Misschien een leuke nieuwe vraag:
Met welke artiest/welk album ben je in aanraking gekomen met hiphop.
quote:Osdorp Posse....
Op vrijdag 2 mei 2003 10:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Daar zit dan volgens mij een beetje het verschil. Ik ben gaan luisteren toen Tribe, De La en PE hun baanbrekende albums dropte en meteen daarna heb ik genoten van de oude Albums van EPMD, Kool Moe Dee en Eric B. & Rakim.Misschien een leuke nieuwe vraag:
Ultramagnetic MC's Critical beatdown
quote:Goeie vraag,
Misschien een leuke nieuwe vraag:Met welke artiest/welk album ben je in aanraking gekomen met hiphop.
maar luister op dit moment eigenlijk alleen maar naar black eyed peas(jammer dat ze maar 2 cd's hebben), dit is een relaxte style die ik nog van niemand zo heb gehoord (jammer dat ze eruit zijn).
quote:O yeah, and your life was never been the same since then
Op vrijdag 2 mei 2003 11:54 schreef M-BRAIN het volgende:
Met welke artiest/welk album ben je in aanraking gekomen met hiphop.Ultramagnetic MC's Critical beatdown
Nog steeds mijn favo album all-times.
Een van de weinige vragen waar ik geen ja/nee of spacekees op
kan antwoorden >
Ehmm.... es ff nadenken doen>
Volgens mij kwam 't door Tupac daar was een vriend van me
helemaal gek van.... (nu is't een halve gabber )
Ik von Tupac niet zo fantastisch maar kwam zo wel 'in aanraking met'
hiphop
En het wordt deze keer weer wat spannender hoop ik
quote:M'n eerste album was "All Eyez On Me" van 2Pac, binnen twee weken waren daar "Enter The Wu-Tang" van The Wu-Tang Clan en "Ready To Die" van Biggie bijgekomen. Ik was toen.. tien of elf jaar. Ik had toen nog geen internet en van m'n zakgeld kon ik niet echt veel albums kopen, dus m'n kennis bleef beperkt tot deze, ietwat bekendere hip-hop. In de eerste of tweede kreeg ik Internet en een mattie uit mijn klas had al wat langer een internetverbinding, en ook een vrij grote mp3 collectie. Toen kwam ik in aanraking met A Tribe Called Quest, De La Soul, The Jungle Brothers en nog veel meer Native Tongue ish.. en ik was er gelijk aan verslingerd
quote:Uiteraard stond op Tophits'87 het nummer. Me, myself and I (typerend voor hiphop trouwens) van DeLaSoul. Toen vond ik het wel lachen...
Op vrijdag 2 mei 2003 10:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:Met welke artiest/welk album ben je in aanraking gekomen met hiphop.
Op mijn 14/15 luisterde ik echter naar Hardcore en zo, super Vet, maar nadat die periode uit de hand liep hoorde ik het nummer Do for Love van "ene" 2Pac. Sinsdien ben ik geinteresseerd geraakt in HipHop en ben het nu nog steeds ...echt onwijs gaaf
Morpheus2002, het is "Ik vind", niet "Ik vindt". Klein detail...Is opbouwende kritiek..
WANNEER IS HIPHOP EIGLIJK ONTSTAAN?
quote:Ik zou toch zweren dat ik een dergelijk album al eens bij de Concerto heb zien staan
Op donderdag 1 mei 2003 12:36 schreef Tjam het volgende:
Voor de liefhebber....Tribe Called Quest will be releasing an album on June 17th titled Hits, Remixes, and Rarities. The album will feature classics such as "Scenario", "Check the Rhyme" and remixes to songs such as "Lyrics to Go".
Of is dat een ander remix album?
Nee dus:
quote:
Artist A Tribe Called Quest
Album Title Rarities & Remixes
Date of Release Dec 10, 2002
quote:Mwah, ik vind Talib Kweli toch wel een outsider eigenlijk. Niet dat er wat mis mee is, maar hij staat niet in mijn lijstje van 8 beste hiphop-acts.
Op donderdag 1 mei 2003 16:51 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Er zit geen echte outsider tussen.
quote:* loting 1/4 finales
Op zondag 4 mei 2003 00:28 schreef keeper het volgende:Mwah, ik vind Talib Kweli toch wel een outsider eigenlijk. Niet dat er wat mis mee is, maar hij staat niet in mijn lijstje van 8 beste hiphop-acts.
1. Gang Starr - Run DMC
2. De La Soul - Public Enemy
3. Beastie Boys - KRS ONE
4. NWA - A Tribe Called Quest
Daar zie ik toch geen verrassingen tussen staan.
quote:Volgens mij met Cypress Hill - IV. En daarvoor al een beetje via de top40 met Coolio en The Fugees enzo. Toen ook het solo-album van Wyclef gekocht en gaandeweg wat meer dingen. Via gasten op school een beetje de Rawkus-kant op (Soundbombing 2) en de Grote Verdieping kwam wel toen ik anderhalf jaar geleden hier een beetje aan de praat raakte met wat hiphopgasten (die nu niet echt meer hier posten
quote:Ow shit, Talib is er al weer uit ja. Nee, dan heb je idd gelijk
Op zondag 4 mei 2003 00:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Daar zie ik toch geen verrassingen tussen staan.
Tip van de Dag: Cut Killer ft NTM - Nique La Police
Uit de film La Haine (ook een tip trouwens!): Sound of Tha Police van KRS-One met een nieuwe loopje eronder, gemixt met Nique La Police (Frans voor Fuck The Police) en Edith Piaff's Non Je Ne Regrette Rien. Need I Say More of was je al aan het downloaden? .
quote:Als je die goed vind moet je ook eens Psy4 de la rime - La vengeance aux 2 visages luisteren. Erg duister, maar zeer melodieus!
Op zondag 4 mei 2003 00:35 schreef keeper het volgende:Tip van de Dag: Cut Killer ft NTM - Nique La Police
Uit de film La Haine (ook een tip trouwens!): Sound of Tha Police van KRS-One met een nieuwe loopje eronder, gemixt met Nique La Police (Frans voor Fuck The Police) en Edith Piaff's Non Je Ne Regrette Rien. Need I Say More of was je al aan het downloaden?.
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:11 schreef dunniecash het volgende:
Jezus Keeper wat kom je met die old school tipjes man, tip liever wat nieuwe shit die we nog NIET gehoord hebben dan.
.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Droxz op 04-05-2003 21:46]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |