Meestal houd ik het bij biefstuk en tartaar.. maar verder weet ik dus niet echt wat lekker is.
Dus mijn vraag aan jullie, wat is nu lekker vlees voor op de steengrill?
Ps. er komen 3 mensen eten, die volgens mij wel flink wat op kunnen. Ik weet dus niet echt waar ik op moet rekenen wat betreft de hoeveelheid.
Paar bakjes erbij maken met paprika, champignons, uitjes.
Stokbrood, kruidenboter etc.
Je kunt ook grote garnalen halen zijn ook erg lekker op de steengrill....
quote:hmmm ja die paketten van de slager zijn altijd wel goed te knagen jah
Op donderdag 27 maart 2003 20:46 schreef Roellio het volgende:
Ga langs de plaatselijke keurslager en bestel voor 3 personen een gourmet/steengrill pakket.Paar bakjes erbij maken met paprika, champignons, uitjes.
Stokbrood, kruidenboter etc.
wh0ei! ik moet ook weer is gaan gourmetten
Maar die garnalen dat is trouwens ook een goed idee...
Maar hoeveel stukken vlees kan je dan ong. op, de gemiddelde man hier? Excl. de groente en aardappeltjes en dergelijke..
Want om nou 3 stuks van elk soort te halen.. dan zit ik met bergen vlees dat ik toch never nooit niet op krijg..
quote:Beetje nietszeggend voor mij..
Op donderdag 27 maart 2003 20:51 schreef Lucille het volgende:
Zaken die snel gaar zijn dus.
quote:Dat was ik idd wel van plan
Op donderdag 27 maart 2003 20:51 schreef Thomas B. het volgende:En natuurlijk kan de stokbrood met kruidenboter niet ontbreken
quote:OK, gehakt achtige dingen dus (mini hamburgers, slavinken, dat soort dingen), worstjes, koteletje, dun gesneden biefstuk, .....
Op donderdag 27 maart 2003 20:53 schreef Qarinx het volgende:[..]
Beetje nietszeggend voor mij..
quote:de rest in de vriezer pleuren!
Op donderdag 27 maart 2003 20:52 schreef Qarinx het volgende:
Hihi.. wel grappig.. ik heb gewoon niets van wat jullie noemen eigenlijk een keer gegeten.. Ben gewoon erg moeilijk wat betreft vlees..Maar die garnalen dat is trouwens ook een goed idee...
Maar hoeveel stukken vlees kan je dan ong. op, de gemiddelde man hier? Excl. de groente en aardappeltjes en dergelijke..
Want om nou 3 stuks van elk soort te halen.. dan zit ik met bergen vlees dat ik toch never nooit niet op krijg..
En per persoon kun je denk ik mikken op iets van 300 gram vlees... Ligt een beetje aan het type. En wat over is, vries je in of stuur je op naar Afrika.
quote:150-200 gram vlees is meestal wel voldoende per persoon, zeker als je ook nog eens andere lekkere dingen er bij serveert, zoals stokbrood, mini-aardappelkroketjes, een salade, veel sausjes, .....
Op donderdag 27 maart 2003 20:52 schreef Qarinx het volgende:Maar hoeveel stukken vlees kan je dan ong. op, de gemiddelde man hier? Excl. de groente en aardappeltjes en dergelijke..
quote:Bij ons is dat nooit genoeg... steengrillen en gourmetten staat voor vlees bunkeren tot je erbij neervalt...
Op donderdag 27 maart 2003 21:08 schreef Lucille het volgende:[..]
150-200 gram vlees is meestal wel voldoende per persoon, zeker als je ook nog eens andere lekkere dingen er bij serveert, zoals stokbrood, mini-aardappelkroketjes, een salade, veel sausjes, .....
quote:Eeuh, duidelijk dat je nog nooit kip hebt gegrild! Dat spul is al zowat gaar voordat het de steen raakt...
Op donderdag 27 maart 2003 21:12 schreef Angeles het volgende:
Ik zou juist geen kip doen. Als dat niet goed gaar wordt zit je met de gebakken peren.
(Uiteraard wel even opensnijden om te checken )
quote:Ik heb met oud en nieuw nog gesteengrilled. 7 mensen....(eentje van 7 jaar, dus die eet niet veel)
Op donderdag 27 maart 2003 20:52 schreef Qarinx het volgende:
Hihi.. wel grappig.. ik heb gewoon niets van wat jullie noemen eigenlijk een keer gegeten.. Ben gewoon erg moeilijk wat betreft vlees..Maar die garnalen dat is trouwens ook een goed idee...
Alles wel in dunne plakjes gesneden.....zodat het snel gaar wordt...ook de kip!
Kip doet het altijd goed....ik had 1,7 kilo kip
Gehakt 1kilo half om half gehakt/ 0,5 kilo rundergehakt
Biefstuk 750 gram
Kalkoenfilet 750 gram
varkenslappen 500 gram
Paprika/uitje/champignonnetje
Stokbrood (veel) kruidenboter
Sausjes! vooral sausjes!
sla
Krieltjes in plakjes gesneden (voor in die bakjes)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |