Als iemand nog geweldige quotes van hem hoort vanaf vandaag, ben dan vrij om ze hier te posten om samen gezamelijk even mee te glimlachen met de man die er voor zorgt dat humor het belangrijkste wapen van Irak is!
foto: (helaas zonder mooie baret en legerpak en met ander bril)
quote:nee ze worden prima vertaald door cnn
Op vrijdag 28 maart 2003 10:43 schreef TallMan het volgende:
Ehhh... kun jij arabisch lezen danof moeten we de vertaalde quotes neerplanten ?
maar je mag natuurlijk ook je mening geven over dit taalkundig wonder, als je hem al ooit op tv (of in real life) hebt gezien
quote:ok ik zal er ff 1 zoeken moment........
Op vrijdag 28 maart 2003 10:45 schreef R2cksson het volgende:
Topicstarter trapt af, ik wacht...
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:49 schreef detulp050 het volgende:
Bush is an american criminal, you know like al capone ! Yes, Bush is Caponey !
JAHA dat was inderdaad wel een hele goede!!!
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
foto: (helaas zonder mooie baret en legerpak en met ander bril)
quote:Whehe hij is inderdaad de meest creatieve van dat zooitje.
Op vrijdag 28 maart 2003 10:57 schreef David Letterman het volgende:
Idd een prachtvent, net zoals topicstarter zegt, urenlang plezier, elke dag weer, het is zelfs de moeite waard om al de keren dat hij weer eens herhaald wordt op een dag, dan weer te kijken....
dat is nog altijd de leukste, maar niet van hem
trouwens, ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die deze man kan waarderen haha
nee maar ik vind hem wel echt een goede gast voor bij Oprah of Letterman
quote:Of beter gezegd: ONDER die batterij microfoons!
Op vrijdag 28 maart 2003 12:43 schreef Guard het volgende:
ook opvallend voor een minister van informatie: hij gaat continue naast die batterij microfoons staan!!!!
wederom, mulisch kan niet beter!
En ze mogen hem van mij naar NL halen, voor dezelfde functie
"Bush, de ezel, de schurk, de pooier."
"De mongolen van deze wereld vinden hun kerkhof in Bagdad."
Uit: De retoriek van Irak
quote:Jaha, hele goede!!
Op vrijdag 28 maart 2003 21:34 schreef schatje het volgende:
"Where did Saddam go? He was here just a minute ago - eating this sandwich, in fact.""Bush, de ezel, de schurk, de pooier."
"De mongolen van deze wereld vinden hun kerkhof in Bagdad."
Uit: De retoriek van Irak
Ik had trouwens dat topic niet gezien, maar daar staan ook wel heel geweldige uitspraken in!!
quote:Bron: http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/0,2622,11824-OorloginIrakHoofdrolspelers-Dossiers!Buitenland!__1516284_,00.html
Al-Sahhaf lust de Amerikanen rauw
Door onze redactie buitenland
BAGDAD Van kleurloosheid kan de Iraakse minister van Informatie Al-Sahhaf niet worden beticht. Op zijn dagelijkse persconferenties in Bagdad haalt hij in de meest felle en bloemrijke bewoordingen uit naar president Bush en diens bende van oorlogscriminelen. Ze liegen dag en nacht. Ze zijn niet humaan.Als het aan minister Al Sahhaf ligt mogen de Amerikanen vandaag nog de aanval inzetten op Bagdad. Hij lust ze persoonlijk rauw. Ze zijn meer dan welkom zei hij afgelopen weekeinde op zijn dagelijkse ontmoeting met de internationale pers. We zullen ze afslachten. Al-Sahhads persconferenties in Arabisch en Engels vormen een dagelijks verbaal bombardement op de moordenaars en boeven die zijn land aanvallen. Zijn ogen schieten vuur achter zijn metalen brilletje als hij het heeft over de internationale bende van misdadigers die onder aanvoering van het Amerikaanse Rijk van het Kwaad de aanval hebben ingezet op het vreedzame Irak. Hij lijkt uitermate in zijn element als hij in de internationale schijnwerpers zijn verontwaardiging mag uiten over hetgeen zijn land wordt aangedaan.
Laf is Al-Sahhaf in ieder geval niet. Kort nadat afgelopen zaterdagnacht een bommenregen neerkwam op een van Saddams paleizen in Bagdad, stond de minister klaar om verslaggevers rond te leiden door de puinhopen. Slechts een enkeling durfde het aan.
De in 1940 geboren Al-Sahhaf is een van de innigste getrouwen van Saddam Hussein. Hij doorliep een lang carriere binnen de Baath-partij voordat hij het uiteindelijk tot minister schopte. Hij studeerde Engels en was van plan leraar te worden toen hij zich in 1963 aansloot bij een groepering - onder leiding van Saddam Hussein - die zich toelegde op het uitschakelen van tegenstanders van de Baath-partij. Na de coup van 1968, waarbij Saddam Hussein de macht greep, kwam hij te werken op het ministerie van Informatie onder de huidige vice-premier Tareq Aziz. In de jaren daarna diende hij zijn land als ambassadeur in India, Italie en bij de Verenigde Naties. Vanaf begin jaren tachtig was hij werkzaam op het ministerie van Buitenlandse Zaken. In 1992 kreeg hij de leiding over dit departement. In 1982 organiseerde hij zelfs nog een bezoek van de huidige Amerikaanse minister van Defensie, Rumsfeld, aan Irak. Toen waren er alleen vriendelijke woorden voor de Amerikaanse bezoeker. Tegenwoordig heeft Al-Sahhad het alleen nog over de hond Rumsfeld.
Ook tijdens zijn periode als minister van Buitenlandse Zaken stond Al-Sahhaf niet echt bekend om zijn diplomatieke taalgebruik. Hij schoffeerde in de jaren na de eerste Golfoorlog menige Arabische broederstaat als hem dat zo uitkwam. Het was voor Saddam Hussein reden hem twee jaar geleden van die post af te halen. Maar nu, als minister van Informatie in oorlogstijd, mag Al-Sahhaf van zijn grote baas weer volop van zijn retorische gaven gebruik maken om uit te halen naar schurken, laaghartigen en verwerpelijke schepselen.
quote:Ja echt geweldig die man, had het idd ook gezien op de tv.
Op zaterdag 29 maart 2003 10:34 schreef Libris het volgende:
Achtergrondstuk van de Gelderlander over Al-Sahhaf, want zo heet ie.
[..]
vandaag had hij ook weer een geweldige persconferentie waar hij "will cut the evil american snake into pieces"
ik ben benieuwd wat hij morgen te vertellen heeft!!
bron: teletext
[Dit bericht is gewijzigd door SilverSpirit op 29-03-2003 19:15]
ge-wel-dig
quote:
'The french stink like mothers' bottom they do not have a vote in the security council ... they never had. They are not even in the security counsil. They are skunks mercinary's who rely on foreigners to do their fighting for them and even they lose every time they fight!'
Zei hij ook niet "Little Bush blabla" of was dat Saddam himself?
quote:Voor de goede orde, dit is dus nooit gezegd maar heeft S3pc geloof ik zelf bedacht.....
Op zaterdag 5 april 2003 19:44 schreef schatje het volgende:[..]
quote:idd, elke avond gezellig voor de tv voor een minuutje of 2 vermaak!
Op zaterdag 5 april 2003 20:04 schreef BMW_Power het volgende:
On-topic. Mohammed Saeed Al-Sahaf roeleert dus wel de pan uit. Zijn retoriek brengt altijd een glimlach op het gezicht en vaak een lach bui
Stondtie daar naast een paar verwoestte gebouwen...
quote:Het is mij niet opgevallen maar zij het misschien geen draadloze microfoons...? Dat kan tegenwoordig, toch?
Op zaterdag 29 maart 2003 10:30 schreef Libris het volgende:
Van de week bij Barend en van dorp had Jan Mulder als zijn nieuws van de dag een fragment van een persconferentie van deze minister. Hij stond achter een grote batterij microfoons, maar als je goed keek waren er maar 6 aangesloten en de rest was voor de sier. Eens kijken of ik er een plaatje bij kan vinden.
Mohammed verwelkomt Hollywood Hulk Hogan
verder een muzikaal optreden van Bruce Springsteen
[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 08-04-2003 15:17]
quote:WE ARE NOT WORTHY
Op dinsdag 8 april 2003 14:55 schreef al-Sahaf het volgende:
(sorry kreeg even een wayne's world flashback)
nee maar ff serieus, die man heeft inderdaad wel echt plezier aan zijn werk en is er zelf ook dolenthousiast over, daar kunnen veel werkende mensen nog van leren!
quote:moraalridder
Op dinsdag 8 april 2003 15:30 schreef HeyFreak het volgende:
toch leuk dat iemand uit saddam's regime een eigen fan-topic krijgt
quote:moraalridder
quote:Dus? Mensen als Bush, Rumsfeld en Wolfowitz krijgen toch ook eigen fantopics?
quote:en dat gaat ZO vaak samen.
Op dinsdag 8 april 2003 16:50 schreef Rohs.nl het volgende:
het punt is, die man is een grote klootzak en een smeerlap, maar wel een k00le gast
quote:Heb jij al een fantopic gehad eigenlijk?
Op dinsdag 8 april 2003 16:58 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus? Mensen als Bush, Rumsfeld en Wolfowitz krijgen toch ook eigen fantopics?
quote:Nee, jij wel?
Op dinsdag 8 april 2003 16:59 schreef jogy het volgende:
Heb jij al een fantopic gehad eigenlijk?
quote:UTFS
Op dinsdag 8 april 2003 16:59 schreef jogy het volgende:
Heb jij al een fantopic gehad eigenlijk?
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:00 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, jij wel?
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:00 schreef Anosmie het volgende:[..]
UTFS
quote:Nee
Op dinsdag 8 april 2003 17:02 schreef Farzin het volgende:[..]
Zeker met één post?
Meer.
quote:Ik lach me dood
Op zaterdag 29 maart 2003 10:30 schreef Libris het volgende:
Van de week bij Barend en van dorp had Jan Mulder als zijn nieuws van de dag een fragment van een persconferentie van deze minister. Hij stond achter een grote batterij microfoons, maar als je goed keek waren er maar 6 aangesloten en de rest was voor de sier. Eens kijken of ik er een plaatje bij kan vinden.
quote:Weer zo'n k*t-kloon...
Op dinsdag 8 april 2003 17:03 schreef De_d1Kk3_s4dd4m het volgende:
Ik lach me dood
quote:Sucsex beeb
Op dinsdag 8 april 2003 17:04 schreef jogy het volgende:
Nu ga ik even aan mijn1.5 uur
durende weg naar
huis
.
FTUS to you too
Supert!
quote:Zijn dat ook mensenrechtenschenders? Ow ja in jouw ogen wel, klopt.
Op dinsdag 8 april 2003 16:58 schreef Farzin het volgende:[..]
Dus? Mensen als Bush, Rumsfeld en Wolfowitz krijgen toch ook eigen fantopics?
quote:ik?
Op dinsdag 8 april 2003 16:44 schreef the_predator het volgende:
een beetje jammer dat de toppic starter niet orgineel is!
Het ruikt zelfs naar plagiaat.
"De amerikaanse en Britse imperialistische invasiekracht is als een slang die over de grond glijdt maar nergens controle over heeft. Ze zijn als een slang die 500 kilometer is uitgerekt. We willen ze graag nog iets verder uitrekken en ze dan in stukjes hakken."
"Coalitietroepen gooien bommen in de vorm van pennen en potloden in de dorpen en steden. Pak ze niet op. Ze willen er kinderen mee doden."
"De laffe troepen van het kwaad zijn afgeweerd door de Irakezen. We hebben ze verpletterd. De situatie is nu volledig omgedraaid. De operatie gaat nu onze kant op en ik denk dat we het karwei heel snel zullen afmaken."
"We hebben ze gif laten drinken vannacht. Saddam Hoesseins soldaten en zijn grote troepen hebben ze een lesje geleerd dat in de geschiedenis nooit vergeten zal worden."
"God zal hun magen roosteren in de hel."
"Ze sturen hun vliegtuigen heel laag over Najaf om trillingen boven de heilige gebouwen te veroorzaken, zodat de gebouwen instorten."
"De meesten hebben we al gedood, de rest pakken we binnenkort."
"Ze zijn gewoon gestoord. Er zijn geen troepen in Bagdad. Ik verzeker u Bagdad is veilig, onaangetast en groots."
"We zullen ze een lesje leren. Ze zijn omsingeld. Ze zullen het vliegveld niet verlaten. Vanavond zullen ze het merken."
"Ze zijn begonnen met het plegen van zelfmoord bij de muren van Bagdad. We zullen ze aanmoedigen om nog meer zelfmoord te plegen."
"We raken ze prachtig mooi. We zullen ze eens laten zien wat verdedigen betekent."
"De leugens van deze losers kennen geen grenzen."
Uit het NRC gehaald. .
quote:
Op woensdag 9 april 2003 12:08 schreef SuperUli het volgende:
[Bron: NRC]-----hele lap tekst-------
Uit het NRC gehaald.
.
hij zal toch niet.......
quote:Nee!
Op donderdag 10 april 2003 11:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
ik wil even mededelen dat ik onze held al 36 uur niet meer op tv heb gezien..................
hij zal toch niet.......
Maar serieus, dat idee over een talkshow met Sahaf lijkt me wel okay
http://www.football365shop.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=900
je kunt hier t-shirts bestellen met de minister van informatie erop, met daaronder de tekst "we are in control" wel heel meesterlijk!
de link opent bij mij niet zo best, misschien doet ie het strax beter!
[Dit bericht is gewijzigd door --H-I-M-- op 10-04-2003 13:18]
Hij is oke, de lachspieren zijn weer opgerekt
Hier noemen ze em "Baghdad Magoo" naar een Amerikaans tekenfilmfiguurtje uit de jaren 50.... "Mr Magoo".
quote:zekersteweten!!
Op donderdag 10 april 2003 23:55 schreef schatje het volgende:
Ik wil ook zo'n t-shirt, is wel vet.
quote:Verkopen ze die ook in de Fok! shop?
Op donderdag 10 april 2003 23:55 schreef schatje het volgende:
Ik wil ook zo'n t-shirt, is wel vet.
quote:Nee.
Op vrijdag 11 april 2003 22:50 schreef TrailerParkBoy het volgende:[..]
Verkopen ze die ook in de Fok! shop?
quote:ze moeten wel snel in de fokshop komen!!!!!!
Op zaterdag 12 april 2003 22:50 schreef schatje het volgende:[..]
Nee.
http://www.football365shop.com/
ik denk btw dat ik er gewoon 1 in nederlnd laat drukken, is stukje goedkoper dan uit engeland importeren!
quote:lol, meesterlijke gifs
Op donderdag 17 april 2003 15:13 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]Kut, niet echt duidelijk, misschien iemand een idee? of een andere URL?
quote:Wat is dat
Op donderdag 17 april 2003 15:13 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]Kut, niet echt duidelijk, misschien iemand een idee? of een andere URL?
quote:Dat is dit:
Op donderdag 17 april 2003 16:27 schreef Dezz het volgende:[..]
Wat is dat
VAK-P
bron: nova (het was gisteren als laatste bericht op nova ,zal even een link zoeken)
quote:*veegt eerst even de stof van dit topic
Op woensdag 30 april 2003 12:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Al Sahaf gaat binnenkort waarschijnlijk politiek commentator worden van de nieuwszender Al-Arabia
quote:Jawel, maar daar zal het vast wel niet om gaan, ik bedoel, johan cruijf (schrijf je dat zo?) is toch ook al jaren niet meer geloofwaardig, maar komt steeds bij sport nog opduiken!
Op zondag 14 december 2003 17:52 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
*veegt eerst even de stof van dit topic
Is zijn geloofwaardigheid, zoals dat hier zo mooi heet, dan niet (te veel)aangetast??
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:25 schreef --H-I-M-- het volgende:[..]
Jawel, maar daar zal het vast wel niet om gaan, ik bedoel, johan cruijf (schrijf je dat zo?) is toch ook al jaren niet meer geloofwaardig, maar komt steeds bij sport nog opduiken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |