quote:het zwart/wit denken is in tegenwoordig...
Op maandag 31 maart 2003 15:45 schreef GeFrenzy2 het volgende:[..]
Ooit gehoord van neutraliteit?
quote:Sluw
Op maandag 31 maart 2003 15:59 schreef schatje het volgende:
Waarom protesteerde de voorstanders niet in de jaren tachtig tegen Saddam toen hij zijn chemische wapens inzette tegen de Koerdische bevolking en de mensenrechten op grote schaal aan zijn laars lapte??
Waarschijnlijk omdat de pro-oorlog hier op FOK! nog pubers zijn.
quote:Ja die vinden oorlog nog spannend, stoer en leuk
Op maandag 31 maart 2003 16:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Sluw
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Sluw
quote:
Geboortedatum 25 augustus 1982
quote:Puberteit heeft eigenlijk niets met leeftijd te maken
Op maandag 31 maart 2003 16:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
[..]
. Sorry, ik kon het niet laten.
, en heel sluw inderdaad.
quote:toen zat ik nog op de basisschool ...
Waarom protesteerde de voorstanders niet in de jaren tachtig tegen Saddam toen hij zijn chemische wapens inzette tegen de Koerdische bevolking en de mensenrechten op grote schaal aan zijn laars lapte??
quote:of noodzakelijk
Geplaatst door du_ke op maandag 31 maart 2003 16:10Ja die vinden oorlog nog spannend, stoer en leuk
quote:Ja, ach.
Op maandag 31 maart 2003 16:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Puberteit heeft eigenlijk niets met leeftijd te maken
quote:nou niet dus ...
Op maandag 31 maart 2003 15:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja maar de demonstratie wordt toch ook als een steunbetuiging voor Amerika en bondgenoten gepresenteerd? De titel klopt dus imho.
quote:het is dus naast een betuiging van solidariteit richting de VS, UK en Australië vooral een Saddam = evil betoging.
De Jonge Fortuynisten en NieuwRechts steunen op Zaterdag 5 April het Comité "solidariteit geallieerden". Het militair ingrijpen in Irak door de Verenigde Staten en haar bondgenoten gericht tegen het militaristisch regime van Saddam Hussein is volgens resolutie 1441 legitiem. Dat er vanuit de linkse hoek heftig gedemonstreerd wordt tegen deze militaire acties, ligt aan het feit dat deze mensen zich in de illusie wanen, dat als wij Saddam het netjes blijven vragen, hij uiteindelijk zijn macht en wapens zal inleveren. Dat deze, en nog andere, VN-resoluties keer op keer gefaald hebben, en ook zullen blijven falen, is blijkbaar geen signaal naar de mensen toe, die ervoor kiezen om het diplomatieke pad te willen blijven volgen. De enige manier om een dictator als Saddam Hussein op zijn knieën te krijgen, is via militair ingrijpen. Het liefst gesteund door een brede coalitie van verschillende landen. Daarom kiezen wij, van comité solidariteit geallieerden ervoor om de VS en haar bondgenoten Groot-Brittannië en Australië te steunen in hun militair ingrijpen in Irak. Dit zal uiteindelijk niet alleen leiden tot stabilisering en hopelijk ook democratisering van het gehele Midden-Oosten, ook zou een democratisch gekozen Irakese president een grote bemiddelende factor kunnen spelen in het Israëlisch-Palestijns conflict. Het doel van deze actie is het laten horen van een ander geluid dan die vanuit de linkse hoek. Wij zijn in het beginsel tegen het voeren van oorlog, maar nog meer tegen de praktijken van Saddam Hussein en actievoerders die vlaggen verbranden en oproepen tot haat. Ook willen wij dat de Nederlandse regering zich duidelijker aansluit bij the coalition of the willing.
Programma, Zaterdag 5 April:
11:00 hr verzamelen
12:00 hr aankomst
12:15 hr speech door de woordvoerder + voorlezen brief gericht aan Bush, Blair en Howard
12:30 hr tot ? vertoon vlaggen/ borden met leuzenWij, van het comité solidariteit geallieerden, zijn op zoek naar mensen die enthousiast mee willen demonstreren. Heb jij lef en durf je voor je menig uit te komen, aarzel dan niet en mail even naar een van de onderstaande e-mail adressen.
Topictitel is dus niet correct, maar ja het is ook erg onhandig van de topicstarter dat hij de openingspost van het vorige topic niet mee heeft genomen.
quote:En daarnaast zei ik niet dat alle pubers voor de oorlog zijn.
Op maandag 31 maart 2003 16:31 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja, ach.
.
Alleen Bush, Balkenende, Blair, etc...
quote:Laten we "demonstreren tegen" vooral als maat der dingen nemen. Waarom verbranden al die creatieve anti-Amerikanisten wel de Stars & Stripes, en nooit de Iraakse vlag?
Als de Hedy d'Anconas van deze wereld de tranen laten stromen over iedere Amerikaanse bom die burgerslachtoffers maakt, weten ze dan ook hoeveel Iraki's jaarlijks omkwamen door misbruik van de sancties? Een oorlog is per definitie gruwelijk, alleen is het alternatief soms nog veel gruwelijker.
Mits de oorlog niet te lang duurt, en Saddam geen gifgas gaat rondstrooien, wordt deze wereld een veel betere plaats zonder Saddam en met die oorlog.
quote:zit je nu weer te trollen of zit er een verborgen boodschip in dat bericht verborgen?
Op maandag 31 maart 2003 16:34 schreef schatje het volgende:
Schatje geniet.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
En daarnaast zei ik niet dat alle pubers voor de oorlog zijn.
Alleen Bush, Balkenende, Blair, etc...
quote:
quote:En nog wat Irakese vluchtelingen zelf, maar ach, dat kan ons niets schelen.
Op maandag 31 maart 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:
En daarnaast zei ik niet dat alle pubers voor de oorlog zijn.Alleen Bush, Balkenende, Blair, etc...
quote:Ik gok op een nieuwe Tarzan II....
Op maandag 31 maart 2003 16:36 schreef sp3c het volgende:
zit je nu weer te trollen of zit er een verborgen boodschip in dat bericht verborgen?
quote:
Op maandag 31 maart 2003 16:34 schreef sp3c het volgende:[..]
nou niet dus ...
[..]het is dus naast een betuiging van solidariteit richting de VS, UK en Australië vooral een Saddam = evil betoging.
Topictitel is dus niet correct, maar ja het is ook erg onhandig van de topicstarter dat hij de openingspost van het vorige topic niet mee heeft genomen.
quote:Comité-'titel' is dus niet correct.
Comité "solidariteit geallieerden"
quote:Zucht, die horen bij de "etc".
Op maandag 31 maart 2003 16:37 schreef tvlxd het volgende:[..]
[..]
quote:Ooooooooooooh,
Op maandag 31 maart 2003 16:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zucht, die horen bij de "etc".
Ik wou alleen aangeven door semi-grappig sarcasme dat ik Blair, Bush en Balkenende ook nog pubers vindt.
quote:"al die"??
Op maandag 31 maart 2003 16:36 schreef Festen het volgende:[..]
Waarom verbranden al die creatieve anti-Amerikanisten wel de Stars & Stripes, en nooit de Iraakse vlag?
quote:I don't get it
Op maandag 31 maart 2003 16:39 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]Comité-'titel' is dus niet correct.
quote:En nog wat Irakese inwoners daar willen geen Amerikanen daar. In gecontroleerd gebied van de VS! Maar dat zegt niets over het feit of ik deze oorlog gerechtvaardigd vindt.
Op maandag 31 maart 2003 16:37 schreef Festen het volgende:[..]
En nog wat Irakese vluchtelingen zelf, maar ach, dat kan ons niets schelen.
Pro-Nederland, pro-Amerika en pro-Israel ![]()
Goed initiatief, jammer alleen dat het zover weg is...
quote:De naam van het comité is 'verkeerd'.
Op maandag 31 maart 2003 16:43 schreef sp3c het volgende:[..]
I don't get it
quote:Dat "vooral" maak jij ervan. Ik lees echter 'vooral' een oproep om zoveel mogelijk mensen achter Bush c.s. te krijgen. En het nodige simplistische 'links'-gebash uiteraard. Maar ja, ze doen maar, ik zal er niet bij zijn op het Malieveld (net zo min als dat ik op De Dam stond).
Op maandag 31 maart 2003 16:34 schreef sp3c het volgende:het is dus naast een betuiging van solidariteit richting de VS, UK en Australië vooral een Saddam = evil betoging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |