abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:55:15 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_9396456
Echt gebeurd!

Goede vriendin van mijn vriendin stond laatst in de supermarkt in één van de rijen voor de kassa. Twee rijen verder stond een vrouw met een dochtertje van pakweg een jaar of vijf. De hummel had het winkelwagentje vast en stond daar ritmisch tegenaan te douwen, telkens tegen de hielen van een oudere dame die daarvoor stond. Die oudere mevrouw was al een paar keer bescheiden een stapje opzij gegaan in de hoop dat het opviel, maar het kind bleef enigszins dreinerig met die kar tegen die mevrouw duwen.
Op een gegeven moment zegt iemand in de rij ernaast tegen die moeder dat het haar wel zou sieren als zij haar kind even duidelijk zou maken dat dat niet erg gewenst gedrag was, wat zij tentoon spreidde. Waarop die moeder nogal hautain begint te mutsen over dat zij zich niet geroepen voelt dat te doen omdat zij haar kind een 'vrije opvoeding' geeft, en haar kind zelf spelenderwijs moet ontdekken wat wel en niet geaccepteerd wordt.
Achter deze moeder staat een man van een jaar of veertig, die doodleuk een pak vla uit zijn mandje haalt, deze openscheurt en boven het hoofd van de moeder laat leeglopen.

Op het boze gebrul van de moeder over het hoe en waarom van deze actie antwoordt de man: 'Mijn ouders hebben mij een vrije opvoeding gegeven.'

Geweldige actie.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:57:34 #2
51602 GHansIV
Wie ik ben? Een k*tkloon.
pi_9396513
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 20:55 schreef Verbal het volgende:
Geweldige actie.
Het doet me denken aan een grap die ik ken maar hij blijft leuk (en daarin word het kind aangepakt maar ok )

.

Don't think you are, know you are.
pi_9396521
geniaal verhaal idd! echte helden, ze bestaan dus nog!
pi_9396528

ik vind hem super !

en zoiets zou ik ook hebben gedaan

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 maart 2003 @ 20:58:20 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9396532
Fantastisch

Geweldig trouwens, zo'n vrije opvoeding

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:58:43 #6
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_9396546

Ik zou echt helemaal dubbelliggen als dit naast me gebeurd

Hele goeie actie van die man.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_9396566
Leuke man
pi_9396588

woensdag 26 maart 2003 @ 21:01:37 #9
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_9396617
ik lig helemaal dubbel hier !!!
lol
-ps je bent wel lekker bezig met al je topics -

[Dit bericht is gewijzigd door wouswous op 26-03-2003 21:04]

ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 21:04:22 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_9396682
schitterend
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9396718
*klimt weer op stoel*

ik heb lang niet zo gelachen!

- actie!

pi_9396898
OH YES!!!

Als dat verhaal echt waar is dan heb ik teveel respect voor die man.

pi_9396914
mm dit verhaal heb ik exact het zelfde al een jaar of 3 gelede gehoord. dus zo echt zal het niet zijn, of iemand die dat verhaal ook kent en het nagedaan heb
pi_9397236
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAA, echt een goeie actie van die man

als het waar is tenminste...

Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 21:33:07 #15
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_9397553
Dat is al een heel oud verhaal, ik kende hem met een punk en een pot augurken...

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_9405353
Lijkt me sterk als dit verhaal waar is...

Heb het namelijk een aantal jaren geleden ook eens gehoord, maar dan een iets andere versie, een pot confituur ipv vla...

Heeft iets weg van een broodje-aap als je het mij vraagt...

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:38:35 #17
136 V.
pi_9405996
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:33 schreef belsen het volgende:
Dat is al een heel oud verhaal, ik kende hem met een punk en een pot augurken...

Hmz... dan moet ik die vriendin maar eens stevig aan de tand gaan voelen

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:43:21 #18
16976 Fling
Fan o' man
pi_9406076
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:33 schreef belsen het volgende:

Ik ook
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:47:58 #19
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9406142
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 10:04 schreef rvrb_ke het volgende:
Heeft iets weg van een broodje-aap als je het mij vraagt...
Sterker, het verhaal staat al in het boek Broodje Aap van Ethel Portnoy uit 1978 (het boek dus waaraan het verschijnsel 'broodje aap' zijn naam dankt in the first place).
pi_9406205
Ik ken een andere variant:

Vrouw staat bij de kassa ontzettend af te geven op de kassajuffrouw.
In de trant van wat ben jij een domme koe!
Vervolgens vraagt ze aan de man die achter haar staat: "Meneer wat vindt u er nou van dat ze zulke domme mensen hier aannemen".
Waarop de man antwoord, ik vind het personeel prima maar ik vind u een ontzettende trut!
Vrouw verlaat geshockeerd en zonder boodschappen winkel.

donderdag 27 maart 2003 @ 10:54:10 #21
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_9406265
hhahaha meesterlijke actie

vrije opvoeding, totaal kansloos imho

aka Man-Mountain
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:59:17 #22
136 V.
pi_9406353
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 10:51 schreef Utrecht het volgende:
ik vind u een ontzettende trut!
'Ik vind u een verzuurde trut.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 27 maart 2003 @ 10:59:38 #23
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_9406363
hahaha leuk verhaal
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:46:16 #24
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_9407321
Stoere kerel.
WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
pi_9409499
Het schijnt tegenwoordig "In" te zijn om je kinderen zo op te voeden
Ik kom er dagelijks mee in aanraking op mn werk; Kinderen die verpakkingen open scheuren en er van beginnen te eten, spullen uit schappen gooien, ik heb het zelfs een keer meegemaakt dat een jcohie tegen een cassiere zei: "geef me geld of ik sla je!" Het fijne is dan ook nog dat de ouders meestal niet verder komen dan: " niet doen, blijf af en laat liggen". En pak je zo'n kind aan de arm en plant je hem terug bij zn ouders dan krijg je een scheldtirade over je heen hoe je het in godsnaam in je hoofd haalt om hun kind ZO te behandelen! Als ik daar vroeger het lef toe had, kreeg ik een draai om mn oren, waarom zijn de ouders van tegenwoordig dat verleerd?!?
  donderdag 27 maart 2003 @ 14:01:28 #26
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9409964
Dit soort opvoeding is idd kansloos als je ziet wat men allemaal tentoonstelt op de media. Geweld, sex, drugs,...
Zelfs met een vrije opvoeding weet het kind wel dat ie liever voor de TV zit dan achter boeken.
In het gegeven voorbeeld deed het oude dametje niets. Dus het kind neemt dan aan dat het mag en doet dat bij iedereen. De moeder doet ook niets omdat dat vrije opvoeding is.

Stel nou dat dat oud vrouwtje een of andere oplieverige gast was die dat kind een oplawaai verkocht. Dan wou ik er echt bij zijn...vrije opvoeding..

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9410502
is inderdaad een prachtig verhaal, maar al jarenlang een bekend broodje aap. Het idee blijft natuurlijk mooi!
mooi he, alles
  donderdag 27 maart 2003 @ 14:52:02 #28
3542 Gia
User under construction
pi_9410836
Zo hadden wij eens een buurvrouw die tegen een corrigerende tik was.
Steeds hoorden wij weer: Ik tel tot drie, één, twee, drie!
Nu ophouden, ik tel tot drie, één, twee, drie!

Het grappige was, er was geen consequentie als nummer drie bereikt was. Moeder begon weer gewoon opnieuw te tellen.

Ik hoef gelukkig nooit tot drie te tellen, kids schieten bij één al meteen in het gelid!

pi_9412769
Inderdaad al heel lang een bekend verhaal, het staat ook op zo'n site met broodje aap verhalen.

Wel typisch dat mensen het zo vaak vertellen alsof ze het zelf hebben meegemaakt, ik heb ook een keer op een forum gezien dat iemand het vertelde alsof zij de persoon was die het pak vla omkeerde.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9412899
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 20:55 schreef Verbal het volgende:

...en haar kind zelf spelenderwijs moet ontdekken wat wel en niet geaccepteerd wordt.
...

quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:39 schreef fratsman het volgende:
En pak je zo'n kind aan de arm en plant je hem terug bij zn ouders dan krijg je een scheldtirade over je heen hoe je het in godsnaam in je hoofd haalt om hun kind ZO te behandelen!
Maar je helpt ze toch alleen maar met het '...zelf zelf spelenderwijs ontdekken wat wel en niet geaccepteerd wordt...'?
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 28 maart 2003 @ 07:43:05 #31
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_9424724
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 13:39 schreef fratsman het volgende:
Het schijnt tegenwoordig "In" te zijn om je kinderen zo op te voeden
Ik kom er dagelijks mee in aanraking op mn werk; Kinderen die verpakkingen open scheuren en er van beginnen te eten, spullen uit schappen gooien
[...]
Als ik daar vroeger het lef toe had, kreeg ik een draai om mn oren, waarom zijn de ouders van tegenwoordig dat verleerd?!?
Inderdaad, had ik laatst ook. Locale supermarkt, door een gang loopt een meisje van een jaar of vier, steekt een handje in het schap en zwiep, alles op de grond. Loopt een paar decimeter, herhaalt actie. Loopt een paar decimeter, herhaalt actie. Moeder kijkt om het hoekje, roept: "Kimberrrrley, kom bij mama!" (of was het "Amberrrr"? nou ja een vreselijke naam in ieder geval) en het kindje loopt, nog steeds van alles op de grond smijtend, naar de moeder toe.
Moeder zegt er he-le-maal niets van en steekt ook geen poot uit om het op te ruimen.

Achteraf gezien had ik er natuurlijk wel iets van moeten zeggen of iemand van het personeel er bij moeten roepen ofzo.

Ik heb ook een hekel aan tikkertje of verstoppertje spelende kinderen in de supermarkt. Zonder uit te kijken rennen ze vlak voor je kar langs of, als je niet onmiddellijk reageert en je kar wegtrekt, er keihard tegenaan. En dan is het natuurlijk jouw fout volgens de ouders, want jij hebt hun lieve kleine onschuldige hartediefje zomaar overhoop gereden.

Zooo, dat lucht op

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 28 maart 2003 @ 11:58:19 #32
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_9427970
Is het niet gewoon een stukje luiheid van de ouders

Zo;n zogenaamde ''vrije opvoeding''

Lekker makkeljik

† In Memoriam † vrijdag 28 maart 2003 @ 14:04:17 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_9430625
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 11:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Is het niet gewoon een stukje luiheid van de ouders
Ze verstoppen zich er gewoon achter om zo niet hun excuus aan te bieden voor het (aso) gedrag van hun kind.

Mijn dochter had laatst wat van me gekregen in de supermarkt, terwijl ze in het karretje zat mocht ze het vasthouden, zo'n ding waar snoepies in kunnen, want ze wéét dat het tot ná de kassa niet opengemaakt mag worden. Maar ik ben heel dat ding vergeten op de band te leggen en dus te betalen. Uiteindelijk kwam ik daar bij de auto achter en zijn we samen terug gegaan om te betalen, dochter zat ondertussen braaf te wachten tot ze hem open mocht maken, éérst betalen zeg ik altijd. Ik heb dat ding dus gewoon betaald, maar had ook kunnen zeggen.. ach vrij opvoeding

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 maart 2003 @ 20:50:13 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9438803
Christan weet inmiddels ook dat hij dingen wel vast mag houden, maar dat ze pas open mogen als mama betaald heeft. De enige uitzondering is een krentenbol Nu wil hij zelfs bij Zeeman alles "op de band" leggen, ook al hebben ze daar geen band natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_10448476
*kick*

* fratsman heeft gisteren te horen gekregen dat ie de politie op zn dak krijgt vanwege kindermishandeling. Lang leve het werk in de supermarkt!

pi_10449594
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 14:52 schreef Gia het volgende:
Zo hadden wij eens een buurvrouw die tegen een corrigerende tik was.
Steeds hoorden wij weer: Ik tel tot drie, één, twee, drie!
Nu ophouden, ik tel tot drie, één, twee, drie!

Het grappige was, er was geen consequentie als nummer drie bereikt was. Moeder begon weer gewoon opnieuw te tellen.

Ik hoef gelukkig nooit tot drie te tellen, kids schieten bij één al meteen in het gelid!

Als Damey echt niet luisterd naar me zeg ik dit ook... Nou ja iets anders... "je krijgt drie tellen.....!!!!!! "drie.... twee.... een" en als er dan niet geluisterd wordt weet hij dat ie een tik op zijn vingers krijgt.
Maar meestal is dat dus niet nodig want als ik alleen maar begin met het feit dat ie drie tellen krijgt dan is het ook meteen over. Om het met vijf minuten weer te doen... maar ja, hij is ook pas twee en half.
pi_10449636
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:12 schreef Mr_x007 het volgende:
mm dit verhaal heb ik exact het zelfde al een jaar of 3 gelede gehoord. dus zo echt zal het niet zijn, of iemand die dat verhaal ook kent en het nagedaan heb
Idd. Ik ken hem echt al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang. Dit is echt een hoax. Misschien ooit wel eens echt gebeurd, maar het verhaal doet al heel lang de ronde. Al ken ik de versie met een punker van in de 20. Maar wel met vla.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 15-05-2003 14:21]

pi_10449685
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:04 schreef moussy het volgende:

Mijn dochter had laatst wat van me gekregen in de supermarkt, terwijl ze in het karretje zat mocht ze het vasthouden, zo'n ding waar snoepies in kunnen, want ze wéét dat het tot ná de kassa niet opengemaakt mag worden. Maar ik ben heel dat ding vergeten op de band te leggen en dus te betalen. Uiteindelijk kwam ik daar bij de auto achter en zijn we samen terug gegaan om te betalen, dochter zat ondertussen braaf te wachten tot ze hem open mocht maken, éérst betalen zeg ik altijd. Ik heb dat ding dus gewoon betaald, maar had ook kunnen zeggen.. ach vrij opvoeding

Ik zie dat wel vaker, mensen die in de supermarkt alvast een banaan voor het kindje openmaken, of uit een rijtje van 3 appelsappakjes er eentje uithalen. Het wordt altijd afgerekend hoor, maar ik vind het maar raar. Ik vind het heel normaal om te wachten tot je de winkel uit bent.
pi_10449915
Ik doe het ook hoor... als ik met die kleintjes van mijn boodschappen ga doen krijgt de oudste meestal een broodje van me die hij meteen op mag eten.
Het zakje bewaar ik zodat de kassiere gewoon kan scannen.
Vroeger deden mijn ouders dat ook bij mij dus ik ben zelf ook niet anders gewend, ik heb zoiets van zolang je maar betaald is er nix aan de hand toch?
pi_10450179
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:28 schreef Angel22 het volgende:
Ik doe het ook hoor... als ik met die kleintjes van mijn boodschappen ga doen krijgt de oudste meestal een broodje van me die hij meteen op mag eten.
Het zakje bewaar ik zodat de kassiere gewoon kan scannen.
Vroeger deden mijn ouders dat ook bij mij dus ik ben zelf ook niet anders gewend, ik heb zoiets van zolang je maar betaald is er nix aan de hand toch?
Ik vind het maar raar. Je bent nog aan het boodschappen doen, het product heb je nog niet eens gekocht, maar toch ga je het al zitten opeten.
Wat is er mis met ff wachten totdat je de supermarkt uit bent?

Maar ja, ik ben weer zo opgevoed dat ik nooit iets in de supermarkt kreeg.
Als ik er trouwens over na ga denken ben ik wel heel netjes opgevoed. Als ze bij de bakker vroegen of we een stuk eierkoek wilden mochten we niet 'ja' zeggen, maar moesten we 'alstublieft' zeggen. En daarna 'dankuwel'.
En altijd meneer en mevrouw tegen mensen, nooit voornamen. En u.

pi_10453242
Ik doe het zelf ook weleens hoor, als ik acuut erg honger of dorst heb. Bij onze AH sta je altijd minimaal 10 minuten in de rij, vaak langer, dat hou ik echt niet vol, zeker nu niet nu ik zwanger ben. Het alternatief is dan dat ik midden in de winkel over mijn nek ga en dat is vast nog asocialer.
Ze zijn het bij mij al lang gewend dat ze dan een leeg flesje mogen scannen, of dat ik ze alleen maar het plakkertje geef van de appel die ik net weg heb zitten knagen (vaak bieden ze me nog aan om het klokhuis weg te gooien). Ik zie het andere mensen ook wel doen. Zolang je het gewoon betaalt maakt het toch niet uit?

Maar ja, this is Amsterdam, daar doen mensen wel vaker raar en vinden dat dan heel normaal .

mooi he, alles
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:24:18 #42
3542 Gia
User under construction
pi_10456230
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:16 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Als Damey echt niet luisterd naar me zeg ik dit ook... Nou ja iets anders... "je krijgt drie tellen.....!!!!!! "drie.... twee.... een" en als er dan niet geluisterd wordt weet hij dat ie een tik op zijn vingers krijgt.
Maar meestal is dat dus niet nodig want als ik alleen maar begin met het feit dat ie drie tellen krijgt dan is het ook meteen over. Om het met vijf minuten weer te doen... maar ja, hij is ook pas twee en half.

Is ook niks mis mee, doe ik zelf ook.
Maar meestal reageren ze al bij één.
En dat komt omdat er straf volgt na drie; dat weten ze.

Maar die ouwe buuv van ons begon steeds weer opnieuw te tellen en daarbij werd ze steeds kwader.
Was echt komisch.
Maar straffen deed ze nooit, al had ze 10 keer tot drie geteld.

pi_10456284
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:17 schreef phileine het volgende:
Maar ja, this is Amsterdam, daar doen mensen wel vaker raar en vinden dat dan heel normaal .
Ik kom natuurlijk uit de provincie
  Jubileum moderator vrijdag 16 mei 2003 @ 07:58:33 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10466021
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:39 schreef fratsman het volgende:
*kick*

* fratsman heeft gisteren te horen gekregen dat ie de politie op zn dak krijgt vanwege kindermishandeling. Lang leve het werk in de supermarkt!

Leg eens uit, hoe kan dat nou?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:12:20 #45
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10466081
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 07:43 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]Ik heb ook een hekel aan tikkertje of verstoppertje spelende kinderen in de supermarkt. Zonder uit te kijken rennen ze vlak voor je kar langs of, als je niet onmiddellijk reageert en je kar wegtrekt, er keihard tegenaan. En dan is het natuurlijk jouw fout volgens de ouders, want jij hebt hun lieve kleine onschuldige hartediefje zomaar overhoop gereden.

Ik heb wel eens zo'n kleine man geramd. Ik had een kar vol pakken melk en fruit enzo, dus best wel zwaar en als die eenmaal rolt dan blijft 'ie rollen.
Komt er zo'n ventje met zo'n klein kinderwinkelwagentje aangerend vol voor die kar, dus hij vol op z'n plaat op de grond.
Brullen dus.
Gelukkig was pa zo nuchter om tegen 'm te zeggen "ja. da's dus je eigen schuld moet je maar uitkijken".

voor hetzelfde geld had ik een beuk gekregen

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:14:48 #46
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10466094
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:34 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind het maar raar. Je bent nog aan het boodschappen doen, het product heb je nog niet eens gekocht, maar toch ga je het al zitten opeten.
Wat is er mis met ff wachten totdat je de supermarkt uit bent?
Precies, zo leer je kinderen dat een behoefte onmiddelijk bevredigd moet worden. Ze moeten ook kunnen wachten.

We willen misschien ook wel aan kinderen gaan beginnen dus ik vind dit een erg leuk forum !

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_10466457
Ik kan me nog wel herinneren dat mijn moeder ook wel eens alvast 1 banaan opat terwijl ze nog aan het winkelen was en dan vervolgens de schil met stickertje ging afrekenen.
Ik werd daar altijd zo boos om en schaamde me rot als ze dat deed.
Nu ik oud en wijs ( ) geworden ben snap ik dat ze dat deed omdat ze bijna tegen de vlakte ging door een plotseling opkomende hypo (suikerziekte). Een banaantje erin en dan ging het weer.

Dus eigenlijk een legitieme daad vind ik nu, ik zou waarschijnnlijk hetzelfde doen. Maar ik kan me nog zo goed herinneren dat ik toen vond dat dat dus ECHT niet kon!!

Anyway: Ik vind dus dat kindjes ook gewoon moeten wachten totdat alles is betaald. Behalve het plakje worst bij de vleesafdeling, maar dat is voor niks, haha!

pi_10474141
Ik heb, of liever gezegd, had vrienden die bij hoog en laag volhielden dat ze hun kinderen niet wilden opvoeden maar ze wilden ze "begeleiden".
Ook zeiden ze altijd dat ze, wat er ook zou gebeuren tussen hun twee, bij elkaar in 1 huis zouden blijven wonen zolang de kinderen thuis woonden.

Nu zijn deze twee kereltjes (ondertussen 11 jaar) compleet losgeslagen, pa en ma zijn gescheiden en pa mag zelfs z'n kinderen nooit meer zien.

Ach ja, ik hou het dan toch maar op opvoeden voor wat betreft m'n eigen kinderen. Er zijn nu eenmaal regels en daar moeten mijn kinderen zich ook aan houden, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Ik tel ook vaak tot 3 maar als ze dan nog niet luisteren (zover komt het meestal niet) dan gaat het niet meer goedschiks, dus dan maar kwaadschiks maar dat wat IK op dat moment van ze wil zal gaan gebeuren.

Pffff irritantie mamma hebben die kinderen van mij.

pi_10474290
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:00 schreef Right het volgende:
Ik heb, of liever gezegd, had vrienden die bij hoog en laag volhielden dat ze hun kinderen niet wilden opvoeden maar ze wilden ze "begeleiden".
Ook zeiden ze altijd dat ze, wat er ook zou gebeuren tussen hun twee, bij elkaar in 1 huis zouden blijven wonen zolang de kinderen thuis woonden.

Nu zijn deze twee kereltjes (ondertussen 11 jaar) compleet losgeslagen, pa en ma zijn gescheiden en pa mag zelfs z'n kinderen nooit meer zien.

Feitelijk is opvoeden ook niets meer dan begeleiden, en dan "hopen" dat ze je zo begeleid hebt dat ze later de juiste keuzes maken.

Begeleiden hoeft niet te betekenen dat je je kinderen behandelt als "gelijke" (foute woordkeuze, maar bij gebrek aan beter woord). Er moet m.i. wel een duidelijke aftekening zijn wie ouders en wie de kinderen zijn

pi_10490376
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 07:58 schreef Lois het volgende:

[..]

Leg eens uit, hoe kan dat nou?

Er is weer een nieuwe rage bij de chips. Nu krijg je er "Bey-blades" bij, zijn van die tolletjes. Ik betrapte een jochie van een jaar of 3 erop dat ie zakken stond open te scheuren. Hij had dus al een stuk of 4 van die dingen eruit gegoocheld. Ik pak hem bij zn arm, kind begint te gillen, en ik neem hem mee naar zn moeder. flipt dat mens helemaal uit hoe ik het in mijn hoofd haal om haar zoontje te "mishandelen" en dat zij "er wel eventjes een politiezaak van zal maken".

* fratsman heeft tot nu toe nog niks gehoord!

pi_10490418
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:53 schreef fratsman het volgende:

[..]

Er is weer een nieuwe rage bij de chips. Nu krijg je er "Bey-blades" bij, zijn van die tolletjes. Ik betrapte een jochie van een jaar of 3 erop dat ie zakken stond open te scheuren. Hij had dus al een stuk of 4 van die dingen eruit gegoocheld. Ik pak hem bij zn arm, kind begint te gillen, en ik neem hem mee naar zn moeder. flipt dat mens helemaal uit hoe ik het in mijn hoofd haal om haar zoontje te "mishandelen" en dat zij "er wel eventjes een politiezaak van zal maken".

* fratsman heeft tot nu toe nog niks gehoord!

En dan klagen die mensen ook nog dat het land zo achteruit gaat. Nee, met zo'n opvoeding wordt het lekker gezellig .
  zaterdag 17 mei 2003 @ 13:06:19 #52
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10490525
goeie actie!

Vrije opvoeding , dit is gewoon niet opvoeden.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_10490651
quote:
en haar kind zelf spelenderwijs moet ontdekken wat wel en niet geaccepteerd wordt.
Ook maar een pak vla leeg laten lopen over het kind...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')