abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9454828
Interessante vraag.

Ook nu kunnen we weer googlen natuurlijk, maar eik. lijkt me dat niet zo leuk. Wat ik weten wil is wat er gebeurt op de Laatste Dag. Of de Jongste Dag, geloof ik, zoals het ook wel genoemd wordt.

Ik als heiden ben nooit compleet ingelicht hieromtrent en vooral in het kader van de actualiteit lijkt het me niet al te gesjochten om een goed heiden, als ikzelf, eens uit te leggen wat er op die dag, die Jongste Dag dus, eik. gebeurt. Ook neem ik aan dat niet elk Christelijk geloof omtrent de eindtijd dezelfde mening is toegedaan. Kwestie van hininterpretieren van het evangelie van Jonhannes, neem ik aan. Nostradamus, die ook over de Jongste Dag ge-orakeld heeft, kunnen we veilig buiten beschouwing laten, me dunkt.

Hij mag dan de Grote Brand van London, de Franse Revolutie, de Eerste Wereldoorlog, de Tweede Wereldoorlog en de landing van aliens in het jaar 1999 (sic) haarfijn voorspeld hebben, over de nederlaag van Nederland tegen Duitsland tijdens de wereldkampioenschappen foeballe zwijgt hij als het graf, de amateur. Nee, waar wij vooral naar benieuwd zijn is: hoe maakt de Messias zich andermaal bekend aan 's mensenkinder'n, ik vermoed m.b.v. CNN, en hoe scheidt hij straks de bokken van de schapen oid?

Ik bedoel voor sommige religies zal de Jongste Dag toch de ultieme test blijken te zijn voor de predestinatieleer. De onzichtbare kerk. De uitverkorenen. Ware gelovigen zullen misschien ook gevonden worden onder niet-kerkgangers en zelfs zwervers en dronkaards en vrouwen van lichte zeden of keurige heidenen en nette paganisten, zoals ik.

Ik heb er trouwens eens een briljante roman over gelezen van Jeremy Leven. Jezus keert terug voor de Jongste Dag, maar niemand gelooft hem, alleen paar randfiguren. (Lang geleden dat ik het boek gelezen heb, hoor). Na het scheiden der bokken & schapen sticht Jezus, de Zoon, een 1000-jarig Rijk van Rechtvaardigheid, als ik het me goed herinner. Ooit wel eens wat over gevraagd nl. aan onze dorpsdominee. De brandende kwesties hierbij zijn: 1. hoeveel schapen zullen er over blijven, waar gaan de bokken precies naar toe en wat doen ze daar? 2. Hoe moet ik mij dat 1000-jarig Rijk van de Rechtvaardigheid precies voorstellen? Als een democratie? Als een theocratie? Moeten alle vrouwen voortaan gesluierd gaan? Vervalt de zondeval? En kunnen wij ons voortaan zonder schuldgevoelens laven aan 'the original sin'? Maar misschien nogwel belangrijker: 3. blijft het internet gewoon bestaan...?

[edit:openingspost even wat leesbaarder gemaakt]

[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 02-04-2003 11:15]

I´m back.
pi_9454832
Heiden? Zeg maar gewoon atheïst hoor
pi_9454882
Bedankt voor het veelvuldig gebruik maken van enters!
  zaterdag 29 maart 2003 @ 20:39:01 #4
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_9455001
wat een lap, denk je dat ik dat allemaal ga lezen?!
ík ga voetbal kijken, Nederland gaat winnen met 3-0 (HOOP IK...)
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_9455041
Paar losse flodders..

- gelovigen vind je niet per se in de kerk. Buiten de kerk vind je ook gelovigen, en niet alles wat in de kerk zit is gelovig.
- voordat het 1000-jarig rijk aanbreekt zal het overgrote deel van de mensheid sterven

Hoe het precies zal zijn in die 1000 jaar weet ik niet, maar ik denk dat je dan niet zult kunnen internetten, om de simpele reden dat het daarvoor al gesneuveld is.

zaterdag 29 maart 2003 @ 20:45:24 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_9455065
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 20:42 schreef Mariel het volgende:
Paar losse flodders..

- gelovigen vind je niet per se in de kerk. Buiten de kerk vind je ook gelovigen, en niet alles wat in de kerk zit is gelovig.

net zoals een atheist niet een ongelovige is.
ik geloof niet in een religie, maar ik geloof wel.

jammer dat juist zoveel religieuzen dat niet (kunnen/willen) doorhebben

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_9455120
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 20:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

net zoals een atheist niet een ongelovige is.
ik geloof niet in een religie, maar ik geloof wel.

jammer dat juist zoveel religieuzen dat niet (kunnen/willen) doorhebben

Laat ik wat specifieker zeggen : Mensen die in een God geloven lezen ipv gelovigen. Je hebt wel gelijk, uiteindelijk gelooft iedereen wel iets..
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:30:38 #8
14453 Spohr
music was my first love...
pi_9455617
idd. Niet geloven is ook geloven.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:37:47 #9
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9455723
kun je ff editen (enters)

het wordt langzaam laat

--edit verkeerde quote

[Dit bericht is gewijzigd door ds_polleke op 29-03-2003 21:58]

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:44:55 #10
49296 ds_polleke
pi_9455834
schapen en bokken :-)
er zijn twee opties

1- de christenen worden op genomen bij de wederkomst van christus daarna komt er een periode van Christen vervolging (1000 jaar) degene die dat volhouden mogen ook mee..

2- de christen maken het 1000 jarig rijk mee (de grote verdrukking)

over de scheiding

De Christen blijven leven. Maken de herschepping van de aarde mee.

De NIet christenen gaan naar de plaats waar het geween is en het tandengeknars. (hel?.. dat woord komt in de bijbel niet voor)

zaterdag 29 maart 2003 @ 21:53:00 #11
14453 Spohr
pi_9455943
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:37 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

kun je ff editen (enters)

het wordt langzaam laat

Heb je nou niet de verkeerde gekwoot?
pi_9456057
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:44 schreef ds_polleke het volgende:
er zijn twee opties

1- de christenen worden op genomen bij de wederkomst van christus daarna komt er een periode van Christen vervolging (1000 jaar) degene die dat volhouden mogen ook mee..

Duh... Worden de Christenen daarna vervolgd? Waarvoor dan?
quote:
De Grote Verdrukking...? Wasda'...? En blijft internet gewoon bestaan...?
quote:
over de scheiding

Herschepping? Als in: alles vernietigen en dan opniew scheppen? En gelet op de predestinatie: hoeveel christenen blijven over? Is dat getal ooit opgesteld en wordt dat, naar mate de wereldbevolking groeit ooit nog aangepast?
quote:
De NIet christenen gaan naar de plaats waar het geween is en het tandengeknars. (hel?.. dat woord komt in de bijbel niet voor)
Geween en tandengeknars? Lijkt me een avondje SBS6; niet de hel toch? Daar brandt men toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 29-03-2003 22:09]

I´m back.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 21:59:31 #13
49296 ds_polleke
pi_9456058
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:53 schreef Spohr het volgende:

[..]

Heb je nou niet de verkeerde gekwoot?

edited :-)
pi_9456065
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 20:39 schreef MadMarine het volgende:
wat een lap, denk je dat ik dat allemaal ga lezen?!
ík ga voetbal kijken, Nederland gaat winnen met 3-0 (HOOP IK...)
Dat wil al niet meer
  zaterdag 29 maart 2003 @ 22:05:37 #15
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9456151
Wat me ook wel interessant lijkt is een goed geschreven vraag in plaats van een vehikel ter demonstratie van de eruditie van de vraagsteller.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 22:13:52 #16
14453 Spohr
pi_9456273
demonstratie van de watte?
pi_9456791
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
Interessante vraag.

Ook nu kunnen we weer googlen natuurlijk, maar eik. lijkt me dat niet zo leuk. Wat ik weten wil is wat er gebeurt op de Laatste Dag. Of de Jongste Dag, geloof ik, zoals het ook wel genoemd wordt. Ik als heiden ben nooit compleet ingelicht hieromtrent en vooral in het kader van de actualiteit lijkt het me niet al te gesjochten om een goed heiden, als ikzelf, eens uit te leggen wat er op die dag, die Jongste Dag dus, eik. gebeurt. Ook neem ik aan dat niet elk Christelijk geloof omtrent de eindtijd dezelfde mening is toegedaan. Kwestie van hininterpretieren van het evangelie van Jonhannes, neem ik aan. Nostradamus, die ook over de Jongste Dag ge-orakeld heeft, kunnen we veilig buiten beschouwing laten, me dunkt. Hij mag dan de Grote Brand van London, de Franse Revolutie, de Eerste Wereldoorlog, de Tweede Wereldoorlog en de landing van aliens in het jaar 1999 (sic) haarfijn voorspeld hebben, over de nederlaag van Nederland tegen Duitsland tijdens de wereldkampioenschappen foeballe zwijgt hij als het graf, de amateur. Nee, waar wij vooral naar benieuwd zijn is: hoe maakt de Messias zich andermaal bekend aan 's mensenkinder'n, ik vermoed m.b.v. CNN, en hoe scheidt hij straks de bokken van de schapen oid? Ik bedoel voor sommige religies zal de Jongste Dag toch de ultieme test blijken te zijn voor de predestinatieleer. De onzichtbare kerk. De uitverkorenen. Ware gelovigen zullen misschien ook gevonden worden onder niet-kerkgangers en zelfs zwervers en dronkaards en vrouwen van lichte zeden of keurige heidenen en nette paganisten, zoals ik. Ik heb er trouwens eens een briljante roman over gelezen van Jeremy Leven. Jezus keert terug voor de Jongste Dag, maar niemand gelooft hem, alleen paar randfiguren. (Lang geleden dat ik het boek gelezen heb, hoor). Na het scheiden der bokken & schapen sticht Jezus, de Zoon, een 1000-jarig Rijk van Rechtvaardigheid, als ik het me goed herinner. Ooit wel eens wat over gevraagd nl. aan onze dorpsdominee. De brandende kwesties hierbij zijn: 1. hoeveel schapen zullen er over blijven, waar gaan de bokken precies naar toe en wat doen ze daar? 2. Hoe moet ik mij dat 1000-jarig Rijk van de Rechtvaardigheid precies voorstellen? Als een democratie? Als een theocratie? Moeten alle vrouwen voortaan gesluierd gaan? Vervalt de zondeval? En kunnen wij ons voortaan zonder schuldgevoelens laven aan 'the original sin'? Maar misschien nogwel belangrijker: 3. blijft het internet gewoon bestaan...?

Interessante vragen waarop door verschillende christenen verschillen gedacht wordt. Allereerst, ik ben ook een heiden hoor, want iedereen die geen jood is, is een heiden. Ik ben dus een christen "uit de heidenvolkeren." Op mijn site staan er vier stukken over die beginnen met de "opname van de Gemeente" (een onderwerp waar ook verschillend over gedacht wordt).

Waar bijna alle christenen het over eens zijn, is dat na de duidelijke breuk tussen Jezus en het Joodse volk als natie (Mattheus 23:39), en de diaspora die het gevolg was van het verwerpen van Jezus, God de Joden weer heeft aanvaardt/erkend, sinds de dag dat Israël als volk weer in het oude land woont, waar het 2000 jaar is weggeweest, De profetieën in de Bijbel voorzeggen ook dat het Joodse volk van heinde en ver weer teruggebracht wordt door God: Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb, geef Ik mensen voor u in de plaats en natiën in ruil voor uw leven. Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en mijn dochters van het einde der aarde. (Jesaja 43: 4-6). over het algemeen stelt men dat daaruit blijkt dat de tijd van de Gemeente, en de tijden der heidenen (de volken buiten de Joden), bijna ten einde is. God heeft de draad met Zijn volk weer opgevat. De Bijbel voorzegd dan dat er door de grote machtsblokken, waarbij 1 machtsblok wordt aangevoerd door een man die militair, sociaal, economisch en politiek geniaal is, maar door de bijbel de antichrist genoemd wordt, een vredesverdrag wordt aangegaan met Israel, waardoor de wereld denkt dat er eindelijk rust en vrede is. De antichrist, waarschijnlijk iemand uit de stam Dan, wordt als vredesbrenger door de Joden als de Messias met gejuich binnengehaald. We zien al jaren het zogenaamde vredesproces waar heel de wereld zich mee bemoeit (hoewel Israel kleiner dan Nederland is). De Bijbel zegt dan, dat na 3 en half jaar dat vredesverdrag door de antichrist verbroken wordt, en moeilijkste tijd voor Israel aanbreekt, de Bijbel noemt dat de grote verdrukking, die duurt drie en half jaar. De profeet Daniel spreekt over 70 "jaarweken" die over Israel geprofeteerd zijn. We leven nu in de tijd tussen de 69e en 70e jaarweek, de mysterieuze gap, of genadetijd, de tijd van de Gemeente van Christus. Maar dat voert te ver om te bespreken. Als dat vredesverdrag komt, wordt de Joodse tempel herbouwd en worden de levitische offers opnieuw gebracht. Na die drie en half jaar breekt de antichrist dat af, waardoor de Joden tot hun schrik inzien wie hij werkelijk is. Dan breekt dus die verdrukking aan, waar twee derde van de Joden bij om zal komen. Zacharia 13:8 (net als toen in de woestijn bij de uittocht, kwamen velen om omdat God hen niet meer als getuigen kon gebruiken voor Zijn naam). Zij die overblijven, de maskilim, de overwinnaars, zijn Joden die door studie van de Schrift ontdekken dat Jezus de Messias is.

Om kort te gaan, na die grote verdrukking komt Jezus zichtbaar weer op de aarde, vernietigt Hij de antichrist, richt Hij Zijn troon op in Jeruzalem, en worden de volkeren geoordeeld al naargelang zij Israel en de Joden behandeld hebben, deze volkeren zijn de bokken en schapen. Deze schapen gaan wel het eeuwige leven ib, maar hebben geen eeuwig leven, voor hen zijn er slechts de 1000 jaar zegen tijdens het 1000 jarig rijk. De gewone mensen die leven als jezus komt, zullen dus de overgang meemaken naar het duizendjarig rijk, en zullen gewillig of onwillig Jezus moeten gehoorzamen. Dit is de regering van Christus. Aan het eind van de 1000 jaar wordt Satan opnieuw losgelaten om de volken te verleiden en begint de laatste oorlog, Openbaring 20:7-10. Pas dan wordt de duivel in de vuurpoel geworpen.

De opstanding van de gestorven ongelovigen, die Jezus dus niet hebben aangenomen, is pas na dit 1000 jarig rijk, alleen deze verlorenen komen voor de groter witte troon, en worden veroordeeld. De huidige aarde en hemel worden weggedaan en er komt een nieuwe hemel en aarde, en dan breekt de eeuwige toestand aan.

Nu heb ik de opname van Christus Gemeente nog buiten beschouwing gelaten om het niet te ingewikkeld te maken, omdat daar verschillende uitleggingen over zijn.

Ik verschil bijv. van mening met Polle waar het over het geween en tandengeknars gaat, daar komen gelovigen, omdat men vaak vergeet dat de gelijkenissen in Mattheus, waar dit uit komt, in het licht van het Koninkrijk en de beloning/discipline in het Koninkrijk gezien moeten worden, omdat Mattheus het Evangelie van het Koninkrijk is. De kwestie van genade uit geloof en loon naar werken is in Nederland nog veelal onontgonnen terrein. Maar daar zal ik je niet mee vermoeien.

Op deze site staat er meer over:

http://members.chello.nl/e.maatkamp/Eindtijd-1.htm

Ed

[Dit bericht is gewijzigd door Ammehula op 29-03-2003 23:48]

Mijn gebruikersnaam is gewijzigd van Ammehula naar Watchman
pi_9463812
quote:
De gewone mensen die leven als jezus komt, zullen dus de overgang meemaken naar het duizendjarig rijk, en zullen gewillig of onwillig Jezus moeten gehoorzamen.
Ik ga er maar even vanuit dat het dus geen 1000-jarige Rechtvaardige Democratie is...

Voor de rest valt die 3 1/2 jaar steeds weer op. De helft van 7. Iets met kabbala te maken.

Hoe herkent men de antichrist? Hoe herkent men Jezus? Zullen beiden gebruik maken van massacommunicatie middelen? En zullen ze überhaupt worden geloofd? Komt Jezus direct uit de hemel? Of is hij nu al op aarde en wacht hij zijn tijd af? Indien zo, heeft het zin om hem op te speuren?

Is trouwens wel erg Joods gericht... Alsof er alleen Joden en de rest zijn.

I´m back.
pi_9467397
quote:
Op zondag 30 maart 2003 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

Hoe herkent men de antichrist? Hoe herkent men Jezus? Zullen beiden gebruik maken van massacommunicatie middelen? En zullen ze überhaupt worden geloofd? Komt Jezus direct uit de hemel? Of is hij nu al op aarde en wacht hij zijn tijd af? Indien zo, heeft het zin om hem op te speuren?

"Mijn komst zal zijn gelijk de bliksem van het oosten naar het westen". Oftewel, wanneer Jezus terugkomt zal iedereen dit tegelijk weten.Voor die tijd zal de antichrist zich openbaren, en ik denk dat die gebruik zal maken van massamedia (Er van uitgaande dat die er dan nog zijn). De antichrist zal worden geloofd (Hij die komt in eigen naam zult gij aannemen). Christus is nog niet op aarde, dus weinig zinvol om te zoeken. De antichrist is naar waarschijnlijkheid wel op aarde, en denk ook niet dat het lang duurt voordat-ie zijn kop laat zien.
quote:
Er wordt in principe onderscheid tussen 3 groepen. (Orthodoxe) joden, christenen, en overige bevolking.
pi_9467415
quote:
er zijn twee opties

Wat is je bron dat die christen vervolging 1000 jaar za duren? En wat beschouw je als christen vervolging?
  woensdag 2 april 2003 @ 00:34:11 #21
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_9526924
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:30 schreef Spohr het volgende:
idd. Niet geloven is ook geloven.
Niet geloven is weten
Humans dont deserve to live...
pi_9530029
De eindtijd zal gekenmerkt worden, door weeen van de aarde. Dat wil zeggen dat er steeds meer natuurrampen zullen gebeuren. Hier hebben we idd al veel meer last van dan vroeger, we maken ons er nu ook veeel meer zorgen over.
Als alle Christen straks opgehaald gaan worden zal de aarde getroffen worden door zware bevingen. Israel zal aangevallen worden en Israel zal winnen, ze zullen zelfs rijk door de vijand gemaakt worden.
De anti-christ zal ook opstaan. Deze komt uit west-europa. Uit de stam Dan. Berekeningen zeggen dus dat dit West-Europa zou moeten zijn. Hij komt snel.... Er is grote verdeeldheid en wanorde in de wereld, het is tijd voor 1 leider... 1 leider die het goed kan aanpakken, dit zal de anti-christ zijn. Wees dus op je hoede...
Wanneer de Christenen opgenomen zijn, zullen de wetenschappen direct met verklaringen komen, ze zullen de aliens de schuld gaan geven, of ze zullen zeggen dat 1 of ander land dat ze niet aanstaat, het op het geweten heeft.
In die 3,5 jaar dat de Anti-Chirst krijgt, zullen er 2 profeten komen te staan bij de klaagmuur in Israel, deze zullen niet gedood KUNNEN worden, zij zullen de mensen waarschuwen.. Zij gaan na (ik weet niet precies meer hoe lang) een tijdje wel dood, volgens mij worden ze zelfs door de Anti-Chist gedood, nadat hun tijd is geweest, uiteraard.
pi_9530060
Owjah, wist u trouwens dat de plek van de tempel die door de anti-christ opnieuw gebouwd gaat worden, al helemaal vrij staat?
  woensdag 2 april 2003 @ 10:16:22 #24
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_9530102
Tsja, dan blaast Gabriel op z'n trompet en dan stijgen de doden op om naar het paradijs te gaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 2 april 2003 @ 10:25:28 #25
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_9530260
quote:
Op woensdag 2 april 2003 10:14 schreef RedVisioN het volgende:
Owjah, wist u trouwens dat de plek van de tempel die door de anti-christ opnieuw gebouwd gaat worden, al helemaal vrij staat?
Nieuwe WTC gebouw

[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 02-04-2003 10:32]

Humans dont deserve to live...
pi_9531330
openingspost even wat leesbaarder gemaakt
pi_9634887
quote:
Op zondag 30 maart 2003 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ga er maar even vanuit dat het dus geen 1000-jarige Rechtvaardige Democratie is...

Voor de rest valt die 3 1/2 jaar steeds weer op. De helft van 7. Iets met kabbala te maken.

Het is wel een rechtvaardig rijk, omdat Jezus rechtvaardig en goed is. Dat het als onrechtvaardig wordt gezien toont alleen maar de rebellie van de mens aan die het kwade wil.

Die 3 1/2 heeft met "jaarweken" te maken, 7 x 7 is 49 jaren. Daniel beschrijft dat er 70 jaarweken, dus 490 jaar, over Israel bepaald zijn vanaf een bepaald tijdstip. Aan het eind van de 62e jaarweek, werd Jezus gekruisigd, en 70 na Christus werd Jeruzalem en de Tempel verwoest en dat zijn weer 7 jaarweken, dat wil zeggen dat er 69 jaarweken voorbij zijn, en dat we dus nu al 2000 jaar tussen de 69e en 70e jaarweek leven, de tijd van Christus Kerk. Danile 9:24-27 vertelt daarover. Verder wordt er over tijd, tijden, en een halve tijd gesproken in Daniel 12:7, en de meeste uitleggers gaan er vanuit dat tijd voor een jaar staat, tijden voor 2 jaar, en een halve tijd voor een half jaar, dat is 3 1/2 jaar. Maar Daniel 9:27 zegt dat de antichrist op de helft van de week het offeren van slacht en spijsoffer door de Joden zal doen ophouden. En een week is 7 jaar.

Het is Joods gericht omdat Israel als volk door God uitverkoren is om de wereld te leiden, en om een zegen te zijn voor alle volken.

Ed

Jezus is Heer
pi_9634952
quote:
Op zondag 30 maart 2003 17:55 schreef Mariel het volgende:

[..]

"Mijn komst zal zijn gelijk de bliksem van het oosten naar het westen". Oftewel, wanneer Jezus terugkomt zal iedereen dit tegelijk weten.Voor die tijd zal de antichrist zich openbaren, en ik denk dat die gebruik zal maken van massamedia (Er van uitgaande dat die er dan nog zijn). De antichrist zal worden geloofd (Hij die komt in eigen naam zult gij aannemen). Christus is nog niet op aarde, dus weinig zinvol om te zoeken. De antichrist is naar waarschijnlijkheid wel op aarde, en denk ook niet dat het lang duurt voordat-ie zijn kop laat zien.
[..]

Er wordt in principe onderscheid tussen 3 groepen. (Orthodoxe) joden, christenen, en overige bevolking.

Volgens mij Mariel is er ook nog een verschil tussen orthodoxe Joden en een andere groep Joden, maskilim of overwinnaars genoemd, die door hun studie van de Schrift ontdekken dat Jezus de Messias is, ik geloof dat zij het zullen redden.

Groeten,
Ed

Jezus is Heer
pi_9635011
quote:
er zijn twee opties

over de scheiding

Het woord voor hel in de grondtekst is gehenna, en wijst op de poel van vuur. Jij zegt dus dat de schapen christenen zijn en de bokken ongelovigen? Waarom denk je dat? Volgens mij gaat het hier om het oordeel over de volken. Ik lees ook nergens over 1000 jaar christenvervolging, er zijn trouwens nu al 2000 jaar christenvervolging, meer dan genoeg dacht ik zo.

Ed

Jezus is Heer
pi_9641118
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:06 schreef Watchman het volgende:

[..]

Volgens mij Mariel is er ook nog een verschil tussen orthodoxe Joden en een andere groep Joden, maskilim of overwinnaars genoemd, die door hun studie van de Schrift ontdekken dat Jezus de Messias is, ik geloof dat zij het zullen redden.

Groeten,
Ed

Vandaar ook dat ik tussen haakjes orthodoxe ervoor zet. Volgens mij zijn er nog 2 stromingen joden, waarvan 1 christus als de verlosser ziet, en gelooft dat hij weer komt. De andere groep verwacht geloof ik nog christus. Zoiets iig
pi_9641840
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:00 schreef Mariel het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik tussen haakjes orthodoxe ervoor zet. Volgens mij zijn er nog 2 stromingen joden, waarvan 1 christus als de verlosser ziet, en gelooft dat hij weer komt. De andere groep verwacht geloof ik nog christus. Zoiets iig

Best slim van je om dat dan tussen haakjes te zetten, hehehe (ben wat melig). Volgens mij klopt dat ook wel trouwens. De grootste groep orthodoxe Joden verwacht een Messias die vanuit hun midden zal opstaan, die accepteren ze maar dat is de antichrist.
Jezus is Heer
pi_9643093
quote:
Op maandag 7 april 2003 19:35 schreef Watchman het volgende:

[..]

Best slim van je om dat dan tussen haakjes te zetten, hehehe (ben wat melig). Volgens mij klopt dat ook wel trouwens. De grootste groep orthodoxe Joden verwacht een Messias die vanuit hun midden zal opstaan, die accepteren ze maar dat is de antichrist.

Zo had ik het ook begrepen ja..
  maandag 7 april 2003 @ 21:16:17 #33
49296 ds_polleke
pi_9644228
--> toppic verandering.

Wat is het belang van de eschatologie?

wat is het belang van het bestuderen van de dingen der laatste dagen als ze toch komen zoals ze komen en we enkel kunnen speculeren

pi_9644287
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:16 schreef ds_polleke het volgende:
--> toppic verandering.

wat is het belang van het bestuderen van de dingen der laatste dagen als ze toch komen zoals ze komen en we enkel kunnen speculeren

Is goed voor voorbereiding. Wanneer je ongeveer weet wat te wachten staat levert dat meer overlevingskans op dan wanneer je alles op je af laat komen zonder er bij na te denken.
  maandag 7 april 2003 @ 21:23:16 #35
49296 ds_polleke
pi_9644460
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:

[..]

Is goed voor voorbereiding. Wanneer je ongeveer weet wat te wachten staat levert dat meer overlevingskans op dan wanneer je alles op je af laat komen zonder er bij na te denken.

het heeft geen invloed op je heil
pi_9644483
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:23 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

het heeft geen invloed op je heil

Denk jij dat?
  maandag 7 april 2003 @ 21:42:58 #37
49296 ds_polleke
pi_9644987
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:23 schreef Mariel het volgende:

[..]

Denk jij dat?

tuurlijk niet.. j ekeuze voor Christus en je veranderde levenswandel.. das alles...

wat er valt te gebeuren... komt zoals het komt..

we zijn niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt maar hoe we er mee omgaan

pi_9648502
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:18 schreef Mariel het volgende:

[..]

Denk jij dan dat er geen opname is voor de verdrukking en dat je daar bij mag zijn?

Ed

Jezus is Heer
pi_9648548
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:16 schreef ds_polleke het volgende:
--> toppic verandering.

Het doel is zoals Petrus zegt dat wij de profetien moeten bestuderen totdat de dag aanbreekt en de morgenster opkomt in uw harten. Openbaring 19:10 zegt dat het getuigenis van Jezus de geest der profetie is. Het doel is de Here te verwachten, ook zoals er staat, "als deze dingen gebeuren, heft dan uw hoofden op want uw verlossing genaakt."
Jezus is Heer
pi_9648573
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:42 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

tuurlijk niet.. j ekeuze voor Christus en je veranderde levenswandel.. das alles...

Ik geloof dat wij weldegelijk verantwoordelijk zijn. Wat gaat er allemaal mis omdat de Gemeente niet bidt?

Verder verlies je niet je eeuwig leven, maar als we niet volharden zullen wij misschien onze kroon verliezen. lees ook lucas 21:34-36

Jezus is Heer
pi_9687433
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:42 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

Dat zegt over je heil in het hiernamaals, zegt niets over je "heil" in deze wereld.
quote:
Niet geheel waar. Je bestaat zelf ook in het systeem, en kunt zelf ook invloed uitoefenen. Jij zit stil in een hoekje, werkt niet, omdat alles toch wel komt zoals het komt?
quote:
We zijn zeker wel verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Als ik jou doodschiet, dan eindigt mijn verantwoording niet met hoe ik ermee omga.
  donderdag 10 april 2003 @ 16:31:07 #42
49296 ds_polleke
pi_9701395
je bent niet verantworrdelijk voor wat je overkomt.. wel hoe je met de zaken omgaat..

God kiest de tijd van wederkomst en daar kun je niets aan veranderen..
het weten van het tijdstip waarop Jezus weerkomt

het was in reactie op een onderwerp.. w8 ff

quote:
het heeft geen invloed op ons heil om te weten wanneer Christus terug komt
pi_9719952
quote:
Op donderdag 10 april 2003 16:31 schreef ds_polleke het volgende:
je bent niet verantworrdelijk voor wat je overkomt.. wel hoe je met de zaken omgaat..

[..]

Ik gellof niet dat ZGod het tijdstip kiest zoals je op een klok de tijd aanwijst. In het Grieks zijn twee woorden voor tijd, chronos en kairos. De laatste betekent de tijd waarop iets rijp geworden is. De Gemeente kan zelf bepalen wanneer ze rijp wordt, door meer of minder mee te werken met God en het kruis te aanvaarden. God weet al wel uit Zijn voorkennis in hoeverre de Gemeente daaraan meewerkt. Maar net zoals God levend is, is tijd ook levend, en zeker de rijpingstijd voor de grote oogst.
Jezus is Heer
pi_10105962
quote:
Op donderdag 10 april 2003 16:31 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

Het geeft veel minder heil om er vanuit te gaan dat hij pas over 1000 jaar ofzo terug komt, in plaats van er van uit te gaan dat hij misschien wel over 5 minuten op de stoep kan staan..
  woensdag 30 april 2003 @ 11:50:41 #45
49296 ds_polleke
pi_10109335
quote:
Op woensdag 30 april 2003 00:49 schreef Mariel het volgende:

[..]

Het geeft veel minder heil om er vanuit te gaan dat hij pas over 1000 jaar ofzo terug komt, in plaats van er van uit te gaan dat hij misschien wel over 5 minuten op de stoep kan staan..

er zijn verschillende meningen. pre en post tribbers en en pre en post millenianisten.... de meningen zijn verdeeld.. en de Heilige schrift is op dit vlak
quote:
mijn leraar Hebreeuwszei altijd:

"as clear as mud"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')