Ruben van der Meer (ex gabbertje) en Horace Cohen waren indertijd al als komisch duo op Veronica te zien en zijn dus nu overgestapt naar de publieke omroep NPS. Een kennis van mij vond vooral Ruben bij Veronica erg grappig en attendeerde mij er een keer op, maar de toneelstukjes die ze nu opvoeren doen me wat aan Kooten en de Bie denken maar zijn minder (niet) grappig en missen m.i een achterliggend doel. Maar wellicht is het wel als Jiskefet bedoeld. (geen boodschap of onderliggend thema ?).
Het programma speelt zich af op een eiland (Fröland) wat ,onzichtbaar voor het oog, voor de Nederlandse kust ligt. Ruben en Horace spelen daar allerlei typetjes.
De sketches zaten opzich goed inelkaar en het slot (eilandbewoners in oude klederdracht die een werklied zongen na gedane arbeid: ''Wij gaan neuken'') was wel leuk.
Maar er zal toch nog veel moeten gebeuren wil het mij gaan boeien.
Iemand hier ook een oordeel, of heeft niemand gekeken ?
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-01-2001 02:11]
quote:Ja Nederland 3, maandagavond om 23:00 uur (22:58 -23:27)
Op 09 januari 2001 02:11 schreef beelzebub het volgende:
Hoe laat en waar?Nederland 3 denk ik?
Volgende week een nieuwe kans dus
Ik vond die zwervers wel weer geinig. Zomaar op een auto afstappen en de ruit gaan wassen. Maar dat hadden ze met Live Opgenomen ook al gedaan.
Na een keer of 3 moet er toch wel een beetje lijn in komen denk/hoop ik ?
Vond vorige week de scene met het kaarten wel sterk touwens
Zolangzamerhand raak je ook gewend aan de typetjes, bovendien vond ik gisteren de scene met de mijnen zéér sterk. (steeds tot in de man zijn keel inzoemen en in vogelvlucht de ''geschiedenis'' tonen.
Ook de begin scene met het rukwerk onder de douche van de minister-president (vrouw met afwashandschoen) was geinig bedacht
De scéne waarin ze de komedie ''oppassen'' in de maling nemen en waarbij ruzie ontstaat op de tribune met die 2 surinamers die de regisseur op zijn bek slaan. ''Wel oppassen hé ?''
quote:http://www.froland.nl/ op goed geluk ingetikt ,én bestaat , maar of het actief is ?? Er staat wel een nedstat teller op. Zo te zien tikken wel meer mensen op goed geluk de url in.
Op 13 februari 2001 15:55 schreef Boltjan het volgende:
Horace en Ruben waren zaterdag op de radio, toen noemden ze de url van een page over Froland. Iemand toevallig een idee?
Even zoeken op http://www.omroep.nl/nps/ levert http://www.omroep.nl/cgi-bin/htm_hl?DB=all&STEMMER=nl&WORDS=froland+&COLOUR=red&STYLE=s&URL=/nps/winterpers2000/FROLAND.html#muscat_highlighter_first_match op ???? Wazig allemaal.
Waar zit die ř van Frřland met een streepje erdoor eigenlijk op het toetsenbord ?. Het lukt me nu alleen met copy paste Frřland
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 13-02-2001 18:15]
[Dit bericht is gewijzigd door Tric op 13-02-2001 22:44]
quote:Ja, ik heb ergens een singeltje liggen waar dat nummer opstaat. Komt uit een of andere film (jaren 80), en was indertijd een redelijk vaak gebruikt muziekje op de radio (tunetje etc.). Zal morgen even op zoek gaan naar de juiste titel, want al mijn oude (vinyl) platen zitten in dozen.
Op 13 februari 2001 22:42 schreef Tric het volgende:
echt een vet programa dat frrřland.
Ik ben op zoek naar de titel van t nummer die metselaar op zijn piano speelde iemand een idee?
quote:Inderdaad, het was een heel mooi gemaakte serie, jammer dat het op een beetje ongunstig tijdstip zat.
Op 05 maart 2001 23:47 schreef kapser het volgende:
erg leuke serie. Vanavond (05-03)helaas alweer de laatste aflevering.
Van mij mogen ze een tweede serie maken, (of over wat anders) want het type humor is wel apart.
Maar vooral de uitwerking was erg goed gedaan bij Frřland.
"ja, eh..eh..sorry"
"moet je kijken man, ben helemaal doorzeefd!"
"ja, eh..eh, zeg toch sorry"
"zit helemaal onder het bloed man!"
"zeg toch sorry, moet ik bij je komen ofzo!"
quote:Ja ik heb het opgezocht.
Op 13 februari 2001 22:42 schreef Tric het volgende:Ik ben op zoek naar de titel van t nummer die metselaar op zijn piano speelde iemand een idee?
Het komt uit de film LE PROFESSIONNEL (met Jean Paul Belmondo) en de muziek werd geschreven door de meester himself Ennio Morricone
Titel van het nummer is Chi Mai. Zal gerust wel op een greatest hits cd van Ennio Morricone te vinden zijn, samen met muziek uit het gebeurde in het westen etc. (napster heeft hem ook )
Op deze site staat een stukje in real audio van het nummer zag ik.
Meer info over de film en het nummer op http://www1.neweb.ne.jp/wa/sonoro/professionnel.html
Weet iemand al wanneer deze serie weer eens een nieuw seizoen in gaat? Vindt het toch wat leuker dan De vliegende panters (ook al was de afgelopen aflevering al stukken beter)
Verder waren er een aantal stukjes best aardig gemonteerd, zoals de stukjes van de autoverkoper.
Maar de serie was duidelijk beter. Grappige dingen als die oudjes die genoemd werden, de surf hippies etc. kwamen niet terug in de film.
Het leuke aan de serie was dat als je de eerste aflevering zag dat je geen idee had wat je er mee moest. Pas als je 3 afleveringen hebt gezien, kon je er een verhaallijn in ontdekken. Echt brilliant.
Hoop dat ze nog een keer gaan herhalen of natuurlijk met een nieuwe serie komen.
Oja, 1 vd allermooiste scenes was natuurlijk het wildplassen wat de stadswachters probeerden te voorkomen. Zon gast met een tuinslang door de dildo, en de stadswachters die proberen het weer in de broek te stoppen, echt prachtig!!
Later....
Frolive, die laatste serie dus, vond ik toch wat minder.
quote:Maar kan niet uit je collectie ontbreken!
Op zondag 26 januari 2003 14:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Van mij zouden ze idd zowel Froland als Live Opgenomen helemaal op DVD mogen uitbrengen.Frolive, die laatste serie dus, vond ik toch wat minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |