Vanaf as. woensdag 2 april zendt de zender V8 de gehele science-fiction serie V uit!!!
V (deel 1) 1983 ---> wo 2 april om 22.05 uur (100 minuten)
V (deel 2) 1983 ---> wo 9 april om 22.05 uur (100 minuten)
V: The Final (deel 1) 1984 ---> wo 16 april (90 minuten)
V: The Final (deel 2) 1984 ---> wo 23 april (90 minuten)
V: The Final (deel 3) 1984 ---> wo 30 april (90 minuten)
Verhaal in het kort:
Met enorme ruimteschepen komt een buitenaards ras boven 50 wereldsteden hangen. Via de Verenigde Naties gaan ze de dialoog aan met de mensheid. Ze beloven weliswaar vrede, maar na verloop van tijd beginnen er geleerden te verdwijnen...
"V" Michael Ironside, Marc Singer
"V" June Chadwick, Jane Badler
Ik heb destijds heerlijk genoten en gegruweld van de serie en ik ga hem zeker kijken én opnemen!
Trouwens; Robert Englund maakt zijn debuut in deze serie. Hij is nu beter bekend als... Freddie Krueger (Nightmare on Elmstreet)
Die heb ik vroeger nog gekeken.
Maar het zal nu wel zwaar ouderwets uitzien.
Ik ga het nu zeker weer volgen.
quote:Yep!
Op woensdag 26 maart 2003 20:45 schreef Poogie het volgende:
Is die serie hetzelfde als de DVD van V? want bij die dvd zit er zo'n klote (open) einde aan...gaat de serie wel verder??
Sorry... zijn alleen apart te koop...
Serie 1 op DVD heet: V: The Original Mini Series (uitgebracht in 2001)
Serie 2 op DVD heet: V: The Final Battle (uitgebracht in 2001)
[Dit bericht is gewijzigd door -TRIP- op 26-03-2003 20:55]
Ik zag het net op de trailer!!
Dat was nog een griezelen in die tijd! Ik heb er wel zin in om dat weer eens terug te zien, al zal het wel tegenvallen vrees ik....
Wat vond ik dat gaaf zeg toen
Heb toen toch wat afleveringen gemist, gaat deze keer zeker niet gebeuren.
quote:Mwoah.
Op woensdag 26 maart 2003 20:47 schreef victorinox het volgende:
Maar het zal nu wel zwaar ouderwets uitzien.
quote:Thx
Op dinsdag 1 april 2003 12:53 schreef rvand het volgende:
http://www.scifi.com/v/bevat aardig wat (leuke) info
Two thumbs up for V8!
En er komen dus 2 films...
weird, ik dacht dat het 100 afleveringen waren ofzo....
quote:Zie hier de originele volgorde van de 24 afleveringen, maar volgens mij zijn in Nederland ook alleen maar de eerste 5 afleveringen uitgezonden:
Op woensdag 2 april 2003 12:34 schreef Patch het volgende:
Kan iemand het mij even uitleggen?
Vroeger keek ik V best vaak, naar mijn mening kwam er een paar jaar lang elke week een nieuwe aflevering.
Robert Englund / Freddy Krueger staat me nog het meeste bij als Willy in V, die ook een alien is, maar toch lief.
Ik wil graag de serie weer zien, moet ik dus vanavond kijken, want dat zijn dus de eerste delen ofzo samengepakt in 1 film?En er komen dus 2 films...
weird, ik dacht dat het 100 afleveringen waren ofzo....
V uit 1983: 197 minuten
V: The Final Battle uit 1984: 272 minuten
V uit 1984: 19 x 60 minuten (1140 minuten)
dus V8 zend niet alles uit???
wat zenden ze dan precies uit? Of wat is de bedoeling?
V (in twee delen) en V, the final battle (in drie delen)
De reguliere tv-serie die daarop volgde, 19 delen, wordt hier (nog) niet uitgezonden. Ik kan me zelf niet meer herinneren dat ik die tv-serie gezien heb maar je kan best gelijk hebben.
Wat je echter de komende weken te zien krijgt zijn de oorspronkelijke versies van de eerste twee miniseries.
quote:ok
Op woensdag 2 april 2003 14:13 schreef rvand het volgende:
Ze zenden de eerste twee miniseries uitV (in twee delen) en V, the final battle (in drie delen)
De reguliere tv-serie die daarop volgde, 19 delen, wordt hier (nog) niet uitgezonden. Ik kan me zelf niet meer herinneren dat ik die tv-serie gezien heb maar je kan best gelijk hebben.
Wat je echter de komende weken te zien krijgt zijn de oorspronkelijke versies van de eerste twee miniseries.
V roeleerde vroeger, maar ik ga t niet nog eens kijken denk ik....
" V " for Victory
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 02-04-2003 23:11]
Wat een fascisme wordt er tentoongespreid
quote:Lijkt verdacht veel op het gedoe van Adolf H. in een modern jasje.
Op woensdag 2 april 2003 23:37 schreef dr.Tesla het volgende:
Jeetje zeg.
Ik had dit nog niet eerder gezien.
Maar wel een interessant scenario.Wat een fascisme wordt er tentoongespreid
Ik dacht eerst dat The Original Miniseries als 1 lange film zou worden uitgezonden, maar V Original en V Final Battle dus beiden helemaal in delen, top!
Nu de V Series nog en ik ben helemaal blij
Heerlijk om dit weer terug te zien, 1 grote herbelevenis!
Dat stukje zat ook in Independence Day, maar is er later uitgeknipt.
Welke serie heeft TV 10 Gold toen uitgezonden? Die heb ik nog ergens op VHS staan. 10 afleveringen van 1 uur waren dat (geloof ik).
quote:ID4 is grotendeels een kopie van deze miniserie
Op donderdag 3 april 2003 00:02 schreef FritsFlits het volgende:
"I don't wanna die a virgin."Dat stukje zat ook in Independence Day, maar is er later uitgeknipt.
Welke serie heeft TV 10 Gold toen uitgezonden? Die heb ik nog ergens op VHS staan.
Maar bedoel je de serie V, spin-off van deze twee miniseries?
quote:De banden-serie van V is bij elkaar iets van 8 uur
Op donderdag 3 april 2003 00:02 schreef FritsFlits het volgende:
"I don't wanna die a virgin."Dat stukje zat ook in Independence Day, maar is er later uitgeknipt.
Welke serie heeft TV 10 Gold toen uitgezonden? Die heb ik nog ergens op VHS staan. 10 afleveringen van 1 uur waren dat (geloof ik).
En lijkt de shotel Independence Day niet veel op de shotel uit V
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 03-04-2003 00:15]
quote:Een miniserie van 10 afleveringen á 1 uur, geloof ik. Ik zal binnenkort effe kijken waar ik die banden heb gelaten.
Op donderdag 3 april 2003 00:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
ID4 is grotendeels een kopie van deze miniserie
Maar bedoel je de serie V, spin-off van deze twee miniseries?
Weet nog dat ik als 7 of 8 jarig jongetje alleen thuis was en ernaar keek. Op een gegeven moment was ik zo bang dat ik bij de buren ben gaan zitten
quote:Dat is dus de gewone serie V, wat na V (miniseries) en V: The Final Battle (miniseries) werd gemaakt.
Op donderdag 3 april 2003 00:05 schreef FritsFlits het volgende:[..]
Een miniserie van 10 afleveringen á 1 uur, geloof ik. Ik zal binnenkort effe kijken waar ik die banden heb gelaten.
Zie ook IMDb:
V
V: The Final Battle
V: The Series
Ik moet bij alle Reptilian conspiracies (oa in The Truth) altijd aan V denken
quote:LOL
Op donderdag 3 april 2003 00:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Jij ook al..
Iemand het truth-forum al getipt?
Ik heb de 2 boeken al een aantal keren uitgelezen. Dus was eigenlijk van plan om het weer te kijken. Maar dus vergeten.
quote:En het leuke is, die reptilian theorie-en komen voor het eerst naar boven een paar jaar nadat V in de US op het scherm werd gebracht...
Op donderdag 3 april 2003 00:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dit zijn ze trouwens de 19 afleveringen:
Liberation Day
Dreadnaught
Breakout
The Deception
The Sanction
Visitor's Choice
The Overlord
The Dissident
Reflections in Terror
The Conversion
The Hero
The Betrayal
The Rescue
The Champion
The Wildcats
The Littlest Dragon
War of Illusions
Secret Underground
The Return
quote:Ja, nogal. Waarschijnlijk zat de regie even niet op te letten.
Op donderdag 17 april 2003 00:57 schreef Maupin het volgende:
Wat een abrupt einde van V: The Final BattleCommercieelen
Het zag er allemaal wel wat gelikter uit dan V (!)
Als je door de lachwekkend oude special effects heen kijkt is het een hele spannende serie!
quote:Waarom?
Op donderdag 24 april 2003 01:13 schreef scanman01 het volgende:
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik zal nooit begrijpen wat mensen aan series of films als deze vinden. Star Wars heb ik ook nooit begrepen. Voor mij zijn het allemaal films/series waarbij ik op de verkeerde momenten in de lach schiet.
Omdat het Science Fiction is?
quote:Ik denk het. Als ik die mannetjes zie met die belachelijke pakken aan en die make-up, dan lig ik alleen maar in een deuk. Het komt op mij allemaal heel lachwekkend over. Ik dacht ook altijd dat Star Wars een komedie was, maar bleek naderhand een serieuze film te zijn
Op donderdag 24 april 2003 01:19 schreef victorinox het volgende:[..]
Waarom?
Omdat het Science Fiction is?
quote:Uh, hoeveel krijgen we nog trouwens?
Op woensdag 30 april 2003 13:48 schreef Dr_Crouton het volgende:
*schup*Vanavond weer.
Er waren in het begin van de jaren '90 eigenlijk al plannen voor een sequel. Helaas is deze niet doorgegaan, omdat men toen bang was dat het een te duur project zou worden. Toevallig is het script voor die sequel destijds geschreven door J. Michael Straczynski, de geestelijke vader van de serie Babylon 5.
De eerste drie acts van de pilot-episode werden in 1994 met zijn toestemming op Usenet geplaatst. Die kunnen jullie hier lezen.
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vond het in elk geval erg veelbelovend en dus jammer dat het script nooit is gebruikt.
[POSSIBLE SPOILER AHEAD:]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik las een tijd terug (maanden voor het nieuws over de nieuwe sequel op CNN) ergens dat het script van J. Michael Straczynski ook al een nieuwe partij in het verhaal zou introduceren, die de mensheid te hulp zou komen schieten. Die nieuwe partij zou in feite van hetzelfde ras zijn als de Visitors, alleen zou dit een verlichte groep betreffen die werd verbannen van de thuisplaneet van de Visitors. Daarom vind ik het volgende stukje uit het CNN-artikel met name interessant:
quote:Zou deze nieuwe miniserie dan alsnog (in elk geval gedeeltelijk) worden gebaseerd op het script van J. Michael Straczynski, waarvan de productie destijds niet was doorgegaan?
The new movie, produced by Warner Bros. TV and Kenneth Johnson Prods., will take place 20 years into the future. As the alien forces are turning more and more Earth citizens into followers, the resistance suddenly gains a powerful and mysterious new ally.
By the way, ik moet bekennen dat ik zelf tot nu toe trouwens nog maar één deel van V heb gezien, en nog niet eens het eerste deel.
Zo zie je maar weer: what do I know? Eerst de oorspronkelijke 'V' miniserie (en wellicht TV-serie) bekijken, dan weet ik pas meer.
Interessante site met een interview met Kenneth Johnnson over o.a. de nieuwe V serie.
quote:Toch dit maaar eens even gelezen.
Op donderdag 12 juni 2003 18:33 schreef motown het volgende:De eerste drie acts van de pilot-episode werden in 1994 met zijn toestemming op Usenet geplaatst. Die kunnen jullie hier lezen.
quote:En ik denk dat er ook wel een goede markt voor is.
Op donderdag 13 november 2003 14:18 schreef kriele het volgende:
Eerder kon de serie niet meer gemaakt worden i.v.m. hoge productie kosten, maar met de hedendaagse veel goedkopere CGI moet er toch iets mogelijk zijn.
quote:De oude miniserie verkoopt zeer goed nu ie is uitgebracht op DVD. Dus dan zal er ook wel een markt zijn voor een nieuwe serie.
Op donderdag 13 november 2003 14:22 schreef PPL het volgende:[..]
En ik denk dat er ook wel een goede markt voor is.
Uiteidenlijk is het toch altijd een centen-mwestie.
Er moet natuurlijk wel aan verdiend kunnen worden.
quote:Jazekers.
Op donderdag 13 november 2003 14:31 schreef kriele het volgende:[..]
De oude miniserie verkoopt zeer goed nu ie is uitgebracht op DVD. Dus dan zal er ook wel een markt zijn voor een nieuwe serie.
quote:Er valt vast wel wat on-line te regelen
Op donderdag 13 november 2003 14:45 schreef kriele het volgende:
V-the final battle en V-the series zijn haast nergens te koop. Voor zover ik weet.
Ik heb de (mini)serie(s) destijds gekeken bij de AVRO en later nog een paar keer op TV10. Het is zo'n classic die keer op keer leuk blijft. Ik kan niet wachten totdat ik m'n verzameling eindelijk compleet heb.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:45 schreef DJ het volgende:
Ik las net op http://thevisitors.info/ dat V - The Complete Series in america sinds 27 juli 2004 te koop is op DVD. Nu hopen dat hij snel naar nederland komt.
Hij is op play.com te koop, met dutch subtitlesquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:45 schreef DJ het volgende:
Ik las net op http://thevisitors.info/ dat V - The Complete Series in america sinds 27 juli 2004 te koop is op DVD. Nu hopen dat hij snel naar nederland komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |