quote:Omdat dit me een betere plaats leek
Op woensdag 26 maart 2003 19:54 schreef F1908 het volgende:
waarom moest dat 2 keer gepost worden?
quote:nou ik snap m ook niet hoor
Op woensdag 26 maart 2003 19:54 schreef Thomas B. het volgende:
tja, ik zag em in je vorige topic ook al staan maar ook toen begreep ik em al niet... zal wel aan mij liggen...
quote:Ik zou zeggen, maak eens een prinscreen van het geselecteerde plaatje en bestudeer hem eens goed onder een vergrootglas.
Op woensdag 26 maart 2003 20:40 schreef ZixS het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:06 schreef DutchBlood het volgende:
[afbeelding]
quote:Ze worden steeds beter
Op woensdag 26 maart 2003 21:06 schreef DutchBlood het volgende:
[afbeelding]
quote:Huh?! (gleend van de weblog)
Op woensdag 26 maart 2003 21:43 schreef Da_Koen het volgende:
en waar halen jullie die vandaan
quote:oh ja, nu zie ik het.....lache joh
Op woensdag 26 maart 2003 23:57 schreef Merina het volgende:
Ze zijn leuk.
quote:Om en om pixels uit de kattenfoto geknipt (niet handmatig natuurlijk, want dat zou een pokkewerk zijn
Op donderdag 27 maart 2003 01:48 schreef NiteSpeed het volgende:
Oeee nice, HOE?:D
quote:Je moet de 1e, 3e, 5e, etc (om en om dus) pixels gewoon doorzichtig maken. Dat heb ik dus met de kattenfoto gedaan, en bovenop de psychedelic image geplakt. En dan gewoon met contrast enzo spelen zodat de ene foto enorm opvalt en de andere juist niet. De ene foto moet trouwens sowieso een beetje 'druk' zijn, omdat je anders de andere foto teveel ziet.
Op donderdag 27 maart 2003 02:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Hmm, ok, leg dat is uit van die pixels om en om knippen ofzo:) De rest is allemaal wel duidelijk. Ik neem aan dat je die psychedelic layer boven die kat heb gezet met een opacity change?
quote:Screenshot genomen van een geselecteerd plaatje, gecroppped en als nieuwe layer bovenop de kattenfoto geplaatst, donkere (in IE geselecteerde) pixels geselecteerd met magic wand, layer van de kattenfoto aangeklikt en op [del] gedrukt. Daarna natuurlijk die bovenste layer weggegooid.
Op donderdag 27 maart 2003 02:47 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe de neuk heb je dat dan gedaan met die pixels:P action script ofzo?
Tis vast heel vergezocht, maar ik kon geen andere manier bedenken om het snel te doen.
quote:Photoshop:
Op donderdag 27 maart 2003 03:01 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Screenshot genomen van een geselecteerd plaatje, gecroppped en als nieuwe layer bovenop de kattenfoto geplaatst, donkere (in IE geselecteerde) pixels geselecteerd met magic wand, layer van de kattenfoto aangeklikt en op [del] gedrukt. Daarna natuurlijk die bovenste layer weggegooid.
Tis vast heel vergezocht, maar ik kon geen andere manier bedenken om het snel te doen.
plaatje van 4 bij 4 pixels maken (transparante achtergrond). Eerste pixel vullen met zwart, tweede leeg laten, pixel rechtsonder vullen met zwart. Dan 'select all' doen (ctrl-a) en menu>edit>define pattern.
Nieuw bestand maken, daar plaats je eerst de foto die je wilt laten zien als het plaatje niet is geselecteerd. Vervolgens in een nieuwe layer het plaatje die je wilt laten zien als het geselecteerd wordt.
Daarbovenop doe je weer een nieuwe layer. Dan menu>edit>Fill... kies je de pattern die je net hebt gemaakt. Klik nu met control ingehouden op de layer die je net gevuld hebt, zodat het wordt geselecteerd. Nu één keer klikken op de tweede layer (pic die je wilt laten zien als het geselecteerd is) en op delete drukken. Nu is het pixel-motief uit het tweede plaatje gehaald.
Bovenste layer verwijderen of 'hide' doen. Nog even spelen met de light en contrast, zodat de tweede layer neit te veel opvalt. Nu opslaan en uittesten in Explorer.
Beetje snel geschreven, maar hoop dat het duidelijk is
quote:gatverdamme
Op donderdag 27 maart 2003 14:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[afbeelding]
quote:Hmm, dit is misschien iets makkelijk ja (al komt het eigenlijk op hetzelfde neer), bedankt.
Op donderdag 27 maart 2003 09:12 schreef patty het volgende:[..]
Photoshop:
plaatje van 4 bij 4 pixels maken (transparante achtergrond). Eerste pixel vullen met zwart, tweede leeg laten, pixel rechtsonder vullen met zwart. Dan 'select all' doen (ctrl-a) en menu>edit>define pattern.
Nieuw bestand maken, daar plaats je eerst de foto die je wilt laten zien als het plaatje niet is geselecteerd. Vervolgens in een nieuwe layer het plaatje die je wilt laten zien als het geselecteerd wordt.
Daarbovenop doe je weer een nieuwe layer. Dan menu>edit>Fill... kies je de pattern die je net hebt gemaakt. Klik nu met control ingehouden op de layer die je net gevuld hebt, zodat het wordt geselecteerd. Nu één keer klikken op de tweede layer (pic die je wilt laten zien als het geselecteerd is) en op delete drukken. Nu is het pixel-motief uit het tweede plaatje gehaald.
Bovenste layer verwijderen of 'hide' doen. Nog even spelen met de light en contrast, zodat de tweede layer neit te veel opvalt. Nu opslaan en uittesten in Explorer.
quote:alleen niet in WinXP, en ook niet als je je wallpaper laat fitten in je scherm, dan forceerd ie hem naar een bepaalde grootte... anders wel gaaf
Op donderdag 27 maart 2003 20:59 schreef chello_rules_heftig het volgende:
zoiets zou ook mogenlijk moeten zijn met je desktop bij het afsluiten...
quote:Ik heb deze stappen gevolgd, maar het werkt niet bij mij. Uiteindelijk wordt het tweede plaatje verwijderd en zie ik alleen het eerste met het pixelmotief. Als ik na de bovenste layer invisible te hebben gemaakt het plaatje bekijk, zie ik alleen de eerste layer nog maar....
Op donderdag 27 maart 2003 09:12 schreef patty het volgende:[..]
Photoshop:
quote:Uitleg van expert:
Op donderdag 27 maart 2003 22:57 schreef DaMart het volgende:[..]
Ik heb deze stappen gevolgd, maar het werkt niet bij mij. Uiteindelijk wordt het tweede plaatje verwijderd en zie ik alleen het eerste met het pixelmotief. Als ik na de bovenste layer invisible te hebben gemaakt het plaatje bekijk, zie ik alleen de eerste layer nog maar....
[Dit bericht is gewijzigd door The_Lizard_Queen op 31-03-2003 00:12]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |