School was nooit mijn doel, maar het doel wat mijn ouders/omgeving stelden. 2 opleidingen heb ik niet afgerond, wat me niet meer motiveert voor een derde poging..
(Ik snap ook nog steeds niet dat mensne die blij waren met uren die uitvielen, wel het fut hadden om zo'n opleiding af te maken..)
Goed worden in mijn hobbies is altijd een obsessie geweest, en ook hierin bereikte ik mijn doelen..
2 jaar geleden verdiende ik ineens zoveel met een van mijn hobbies, internet, dat ik de afgelopen 2 jaar niet meer dan 10 uur p/maand heb hoeven te werken, waardoor ik de rest van de tijd overhield voor vrije tijd..
Iets waar veel mensen naar verlangen, maar voor mij is het een verschrikkelijke sleur geworden. Ik ben extreem verwend geworden: geld & onbeperkte vrije tijd, leuke dingen doen, en heb misschien iets teveel tijd gekregen om na te denken over het leven...
Aan deze sleur heb ik bewust een einde gemaakt, door met die 10 uurtjes p/maand werk te stoppen, zodat ik wel weer een opleiding of werk móest gaan zoeken.
Zover is het nu, ik begin nu in de geldproblemen te komen.
Werk zoeken wat met mijn werkgebied te maken heeft is niet gelukt door de internetmalaise, dus nu moet ik volgende week naar het uitzendbureau voor een baantje, waar ik me waarschijnlijk te goed voor voel..
Ik maak nu een stap terug van een luxe leventje, naar een fulltime uitzendbaantje, en ben bang dat dat me depressief gaat maken.
Ik zie zo erg tegen op, dat het leven ineens zo veel nuttelozer aanvoelt..
Nu ga ik meer hersenloos werken dan de afgelopen 2 jaar bij mekaar, terwijl ik er voor mijn gevoel alleen maarop achteruit ga.
Iemand die een beetje een soortgelijke ervaring hebben?
Zo ja, kreeg je ineens lol in het vakkenvullen, of bracht het kutwerk je er toe om toch weer moeite te doen voor een opleiding o.i.d.?
(sorry als dit een loze post is van een verwende gast, ik wilde het ff uittypen..)
quote:Respect voor je beslissing! Kutwerk doen is nuttig, het heeft mij in ieder geval veel geleerd over wat ik wel en niet belangrijk vind in werk, en ook daarbuiten.
Op vrijdag 28 maart 2003 03:19 schreef blaaa het volgende:-verhaal-
Misschien een aanrader, misschien ook niet: probeer werk te krijgen dat echt in niks lijkt op wat je hiervoor gedaan hebt. Dus geen data inkloppen (bv.), want dan zit je weer achter een computer en zou het wel eens heel serieus kunnen tegenvallen. Klinkt raar, maar ga eens een tijdje op een vuilniswagen rijden, of de horeca in bijvoorbeeld. Zo verbreed je je horizon, en maak je kennis met mensen die je anders niet zo treffen. Zo kun je er misschien wat meer uithalen dan alleen maar het broodnodige salarisje.
Anyway, succes!
Succes!
zeker, als ik eenmaal een doel heb kan ik heel gedreven zijn in het bereiken daarvan...Moet echter wel een doel zijn waarvan ik denk: DAAR GA IK 200% voor...heb zelf ook wel es gehad dat ik iets tof vind enzo en dat dat na een weekje weer over is...
oh ja: of dat me gelukkig heeft gemaakt na het bereiken van mijn doel: Zeker het gaf me ontzettend veel zelfvertrouwen en daar voelde ik me ontzettend goed bij...na het bereiken van dat doel weer op zoek naar iets anders meestal...
Als ik jou was zou ik gewoon een productie baantje nemen... Gewoon dom onverantwoordelijk werk. De mensen die dat elke dag doen kan je meestal wel mee lullen waardoor het werk een stuk beter te verdragen is
Lieve vriendin
Ben gezond
Goeie band met m'n ouders en schoonouders
Mooi nieuwbouwhuis
Twee auto's
Net lekker op wintersport geweest
Carriere loopt als een trein
Dus ja, ik mag niet klagen.....
en ben hard aan het werk voor een goede toekomst
Ik heb al wel ene aantal doelen in mijn leven bereikt, maar met het wegstrepen van de een verschijnt er net zo vrolijk weer een ander doel in beeld. Gelukkig maar, anders zou 't leven wel heel saai worden.
Veel mensen denken dat ze het 'normale werken' enorm gaat tegen vallen maar vermoed dat dat wel meevalt
Je komt er wel! Mucho Exito!
Deze doelen moeten wel uitdagend genoeg zijn om je er echt goed bij te voelen. Tevens neemt het enthousiastme af wanneer je telkens weer al je doelen heel gemakkelijk haalt.
Ik ben blij dat ik er nu al achter gekomen ben dat een dergelijk doorsnee bestaan niet iets is waar ik gelukkig van word.
quote:Je hebt wel een goede keus gemaakt. Zal in begin niet echt makkelijk zijn en je zal zoals je zelf aan aangeeft niet meteen de droombaan vinden.
Op vrijdag 28 maart 2003 03:19 schreef blaaa het volgende:
verhaal
Even doorzetten, uiteindelijk zul je zien dat je een stuk meer energie en plezier hebt in de dingen die je doet en dan komt het met het geld ook weer goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |