abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9516647
Ik zwem met mijn Bausch & Lomb(zoiets geloof ik) lenzen. Maar dan let ik er wel op, bij waterpolo doe ik ze uit want anders kan ik mij niet volledig op het spel concentreren want dan zit ik aan mijn lenzen te denken.
  maandag 7 juli 2003 @ 16:55:28 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_11622536
Zachte lenzen zijn voor 66, 59 of 38% water. Als je gaat zwemmen, komt er dus chloorwater in. Zijn jullie niet bang dat dit slecht voor je ogen is als dat chloorwater er langere tijd inzit, dus zelfs ook al nadat je uit het zwembad geklommen bent?
Confidence through competence
pi_11628019
Ik heb harde lenzen, en ik doe ze dus echt uit. Anders drijven ze weg
''Going mental on the Wabbu''
pi_11629590
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:55 schreef Stereotomy het volgende:
Zachte lenzen zijn voor 66, 59 of 38% water. Als je gaat zwemmen, komt er dus chloorwater in. Zijn jullie niet bang dat dit slecht voor je ogen is als dat chloorwater er langere tijd inzit, dus zelfs ook al nadat je uit het zwembad geklommen bent?
Meestal probeer ik gewoon niet onder water te gaan tijdens het zwemmen. En als ik onder water ga knijp ik mijn ogen gewoon goed dicht. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan.
  maandag 7 juli 2003 @ 22:20:56 #30
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_11629881
Als je maandlenzen hebt is het eigenlijk geen probleem hoor

Je koopt een aantal lenzenbewaardoosjes, en bewaart gewoon de lenzen van de vorige maand(en).
Als je gaat zwemmen doe je zo'n oud paar lenzen in, als je die kwijtraakt is het toch geen probleem, je zou ze anders toch weggegooid hebben.

pi_11630086
quote:
Op maandag 31 maart 2003 23:23 schreef Brendovic het volgende:
Die kruid vat lenzen die heb ik ook een jaar gedragen, ik ging dus mee met me moeder naar een Oogarts ofzo ergens in een ziekenhuis in de stad, ze heb hele slechte ogen en moet dus meer dan alleen ff langs hans anders en die wou ook wel ff naar me kruidvat lenzen kijken, ze had er verstand van en ze was verbaast dat die lenzen zo goed waren, ze zij dat ze zeker niet onder deden voor dure lenzen. ik heb ze een jaar met plezier gedragen maar je kan ze dan nie tlaten meten en aagezien ik al d8 dat ze slechter waren geworden en ik dan dus buiten de catogorie bij de kruidvat zou vallen heb ik echte genomen, maar idd het zijn top lenzen! Zitten goed etc
Ik heb idd ook gehoord dat kruidvat-lenzen van zeer goede kwaliteit zijn!

Maar ik heb toch meestal wel een duikbril op, ondanks het gebruik van ééndagslenzen. Na zo'n chloorbad zitten ze nl niet echt lekker meer.

pi_11636188
Ik laat mn lenzen gewoon in en hou mn ogen dicht
pi_11639194
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:38 schreef Tombias het volgende:
Anders doe je de dag van het zwemmen daglenzen in. Mocht je er een verliezen dan ben je niet meteen een fortuin(Geld, niet een voormalig politicus ) kwijt
Juist - dit is de beste reactie tot dusver. Je koopt gewoon z'n doosje en de lenzen die erin zitten blijven gewoon goed, dus je kunt er eventueel jaren mee doen
pi_11639218
quote:
Op maandag 7 juli 2003 22:30 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik heb idd ook gehoord dat kruidvat-lenzen van zeer goede kwaliteit zijn!

Maar ik heb toch meestal wel een duikbril op, ondanks het gebruik van ééndagslenzen. Na zo'n chloorbad zitten ze nl niet echt lekker meer.

Gewoon een beetje inzetvloeistof oid. in je ogen druppelen en het gaat prima. Pas 's avonds later kun je er dan last van krijgen.
pi_11639473
Ik heb ook zachte lenzen en houd ze eigenlijk altijd in. Of ik nu het zwembad inga of de zee in; onder water je ogen dicht houden dan heb ik in ieder geval geen problemen. Ik duik en doe er verder ook gewoon alle gekke dingen mee. Zout water in je ogen kan bij mij wel lang irritaties geven de rest van de dag... maar daarvoor misschien altijd wat lensvloeistof meenemen? Verder probeer ik op vakantie altijd een reserve setje bij te hebben mocht het nodig zijn. Heeft iemand eigenlijk al eens geprobeerd om ook onder water te kijken? Ben stiekem elke keer benieuwd of die dingen dat ook houden, maar heb dat toch nog niet aangedurfd.
Please, find my happy place!
  dinsdag 8 juli 2003 @ 19:39:14 #36
24212 LuckyLoek
C'est moi!
pi_11649607
Ik heb ook zachte lenzen en hou ze altijd in, oke niet als ik ga slapen Tijdens het zwemmen gewoon goed je ogen dichthouden onder water en als je bovenkomt gewoon open. Kijk wel een beetje uit voor rondspattend water, vooral als er wat gekke mensen in het zwembad zitten ofzo. Op die manier heb ik ooit een lens ter zee laten gaan bij een vriend van me, die was er niet heel erg blij mee

Als je bv echt wilt gaan trainen met zwemmen zou ik een speedo brilletje kopen, kan je ook nog eens lekker onder water spieken

[edit]
Als ik op vakantie nou van lenzen wissel, kan ik voor de gein wel eens met mijn oude lenzen onder water gaan kijken I let you know ;-)
[/edit]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')