quote:Om te beginnen:
Damn, ATCQ gaat er toch niet uitvliegen tegen de Wu-Tang Clan hé?
Typisch nieuwe generatie gasten die hier posten .
Later.
quote:Verder, ik hoef niks goed te praten. Ik vind gewoon dat ATCQ een veel grotere en significantere rol heeft gespeeld in de hip-hop scene dan de Wu-Tang Clan. Tribe's debuut was dope, Wu's debuut ook. De twee daaropvolgende albums van Tribe waren wéér dope, zoniet doper. De opvolgers van de Wu (Wu Forever & The W) waren in vergelijking met wat ze eerder hadden uitgebracht veel zwakker. Een paar aardige nummers, maar gewoon average. Daarna bracht Wu "The Iron Flag", nog steeds niet echt dope, maar in ieder geval beter dan The W. De twee laatste albums van Tribe waren niet zo goed als hun eerste drie, maar ze waren in ieder geval wel beter dan het gemiddelde hiphopalbum. Kortom, Tribe's contributie is vele malen indrukwekkender dan die van de Wu-Tang Clan.
Op woensdag 23 april 2003 12:34 schreef Mr.Tear het volgende:
De generatie die nu tegen je spreekt is 4 jaar ouder en ik heb voor de Wu gekozen, omdat ik toen der tijd door allerlei gasten die Wu Tang liepen te bleren de hele dag, dus ik was wel nieuwsgierig.
...
De Wu heeft mijn hiphopcollctie die ik nu heb geopend, al was het niet met 36 Chambers, maar met een cd met een aantal nummers van WU en wat anderen, zoals Mobb Deep, maar het is wel mijn no.1 album en ik heb zelf meer shit liggen van Wu dan van Tribe.
quote:Niet in mijn ogen, voor mij staan ze op gelijke voet. Jou beweegreden is zeer begrijpelijk en je hebt ook gelijk, maar Enter the Wu-Tang (36 Chambers) heeft voor een ommekeer in de hiphopwerteld gezorgd en er tevens voor gezorgd dat er weer nieuw leven in de hiphop werd geblazen. Maar zoals ik al zei voor mij staan ze op gelijke voet en het is de lastigste afweging geweest die ik in het tuornament heb moeten maken, maar aan de Wu heb ik ook meer persoonlijke herinneringen en alles aan een tijd die ik superdope vond en dat speelt ook een rol. Daarbij wil ik toch even kwijt dat jij ook maar via een cliche rapper in aanraking bent gekomen met hiphop. En met cliche bedoel ik, wie is er tegenwoordig bijna niet door 2Pac in aanraking gekomen met hiphop, ik ben al lang blij dat jij tenminste verder gaat, hier in Nieuwegein en Utrecht komen ze dan ook gelijk niet verder meer dan het schrijven van 2Pac op de muur en de hele dag met een westside sign rondlopen, alsof het keiharde hardcore gangsters uit South Central zijn. Ik kan tenminste nog zggen dat ik hem kende en naar zijn muziek luisterde toen ie nog leefde. Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik vind 2Pac niet slecht, maar ik heb toch een soort van afkeer gekregen vanwege de eerder genoemde reden en dat speelt ongeveer sinds zijn dood.
En jij kan Wu-Tang misschien 'gewoon' doper vinden dan Tribe, maar als je objectief naar de feiten kijkt dan moet je concluderen dat Tribe de meeste props verdient.
quote:Dit zag ik nog ff. Je hoeft niet goed te praten dat je een voorliefde hebt voor ATCQ, gotta respect that. Ik doelde dus meer op de formulatie van je opmerking.
Verder, ik hoef niks goed te praten.
Peace!
http://pages.vpro.nl/3voor12/shows/clublek/index.shtml?2534202+3122274+11373656+11373656
Echt krankzinig cool dat nummer !
quote:dat hebben De La Soul , ATCQ , Queen Latifah & Monie Love en Jungle Brothers(native tongue) begin jaren 90 ook gedaan , met groot success trouwens , indertijd had je de bekende namen als BDP ,public,Big Daddy Kane , Biz Markie , Ice T, Run , N.W.A. en anderen , maar die zijn qua stijl helemaal niet vergelijkbaar met de flows van De La of ATCQ
Op woensdag 23 april 2003 14:06 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Niet in mijn ogen, voor mij staan ze op gelijke voet. Jou beweegreden is zeer begrijpelijk en je hebt ook gelijk, maar Enter the Wu-Tang (36 Chambers) heeft voor een ommekeer in de hiphopwerteld gezorgd en er tevens voor gezorgd dat er weer nieuw leven in de hiphop werd geblazen.
Wu en Tribe zijn allebei dope, in hun eigen stijl.. maar ATCQ heeft kwalitatief gezien gewoon meer gebracht. Punt. .
Voor de mensen die Large Professor en/of J-Live niet kennen download de volgende nummers:
Large Professor - Kool
Large Professor - 'Bout that time
J-Live - Satisfied
J-Live - The Best part
quote:Er zijn nog genoeg kaartjes voor J-Live aanstaande maandag, sterker nog, door een communicatie-probleem met het label zijn er zelfs nog te weinig kaartjes verkocht. Dus, mocht je 'Hip-Hop's Best-Kept Secret' (volgens The Guardian) willen aanschouwen, kom dan naar de Melkweg!
Op vrijdag 25 april 2003 14:04 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik ga zo kijken of er nog kaartjes zijn voor Large Professor morgen in Paradiso en ik hoop ook dat er nog kaartjes zijn voor J-Live maandag in de Melkweg. Gaan er nog meer mensen hierheen?Voor de mensen die Large Professor en/of J-Live niet kennen download de volgende nummers:
Large Professor - Kool
Large Professor - 'Bout that time
J-Live - Satisfied
J-Live - The Best part
quote:zal eens kijken of ik de dinsdagopchtend vrij kan krijgen daarvoor , btw dope dat je vorige week zaterdag zowel RJD2 als El-P als Mr Lif draaide
Op vrijdag 25 april 2003 14:18 schreef Juweel het volgende:[..]
Er zijn nog genoeg kaartjes voor J-Live aanstaande maandag, sterker nog, door een communicatie-probleem met het label zijn er zelfs nog te weinig kaartjes verkocht. Dus, mocht je 'Hip-Hop's Best-Kept Secret' (volgens The Guardian) willen aanschouwen, kom dan naar de Melkweg!
quote:Dope mix, als ik morgen wat meer tijd heb kom ik er op terug.
Op zaterdag 26 april 2003 20:14 schreef jimjim1983 het volgende:
Hier:
http://www.cissme.com/bgroup-us/rm/matador/large-mixcd-01-ra.ram
Kan je een mixtape van Large Professor beluisteren, er zitten ook een paar nummers met Nas tussen. Weet iemand hoe deze nummers heten? (Stay chizzled ken ik al)
hier kun je je eigen Wu-Tang Clan naam opzoeken
Met echte naam is het bij mij: Radiophonic Oddity
Met m'n nick: Dependable Skeleton
How low can you go
quote:
Op zondag 27 april 2003 23:11 schreef Wodan het volgende:
Kennen jullie Thicke al?
Je moet je baasje eens naar Lazy Bones laten luisteren, dat kan hij vast wel waarderen
Hoe komt die hond hier nou weer aanbeland
quote:Lijkt dat op Thicke? Ik heb vannacht ook dat Slim Shady geval geluisterd van Eminem, dat moordnummertje is haast net zo grappig als Nick Cave.
Op zondag 27 april 2003 23:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Je moet je baasje eens naar Lazy Bones laten luisteren, dat kan hij vast wel waarderen
Hoe komt die hond hier nou weer aanbeland
quote:* Tony_Montana67 mocht geen negatieve kritiek meer geven op alles wat met Eminem of 50 Cent te maken heeft
Op zondag 27 april 2003 23:25 schreef Wodan het volgende:Lijkt dat op Thicke? Ik heb vannacht ook dat Slim Shady geval geluisterd van Eminem, dat moordnummertje is haast net zo grappig als Nick Cave.
quote:Ja foei, Slim Shady is okay.
Op zondag 27 april 2003 23:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
* Tony_Montana67 mocht geen negatieve kritiek meer geven op alles wat met Eminem of 50 Cent te maken heeft
![]()
50 Cent daarentegen.
quote:In dezelfde buiten categorie als Busted
Op zondag 27 april 2003 23:41 schreef Wodan het volgende:
Ja foei, Slim Shady is okay.
quote:Dat wordt hier niet zo op prijs gesteld door alle Gangsta's hier hoor
50 Cent daarentegen.
quote:Ow jee, gaan ze me dissen.
Op zondag 27 april 2003 23:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat wordt hier niet zo op prijs gesteld door alle Gangsta's hier hoor
Maar het gaat in Hiphop toch eigenlijk een beetje om de lyrics? Dan is 50 cent toch niet okay, want je kan hem amper verstaan?
quote:Hij schijnt leuke verjaardagsfeestjes te geven ofzo
Op zondag 27 april 2003 23:50 schreef Wodan het volgende:[..]
Ow jee, gaan ze me dissen.
Maar het gaat in Hiphop toch eigenlijk een beetje om de lyrics? Dan is 50 cent toch niet okay, want je kan hem amper verstaan?
Hiphop gaat idd om de lyrics, alleen dat wordt door de artiesten zelf nogal vaak vergeten...
quote:Monolithic Fishmonger-X a.k.a. Flippant She-Creature
Op zondag 27 april 2003 23:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
FF iets heel flauws tussendoor.
hier kun je je eigen Wu-Tang Clan naam opzoekenMet echte naam is het bij mij: Radiophonic Oddity
Met m'n nick: Dependable Skeleton
How low can you go
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |