Rest in pieces
Even voor de duidelijkheid, in Nederland zal ik dat nooooooit gebruiken, ik betaal niet netjes voor de trein want ik werk bij de NS, blijkbaar doe ik nu iets nuttigs en reis ook nog eens gratis!
Maar welke Nederlander probeert nou niet in het buitenland met korting een museum of iets dergelijks in te komen (duikpasjes, voordeeluren kaart en dergelijke worden massaal gebruikt).
Toen dacht ik, als er dan toch gefraudeerd wordt, dan toch het liefst zo realistisch mogelijk!!!!
|Waar heb je het voor nodig?
quote:Ik kan je verzekeren dat dat niet altijd werkt.
Op 09 januari 2001 15:53 schreef Smike het volgende:
In dat geval, neem een CJP. Werkt altijd!
Ik Taronga Zoo, Sydney, wilde ze namelijk absoluut niet geloven dat mijn CJP een studentenkaart was. En ik stond nog wel zo lief te glimlachen met de mededeling: All students in Holland have this card!
Maar helaas, ik mocht toch het volle pond betalen!
Maar afijn, dat tientje heb ik ook weer overleefd!
Als je boven de 25 bent, tja, dan moet je gewoon betalen
In het buitenland krijg je namelijk enorm veel korting als je student bent en dus niet altijd met je CJP.
Zo'n studentenkaart is vooral bijzonder handig bij musea e.d.
En ik moet eerlijk toegeven; ik ga er ook 1 kopen in Bangkok. ![]()
Had 'm wel willen hebben in Andalucie afgelopen voorjaar! Had met namelijk best wel veel geld gescheeld!
alleen met de bus kan het wat lastig worden, zeker bij bushaltes waar weinig mensen instappen...
Ik heb zelf trouwens OV, maar heb ooit iemand die daar netjes om vroeg met me mee laten reizen... vandaar da'k dit 'truukje' weet...
quote:Alleen voor treinreizen kun je met een OV-er meereizen. Met bus, tram en metro kun je niemand voor gereduceerd tarief meenemen.
Op 10 januari 2001 18:18 schreef Jordy-B het volgende:
alleen met de bus kan het wat lastig worden, zeker bij bushaltes waar weinig mensen instappen...
Tip: Als iemand z'n OV niet nodig heeft (op vakantie gaat ofzo) gewoon op de plaats van de foto je pasfoto met boeklon overdekken, andere kant ook met boeklon, klaar!
quote:Momenteel is er strenge controle, en ik heb echt geen goed woord over voor deze vorm van fraude !!!!! Er wordt overigens aangifte gedaan van valsheid in geschrifte bij Justitie. Leuk gratis reizen om te sparen voor een strafblad !
Op 09 januari 2001 22:07 schreef buzzer het volgende:
Iemand die ik daar mee pak in de bus heeft een heel beroerd uurtje voor de boeg
We zijn overigens een keer in Rome met een biebpas met korting binnengekomen. Het ligt er maar aan waar je naar binnen wil. Soms heb je geluk, soms niet, maar het is allicht te proberen. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 10-01-2001 22:23]
Een studentenkaart is een kaart waarmee je in het buitenland enorme kortingen kan krijgen bij musea, etc.
De suggestie van een CJP pas vind ik inderdaad een goeie. Zal ik zeker onthouden. Ik had inderdaad al over Bangkok gehoord, alleen vlieg ik eerst naar Nieuw Zeeland en Australie.
Alle overige tips zijn nog steeds van harte welkom. En ik hoef inderdaad geen adviezen (over verwensingen) over OV-kaarten namaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |