abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2003 @ 19:36:06 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9490267
..dat hoorde ik tijdens Crime Scene Investigation

Ieder mens is met elk ander mens verbonden inmijnder dan 7 stapen (via 7 mensen) waar komt die theorie vandaan?

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  maandag 31 maart 2003 @ 19:36:48 #2
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_9490284
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:36 schreef ds_polleke het volgende:
..dat hoorde ik tijdens Crime Scene Investigation

Ieder mens is met elk ander mens verbonden inmijnder dan 7 stapen (via 7 mensen) waar komt die theorie vandaan?

Ik geloof er niks van. .
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
  maandag 31 maart 2003 @ 19:39:55 #3
30593 Lex_de_OD-OK-Man
Hoezo klote user-name?
pi_9490367
Huh?!? Wat is dat nou weer voor een onzin. Ik zit hier helemaal in mijn remy en nix 7 stappen. Goede theorie hoor
pi_9490380
Als je er meer stappen bijhaalt dan alleen de rationeel beschikbare stappen...

Ik bedoel er is meer tussen hemel en aarde...

Ik geloof bijvoorbeeld, dat je meestal iemand niet zomaar ontmoet...

Maar dat er vaak (of soms) een connectie ligt in een vorig leven....
Hierdoor wordt de keus en de waarschijnlijkheid enorm veel groter...

Waar haal je deze 'wijsheid' vandaan?

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  maandag 31 maart 2003 @ 19:40:18 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9490384
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:36 schreef ds_polleke het volgende:
Leer Nederlands, dan begrijpen we je tenminste.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  Donald Duck held maandag 31 maart 2003 @ 19:41:00 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_9490399
Heeft een een keer in de Kijk gestaan, het is dus echt een serieuze theorie
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_9490409
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Go away, and hide yourself underneath a big rock...

En neee dat is geen Hollandsch!

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_9490451
http://www.sixdegrees.com/ is wat je bedoelt. Is alleen offline nu, zie ik
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_9490516
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:43 schreef nuffniet het volgende:
http://www.sixdegrees.com/ is wat je bedoelt. Is alleen offline nu, zie ik
Of doe hier mee
http://smallworld.sociology.columbia.edu/
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_9493371
Bedoel je dat je met 7-msn-stappen 6 miljard mensen kunt bereiken?
I´m back.
pi_9494472
Probeer dit eens wat duidelijker te formuleren allemaal; anders blijft het een vaag geklets..
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 21:45:42 #12
34726 Fratz
Max
pi_9494546
volgens mij wordt dit bedoelt: in theorie ken je iemand, die weer iemand kent, die iemand kent, enz. in 7 stappen kan je zo (bijna) iedereen ter wereld bereiken. (ik ken piet, die kent kees, kees kent jaap en jaap kent katja schuurman. ik ken katja schuurman dus in vier stappen).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 31 maart 2003 @ 21:49:18 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_9494655
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:45 schreef Fratz het volgende:
volgens mij wordt dit bedoelt: in theorie ken je iemand, die weer iemand kent, die iemand kent, enz. in 7 stappen kan je zo (bijna) iedereen ter wereld bereiken. (ik ken piet, die kent kees, kees kent jaap en jaap kent katja schuurman. ik ken katja schuurman dus in vier stappen).
Tja, ik zit er zo over te denken en ik denk eigenlijk wel dat het waar is. maar hoe zit het dan met mensen die geen mensen kennen? Ik denk aan babies, of aan oudere mensen. Want dan gaat die theorie niet meer op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 21:53:03 #14
34726 Fratz
Max
pi_9494755
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:49 schreef Troel het volgende:
Tja, ik zit er zo over te denken en ik denk eigenlijk wel dat het waar is. maar hoe zit het dan met mensen die geen mensen kennen? Ik denk aan babies, of aan oudere mensen. Want dan gaat die theorie niet meer op.
nou, een baby heeft nog altijd ouders en jij kent vast ook wel oudere mensen (zoals je opa en oma). bovendien ken ik zelfs bejaarden die graag internetten, theoretisch ken je dus (bijna) iedereen. Arie die in een hutje in midden-india woont, tja, ehm, dat wordt hem niet denk ik
pi_9494761
quote:
Valt dat te bewijzen dan...? En wat moet je bewijzen? Dat je binnen 7 stappen een willekeurige aardbewoner kunt bereiken? Lijkt me logisch...
I´m back.
  maandag 31 maart 2003 @ 21:56:07 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_9494839
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:53 schreef Fratz het volgende:

[..]

nou, een baby heeft nog altijd ouders en jij kent vast ook wel oudere mensen (zoals je opa en oma). bovendien ken ik zelfs bejaarden die graag internetten, theoretisch ken je dus (bijna) iedereen. Arie die in een hutje in midden-india woont, tja, ehm, dat wordt hem niet denk ik

Tuurlijk een baby heeft ouders... Maar hij kent ze niet... Een baby schijnt zijn moeder ook alleen maar aan de geur van haar huid te herkennen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 maart 2003 @ 21:59:31 #17
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9494951
quote:
Op maandag 31 maart 2003 19:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Raar dat andere het wel begrijpen.... Ik snapte het eerst OOK niet.. daarom stelde ik een vraag.. (daar wordt je slimmer van.. van vragen stellen.)

toppic is zo krom gesteld omdat er een beperking in het aantal letters zit

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9495083
quote:
Op maandag 31 maart 2003 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
Bedoel je dat je met 7-msn-stappen 6 miljard mensen kunt bereiken?
Laat het de spammers maar niet horen
  maandag 31 maart 2003 @ 22:06:17 #19
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9495180
Behalve als je in een dorp (of op een berg) woont, dan gaat die theorie niet op
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 22:09:43 #20
34726 Fratz
Max
pi_9495277
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:06 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Behalve als je in een dorp (of op een berg) woont, dan gaat die theorie niet op

waarom niet? mensen hebben ook familie, reizen, werken in een andere plaats, enz.

pi_9495291
Ja daag, kan dus nooit.

Misschien kan het in Nederland, maar om bv. van mij naar een boer op het platteland in China te komen in zeven stappen gaat nooit lukken.

pi_9495350
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:
Ja daag, kan dus nooit.

Misschien kan het in Nederland, maar om bv. van mij naar een boer op het platteland in China te komen in zeven stappen gaat nooit lukken.

Valt ook niet te bewijzen volgens mij...
I´m back.
  maandag 31 maart 2003 @ 22:12:11 #23
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9495357
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:09 schreef Fratz het volgende:

[..]

waarom niet? mensen hebben ook familie, reizen, werken in een andere plaats, enz.

Moet ik de grap weer uit gaan leggen. Je weet wel, zo'n dorp waar de inwoners nooit buiten het dorp komen, nooit buiten het dorp trouwen etc. Die kennen dus alleen mensen binnen het dorp.
Dat is een standaard grap in Indonesie over mensen die in een dorp of op een berg wonen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 22:12:41 #24
34726 Fratz
Max
pi_9495376
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:10 schreef Elevation het volgende:
Ja daag, kan dus nooit.

op zich, hoeveel miljard mensen wonen er in china? toevallig moet mijn vriend voor zijn werk straks weer 6 weken naar china. dus... er zit een kans in dat hij iemand tegenkomt in china die die boer kent!
pi_9495611
Het is wel waar, ik heb het in een college gehad . Een Americaan kan via gemiddeld 5 stappen een andere willekeurige Americaan bereiken.
Voor de hele wereld zijn dit een paar stapjes meer.

Als je het zo bekijkt:
iedereen kent wel een Chinees of iemand die een Chinees kent. Die Chinees heeft dan weer familie in China. In 2/3 stappen zit je dus al in China. Van daaruit heb je die persoon wel snel gevonden .

pi_9495926
quote:
Maar waarom dan net in 7 stappen? Zit daar een combinatorisch bewijs achter oid?
pi_9496085
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:18 schreef Lexie het volgende:
Het is wel waar, ik heb het in een college gehad . Een Americaan kan via gemiddeld 5 stappen een andere willekeurige Americaan bereiken.

Als je het zo bekijkt:
iedereen kent wel een Chinees of iemand die een Chinees kent. Die Chinees heeft dan weer familie in China. In 2/3 stappen zit je dus al in China. Van daaruit heb je die persoon wel snel gevonden .

Hadden ze daar ook bewijs voor?
Dat veel mensen met veel mensen verbonden zijn via een aantal stappen zal wel zo zijn... maar ieder mens is met ieder mens...
pi_9496213
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:18 schreef Lexie het volgende:
Gemiddeld ok. Maar om een willekeurige oerwoudbewoner uit Zuid Amerika aan een willekeurige boer uit China te linken heb je wel meer dan 7 stappen nodig.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  maandag 31 maart 2003 @ 22:52:08 #29
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_9496849
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:35 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Gemiddeld ok. Maar om een willekeurige oerwoudbewoner uit Zuid Amerika aan een willekeurige boer uit China te linken heb je wel meer dan 7 stappen nodig.

Zou kunnen maar zo logisch hoeft dat niet te zijn. Als de oerwoudbewoner een familielid in een stad heeft wonen, die weer mensen kennen die af en toe naar een Chinees restaurant gaan, waarvan ze baas kennen, dan zit je in vijf stappen al in China. Het is heel waarschijnlijk dat dit niet voor elke wereldbewoner geldt (reservaatbewoners in Brazilië, woestijnbewoners in Australië) en bovendien wat is 'kennen'? Als iemand dagelijks gesprekken heeft met onbekenden op straat, kent hij ze dan ook? Kennen wij Fok!kers elkaar? Welke voorwaarde stel je voor een connectie: vriendschap?
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2003 @ 22:53:59 #30
34726 Fratz
Max
pi_9496920
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:52 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Zou kunnen maar zo logisch hoeft dat niet te zijn. Als de oerwoudbewoner een familielid in een stad heeft wonen, die weer mensen kennen die af en toe naar een Chinees restaurant gaan, waarvan ze baas kennen, dan zit je in vijf stappen al in China. Het is heel waarschijnlijk dat dit niet voor elke wereldbewoner geldt (reservaatbewoners in Brazilië, woestijnbewoners in Australië) en bovendien wat is 'kennen'? Als iemand dagelijks gesprekken heeft met onbekenden op straat, kent hij ze dan ook? Kennen wij Fok!kers elkaar? Welke voorwaarde stel je voor een connectie: vriendschap?

zo is het maar net. het kan immers ook een vage connectie zijn.
pi_9503347
Voor 6 miljard mensen op de aarde moet iedereen gemiddeld zo'n 25 mensen kennen (want 257 = ongeveer 6 miljard). Daar kom je wel aan, denk ik.. met familie en vage kennissen meegerekend moet je dat makkelijk halen.

Voor 6 stappen ipv 7 zijn gemiddeld bijna 43 kennissen nodig, dat moet ook nog wel lukken.

Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  dinsdag 1 april 2003 @ 10:09:45 #32
30524 Feanturi
Chic N Stu
pi_9504320
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:16 schreef gnomaat het volgende:
Voor 6 miljard mensen op de aarde moet iedereen gemiddeld zo'n 25 mensen kennen (want 257 = ongeveer 6 miljard). Daar kom je wel aan, denk ik.. met familie en vage kennissen meegerekend moet je dat makkelijk halen.

Voor 6 stappen ipv 7 zijn gemiddeld bijna 43 kennissen nodig, dat moet ook nog wel lukken.

En hier hebben we het bewijs, puur theoretisch gezien natuurlijk
pi_9506961
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:16 schreef gnomaat het volgende:

Klopt helemaal, in de orginele theorie ging het er volgens mij om dat iedere mens ongeveer 100 andere mensen moet kennen en dan kom je in 6 stappen tot 1*10^12. Dit is dan ruimschoots genoeg.
pi_9522120
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:09 schreef Feanturi het volgende:

[..]

En hier hebben we het bewijs, puur theoretisch gezien natuurlijk

Enige waar je rekening moet houden is dat niet iedereen 25 unieke mensen kent. Veel mensen kennen dezelfde mensen, dus die berekening gaat niet helemaal op.
pi_9522888
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:12 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Moet ik de grap weer uit gaan leggen. Je weet wel, zo'n dorp waar de inwoners nooit buiten het dorp komen, nooit buiten het dorp trouwen etc. Die kennen dus alleen mensen binnen het dorp.

Waar, maar binnen het dorp kent iedereen iedereen. Dus er hoeft maar 1 persoon iemand van buiten het dorp te kennen en de link is voor het hele dorp gemaakt.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 1 april 2003 @ 22:30:34 #36
17061 mvt
blame Canada
pi_9523955
quote:
Op maandag 31 maart 2003 22:26 schreef iteejer het volgende:

[..]

Maar waarom dan net in 7 stappen? Zit daar een combinatorisch bewijs achter oid?

Iedereen kent wel iemand die in een of ander groot netwerk zit (of iig wel iemand die zo iemand kent).

Ik ken bijvoorbeeld via 1 of 2 stappen alle huisartsen van Nederland. Iedereen kent wel een huisarts, dus ken ik binnen een stap of 3/4 heel Nederland.

We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 2 april 2003 @ 03:09:26 #37
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_9528301
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:59 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Waar, maar binnen het dorp kent iedereen iedereen. Dus er hoeft maar 1 persoon iemand van buiten het dorp te kennen en de link is voor het hele dorp gemaakt.

LOL
  woensdag 2 april 2003 @ 04:28:46 #38
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_9528392
Mooie theorie, en er zit wel degelijk een kern van waarheid in, hoewel ik niet denk dat het voor iedereen daadwerkelijk 7 stappen is...
En in zown dorpje heb je heel vaak wel kleine souvenirwinkeltjes/supermarkten/restaurants dus de link naar iemand er buiten is al snel gelegd...
d
So it was written, So it shall be done
pi_9594805
Ik dacht 5
  zaterdag 5 april 2003 @ 02:47:31 #40
24182 MrFrans
Always watching
pi_9596035
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 01:03 schreef FluxC5 het volgende:
Ik dacht 5
5 is voor de sociale mensen zoals wij tweeën.
7 is voor de remy's onderons.
"even het smallest person can change the course of the future"
  dinsdag 22 april 2003 @ 14:23:13 #41
43613 Dr_SnUgGles
*click here for verbal abuse*
pi_9934682
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 02:47 schreef MrFrans het volgende:

[..]

5 is voor de sociale mensen zoals wij tweeën.
7 is voor de remy's onderons.

ken idd wel mensen die wel wat extra stappen kunnen gebruiken
  dinsdag 22 april 2003 @ 17:43:43 #42
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9939959
ik ga makkelijk voor drie stappen hoor..

een aantal 'beroemde' mensen zitten slechts 1 stap verwijderd.. en dan word het wel heel makkelijk

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_9958220
Wie helpt mij in zeven stappen van Leiden naar Alexander de Grote?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_9958284
Ik bedoel, ik kan mezelf in enkele stappen naar Hitler brengen:

Mijn grootvader zat in het verzet. Hij is doodgeschoten door Duitse soldaten. Die stonden onder het bevel van Rauter. En die kende Hitler.

(Voor Rauter kan men geloof ik ook Seyss-Inquart lezen).

Maar de koning van Macedonie?

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  woensdag 23 april 2003 @ 13:21:21 #45
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_9958457
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:14 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ik bedoel, ik kan mezelf in enkele stappen naar Hitler brengen:

Mijn grootvader zat in het verzet. Hij is doodgeschoten door Duitse soldaten. Die stonden onder het bevel van Rauter. En die kende Hitler.

(Voor Rauter kan men geloof ik ook Seyss-Inquart lezen).

Maar de koning van Macedonie?

Tante Trix kent de koning van Macedonië. Nu alleen nog iemand vinden die tante Trix kent

Ik ken iemand die Maxima een hand heeft gegeven en Maxima kent tante Trix, ja we komen er wel

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_9959401
Ik bedoelde een iets oudere koning van Macedonie .
  woensdag 23 april 2003 @ 14:29:21 #47
21607 the.moderator
pi_9960165
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:58 schreef SportsIllustrated het volgende:
Ik bedoelde een iets oudere koning van Macedonie .
Voorwaarde, voor de "six degrees of separation" conjecture, is dat ze allen nog in leven zijn
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  woensdag 23 april 2003 @ 22:01:35 #48
42555 Tomek
Take on the world!
pi_9970952
quote:
Ja zo kan ik het ook
Ik ken de Paus, iemand in Tibet kent de Paus, Joepie, 2 mensen maar
  woensdag 23 april 2003 @ 22:21:10 #49
21607 the.moderator
pi_9971470
quote:
Op woensdag 23 april 2003 22:01 schreef Tomek het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook
Ik ken de Paus, iemand in Tibet kent de Paus, Joepie, 2 mensen maar

Heb je de Paus ontmoet dan, en kent de Paus jou ook?
  donderdag 24 april 2003 @ 02:08:50 #50
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_9976185
leuk topic. en een indianenstam die al minstens 7 generaties afgezonderd in de jungle leeft? (ivm vader..grootouder etc. kennis) zullen er best nog wel zijn ergens op aarde. daar zul je dus nooit iemand van kennen binnen 7 stappen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 24 april 2003 @ 02:10:53 #51
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_9976193
die theorie ken ik denk wel dat het klopt....

via 2 links ken ik die mohammet atta van 11 sept en via 1 link tony blair...

Mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')