abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9416218
Eerste deel afgesloten met 255 berichten, netjes!! Er is vast nog wel meer te zeggen over deze prachtige landen, daarom open ik maar vast deel 2!
  donderdag 27 maart 2003 @ 19:28:41 #2
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9416447
Wacht maar tot Hik dit topic gevonden heeft: dan is deze ook in een mum van tijd vol !
zonnig Brasil
pi_9418844
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 19:28 schreef qwerty_x het volgende:
Wacht maar tot Hik dit topic gevonden heeft: dan is deze ook in een mum van tijd vol !

Specialiteit van Hik is volgens mij Latijns-Amerika.... maar ze heeft altijd leuke posts dus van mij mag ze haar gang gaan hoor Desnoods openen we een deel 3!!
  zaterdag 29 maart 2003 @ 07:19:47 #4
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9445578
Ow leuk, ik zie nu ook dat er weer een nieuw deel geopend is...
G'day mates, I'm in Australia!!!
  dinsdag 1 april 2003 @ 09:15:26 #5
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_9503333
Ik ga de 30e voor 4/5 maanden naar Australie. Heb er echt gigantische veel zin in! ?Heb een mooie rugzak+tent+matje+slaapzak gekocht en ben er dus helemaal klaar voor. Visum is aangevraagd en tickets worden toegestuurd.

Weet iemand hoe duur een internationaal rijbewijs is en of het verplicht is?

Wat zijn nog meer handige dingen die ik echt niet mag vergeten?

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 1 april 2003 @ 09:32:16 #6
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9503624
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:15 schreef Ludwig het volgende:
Weet iemand hoe duur een internationaal rijbewijs is en of het verplicht is?
Kost een Euro of 13. Je eigen rijbewijs meenemen en een paar pasfoto's (ben vergeten hoeveel je er nodig hebt).
Voor Nieuw Zeeland was het inderdaad verplicht, ik neem aan voor Australie ook. Wij moesten na een jaar het NZ rijbewijs halen maar dat was alleen theorie-examen dus dat viel reuze mee. Als je maar een paar maanden gaat zal dat niet van toepassing zijn.
quote:
Wat zijn nog meer handige dingen die ik echt niet mag vergeten?
Als je medicijnen gebruikt of ergens allergisch voor bent, een doktersverklaring in het Engels.
Telefoonnummers van je bank om je pasje te blokkeren bij diefstal.

Kijk ook even op
meenemen

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:11:51 #7
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9505585
In Australië vragen ze er meestal niet na heb ik gehoord. Alleen kunnen de mensen wel eens moeilijk gaan doen (zeker als je een auto gaat huren) als je er geen hebt. Ik neem er, tegen de tijd dat ik ga, dus maar een mee voor de zekerheid.
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:20:12 #8
40689 Millstone
!! confused 4 life !!
pi_9505738
---------------------------------------------------------------------------------------------------
¿ v r a a g ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey Peepz,
Hoe kom ik op de veiligeste manier in Australië? Ik wil niet stoppen in het Oosten. Ivm die fokking SARS. Ik heb geen voorkeur van aankomstplaats in Australie, zelfs New Sealand is oké.. Ik zat ook te denken om met de Concorde van Air France over de Oceaan te knallen...

Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand tips? Ik moet namelijk over 2 of 3 weken al vertrekken. En ik MOET gaan. Uitstel is geen optie.

...Don't piss me off. I'm running out of places to hide the bodies...
pi_9506477
Als het goed is kan je naar Nieuw Zeeland via LA -> Hawaii en dan naar NZ zo heb ik veel vluchten aangegeven gezien. dus suc6
pi_9506569
Met de concorde is fucking duur.
  dinsdag 1 april 2003 @ 16:14:10 #11
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_9514218
He. ik heb een vraagje voor jullie. Ik ben d'r nog nooit geweest en ik vroeg me af hoe het nu is om daar zo rond te lopen?!

Ik bedoel ik weet best dat met de zwaartekracht en zo alles gewoon op z'n plek blijft maar is het toch niet een heel raar gevoel om onder ste boven rond te lopen?! lijkt mij zo raar!!

7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
  dinsdag 1 april 2003 @ 20:16:08 #12
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_9520019
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 16:14 schreef DeGemiddeldeNederlander het volgende:
He. ik heb een vraagje voor jullie. Ik ben d'r nog nooit geweest en ik vroeg me af hoe het nu is om daar zo rond te lopen?!

Ik bedoel ik weet best dat met de zwaartekracht en zo alles gewoon op z'n plek blijft maar is het toch niet een heel raar gevoel om onder ste boven rond te lopen?! lijkt mij zo raar!!

[LOL mode]
Alles wat je doet is anders, een heel vreemd gevoel. Wat je normaal gesproken met links doet doe je daar rechts, en andersom. Verder is alles ook op de kop geschreven. dus moet je je hoofd verdraaien. een goed voorbeeld is de wereld kaart zoals je die in Australië koopt:

[/LOL mode]
  dinsdag 1 april 2003 @ 20:20:02 #13
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_9520131
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 11:20 schreef Millstone het volgende:

Hey Peepz,
Hoe kom ik op de veiligeste manier in Australië? Ik wil niet stoppen in het Oosten. Ivm die fokking SARS. Ik heb geen voorkeur van aankomstplaats in Australie, zelfs New Sealand is oké.. Ik zat ook te denken om met de Concorde van Air France over de Oceaan te knallen...

Weet iemand of dit mogelijk is? Of heeft iemand tips? Ik moet namelijk over 2 of 3 weken al vertrekken. En ik MOET gaan. Uitstel is geen optie.

United vliegt net als Air New Zealand over de USA naar Australië em Nieuw Zeeland. Misschien is dit een optie voor je. Verder zou ik me niet te veel zorgen maken als je alleen een overstap maakt in een aziatisch land... je loopt het risico overal (weet jij waar die persoon die achter je zit en een vreemd kuchje heeft is geweest?)

(united is momenteel ook één van de goedkoopste met vluchten richting down under dus misschien het kijken wel waard)

pi_9520223
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 20:16 schreef Gumtree het volgende:

[..]

[LOL mode]
Alles wat je doet is anders, een heel vreemd gevoel. Wat je normaal gesproken met links doet doe je daar rechts, en andersom. Verder is alles ook op de kop geschreven. dus moet je je hoofd verdraaien. een goed voorbeeld is de wereld kaart zoals je die in Australië koopt:
[afbeelding]
[/LOL mode]

LOL

ik was wel in de war met de richting af en toe, doordat de zon aan de andere kant opkomt en ondergaat. Dat is dus wel omgekeerd t.o.v. Nederland

Het water uit de kraan schijnt ook in tegengestelde richting door het gootsteenputje te gaan ik heb er helaas niet op gelet dacht er later pas aan

Ook wel apart, heel erg veel sterren aan de hemel, en de Melkweg heeeeel veeeeeel kleine sterretjes bij elkaar.

Oja, nog ff over dat internationale rijbewijs. Mijn moeder en ik hebben een auto gehuurd in Australie en bij het verhuurbedrijf (Hertz) hebben ze er om gevraagd gelukkig hadden we een internationaal rijbewijs bij ons. Ook je gewone NL rijbewijs meenemen.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 2 april 2003 @ 00:23:37 #15
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_9526790
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 20:22 schreef Vava het volgende:

[..]

Oja, nog ff over dat internationale rijbewijs. Mijn moeder en ik hebben een auto gehuurd in Australie en bij het verhuurbedrijf (Hertz) hebben ze er om gevraagd gelukkig hadden we een internationaal rijbewijs bij ons. Ook je gewone NL rijbewijs meenemen.

Ik heb vorig jaar ook een auto van Hertz gehad (huur een auto altijd met een Frequent Flyer pas) mij werd dus niet gevraagd naar het internationale rijbewijs. Ook in Nieuw Zeeland nam men genoegen met het Nederlandse papiertje (waarom hebben wij nog geen creditcard model rijbewijs???) op het prikbord van de Australië Pagina zijn hier redelijk wat discussies over geweest. Probeer het eens met de zoekfunctie.
  woensdag 2 april 2003 @ 00:36:41 #16
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_9526959
Nog 5 maandjes Ik hoor wel van veel mensen dat een maandje veels te kort is maarja helaas helaas is dit het max. wat ik nu kan gaan
Maarja ik vind het al een privilege om uberhaupt dit prachtige land te mogen aanschouwen
FourX Bitter
  woensdag 2 april 2003 @ 14:28:32 #17
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9536093
quote:
Op woensdag 2 april 2003 00:36 schreef Toebroodjie het volgende:
Nog 5 maandjes Ik hoor wel van veel mensen dat een maandje veels te kort is maarja helaas helaas is dit het max. wat ik nu kan gaan
Maarja ik vind het al een privilege om uberhaupt dit prachtige land te mogen aanschouwen
Wanneer vertrek je precies?
pi_9539532
quote:
¿ v r a a g ?

Hey Peepz,

Rechtstreekse vluchten zijn er volgens mij niet meer vanuit NL maar je kunt inderdaad via de USA vliegen.

De meeste SARS besmettingen zijn inderdaad in China en Hong Kong maar daar wonen ook gruwelijk veel mensen dus ik zou er niet echt bang voor zijn als je daar alleen maar bent voor een overstap (oftewel een paar uur wachten op een airport).

Bovendien is Azië groter dan deze 2 landen. Je zou bv. ook via Maleisië, Singapore, Indonesië, Thailand etc. kunnen vliegen.

Geen onnodige risico's nemen, maar je ook niet aanstellen hoor 1500 besmettingen op een hele wereldbevolking is niets.

Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 2 april 2003 @ 17:56:35 #19
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9540517
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:05 schreef Wakey het volgende:

[..]

Rechtstreekse vluchten zijn er volgens mij niet meer vanuit NL maar je kunt inderdaad via de USA vliegen.

De meeste SARS besmettingen zijn inderdaad in China en Hong Kong maar daar wonen ook gruwelijk veel mensen dus ik zou er niet echt bang voor zijn als je daar alleen maar bent voor een overstap (oftewel een paar uur wachten op een airport).

Bovendien is Azië groter dan deze 2 landen. Je zou bv. ook via Maleisië, Singapore, Indonesië, Thailand etc. kunnen vliegen.

Geen onnodige risico's nemen, maar je ook niet aanstellen hoor 1500 besmettingen op een hele wereldbevolking is niets.

Ik vertrek pas over 5 maanden, dus hoef me nog nergens zorgen over te maken gelukkig. Alleen is het niet zo dat je altijd op het vliegveld wacht. Ik land om 7.50 in Hong Kong en ga pas om 23.20 weer weg. Ondertussen heb ik een hotelkamer in hong kong stad en kan ik de hle dag hong kong in. Als ik deze maand zou vertrekken, zou ik dat toch anders regelen denk ik. Er is ook niet voor niets een negatief reisadvies naar Hong Kong...
pi_9545491
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:56 schreef Catkin_ het volgende:

[..]
Ik land om 7.50 in Hong Kong en ga pas om 23.20 weer weg.

Dat is een stopover, geen overstap

En het negatieve reisadvies is vandaag ingegaan inderdaad voor HK en een deel van China. Maar zoals ik al zei is Azië groter dan dat gebied en kun je dus best nog 'via Azië' vliegen.

Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 2 april 2003 @ 23:03:54 #21
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9548209
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 20:22 schreef Vava het volgende:

Het water uit de kraan schijnt ook in tegengestelde richting door het gootsteenputje te gaan ik heb er helaas niet op gelet dacht er later pas aan

Ook wel apart, heel erg veel sterren aan de hemel, en de Melkweg heeeeel veeeeeel kleine sterretjes bij elkaar.

Ik heb het net effe voor je gecontroleerd: aan de zuidelijke kant van de evenaar draait het water rechtsom weg .....
(En de maan en sterrenhemel: ja, dat ziet er behoorlijk anders uit dan in het noorden).
zonnig Brasil
pi_9549120
quote:
¿ v r a a g ?

Hey Peepz,

Nou je kan ook naar Londen vliegen en daar met het luchtvaartmaatschappij Qantas vliegen. Dat is een Australisch vliegtuigmaatschappij. Echt een hele goeie. Veel plezier daar. Ik heb het erg naar mijn zin gehad daar

PS: Bekijk ook op mijn site een paar reisverhalen en allemaal mooie foto's van Australie en Nieuw - Zeeland. Als je er eenmaal bent geweest wil je zeker weten terug!

[Dit bericht is gewijzigd door Miss_B op 02-04-2003 23:42]

=^.^=
  woensdag 2 april 2003 @ 23:41:52 #23
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_9549236
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:28 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

Wanneer vertrek je precies?

Ik vertrek om precies te zijn 28 Augustus naar London en vervolgens 7 uur later naar Singapore met British airways en vervolgens naar Brisbane met Quantas
FourX Bitter
  woensdag 2 april 2003 @ 23:46:19 #24
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_9549333
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 09:32 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Kost een Euro of 13. Je eigen rijbewijs meenemen en een paar pasfoto's (ben vergeten hoeveel je er nodig hebt).
Voor Nieuw Zeeland was het inderdaad verplicht, ik neem aan voor Australie ook. Wij moesten na een jaar het NZ rijbewijs halen maar dat was alleen theorie-examen dus dat viel reuze mee. Als je maar een paar maanden gaat zal dat niet van toepassing zijn.
[..]

Als je medicijnen gebruikt of ergens allergisch voor bent, een doktersverklaring in het Engels.
Telefoonnummers van je bank om je pasje te blokkeren bij diefstal.

Kijk ook even op
meenemen

Tenk ju ferry muts! Vooral die link! Zeker het bestuderen waard!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_9558869
Ik wil iedereen die binnenkort naar Australie en of Nieuw - Zeeland gaat veel plezier wensen...Het zijn echt 2 geweldige landen daar.

Misschien nog een tip voor iedereen die wil gaan skydiven....Dat kun je het beste doen in Taupo, Nieuw-Zeeland. En dan met de Taupo Tandem Skydive. Het is de goedkoopste en je hebt enorm mooi uitzicht over Lake Taupo!! echt een geweldige ervaring!!
EN voor het bungeejumpen kan je terecht in Queenstown.. Bij AJ hackett Bungee...Ook geweldig.

Maar je moet het allemaal ook maar tot je laten inwerken en gewoon doen waar je zin in hebt heb ik ook gedaan!! Heerlijk was het!!!

ik wil terug

=^.^=
  donderdag 3 april 2003 @ 15:27:36 #26
37305 BushRanger
in Wellington
pi_9559747
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:53 schreef Miss_B het volgende:
Ik wil iedereen die binnenkort naar Australie en of Nieuw - Zeeland gaat veel plezier wensen...Het zijn echt 2 geweldige landen daar.

Misschien nog een tip voor iedereen die wil gaan skydiven....Dat kun je het beste doen in Taupo, Nieuw-Zeeland. En dan met de Taupo Tandem Skydive. Het is de goedkoopste en je hebt enorm mooi uitzicht over Lake Taupo!! echt een geweldige ervaring!!
EN voor het bungeejumpen kan je terecht in Queenstown.. Bij AJ hackett Bungee...Ook geweldig.

Maar je moet het allemaal ook maar tot je laten inwerken en gewoon doen waar je zin in hebt heb ik ook gedaan!! Heerlijk was het!!!

ik wil terug

Heb je de Trilogy van AJ Hackett gedaan? Dat is echt stoer! Eerste sprong was van die brug, hadden we het elastiek zo lang mogelijk laten maken, zodat we zover mogelijk het water ingingen. Moesten we wel onze armen boven ons hoofd houden, anders heb je twee blauwe ogen van de klap op het water haha. Ging allemaal goed, behalve dat ik vergat m'n mond dicht te doen De Nevis is ook spannend, een na hoogste van de wereld. We hebben ook nog een vierde sprong genomen van de Ledge nadat we veel bier op hadden. Er af rennen en dan salto's maken! Moet je wel weer uitkijken dat het elastiek niet rond je arm of hoofd komt, want dat gaat zeer doen (als je het al overleeft )
pi_9561711
quote:
Op donderdag 3 april 2003 15:27 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Heb je de Trilogy van AJ Hackett gedaan? Dat is echt stoer! Eerste sprong was van die brug, hadden we het elastiek zo lang mogelijk laten maken, zodat we zover mogelijk het water ingingen. Moesten we wel onze armen boven ons hoofd houden, anders heb je twee blauwe ogen van de klap op het water haha. Ging allemaal goed, behalve dat ik vergat m'n mond dicht te doen De Nevis is ook spannend, een na hoogste van de wereld. We hebben ook nog een vierde sprong genomen van de Ledge nadat we veel bier op hadden. Er af rennen en dan salto's maken! Moet je wel weer uitkijken dat het elastiek niet rond je arm of hoofd komt, want dat gaat zeer doen (als je het al overleeft )

hihi ik ben zelf niet zo 'stoer' genoeg om zelf de bungeejumps te doen. Mijn vriend heeft alleen de nevis gedaan, maar ik heb wel een foto gemaakt van iemand uit ons groepje die van de brug is gesprongen..hij had zoiets van ja verras me maar en die was echt tot aan zijn middel zeiknat..hahah was wel leuk om te zien..
http://www.slaco.net/modules.php?set_albumName=album13&id=Dscn0770&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php dat is de foto van de gast..

Heb je trouwens ook de Tongariro crossing gedaan?? Die was echt niet grappig...Normaal is het wel een leuke wandeling..Maar niet als het de hele tijd door regent en hoost en zware windstoten..(zowat van de vulkaan afgeblazen) maar wel mooi...

=^.^=
  donderdag 3 april 2003 @ 16:58:25 #28
37305 BushRanger
in Wellington
pi_9562264
Mooie foto!

Jammer dat je zulk slecht weer had met de crossing. Die heb ik helaas niet gelopen, er ging bij mij nogal veel tijd zitten in het liften, maar dan loop je ook best veel hoor! Ik heb wel een paar dagen door Abel Tasman NP gelopen, dat is bij Nelson. Nelson vind ik echt een fantastisch stadje, daar zou ik zo kunnen leven.

zondag 6 april 2003 @ 10:07:10 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_9613049
Wat betreft het internationale rijbewijs: gewoon kopen. 't Kost weinig, is te halen bij de ANWB, en het scheelt je heel veel ellende als er *wel* naar gevraagd wordt! (mij vroegen ze niets, ook Britz (autoverhuurder) niet)!
censuur :O
pi_9613215
ik had ook geen internationaal rijbewijs nodig om een auto te huren (thrifty's) in australië. maar volgens mij kan dat wel per staat verschillen, tenminste dat zei die vrouw van dat bedrijf. ik zat dus in queensland waar je die niet nodig had. het gaat er wel om dat ie engels-talig is ipv nederlands, maar dat is geen probleem aangezien iedere idioot die symbolen wel kan verstaan.
vliegen naar australië gaat meestal via singapore/kaula lumpur/hongkong. maar zeker in het hoogseizoen kan het ook wel voordelig zijn om via SanFrancisco of LA te vliegen. er zijn meer vluchten die richting de USA gaan dan richting azië en daarbij heb je in azië ook last van mensen die daar blijven. zelf had ik het probleem dat de vluchten tussen europa en azie vol zaten en vanaf azie was er plaats genoeg. USA is altijd wel een vlucht die kan.
ow ja, als je nog student bent kan je eens proberen te vliegen via een duits reisburo. dat scheelt ook heel veel euro (vloog zelf vanaf dusseldorf naar brisbane en van sydney terug (via sin en lhr) voor ¤800
pi_9706221
never mind....
=^.^=
pi_9732926
voor mijn werk verkoop ik outdoor equipment
en veel mensen vragen me de laatste tijd wat voor slaapzak ze nodig hebben in australie
nu ben ik er nooit geweest meer ben druk aan het sparen, dus ik wil ook weten wat voor slapzak het handigst is.

wie kan me dat vertellen?
mummy/rechthoekig?
hoe warm/koud, voor wat voor weer?
lakenzak nodig?
en daarbij
wat voor matjes vinden de fokkers het best/handigst
muskietennet nodig?

ciao muchachos

ook nog njet
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:21:00 #33
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9734027
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 10:43 schreef Cat-Active het volgende:
voor mijn werk verkoop ik outdoor equipment
en veel mensen vragen me de laatste tijd wat voor slaapzak ze nodig hebben in australie
nu ben ik er nooit geweest meer ben druk aan het sparen, dus ik wil ook weten wat voor slapzak het handigst is.

wie kan me dat vertellen?
mummy/rechthoekig?
lakenzak nodig?
en daarbij
muskietennet nodig?

ciao muchachos

Ik ben er zelf ook nog niet geweest (ga pas in september) maar het soort slaapzak ligt ook aan het soort reis dat je gaat maken. Slaap je alleen in hostels en reis je met de zomer mee heb je geen dikke slaapzak nodig. Slaap je ook in tentjes, in koudere seizoenen en ga je tussendoor ook naar Nieuw Zeeland (waar het ook erg fris kan zijn), is een wat waremre toch ook wel aan te bevelen... Zoveel mensen zoveel reizen...
(Dit is wat mij is aangeraden).
pi_9734800
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 12:21 schreef Catkin_ het volgende:

[..]

Ik ben er zelf ook nog niet geweest (ga pas in september) maar het soort slaapzak ligt ook aan het soort reis dat je gaat maken. Slaap je alleen in hostels en reis je met de zomer mee heb je geen dikke slaapzak nodig. Slaap je ook in tentjes, in koudere seizoenen en ga je tussendoor ook naar Nieuw Zeeland (waar het ook erg fris kan zijn), is een wat waremre toch ook wel aan te bevelen... Zoveel mensen zoveel reizen...
(Dit is wat mij is aangeraden).

lijkt me idd logisch
maar wat neem jij dan mee?
dikke slaapzak?
of combinatie van spullen

tuurlijk ligt het aan je reis, maar wat nou als je laat maar zeggen, op de goede gok ernaartoe gaat, zonder plan van tijd en weer enz?

misschien middelwarme slaapzak met goede isolerende lakenzak?

ook nog njet
  zondag 13 april 2003 @ 10:47:50 #35
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9746918
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 13:34 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

lijkt me idd logisch
maar wat neem jij dan mee?
dikke slaapzak?
of combinatie van spullen

tuurlijk ligt het aan je reis, maar wat nou als je laat maar zeggen, op de goede gok ernaartoe gaat, zonder plan van tijd en weer enz?

misschien middelwarme slaapzak met goede isolerende lakenzak?

Ik heb zelf een Colibri 1040 (met extreme waarde tot -6). Ik weet dat ik wel eens (met verschillende tourtjes die ik wil gaan doen) buiten zal slapen in bijvoorbeeld een tentje en dan is een warme slaapzak wel een must! Zeker omdat het echt wel heel koud kan zijn!!!
Een combinatie van spullen zal ik niet zo snel aanraden, omdat dit vaak weer extra ruimte kost en je toch ook maar een beperkte ruimte beschikbaar hebt.
Mensen die niet weten wat ze willen gaan doen, zou ik zeker geen al te dikke slaapzak aanraden, maar ik zou ze wel laten weten dat het snachts op sommige plaatsen ook erg koud kan zijn en dat het zelfs kan vriezen op sommige plaatsen. Daar moet dan natuurlijk wel rekening mee gehouden worden.
Ik zou wel aanraden een lakenzak mee te nemen. Deze is makkelijk te wassen (kun je ook zelf maken), zodat je slaapzak minder vuil wordt. Daarnaast is het in bepaalde gebieden zo warm dat je aan een lakenzak voldoende hebt!
Nogmaals ik ben zelf nog niet in Australië geweest, maar doordat ik me aan het voorbereiden ben op de reis heb ik wel al heel veel informatie ingewonnen bij winkels en backpackers...
  zondag 13 april 2003 @ 14:50:27 #36
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_9750463
mummy/rechthoekig?
rechthoekig, deken model; dient ook als dekbed in hostels b.v.
tot nul graden, als je het koud hebt kun je ook een trui aantrekken, en zovaak slaap je ook niet buiten.
lakenzak nodig?
een laken zak is eerder droog dan een slaapzak, en om nu een half jaar in je slaapzak te liggen meuren lijkt me niet echt iets.Laken zak dient ook als laken voor in een hostel, of als het gewoon smoor heet is en je wilt toch iets over je heen hebben liggen
en daarbij
muskietennet nodig?
matjes worden vaak geleverd door de reis/tour operator die je hebt gekozen. zoniet koop dan een goedkoop matje in Oz, alles wat je in NL koopt moet je ook meeslepen. Mozzie net heb je echt niet nodig, flesje Aerogard of ander mozzie spul werkt perfect.

Sleep zo min mogelijk mee, en Australië is geen derde wereld land, ze verkopen alles wat je nodig hebt, misschien nog wel meer dan in Nederland. zal straks nog even wat links van buitensport winkels plaatsen.

zondag 13 april 2003 @ 18:18:58 #37
43016 Tburg
hopeloos
pi_9753674
quote:
Op zondag 13 april 2003 14:50 schreef Gumtree het volgende:

Sleep zo min mogelijk mee, en Australië is geen derde wereld land, ze verkopen alles wat je nodig hebt, misschien nog wel meer dan in Nederland. zal straks nog even wat links van buitensport winkels plaatsen.

Dat is denk ik nog de beste tip voor een backpacker
Ik moet zelf ook nog op zoek naar een slaap- of lakenzak, lakenzak waarschijnlijk omdat die beter uitgewassen kan worden. En mocht het s'nachts een keer echt koud zijn, trek ik wel een extra trui aan ofzo. Een dun modelletje dus voor mij, scheelt ook weer gewicht.
  maandag 14 april 2003 @ 04:40:27 #38
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_9762553
Ik zit nu alweer voor een maand in Australie en het is hier harstikke tof! Alles wat ik beleef kun je lezen op mijn website
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_9774302
Oja ik zie dat je noordwaarts trekt. Verblijf je in Hostels??? zo ja moet je naar Bundaberg gaan voor bij te komen moet je naar Kellys gaan is super relaxed en niet super duur. Veel plezier Down Under mate
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:41:14 #40
43415 SkippyTheKangaroo
I come from a land Down Unda..
pi_9793585
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:18 schreef Tburg het volgende:

[..]

Dat is denk ik nog de beste tip voor een backpacker
Ik moet zelf ook nog op zoek naar een slaap- of lakenzak, lakenzak waarschijnlijk omdat die beter uitgewassen kan worden. En mocht het s'nachts een keer echt koud zijn, trek ik wel een extra trui aan ofzo. Een dun modelletje dus voor mij, scheelt ook weer gewicht.

Ben zelf een paar jaar terug voor een jaar Down Under geweest, en ik was toch wel errug blij dat ik mn slaapzak had (had er geen mee, heb binnen een week daar een slaapzak gekocht). Het kan daar, zeker in het binnenland, 's nachts knap koud worden. Ook midden in de woestijn (Uluru, Kata Tjuta etc) is het 's nachts echt onprettig fris....
Als je de ruimte hebt voor een slaapzak zou ik hem zeker meenemen, als je die ruimte niet hebt, zou ik die ruimte heel snel gaan maken in m'n backpack.

P.S. Stoere avatar

♥ ♥ 't Is altijd lente in de ogen van de tandarts... ♥ ♥
  dinsdag 15 april 2003 @ 16:36:39 #41
37305 BushRanger
in Wellington
pi_9796994
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:41 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:

[..]

Ben zelf een paar jaar terug voor een jaar Down Under geweest, en ik was toch wel errug blij dat ik mn slaapzak had (had er geen mee, heb binnen een week daar een slaapzak gekocht). Het kan daar, zeker in het binnenland, 's nachts knap koud worden. Ook midden in de woestijn (Uluru, Kata Tjuta etc) is het 's nachts echt onprettig fris....
Als je de ruimte hebt voor een slaapzak zou ik hem zeker meenemen, als je die ruimte niet hebt, zou ik die ruimte heel snel gaan maken in m'n backpack.

P.S. Stoere avatar

Ruimte hoeft geen probleem te zijn, als je bereid bent een paar centen uit te geven voor een goede slaapzak (wat aan te raden is). Je ziet wel eens mensen rondlopen met een slaapzak ter grote van een opgerolde matras, maar dat is echt niet nodig. Ik heb een slaapzak die tot -5 gaat en die past als mijn rugzak dicht is getrokken onder de klep en dat is ideaal. Weegt ook bijna niets. Helaas wel van dat glade spul, wat weer niet erg lekker ligt. Daarom gebruik ik altijd een lakenzak (moet je meenemen!) en gebruik ik de slaapzak als deken, tenzij het echt heel koud is, dan ga ik er met lakenzak en al in.
pi_9797111
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 14:41 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:

[..]

P.S. Stoere avatar

Hmm, ik zal nog maar is wat info gaan verzamelen over die slaapzakkies dan

En jouw avatar is ook stoer hoor

woensdag 16 april 2003 @ 07:00:56 #43
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_9808058
ik had nog wat links beloofd van Australische buitensport winkels:

Kathmandu heeft winkels verspreid door Australië en Nieuw Zeeland. Goedkoop en goede kwaliteit, wel allemaal een eigen merk.

Paddy Pallin is zeg maar de Australische variant op Bever Sport, Kwaliteit mag een prijs hebben. Veelal merk produkten.

Snowgum is een veredelde scoutshop, veel leuke dingen en vaak met korting. Wel goed rondkijken.

Tipje: met een backpacker kaart (YHA of VIP) krijg je al snel 10% korting op al je aankopen. Kathmandu heeft momenteel de "easter sales" op de website staat een folder, veel fleece gaat weg met meer van 50% korting.

woensdag 16 april 2003 @ 07:16:41 #44
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_9808080
Heb vannacht bij Globe Trekker op Discovery over Nieuw Zeeland kunnen kijken en dat heeft me wel een beetje aangestoken. Wat een prachtig land. Moet er zeker een keer heen!
The Internets, I needs it..
pi_9829213
Pfft... heb al twee keer voor langere tijd door Australie gereisd en altijd voldoende gehad aan een lakenzak. Tenzij je van plan bent op eigen houtje te gaan kamperen hoef je echt geen slaapzak mee te nemen:

- Vrijwel alle hostels hebben gratis dekens/slaapzakken te leen (soms tegen borg). Als je in je lakenzak daaronder gaat liggen is er niets vies aan. Mijn ervaring is dat de spullen keurig schoon gewassen en gestreken waren.

- Tours waarbij je (buiten) moet overnachten bieden ook meestal de mogelijkheid een slaapzak te gebruiken. Soms moet je dit vooraf bij je boeking melden.

- Als daar blijkt dat je toch echt een slaapzak nodig hebt kun je er altijd een kopen, vaak nog goedkoper dan hier.

In sommige gebieden is het 't hele jaar door zo warm (ja, zelfs 's nachts) dat je aan een lakentje meer dan genoeg hebt.

Ik zoek niet, ik vind.
  vrijdag 18 april 2003 @ 13:34:37 #46
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_9859555
Zoals ik al zei ligt het eraan wat je wilt gaan doen. Ik ga bijvoorbeeld ook naar Nieuw Zeeland en is het over het algemeen al minder warm dan in Australië. Daarnaast heb ik het vrij snel koud en als ik dan een aantal keer ga kamperen wil ik toch zeker wel een slaapzak bij me hebben. Het ligt dus eigenlijk voor iedereen verschillend...
  donderdag 24 april 2003 @ 16:37:59 #47
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9986516
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 19:28 schreef qwerty_x het volgende:

Ik weet echt helemaal NIKS van Australië!

Maar als je weer wilt slowchatten in iemand anders z'n topic is dat ook goed natuurlijk

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 25 april 2003 @ 22:41:16 #48
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_10018458
Gaat er toevallig nog iemand naar Norg in Australie. ik ga samen met wat andere mensen, maar niemand heeft er eigenlijk nog van gehoord.
iemand?
pi_10018984
Norg?? Nooit van gehoord??
Waar ligt het ergens in de buurt??
  zaterdag 26 april 2003 @ 09:33:17 #50
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_10024004
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:41 schreef snowwie2 het volgende:
Gaat er toevallig nog iemand naar Norg in Australie. ik ga samen met wat andere mensen, maar niemand heeft er eigenlijk nog van gehoord.
iemand?
Misschien dat ik er in dat jaar wel langskom... Vooralsnog weet ik veel plaatsen inmiddels te vinden, maar van Norg heb ik ook nog niet gehoord...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')