En verder Prinsenland en Kralingen zijn wel ok, maar niet echt te betalen. Heb zelf in Crooswijk en het oude Noorden gewoond maar was niet echt een pretje. Gewoon aanpassen lijkt me het makkelijkst .
Je gaat zeker naar InHolland? De metro stopt daar bijna onder de school en ook de tram stopt voor de deur. Je staat binnen enkele tellen in de stad, dus da's wel lekker.
niet: Zuidplein, Slinge, Maashaven, Rijnhaven..
wel: ???
ik kom er alleen voor m'n vriend, die woont vlakbij rotterdam... dus k ken het niet zo goed.. ken alleen de bovenstaande metrostations..
quote:Nee, ik ga naar de HRO, GJ de Jongheweg bij de Westzeedijk is dat. Maar het vervoer naar de school geloof ik allemaal wel, overdag is er openbaar vervoer, alleen als ik uit wil gaan wil ik natuurlijk niet te ver lopen of fietsen, want 's nachts zijn er geen metro's of trams neem ik aan..
Op maandag 31 maart 2003 19:59 schreef ramses het volgende:
Je gaat zeker naar InHolland? De metro stopt daar bijna onder de school en ook de tram stopt voor de deur. Je staat binnen enkele tellen in de stad, dus da's wel lekker.
Ik woonde zo'n 6km vanaf het centrum en inderdaad .. hop geen gelul, gewoon op het fietsje.
quote:Ja dat is zo, ben het gewend want ik woon nu in Zeeuws-Vlaanderen, kwartier fietsen en je staat in het overweldigende uitgaansleven van metropool Hulst. Maarja, als je toch de luxe kunt hebben van het uitgaansleven van Rotterdam naast je voordeur dan gaat daar als vanzelfsprekend de voorkeur naar uit.
Op maandag 31 maart 2003 20:35 schreef Jorma het volgende:
Je kunt toch 's nachts ook fietsen?Ik woonde zo'n 6km vanaf het centrum en inderdaad .. hop geen gelul, gewoon op het fietsje.
quote:na half een geen reguliere bus/tram maar in het het weekend eens in het (half?) uur een aantal nachtbussen vanaf centraal station voor een paar euro's (was altijd iets van 7 gulden dacht ik).
Op maandag 31 maart 2003 20:13 schreef - het volgende:[..]
Nee, ik ga naar de HRO, GJ de Jongheweg bij de Westzeedijk is dat. Maar het vervoer naar de school geloof ik allemaal wel, overdag is er openbaar vervoer, alleen als ik uit wil gaan wil ik natuurlijk niet te ver lopen of fietsen, want 's nachts zijn er geen metro's of trams neem ik aan..
quote:En Hilligersberg...
Op maandag 31 maart 2003 20:00 schreef robbieRdam het volgende:
prinsenland, stadsdriehoek, kop van zuid, alexander, oosterflank, zijn de meest redelijke buurten.
quote:Ahum, Rotterdam is dé meest criminele stad van NL
Op maandag 31 maart 2003 19:54 schreef - het volgende:
Maar nou is Rotterdam wel een van de meest criminele steden van Nederland.
quote:Dan moeten ze eerst Venlo en Den Helder nog voorbij......
Op maandag 31 maart 2003 23:17 schreef Praag het volgende:[..]
Ahum, Rotterdam is dé meest criminele stad van NL
Zuid is wel goedkoop wonen, maar je moet het niet erg vinden als je gewoon een drugspand tegenover hebt.. (heb wel es bij kennissen uit het raam staan kijken hoe er aan de overkant drugs werd gedealt enzo)
Rest van Rotterdam is goed te doen volgens mij verder.
quote:we hebben het over steden
Op maandag 31 maart 2003 23:24 schreef Thrawn het volgende:[..]
Dan moeten ze eerst Venlo en Den Helder nog voorbij......
Ommoord is ook heel netjes en kijk anders eens of je wat in buurt van de metro in Capelle aan den IJssel kan vinden.
quote:Blaak --> oude haven !
Op dinsdag 1 april 2003 11:03 schreef Manji het volgende:
De ideale woonplek in Rotterdam is voor mij bij metrostation Blaak in de buurt.
volgens mij zijn daar alleen weinig studentenwoningen...
ikzelf heb 4 jaar in noord gewoond ( blijdorp en bergpolder) en ga over 2 maandjes mijn studio verlaten..
quote:Bedankt voor het compliment, woon op de oude haven met uitzicht
Op dinsdag 1 april 2003 11:37 schreef Snoetje het volgende:[..]
Blaak --> oude haven !
daar moet je zitten..
volgens mij zijn daar alleen weinig studentenwoningen...
ikzelf heb 4 jaar in noord gewoond ( blijdorp en bergpolder) en ga over 2 maandjes mijn studio verlaten..
quote:Er rijden in het weekend s'nachts nachtbussen die bijna overal in Rotterdam wel komen. Beste buurt is waar ik woon: Rotterdam, Prinsenland... schoon, groen, geen criminaliteit, en IKKE!! haha (geintje mensen)
Op maandag 31 maart 2003 20:13 schreef - het volgende:[..]
Nee, ik ga naar de HRO, GJ de Jongheweg bij de Westzeedijk is dat. Maar het vervoer naar de school geloof ik allemaal wel, overdag is er openbaar vervoer, alleen als ik uit wil gaan wil ik natuurlijk niet te ver lopen of fietsen, want 's nachts zijn er geen metro's of trams neem ik aan..
Waar je ECHT niet moet wonen is op zuid, delfshaven, crooswijk, west is trouwens ook niet zo best.
quote:Ik denk niet dat je daar veel studentenflatjes zult vinden, maar ik heb er nog familie wonen met misschien wel een kamertje over?
Op maandag 31 maart 2003 23:01 schreef k_man het volgende:[..]
En Hilligersberg...
En wat al eerder gezegd werd, niet te kritisch zijn, de woningen liggen hier nou eenmaal niet voor het oprapen. Ikzelf had me eind 2000 ingeschreven voor een studentenkamer, de wachtrij bedroeg op dat moment 6 tot 12 maanden (zeiden ze) maar een jaar later had ik dus mooi nog steeds niets. Ik heb uiteindelijk via-via een mooie kamer in het centrum van R'dam weten te bemachtigen, waar ik nu nog steeds woon. Ik heb tot nu toe weinig last gehad van criminaliteit of overlast (gewoon drie goede sloten op de voordeur) en m'n fiets is ook nog niet gejat. Het kán dus wel, als je maar actief blijft zoeken en veel geduld hebt.
quote:Crooswijk...
Op maandag 31 maart 2003 20:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
Krooswijk?
quote:Manta manta is jalours!!!!!
Op dinsdag 1 april 2003 19:47 schreef robbieRdam het volgende:[..]
Bedankt voor het compliment, woon op de oude haven met uitzicht
quote:Crooswijk valt nog best mee hoor.... vergeleken met Oude Noorden,West,Spangen en Zuid is het niks. Maar ik zou het idd in de buurt van Oosterflank/Prinsenland/ Zevenkamp proberen.
Op dinsdag 1 april 2003 23:31 schreef mantamanta het volgende:[..]
Crooswijk...
en dat is altijd nog honderd keer beter dan grote delen van zuid, en het oude noorden
edit: ik kom zelf uit Kralingen, dat is dus naarm ijn mening de beste buurt, maar dat is ongeveer onbetaalbaar.
Tenzij je lid word bij het rsc/rvsv, of laurentius, die hebben er een aardig aantal huizen.
[Dit bericht is gewijzigd door Shirley op 01-04-2003 23:42]
Zelf heb ik bijna 4 jaar in Bergpolder gewoond, was goedkoop en lekker dicht bij het centrum. (15 minuten lopen)
Ik denk dat Kralingen voor studenten één van de beste wijken is om te gaan wonen. Voor de rest raad ik je aan om niet in de Alexanderpolder te gaan wonen, zoals bijvoorbeeld Prinsenland. Het zijn opzich rustige, veilige, nette suburbs, maar het betekent wel dat het duur en saai is om te wonen als student zijnde (vind ik dan).
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 00:35 schreef woediewokkie het volgende:
helemaal wegblijven daar.....is 3 x nixs
quote:Load of bull....
Op maandag 31 maart 2003 20:00 schreef freaky-me het volgende:
uhm..niet: Zuidplein, Slinge, Maashaven, Rijnhaven..
wel: ???ik kom er alleen voor m'n vriend, die woont vlakbij rotterdam... dus k ken het niet zo goed.. ken alleen de bovenstaande metrostations..
Zuidplein en Slinge zijn erg goed te doen. Hangt er een klein beetje af waar je komt te wonen, maar Slinge richting Dordtsestraatweg is heel goed wonen. Ook de huizen rond zuidplein zijn niet heel slecht wonen.
quote:de millinxbuurt heeft de naam het afvoerputje van europa te zijn.
Op woensdag 2 april 2003 11:21 schreef ToBe het volgende:[..]
Load of bull....
Zuidplein en Slinge zijn erg goed te doen. Hangt er een klein beetje af waar je komt te wonen, maar Slinge richting Dordtsestraatweg is heel goed wonen. Ook de huizen rond zuidplein zijn niet heel slecht wonen.
bijna alle drugspanden zijn op geruimd en bijna alle huizen opogeknapt.. een boel gesloopt om meer overzicht te krijgen.. is goed te doen..
als je niet bang uitgevallen bent.. maar bereid je voor op een cultuurshock.. want de eerste neger is nog niet op zeeuws vlaanderen gesignaleerd en Rotterdam is een stad .. dus daar wonen mensen uit alle windstreken..
Boven bij mij, hier in de flat
woont een pikzwarte Surinaamse drummer
En onder mij, hier in de flat
woont een kleine, kleine Thaise maseuse
In het trappenhuis, hier bij mij in de flat
hebben de muren de verschillendste kleuren
En 's avonds ruik ik rond etenstijd
op zes etages zeven geuren
martin van groenewold
Woon jij daar ook in de buurt?quote:Op zondag 2 mei 2004 22:45 schreef Brennie het volgende:
Zuidplein, crooswijk
Ik zou je oosterflank aanraden
Je woont in Purmerend, hoe ken je dan wat zeggen over Rotterdamse wijken?quote:Op zondag 2 mei 2004 22:45 schreef Brennie het volgende:
Zuidplein, crooswijk
Ik zou je oosterflank aanraden
Kortom. Heel Rotterdam nietquote:Op maandag 31 maart 2003 20:00 schreef robbieRdam het volgende:
Cool dit! Jaar en een maand later en dat is exact waar ik woon nu!quote:Op dinsdag 1 april 2003 11:03 schreef Manji het volgende:
Ik woon nu een jaar of vier in Spangen. Er gebeurt veel (prostitutie, junks en dealers) maar heb zelf nog nooit problemen gehad. Neemt niet weg dat ik ook liever in een rustiger wijk zou zitten hoor. De ideale woonplek in Rotterdam is voor mij bij metrostation Blaak in de buurt.
Toevallig hadden we gisterenavond aan die straat bij een Turkse toko gegeten. Heel goed eten, daar!quote:Op zondag 2 mei 2004 23:44 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ooh ja en de beyerlandselaan, die huizen daar staan op instorten.
Nieuwkrispijn valt wel mee hoor, oud krispijn is idd niet echt fijnquote:Op dinsdag 1 april 2003 11:15 schreef Ache-T het volgende:
och veel erger dan Krispijn (Dordrecht) kun je t toch ook neit treffen
Maashaven is kut, de eerste keer dat ik daar kwam werd ik al beroofdquote:Op maandag 31 maart 2003 20:00 schreef freaky-me het volgende:
Dan heb je puur pech gehad, ik kom er elke dag en er is mij nog nooit wat overkomen daar, op wat fluitende, roepende negers na...quote:Op maandag 3 mei 2004 18:40 schreef hond_in_de_goot het volgende:
[..]
Maashaven is kut, de eerste keer dat ik daar kwam werd ik al beroofd.
Zo ongeveer, ook al was het wel te verwachten. Het was met de laatste metro ergens rond 01.00 ofzo.quote:Op maandag 3 mei 2004 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan heb je puur pech gehad, ik kom er elke dag en er is mij nog nooit wat overkomen daar, op wat fluitende, roepende negers na...
*afklopt*
dat is bij metro halte Coolhaven, en vlakbij het Erasmus Medisch Centrum...quote:Op maandag 31 maart 2003 20:13 schreef - het volgende:
En bedanktquote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:13 schreef mat_herben het volgende:
ik zou al helemaal niet in rotterdam wonen, alleen maar tuig daar.
En bedanktquote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:13 schreef mat_herben het volgende:
ik zou al helemaal niet in rotterdam wonen, alleen maar tuig daar.
Misschien zit Rotterdam ook wel helemaal niet op jou te wachten, dus hebben we de perfecte oplossing.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:52 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
ik zou helemaal niet in rotterdam gaan wonen
omdat ik niet van criminaliteit hou? of omdat ik geen geweer op zak heb? of ben ik te blank?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien zit Rotterdam ook wel helemaal niet op jou te wachten, dus hebben we de perfecte oplossing.![]()
Heerlen is de crimineelste stad van NL volgens Reportage van SBS6!quote:Op maandag 31 maart 2003 23:24 schreef Thrawn het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |