x op 12-04-2003 19:21]
Dus er viel niet zoveel te sitechecken
quote:Dat is jammer voor jou
Op zaterdag 12 april 2003 20:16 schreef Berkery het volgende:
Ik weet meteen weer waarom ik zo blij ben met PhoenixDus er viel niet zoveel te sitechecken
quote:Of voor jou
Op zaterdag 12 april 2003 20:33 schreef haaahaha het volgende:
Dat is jammer voor jou
quote:Nee, het ziet er steeds ietwat anders uit. En je eerste layout was eigenlijk qua niveau en mooiheid net zo als deze die je nu hebt.
Op zaterdag 12 april 2003 15:20 schreef Turismo het volgende:
Christine, je zegt wel dat het alemaal op elkaar lijkt. En daar geef ik je ook deels gelijk in hoor.Maar vind je niet dat het er steeds beter uit ziet?
Steek je tijd eens in het schrijven van een bedrijfsplan * waarschijnlijk tegen een muur praat *
En ga eens wat verder met je bedrijfje dan enkel elke twee dagen een "nieuwe" website ervoor ontwerpen.
Zijn 4 normale pagina's en nog wat subpagina's
hier komen ze:
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/kmar
het forum (nog niet af)
http://www.hetleger.nl/test
het huidige forum
http://www.hetleger.nl/phpBB2/index.php
En dan het huidige design.
http://www.hetleger.nl
Wat vinden jullie er van?
Wat valt er aan te verbeteren?
Bedankt.
quote:Zoals ik al eerder zei, iemand met zoiets geinstalleerd is niet mijn doelgroep, dus jammer voor hem
Op zondag 13 april 2003 11:50 schreef Christine het volgende:[..]
Of voor jou
want dit bewijst wel weer dat de meeste internetters niet gediend zijn van ongevraagde popups
quote:Phoenix is gewoon een browser hoor, en heel veel mensen zijn tegenwoordig niet meer gediend van popups
Op zondag 13 april 2003 11:56 schreef haaahaha het volgende:[..]
Zoals ik al eerder zei, iemand met zoiets geinstalleerd is niet mijn doelgroep, dus jammer voor hem
quote:Het probleem, lieve schat, is niet de popup, maar de content die erin staat. Dus het probleem is de spam, niet de popup.
Op zondag 13 april 2003 12:05 schreef Tain het volgende:[..]
Phoenix is gewoon een browser hoor, en heel veel mensen zijn tegenwoordig niet meer gediend van popups
quote:De subpagina van de marine vind ik persoonlijk een beetje saai en donker. Er is een achtergrondplaatje, maar er is te weinig contrast om te zien wat het voor moet stellen. Ook heb je op die pagina in de bovenbalk geen afbeelding, zoals bij de andere pagina's. De pagina van de landmacht vind ik wat dat betreft ontzettend goed, en de pagina van de luchtmacht vind ik ook wat aan de saaie kant. In het gedeelte waar geen tekst staat gebeurt weinig spannends. Hetzelfde geldt een beetje voor de kmar site, ook daar gebeurt weinig aan de bovenkant van de pagina. Persoonlijk zie ik ook niet helemaal in wat een politieauto met het leger te maken heeft (maar ik weet eigenlijk heel weinig over het leger).
Op zondag 13 april 2003 11:54 schreef eXistence het volgende:
Zou iemand nog naar deze kunnen kijken:Zijn 4 normale pagina's en nog wat subpagina's
hier komen ze:
http://www.hetleger.nl/new_hetleger/kmarhet forum (nog niet af)
http://www.hetleger.nl/testhet huidige forum
http://www.hetleger.nl/phpBB2/index.phpEn dan het huidige design.
http://www.hetleger.nlWat vinden jullie er van?
Wat valt er aan te verbeteren?Bedankt.
De nieuwe layout zoals je die hier hebt gepost vind ik echt een verbetering vergeleken bij de oude layout. Die vind ik op zich ook erg goed, alleen vind ik dat elke pagina daar op een intro-pagina lijkt. Zodra het inhoudelijk wordt, krijg je een popup. Ik weet niet hoe je dat op de nieuwe pagina wilt doen, maar volgens mij hebben veel internetters een hekel aan popups. (Ik weet het, soms kan het niet anders, maar probeer popups zo veel mogelijk te vermijden).
Het nieuwe forum vind ik echt een superverbetering vergeleken met het oude forum. In het oude forum is de layout van de site niet echt goed in het forum doorgetrokken, en dat heb je in het nieuwe forum wel gedaan. En met die helmpjes ziet het er een beetje speels uit.
Verder vraag ik me nog af hoe je de verschillende subpagina's aan elkaar wilt gaan koppelen, wat voor navigatie ga je hiervoor gebruiken?
quote:Nee, je praat niet tegen de muur. Hoe moet ik mezelf inschrijven bij KVK dan, als ik 15 ben?
Op zondag 13 april 2003 11:52 schreef Christine het volgende:[..]
Nee, het ziet er steeds ietwat anders uit. En je eerste layout was eigenlijk qua niveau en mooiheid net zo als deze die je nu hebt.
Steek je tijd eens in het schrijven van een bedrijfsplan * waarschijnlijk tegen een muur praat *
En ga eens wat verder met je bedrijfje dan enkel elke twee dagen een "nieuwe" website ervoor ontwerpen.
Die subpagina's laad ik gewoon in het design van het onderwerp.
Dus bijv.
Als ik de rangen straks in de site ga plaatsen, dan komt het gewoon in het standaar design.
Dus zonder pop-ups.
Ik zou nog even kijken wat ik verder kan doen met de rest van het design.
En het forum is nog lang niet af, maar komt steeds wat verbetering in.
In ieder geval bedankt voor je tips.
En ga er zeker wat mee doen.
Henk
quote:Hoe wil je een webdesignbedrijfje hebben als je 15 bent?
Op zondag 13 april 2003 16:01 schreef Turismo het volgende:[..]
Nee, je praat niet tegen de muur. Hoe moet ik mezelf inschrijven bij KVK dan, als ik 15 ben?
Zelfde vraag... doe je dan niet voor als een bedrijf...
quote:dit kan allemaal best hoor, kijk maar naar mij
Op zondag 13 april 2003 19:49 schreef Christine het volgende:[..]
Hoe wil je een webdesignbedrijfje hebben als je 15 bent?
Zelfde vraag... doe je dan niet voor als een bedrijf...
Verder lijkt het me slim om, als je echt voor je zelf wilt gaan beginnen, te investeren in een domein + host, want met zo'n domein en dit soort reclame op je site, is je hele eerste indruk verpest, welke erg belangrijk is.
Je kan misschien ook proberen in contact te komen met een bedrijfs adviseur die je verder op weg kan helpen, wij hadden zelf het geluk dat er eentje binnen onze kenniskring zat, net zoals een notaris, wat ook erg handig is. (afspraken binnen en buiten het bedrijf vastleggen, denk aan winstverdeling) als je het in je eentje doet is het niet noodzakelijk natuurlijk.
Oh ja, omdat je zelf nog niet rechtsvaardig bent, zoals dat heet, kan je zelf nergens voor tekenen, en moet je dus alles met je ouders gaan regelen, die zullen het dus ook op prijs stellen dat je de algemene voorwaarden enzo (waarmee je dus je voorwaarden tegen over de klant in verwerkt, bijvoorbeeld de aansprakelijkheid) goed op orde hebt, zodat hun niet voor on aangename verrassingen komen te staan, en dus geld moeten gaan dokken, door jou fout.
Verder wens ik je veel succes
--
Oh ja,
site check: http://www.e-xcess.nl
ik zou graag willen weten hoe het in andere browsers bevalt, bugs etc.
andere opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom hè
[Dit bericht is gewijzigd door Renoud op 13-04-2003 22:02]
quote:Ik vind hem mooi, laat ze lullen.
Op zaterdag 12 april 2003 19:18 schreef haaahaha het volgende:
http://www.ll0ll.com/pixxell
Iets aangepast
Beetje vervelend, zo'n .tk domein, maar het wordt nog wel .nl
Het design is wat semi-onorthodox met het smalle tekstgebied, benieuwd of jullie dat ervaren als vervelend of niet.
Enne... wel netjes inschrijven op 't forum hè?
quote:Ik vind het niet vervelend. Maar het is wel erg smal, terwijl de rest van het scherm eigenlijk geen funtie heeft. Maak daar anders een soort alternatief menu van.
Op maandag 14 april 2003 11:27 schreef deGVR het volgende:
Zie sig.Beetje vervelend, zo'n .tk domein, maar het wordt nog wel .nl
Het design is wat semi-onorthodox met het smalle tekstgebied, benieuwd of jullie dat ervaren als vervelend of niet.
Enne... wel netjes inschrijven op 't forum hè?
![]()
quote:Tja, de functie van de rest van het scherm is puur sfeer eigenlijk.
Op maandag 14 april 2003 11:49 schreef sop het volgende:[..]
Ik vind het niet vervelend. Maar het is wel erg smal, terwijl de rest van het scherm eigenlijk geen funtie heeft. Maak daar anders een soort alternatief menu van.
Verder is het jammer dat het forum in een popup zit.
Kun je die niet in de 'ongebruikte' ruimte zetten.
Dat het vervelend is dat het forum opent in een nieuw window heb ik eerder gehoord, dus ik heb het nu zo veranderd dat het in hetzelfde window opent. Met het logo linksboven kun je dan weer terug naar de site. Dat lijkt me al beter.
Het forum in het siergedeelte van de site plaatsen lijkt me erg onoverzichtelijk, zeker omdat het forum nogal wat ruimte inneemt.
Bedankt voor je oordeel!
quote:Welk lettertype bedoel je? Dat van de tekst zelf, of dat van de captions?
Op maandag 14 april 2003 12:27 schreef Knut het volgende:
de gvr. Doe wat aan je lettertype.
Verders vind ik het een coole site en leest dat smalle prettig weg...
Ik vind ze beiden persoonlijk prima, dus ben zeer benieuwd.
quote:De lezer krijgt gewoon het voorkeurslettertype van de browser te zien, daar is helemaal niks mis mee, maar dat is bij veel browsers Times New Roman. Niet iedereen vind dat prettig en (volgens mij) weten weinig mensen hoe ze dit moeten aanpassen. Ik gebruik zelf Arial.
Op maandag 14 april 2003 12:29 schreef deGVR het volgende:[..]
Welk lettertype bedoel je? Dat van de tekst zelf, of dat van de captions?
Ik vind ze beiden persoonlijk prima, dus ben zeer benieuwd.
quote:Nou... ik gebruik een style-sheet, dus als die zijn werk goed doet krijg je Verdana voor je kiezen.
Op maandag 14 april 2003 12:53 schreef Berkery het volgende:[..]
De lezer krijgt gewoon het voorkeurslettertype van de browser te zien, daar is helemaal niks mis mee, maar dat is bij veel browsers Times New Roman. Niet iedereen vind dat prettig en (volgens mij) weten weinig mensen hoe ze dit moeten aanpassen. Ik gebruik zelf Arial.
-edit-
Erg oké icoon heb jij trouwens. Red Meat heerscht.
[Dit bericht is gewijzigd door deGVR op 14-04-2003 12:57]
quote:Ik pas het bewust niet aan.
Op maandag 14 april 2003 12:53 schreef Berkery het volgende:[..]
De lezer krijgt gewoon het voorkeurslettertype van de browser te zien, daar is helemaal niks mis mee, maar dat is bij veel browsers Times New Roman. Niet iedereen vind dat prettig en (volgens mij) weten weinig mensen hoe ze dit moeten aanpassen. Ik gebruik zelf Arial.
Een font in je style toekennen moet kunnen hoor. Grootte en dergelijke mag je wel uit de default halen maar het lettertype wordt zo weinig ingesteld dat het imho gewoon zelf aan te passen is.
quote:Niet dus.
Op maandag 14 april 2003 12:55 schreef deGVR het volgende:[..]
Nou... ik gebruik een style-sheet, dus als die zijn werk goed doet krijg je Verdana voor je kiezen.
quote:Dem.
Op maandag 14 april 2003 12:58 schreef Knut het volgende:[..]
Niet dus.
[afbeelding]
Ga ik nakijken, bedankt.
code:Dan gaat het in de meeste browsers wel goedbody{
font-family: Verdana, sans-serif
}
http://www28.brinkster.com/kennisbank/WEBLOG/tv.asp
Als je onder de tijdsbalk niets ziet (dus geen Nederland1,2,3 etc, dan is hij niet goed geladen en moet je nog een keer laden (refreshen hoeft niet, want de pagina cached niet).
Het tonen van de kanalen gebeurt overigens pas nadat de pagina geheel is ingeladen en dat kan eventjes duren omdat het 22 kanalen zijn met een paar duizend programma's (en dus blokjes).
Ik heb vandaag een nieuwe lay-out online gegooid, volgens mij werkt alles. Misschien dat er hier wat mensen wat feedback over de lay-out en misschien wat bug checking kunnen doen? Kwil graag weten hoe jullie de lay-out vinden en of die met andere browsers en/of resoluties ook nog te doen is...
Bvd!
meningen gaarne is net af (y), alleen nog een beetje kaal allemaal iemand ideeën tips? iets?
enne?
http://members.lycos.nl/thegadgetzone
laat me weten wat je er van vind
thx
quote:Tip: koop een digitale camera
Op dinsdag 15 april 2003 23:29 schreef ErikN het volgende:
http://weblog.f2o.org/dig_camera/meningen gaarne is net af (y), alleen nog een beetje kaal allemaal iemand ideeën tips? iets?
Ziet er leuk uit verder, ik zou alleen een ander lettertype kiezen voor "digitale camera" want de "a" lijkt erg op een "o" (vooral de laatste a)
Weblog zou je in een nieuw venster kunnen laten openen, of liever nog: het linkje daar naartoe op een andere plaats zetten. Naar mijn mening moet het altijd duidelijk zijn of een link een sub-pagina van de betreffende website is, of dat het een geheel nieuwe (andere) website betreft.
Overigens vind ik de navigatie verrassend... anders dan ik had verwacht. Ik had verwacht dat je rechts een categorie moest kiezen, en dat je dan links thumbnails zou krijgen oid. Overigens is het niet gebruikelijk dat een navigatie aan de rechterkant van het scherm is.
quote:Ik vind je site er een beetje "fragile" uitzien. Ik hoop dat je begrijpt wat ik met die opmerking bedoel: de letters zijn allemaal erg klein, het witte "streepje" waar je site op staat is erg klein, en ook qua kleur doet het een beetje breekbaar aan... een ander woord kan ik er eventjes niet voor verzinnen.
Op woensdag 16 april 2003 11:25 schreef Splackavellie het volgende:
www.egjdesign.tkenne?
De site is wel overzichtelijk, alles wat je nodig hebt staat erop. Maar mag ik vragen waarom je ervoor gekozen hebt om alles op één pagina te zetten? Waarom niet een leuk navigatietje (die is er al) en dan werken met iframes of aparte pagina's??
Verder zou ik ook wat meer aandacht besteden aan je portfolio, wellicht kun je per item wat meer informatie geven. En dat idee zou prima passen in een website die uit meerdere pagina's bestaat.
Ook zou ik er wat info over jezelf op zetten, dan hebben mensen een idee met wie ze in zee gaan wanneer ze besluiten om contact met je op te nemen.
Algemene tip:
Voor een website van een interactief bedrijf vind ik trouwens www.oer.nl een super goed voorbeeld van hoe het WEL moet. De site is overzichtelijk, biedt alle informatie, en is erg leuk vormgegeven.
quote:Ik vind de site niet echt bij je muziek passen. De muziek is een beetje new-age achtig, terwijl de site er heel erg "techno" uitziet. Er is ook niet echt een overeenstemming in je layout wat betreft kleur en stijl... het is een beetje van alles.
Op woensdag 16 april 2003 14:36 schreef michiel- het volgende:
http://michielvanerp.comBedoeling was om alles kort en bondig te melden. Nog suggesties/meningen?
Je navigatie vind ik daarentegen zeer duidelijk en goed opgezet.
Met je site richt je je op een engelstalig publiek, is dit ook het publiek die jouw muziek beluistert? En zou het een optie zijn om meerdere talen te kunnen kiezen (uiteindelijk)?? Overigens is "at the moment I'm scoring a movie" (biografie) niet echt een goede engelse zin.
Wat betreft de foto's bij de biografie... erg leuk dat je er een kinderfoto bij gezet hebt Voor je "foto van nu" zou ik op den duur proberen om een wat meer "artiesterige" foto te kiezen. Dus iets met fancy pakjes oid in plaats van een schoolfoto
quote:Spam
Op woensdag 16 april 2003 14:43 schreef superhombre het volgende:
Ik wil deze site aan jullie laten zien
Ik heb hem niet gemaakt maar het is mijn favoriete site
www.seanbaby.com
quote:Ik denk dat iedereen buiten op een terrasje zit...
Op dinsdag 15 april 2003 20:11 schreef portier het volgende:
Niet echt veel animo?
Gisteren had ik al op je site gekeken, maar heb nog geen kans gehad om commentaar te geven...
Ik vind je site verrassend vernieuwend qua kleuren. De kleuren ogen "oud" en sixties style, net wat je (waarschijnlijk) met de site wil uitstralen. Deze style kan ik alleen minder goed rijmen met de titel van de site, en de art die je erop zet.
Verder een vraag (die ik aan bijna iedereen stel) wat is het doel van je site? Op het eerste gezicht lijkt het op een weblog, maar er staat ook kunst op. Is het een personal homepage? (omdat je eindexamen cijfers er ook op staan) in dat geval vind ik de site een beetje te "afstandelijk" overkomen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
quote:Hij doet niet veel bij mij... de tijdbalk die beweegt, en ik kan zien hoe laat het NU is, maar ik krijg geen programma's te zien...
Op maandag 14 april 2003 13:43 schreef sop het volgende:
Heb een TV Gidsje gemaakt, dat werkt allemaal prima. Maar ik wilde de grenzen van HTML i.c.m. Javascript is onderzoeken.
Ik heb een timeline gemaakt. D'r zit maar 1 plaatje in en hij zet keurig alle zenders op een tijdsbalk. Als je er met je muisje overheengaat zie je welk programma het is.
Eronder kun je van kanalen wisselen.http://www28.brinkster.com/kennisbank/WEBLOG/tv.asp
Als je onder de tijdsbalk niets ziet (dus geen Nederland1,2,3 etc, dan is hij niet goed geladen en moet je nog een keer laden (refreshen hoeft niet, want de pagina cached niet).
Het tonen van de kanalen gebeurt overigens pas nadat de pagina geheel is ingeladen en dat kan eventjes duren omdat het 22 kanalen zijn met een paar duizend programma's (en dus blokjes).
quote:moet we er nog wat van zeggen of moeten we er alleen op klikken ?
Op woensdag 16 april 2003 14:48 schreef NordCore het volgende:
www.rechts-brabant.tk <- kijk hier maar eens op [afbeelding]
quote:Ja joh meestal hang ik in R&P rond... en nu voel ik me eigenlijk een beetje debiel dat ik hier sites zit te checken ipv op het strand liggen bakken...
Op woensdag 16 april 2003 15:06 schreef F1908 het volgende:
hey christine alles goed, tijd niet gezien
quote:Nee hoor (kijk eens zes posts hierboven)
Op woensdag 16 april 2003 17:41 schreef portier het volgende:
Christine, je negeert mijn site gewoon
quote:Ikke net gekeken
Op woensdag 16 april 2003 17:41 schreef portier het volgende:
Christine, je negeert mijn site gewoon
Hijs wel cewl op 1 ding na:
Het menu klikt kut (op de tekst exact)
quote:Ziet er leuk uit... ik hou zelf alleen niet zo van linkjes zonder tekst. Tenzij ze zodanig voor zichzelf spreken dat een toelichting niet nodig is (zoals bij het fototoestel) bij de andere linkjes is dat minder.
Op woensdag 16 april 2003 17:57 schreef RiXiR het volgende:
Hey wat een handig topichttp://www.hameijer.nl ;ben benieuwd naar jullie commentaar...
Ik neem aan dat je nog wat meer inhoud op je site gaat zetten??
quote:Ben jij toevallig een kloon van Rtificial??
Op woensdag 16 april 2003 17:57 schreef RiXiR het volgende:
Hey wat een handig topichttp://www.hameijer.nl ;ben benieuwd naar jullie commentaar...
quote:Ja hij is nog niet af
Op woensdag 16 april 2003 18:00 schreef Christine het volgende:[..]
Ziet er leuk uit... ik hou zelf alleen niet zo van linkjes zonder tekst. Tenzij ze zodanig voor zichzelf spreken dat een toelichting niet nodig is (zoals bij het fototoestel) bij de andere linkjes is dat minder.
Ik neem aan dat je nog wat meer inhoud op je site gaat zetten??
quote:Nope, eigenlijk moet je die nick als Rt-ificial uitspreken...ik wist niet eens dat er een Rtificial op Fok! was...
Ben jij toevallig een kloon van Rtificial??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |