Nu had ik al eens van dat gebruik gehoord, en zelfs al eens van die zelf-gefabriceerde plakboekjes gezien met beschuitbussen en pedaalemmers, maar de Bijenkorf (en mijn vrienden) pakken het wat professioneler aan: Op de site voer je hun naam en trouwdatum in en spontaan plopt een lijstje op waarin ik kan lezen dat zij een dekbedovertrek (blauw) willen van 69,95 en 6 japanse rijstkommetjes....
Aanklikken, aantal invullen, betalen met je creditcard en op de huwelijksdag komt de Bijenkorf een grote doos vol spullen bij mijn vrienden afleveren...
Natuurlijk besef ik dat het reuze-handig is en dat het voor eens en voor altijd een einde maakt aan groen-kristallen wijnglazen die iedere keer als tante Bep komt eten weer snel uit de kast moeten worden getrokken. Maar zeg nou eens heel eerlijk bruidsparen: Dit is toch helemaal niet leuk? Ik heb het betreffende cadeau niet eens gezien! Het hele idee van "iets cadeau geven" is zo toch helemaal weg?!
Ik doe hier niet aan mee!
Ik doe lekker ouderwets en ga voor het standaardcadeau onder vrienden: Een collage van foute foto's van vroeger!
quote:Maar hiermee ga je ervan uit dat ze rond hun bruiloft hun huis aan het inrichten zijn, terwijl de meeste stellen tegenwoordig toch al samenwonen voordat ze gaan trouwen en hun huis dus al ingericht hebben.
Op donderdag 27 maart 2003 16:29 schreef Frollo het volgende:
Volgens mij gaat het er vooral om dat zo'n bruiloft teringduur is. Veel bruidsparen kunnen niet én een groot feest én spulletjes voor in hun huis betalen.
Daarom is de huwelijkslijst: alleen als ze met vrij grote zekerheid weten dat ze de spullen krijgen die ze willen/moeten hebben, durven ze de investering in een feest aan.
* Jojogirl vindt iets persoonlijk uitzoeken ook leuker. Of desnoods wel met lijst, maar dan in de winkel en niet via Internet.
Bovendien zou ik het als ontvangende partij ook niet leuk vinden; het leuke aan kadootjes is dat je nooit weet wat erin zal zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |