Ik denk dat het komt, omdat nederlandse jongens minder vaak op straat voetballen, ze besteden er minder tijd aan dan hun allochtone leeftijdgenoten.
Wie is het hier mee eens of oneens?
quote:Dat is op de straat ja.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:54 schreef Linz het volgende:
Als ik in m'n buurt tegen andere jongens uit de buurt speel, dat zijn marokannen, turken, surinamerers en nederlanders, dan valt het me op dat nederlandse (straat)voetballers over een mindere techniek beschikken dan allochtone (straat)voetballers. Meestal spelen ze ook minder agressief. Dit zie ik niet alleen in m'n eigen buurt en stad, maar ook op andere plekken. Ik hoef jullie niet te vertellen hoeveel surinaamse voetballers in het Nederlands elftal spelen en hoe belangrijk ze zijn.Ik denk dat het komt, omdat nederlandse jongens minder vaak op straat voetballen, ze besteden er minder tijd aan dan hun allochtone leeftijdgenoten.
Op het veld valt dat vies tegen, want dan geef je ze gewoon een flinke kegel, dan heb je niet zoveel aan al die trucjes.
quote:Juist. Daarom is Roy Keane ook een betere voetballer dan Papa Bouba Diop
Op zaterdag 29 maart 2003 15:57 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat is op de straat ja.
Op het veld valt dat vies tegen, want dan geef je ze gewoon een flinke kegel, dan heb je niet zoveel aan al die trucjes.
quote:Juistem.
Op zaterdag 29 maart 2003 16:00 schreef deurmat het volgende:[..]
Juist. Daarom is Roy Keane ook een betere voetballer dan Papa Bouba Diop
en straatvoetbal is gewoon minder leuk, omdat je simpelweg geen slidings kunt maken
[Dit bericht is gewijzigd door zjroentje op 29-03-2003 16:39]
quote:Creatief - technisch niet, maar hij is wel agressief, kan goed de bal aannemen, heeft voldoende techniek...
Op zaterdag 29 maart 2003 16:00 schreef deurmat het volgende:[..]
Juist. Daarom is Roy Keane ook een betere voetballer dan Papa Bouba Diop
quote:Ook op het grasveld zijn nederlanders minder....
Op zaterdag 29 maart 2003 16:03 schreef zjroentje het volgende:[..]
Juistem.
en straatvoetbal is gewoon minde leuk, omdat je simpelweg geen slidings kunt maken
quote:.....dan wie?
Op zaterdag 29 maart 2003 16:37 schreef Linz het volgende:[..]
Ook op het grasveld zijn nederlanders minder....
quote:Papa Bouba Diop.
Op zaterdag 29 maart 2003 16:39 schreef zjroentje het volgende:[..]
.....dan wie?
quote:Nee hoor, volgens mij zijn er bij jou gewoon te weinig Nederlanders.
Op zaterdag 29 maart 2003 16:37 schreef Linz het volgende:[..]
Ook op het grasveld zijn nederlanders minder....
quote:Nederlandse kids hebben minder tijd dan Morakkaanse, surinaamse en Turkse kids.
Op zaterdag 29 maart 2003 15:54 schreef Linz het volgende:
Als ik in m'n buurt tegen andere jongens uit de buurt speel, dat zijn marokannen, turken, surinamerers en nederlanders, dan valt het me op dat nederlandse (straat)voetballers over een mindere techniek beschikken dan allochtone (straat)voetballers. Meestal spelen ze ook minder agressief. Dit zie ik niet alleen in m'n eigen buurt en stad, maar ook op andere plekken. Ik hoef jullie niet te vertellen hoeveel surinaamse voetballers in het Nederlands elftal spelen en hoe belangrijk ze zijn.Ik denk dat het komt, omdat nederlandse jongens minder vaak op straat voetballen, ze besteden er minder tijd aan dan hun allochtone leeftijdgenoten.
Daarnaast hebben ze iets meer uitleg voor techniek en dergelijke.
Aan de andere kant zijn niet alleen de surinaamse spelers belangrijk in het NL11tal. Spelers als Cocu, Van Bommel, De Boer en natuurlijk Van Nistelrooy moet je natuurlijk niet onderschatten. Zet ze tegenover Davids, Kluivert, Seedorf en voor het gemakt Hasselbaink dan weet ik zo net nog niet wie er gaan winnen.
Daarnaast hebben nederlandse spelers (vaak) meer inzet, hebben ze meer spelinzicht en spelen ze vaak harder.
Maarja..tennis dan weer niet
quote:respect voor je overzichtelijke stukje tekst!
Op zaterdag 29 maart 2003 18:01 schreef knedendlid het volgende:
echt goeie techniek hebben de hongaren tjechen en serviers en zo die hebben meer aanleg omdat ze kortere benen hebben als je het vergelijkt met de rest korte benen enorm belangrijk
suinamers hebben soms ook korte benen maar bij hun lijkt het alsof ze techniek hebben maar het is meestal nep techniek
ze hebben alemaal rare trucs waar door ze veel tijd nodig hebben aan de bal je ziet het bijvoorbeelt bij zeedorf ze houden het spel op met hun gedoe
behalve kluiverd dan klasse voeballer
En ja, vaak hoe kleiner, hoe sneller de truuks enzo. En ja, de meeste allochtonen zijn wat kleiner, en besteden er ook wat meer tijd aan.
quote:Met verschillende sausjes.
Op zaterdag 29 maart 2003 23:18 schreef Juan Zueco het volgende:
Patat blijft patat.J.
-Johan Cruijff
-Marco van Basten
-Dennis Bergkamp
-Willem van Hanegem
-Johan Neeskens
En we hebben nu ook wat aardige blanke spelers rond lopen:
-Ruud van Nistelrooy
-Rafael van der Vaart
-Marc Overmars
-Roy Makaay
-Jaap Stam
Daarnaast; als je een voetbal elftal van blanke Nederlandse spelers moet samenstellen kom je nog steeds op een erg goed team uit:
DOEL:
-Edwin van der Sar
VERDEDIGING:
-Fernando Ricksen, Jaap Stam, Frank de Boer, Boudewijn Zenden
MIDDENVELD:
-Ronald de Boer, Marc van Bommel, Phillip Cocu, Rafael van der Vaart
AANVAL:
-Ruud van Nistelrooy, Roy Makaay
Qi niet eens is
quote:- Abe Lenstra
Op zondag 30 maart 2003 01:50 schreef Qi het volgende:
Onzin. De grootste voetballers die Nederland ooit heeft voortgebracht zijn blank:-Johan Cruijff
-Marco van Basten
-Dennis Bergkamp
-Willem van Hanegem
-Johan Neeskens
Maar Frank Rijkaard mag hier wat mij betreft nog wel tussen.
quote:Volgens mij werd van Basten uitgeroepen tot beste speler van het toernooi
Op dinsdag 1 april 2003 19:48 schreef DAMH het volgende:
en lol wat dacht je van fuckin Gullit ... die heeft jullie ek 88 geschonken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |