In Tetris (mijn lievelingsspel allertijden) zie ik daarentegen niet iets vrouwelijk. Je zou denken dat het een mannenspel is bij uitstek: snel en "ruimtelijk" denken is geboden. Laat ik nu nog nooit door een man (of vrouw) verslagen zijn in tetris. Mijn vriend moet ook steevast het onderspit delven.
Puzzels en kaartspelen zijn altijd leuk: van sokoban tot freecell. Een andere passie is Quake 2. Tot zover het vrouwelijke. Dan is er nog de weemoed naar de tijd voor de mouse-adventures. "Ken sent me."
Maar als ik d'r heel lief aankijk doet ze met elk spelletje wel mee hoor .
Ze vindt t vooral leuk als ze t samen met mij kan doen, dus Quake 2 Co-op enzo. We moeten met Age of Empires ook altijd SAMEN de pc slopen .
Lief he
Weinig vrouwen die ik ken houwen van consoles.
Niet alleen ben ik dus zelf (ex)gamer, maar waarschijnlijk ga ik mijn scriptie schrijven over vrouwen en games. Ik wil een inhoudsanalyse gaan doen van de characters die in games naar voren komen, en nagaan in hoeverre zij beantwoorden aan bepaalde stereotypen of in hoeverre zij voor vrouwen ook 'empowerend' kunnen werken. Nu ga ik over een paar maanden beginnen, dus het is al bijna zo ver!
Maar back to business: ik ben dus ex gamer. Toen ik mijn eigen pc ging aanschaffen voor mijn studie heb ik er expres een brakke videokaart ingedaan, om te voorkomen dat ik doorging met gamen. De tijd die erin ging zitten was beter besteed aan mijn studie.
Noodgedwongen zit ik nu dus te Flashgamen, wat ook minder tijd inneemt. Vroeger was ik echter onverslaanbaar in Diablo (beide delen), redelijk in Unreal en Halflife en GTA.
En natuurlijk een hele trits spellen op de Sega 16 bit, maar das alweer een flinke tijd gelee.
quote:Same here, mn ex vond het kinderachtig.
Op dinsdag 1 april 2003 10:38 schreef EggsTC het volgende:
Kaartspelletjes, darts of boardgames noem ik geen geen games, maar eerder tijdverdrijf... als ik het over games heb, heb ik het over de consoles.Weinig vrouwen die ik ken houwen van consoles.
quote:haha 't is denk ik in t algemeen wel zo, vind age of empires enzo erg leuk.
Op vrijdag 28 maart 2003 12:15 schreef Frollo het volgende:[..]
Liever iets opbouwen dan stukmaken.
Denk ik.
Maar ik vind t soms heerlijk om in quake, samen met m'n vriend, alles overhoop te schieten hoor
(misschien loze post omdat hij t zelf al had gezegd.
hij = user: FinalDesign.org)
quote:Tip: koop de Edge van april, staat een artikel in over vrouwelijke karakters in games. Heb het blad alleen doorgebladerd bij de kiosk, maar ik denk dat je er wel wat aan zult hebben.
Op dinsdag 1 april 2003 11:33 schreef marsterretje het volgende:
Niet alleen ben ik dus zelf (ex)gamer, maar waarschijnlijk ga ik mijn scriptie schrijven over vrouwen en games. Ik wil een inhoudsanalyse gaan doen van de characters die in games naar voren komen, en nagaan in hoeverre zij beantwoorden aan bepaalde stereotypen of in hoeverre zij voor vrouwen ook 'empowerend' kunnen werken. Nu ga ik over een paar maanden beginnen, dus het is al bijna zo ver!
quote:Bedankt voor de tip! Ik had hem al eerder zien staan in het topic, maar zal binnenkort even langshuppelen bij de kiosk.
Op woensdag 2 april 2003 19:38 schreef lizardtattoo het volgende:[..]
Tip: koop de Edge van april, staat een artikel in over vrouwelijke karakters in games. Heb het blad alleen doorgebladerd bij de kiosk, maar ik denk dat je er wel wat aan zult hebben.
quote:Je bedoeld ... Je bedoeld dat deze vrouwen niet echt zijn?
Op woensdag 2 april 2003 20:24 schreef marsterretje het volgende:[..]
..over een door mannen gedomineerde wereld die voornamelijk anatomisch onmogelijke vrouwen in spellen gooien..
En ze is daarin ook nog beter dan ik
quote:Als mijn vriendin zich eenmaal toelegt op een game dan worden ik binnen korte tijd ook geowned. Ze speelt minder, maar als ze speelt is ze veel fanatieker dan ik.
Op donderdag 8 mei 2003 00:17 schreef 303 het volgende:
En ze is daarin ook nog beter dan ik
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:09 schreef nikanoru het volgende:
mevr. Swatkat speelt toch ook Zelda?!?
Ik stem voor klonen.
* Swatkat dr favo-spelletjes
Gamecube
Zelda, Mortal Kombat, The Sims, Pikmin, Celldamage, Eternal Darkness, Sonic, Mario Party, LOTR 2 towers
PC
Alice, Diablo 2, Black an White, Warcraft,
Oja en nog heel veel die ik vergeten ben op te noemen (want pc is veel meer, maar is tijdje geleden dat ik daarop heb gespeeld,.. gamecube verslaafd nu nml )
Toen ik 5 of 6 was ofzo kregen wij een pc en ik was meteen verslaafd hahaha!
Nu speel ik vooral The Sims, RollerCoaster Tycoon en meer van dat soort games. Maar hoewel ik het dus héél leuk vind om dingen op te bouwen, is het ook wel es leuk om een Sims-kind te laten verdrinken/verbranden (je kan er zo weinig mee verder), achtbanen te laten crashen, of een tornado over een stad te laten razen! Mn pa speelt wel vaak van die bloederige games, ik kijk dan mee en hoe bloederiger en hoe overdrevener die monsters/soldaten dood gaan hoe beter!
Maar verder ben ik best wel lief hoor!
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:29 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 19 jaar en een vrouw/meisje.Toen ik 5 of 6 was ofzo kregen wij een pc en ik was meteen verslaafd hahaha!
Nu speel ik vooral The Sims, RollerCoaster Tycoon en meer van dat soort games. Maar hoewel ik het dus héél leuk vind om dingen op te bouwen, is het ook wel es leuk om een Sims-kind te laten verdrinken/verbranden (je kan er zo weinig mee verder), achtbanen te laten crashen, of een tornado over een stad te laten razen!Mn pa speelt wel vaak van die bloederige games, ik kijk dan mee en hoe bloederiger en hoe overdrevener die monsters/soldaten dood gaan hoe beter!
Maar verder ben ik best wel lief hoor!
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
laatste tijd is ze zowat verslaafd aan Final Fantasy IX.
Systemen: PC (internet)
Ben opgegroeid met PC en spellen. Eerste spelletjes waren volgens mij Prince of Persia en Digger
Favoriete games:
- utopia (via internet)
- hattrick (internet)
- MUD's (o.a. Dutch Mountains, via internet)
- Unreal
- RPG's zoals Might and Magic serie (lang geleden), NWN, Baldur's Gate etc.
Ben al vanaf m'n 12de Nintendo'er en heb nog steeds alle consoles thuis staan
Favo spellen;
Super Mario 1 en 3... die voor de super mario world, die voor de N64 en Sunshine, mario karts
Diddy kong racing, Goldeneye, F-Zero, Top Gear, Nagano olypmische spelen, Banjo Kazooie, alle zelda's, dream master of catcher (NES), secret of mana, lost kingdoms, MK3, bubble en bobble, snake rattle N roll
Non-Nintendo
Tekken Tag, Pandemonium
En nog veel meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |