abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9485154
Er zit misschien wel iets in dat vrouwen liever opbouwen dan afbreken. Ik (22) ben zelf verslaafd aan Civilization, en het staat me altijd tegen om oorlog te moeten voeren. Nu geef ik niet om diplomatie, maar vind ik het vooral geweldig om vele, grote steden te bouwen en immer zo geavanceerd mogelijk te zijn.

In Tetris (mijn lievelingsspel allertijden) zie ik daarentegen niet iets vrouwelijk. Je zou denken dat het een mannenspel is bij uitstek: snel en "ruimtelijk" denken is geboden. Laat ik nu nog nooit door een man (of vrouw) verslagen zijn in tetris. Mijn vriend moet ook steevast het onderspit delven.

Puzzels en kaartspelen zijn altijd leuk: van sokoban tot freecell. Een andere passie is Quake 2. Tot zover het vrouwelijke. Dan is er nog de weemoed naar de tijd voor de mouse-adventures. "Ken sent me."

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 31 maart 2003 @ 22:46:02 #77
30961 Knaller
knalt er op los
pi_9496617
Mijn ma van 48 is verslaafd aan The Sims... ze kan het wel elke dag spelen (doet ze bijna ook)!! Niet te geloven dat het d'r nooit verveelt... het is ook het enige spelletje wat ze goed kan! Verder niks...
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:15:42 #78
36521 a3aan
kan gebeuren
pi_9501771
Mijn vriendin speelt voornamelijk Freecell, dat gaat echt rete snel en dan hop opgelost terwijl ik ernaast zit met mn hoofd. Verder de flashgames op i-net.
a ( 1.5 x 2 ) a a n
pi_9504344
Die van mij speelt vooral Age of Empires (1, 2 + Expansion) en Age of Mythology.

Maar als ik d'r heel lief aankijk doet ze met elk spelletje wel mee hoor .

Ze vindt t vooral leuk als ze t samen met mij kan doen, dus Quake 2 Co-op enzo. We moeten met Age of Empires ook altijd SAMEN de pc slopen .

Lief he

pi_9504946
Kaartspelletjes, darts of boardgames noem ik geen geen games, maar eerder tijdverdrijf... als ik het over games heb, heb ik het over de consoles.

Weinig vrouwen die ik ken houwen van consoles.

Lambo of Rekt
pi_9505979
Hehe, leuk topic!

Niet alleen ben ik dus zelf (ex)gamer, maar waarschijnlijk ga ik mijn scriptie schrijven over vrouwen en games. Ik wil een inhoudsanalyse gaan doen van de characters die in games naar voren komen, en nagaan in hoeverre zij beantwoorden aan bepaalde stereotypen of in hoeverre zij voor vrouwen ook 'empowerend' kunnen werken. Nu ga ik over een paar maanden beginnen, dus het is al bijna zo ver!

Maar back to business: ik ben dus ex gamer. Toen ik mijn eigen pc ging aanschaffen voor mijn studie heb ik er expres een brakke videokaart ingedaan, om te voorkomen dat ik doorging met gamen. De tijd die erin ging zitten was beter besteed aan mijn studie.

Noodgedwongen zit ik nu dus te Flashgamen, wat ook minder tijd inneemt. Vroeger was ik echter onverslaanbaar in Diablo (beide delen), redelijk in Unreal en Halflife en GTA.
En natuurlijk een hele trits spellen op de Sega 16 bit, maar das alweer een flinke tijd gelee.

dinsdag 1 april 2003 @ 14:41:50 #82
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_9511459
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:38 schreef EggsTC het volgende:
Kaartspelletjes, darts of boardgames noem ik geen geen games, maar eerder tijdverdrijf... als ik het over games heb, heb ik het over de consoles.

Weinig vrouwen die ik ken houwen van consoles.

Same here, mn ex vond het kinderachtig.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  dinsdag 1 april 2003 @ 18:26:33 #83
50161 FantasyDimension
Fantasy Community and More..
pi_9517469
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Liever iets opbouwen dan stukmaken.
Denk ik.

haha 't is denk ik in t algemeen wel zo, vind age of empires enzo erg leuk.

Maar ik vind t soms heerlijk om in quake, samen met m'n vriend, alles overhoop te schieten hoor

(misschien loze post omdat hij t zelf al had gezegd.
hij = user: FinalDesign.org)

woensdag 2 april 2003 @ 19:38:38 #84
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9542564
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 11:33 schreef marsterretje het volgende:
Niet alleen ben ik dus zelf (ex)gamer, maar waarschijnlijk ga ik mijn scriptie schrijven over vrouwen en games. Ik wil een inhoudsanalyse gaan doen van de characters die in games naar voren komen, en nagaan in hoeverre zij beantwoorden aan bepaalde stereotypen of in hoeverre zij voor vrouwen ook 'empowerend' kunnen werken. Nu ga ik over een paar maanden beginnen, dus het is al bijna zo ver!
Tip: koop de Edge van april, staat een artikel in over vrouwelijke karakters in games. Heb het blad alleen doorgebladerd bij de kiosk, maar ik denk dat je er wel wat aan zult hebben.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_9543699
quote:
Op woensdag 2 april 2003 19:38 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Tip: koop de Edge van april, staat een artikel in over vrouwelijke karakters in games. Heb het blad alleen doorgebladerd bij de kiosk, maar ik denk dat je er wel wat aan zult hebben.

Bedankt voor de tip! Ik had hem al eerder zien staan in het topic, maar zal binnenkort even langshuppelen bij de kiosk.
Voor zover ik het nu zie wordt het een behoorlijk feministisch stuk over een door mannen gedomineerde wereld die voornamelijk anatomisch onmogelijke vrouwen in spellen gooien, (eh ja ik studeer oa vrouwenstudies) maar ik ben niet zonder hoop, en ga vol goede moed aan de slag
  woensdag 2 april 2003 @ 20:51:17 #86
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_9544340
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:24 schreef marsterretje het volgende:

[..]

..over een door mannen gedomineerde wereld die voornamelijk anatomisch onmogelijke vrouwen in spellen gooien..

Je bedoeld ... Je bedoeld dat deze vrouwen niet echt zijn? .
Damn.
[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  donderdag 8 mei 2003 @ 00:17:42 #87
39446 303
(C) Roland
pi_10287256
Mijn vriendin (30) speelt rollercoaster tycoon, the sims, sheep en dergelijke.

En ze is daarin ook nog beter dan ik

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 8 mei 2003 @ 11:49:23 #88
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10292793
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 00:17 schreef 303 het volgende:
En ze is daarin ook nog beter dan ik
Als mijn vriendin zich eenmaal toelegt op een game dan worden ik binnen korte tijd ook geowned. Ze speelt minder, maar als ze speelt is ze veel fanatieker dan ik.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:01:27 #89
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10293187
Mijn moeder speelt Patience.
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:09:58 #90
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_10293430
mevr. Swatkat speelt toch ook Zelda?!?
Ik stem voor klonen.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_10301195
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:09 schreef nikanoru het volgende:
mevr. Swatkat speelt toch ook Zelda?!?
Ik stem voor klonen.

* Swatkat dr favo-spelletjes
Gamecube
Zelda, Mortal Kombat, The Sims, Pikmin, Celldamage, Eternal Darkness, Sonic, Mario Party, LOTR 2 towers

PC
Alice, Diablo 2, Black an White, Warcraft,

Oja en nog heel veel die ik vergeten ben op te noemen (want pc is veel meer, maar is tijdje geleden dat ik daarop heb gespeeld,.. gamecube verslaafd nu nml )

The captain of your brainship is drunk.
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:29:27 #92
47102 Elvi
miemkwien
pi_10303333
Ik ben 19 jaar en een vrouw/meisje.

Toen ik 5 of 6 was ofzo kregen wij een pc en ik was meteen verslaafd hahaha!
Nu speel ik vooral The Sims, RollerCoaster Tycoon en meer van dat soort games. Maar hoewel ik het dus héél leuk vind om dingen op te bouwen, is het ook wel es leuk om een Sims-kind te laten verdrinken/verbranden (je kan er zo weinig mee verder), achtbanen te laten crashen, of een tornado over een stad te laten razen! Mn pa speelt wel vaak van die bloederige games, ik kijk dan mee en hoe bloederiger en hoe overdrevener die monsters/soldaten dood gaan hoe beter! Maar verder ben ik best wel lief hoor!

donderdag 8 mei 2003 @ 18:31:36 #93
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10303382
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:29 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 19 jaar en een vrouw/meisje.

Toen ik 5 of 6 was ofzo kregen wij een pc en ik was meteen verslaafd hahaha!
Nu speel ik vooral The Sims, RollerCoaster Tycoon en meer van dat soort games. Maar hoewel ik het dus héél leuk vind om dingen op te bouwen, is het ook wel es leuk om een Sims-kind te laten verdrinken/verbranden (je kan er zo weinig mee verder), achtbanen te laten crashen, of een tornado over een stad te laten razen! Mn pa speelt wel vaak van die bloederige games, ik kijk dan mee en hoe bloederiger en hoe overdrevener die monsters/soldaten dood gaan hoe beter! Maar verder ben ik best wel lief hoor!

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_10303460
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 12:46 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
laatste tijd is ze zowat verslaafd aan Final Fantasy IX.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 8 mei 2003 @ 20:12:43 #95
47102 Elvi
miemkwien
pi_10305584
Oja en ik heb ook nog een SNES. Helaas zijn daar geen leuke spellen meer voor te krijgen in de winkels. Jammer dat de X-box en Playstation 2 zo duur zijn... En de spellen nóg duurder!
  donderdag 8 mei 2003 @ 20:22:11 #96
54846 Priss
Preconcert hurtfest time!
pi_10305800
eeehm ik ben vanaf m'n vierde achter de computer gepleurd door m'n ouders....
:/
ben behoorlijk verslaafd aan spelletjes :
Shoot em ups
adventures
RTS,
maar mijn favoriet sinds 10 jaar zijn wel the RPG spellen zoals Final fantasy ^_^.

als ik ergens kwaad over ben ga ik gewoon een potjy Quaken
Yuna, look at me, we're Sphere hunters remember?
  donderdag 8 mei 2003 @ 21:41:08 #97
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10307649
Mijn vrienden is/qas verslaafd aan the sims, theme park, theme hospital en vooral de monkey island spellen vond ze erg leuk. Warcraft vind ze ook wel leuk geloof ik.
En natuurlijk zelda, ut is dat ze in australie zit anders had ik een stuk minder kunnen gamen nu.
pi_10335251
Vrouw (23 jaar).

Systemen: PC (internet)

Ben opgegroeid met PC en spellen. Eerste spelletjes waren volgens mij Prince of Persia en Digger

Favoriete games:

- utopia (via internet)
- hattrick (internet)
- MUD's (o.a. Dutch Mountains, via internet)
- Unreal
- RPG's zoals Might and Magic serie (lang geleden), NWN, Baldur's Gate etc.

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_10364845
Mijn vriendin:
Mayong en Counter-strike.
In dat 2e speelt ze zeer slecht maar met mahyong kom ik niet een in de highscorelijst.
  maandag 12 mei 2003 @ 11:07:34 #100
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10369506
Vrouwen spelen zeker niet alleen mahjong, tetris en dan nog snake op de mobiele...

Ben al vanaf m'n 12de Nintendo'er en heb nog steeds alle consoles thuis staan

Favo spellen;

Super Mario 1 en 3... die voor de super mario world, die voor de N64 en Sunshine, mario karts
Diddy kong racing, Goldeneye, F-Zero, Top Gear, Nagano olypmische spelen, Banjo Kazooie, alle zelda's, dream master of catcher (NES), secret of mana, lost kingdoms, MK3, bubble en bobble, snake rattle N roll

Non-Nintendo
Tekken Tag, Pandemonium

En nog veel meer

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')