abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 16:05:38 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9389930
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:58 schreef MelkKoe het volgende:
[...]
deden de Duitsers ook met veel succes in Europa.
Eerst de belangrijke verzetsthaarden opruimen en de regering uitschakelen waarna de commandovoering instort, kun je daarna de overgebleven troepen opruimen/interneren.

op sommige punten in de grebbelinie is tot 3 dagen na de capitulatie van Nederland in 1940 nog doorgevochten ... de troepen wisten gewoonweg niet dat er al was overgegeven.

Ook zijn er op de peel/raam linie nog tot 10 mei gevechten geweest terijl die linie op de eerste dag al was veroverd en het gebied stevig in handen van de Duitsers was.

Die schermutselingen rond um qasr worden veelsteveel opgeblazen door CNN enzo

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:09:18 #27
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9390014
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:58 schreef MelkKoe het volgende:
Ik heb me ook verbaasd over de strategie van de Amerikanen. Ze hebben er alles op ingesteld dat Irakezen zichzelf massaal gingen overgeven, wat nu blijkt amper te gebeuren. Zelfs steden 700meter van de Koeweitse grens zijn nog niet volledig onder controle. Het lijkt er op dat ze nu alle steden links laten liggen en alleen in Bagdad gaan vechten, maar of de Irakezen zich dan wel overgeven? Je hoord namelijk zelfs van Irakezen in het buitenland, dat Irakezen erg graag van Saddam afwillen maar tegelijkertijd deze Coalitie niet vertrouwen.

Mijn idee toen ik hoorde van opstanden in Basra was dan ook gelijk dat ze af gingen stappen van het idee dat steden zich gingen overgeven, en massaal de steden in gingen trekken. Door nu nieuws te verspreiden dat er grote rellen in die stad zijn kunnen ze later de duizende burgerslachtoffers mee verklaren. Maargoed dat is slechts aan paranoia gedachtengang van mij.

Paranoia schaadt de waarheid op zich niet
quote:
Ook erg vreemd hoe een pastoor die in Basra was op netwerk vertelde dat ie geen rellen zag, kon ook aan de andere kant van de stad zijn want die was enorm groot. Hij vertelde ook dat er diezelfde dag nog versterking vanuit Bagdad is gekomen, dat terwijl de Coalitie diep in Iraak al fronten heeft opgezet. Erg vreemde strategie dus om elke stad links te laten liggen en alles te concentreren op Bagdad, en zo grote gaten in de linies te laten liggen.
Over die Pastoor heb ik niet gezien.

Ik verbaas me vooral over de wijze waarop tanks zijn ingezet in combinatie met de Amerikaanse luchtbombardementen.

Veel logischer zou volgende zijn:

1. Bombardement militaire stellingen in het zuiden van Irak
2. Luchtlandingen ca. 400 km diep in Irak, bruggen veroveren.
3. Veel minder tanks maar dus des te sneller oprukken naar Bagdad.
4. Vliegtuigen inzetten tegen opkomende vijandelijke tanks.

Nu zit je met een ongeschonden Republikeinse Garde in de steden waarbij veel te veel tanks en voetvolk diep in Irak zijn binnengelokt.

Dat van dat noordelijke front snap ik al helemaal niet.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9390045
Net op TV5 gezien,

Om 15.00 ofzo was er een programa over Irak enzo....

Saddam Husein is een pion van America :

- Waarom hebben ze hem latten zitten aan het eind van de eerste oorlog :
Zo konden voor miljarden dollars aan wapens voorkopen aan de andere Arabische Landen.die dus allemaal nog bang waren voor Saddam.
Zo konden een heelboel amerikaans troepen latten blijven in de Golf regio.omdat Saddam nog gevaarlijk zou kunnen zijn.
Dus hebben ze zo de control op de Olie in die regio

Ze vroegen aan Madeleine Albright(->in 96) wat ze vond van de 500.000 kinderen die dood gingen doordat ze door de embargo geen eten hadden....ze zei dat dat de prijs was die ze moesten betallen....het werd gecensureerd op CBS...

Zo zie je maar, wie de echt SLECHTE in deze oorlog zijn....

Ik praat niet eens over het feit dat ze van Uranium gemaakt munitie gebruikten....->honderden duizenden van hun eigen soldaten werden ziek, en de penta*gon zegt dat het allemaal niet waar is...

Nu nog Frankrijk, ze lieten beelden zien van Chirac met Saddam in een Atoom fabrik.....Frankrijk wou wel Atoombommen verkopen aan Irak..en het maakte niet uit of het voor militair doelwit was.....Frankrijk had ook de Mirages(=vliegtuig) aan Irak verkoopt die later werden ingezet om de Kurden te gazen.....

Leuk....

Wat een leuke wereld om in te leven

(sorry voor de slechte spelling..)

woensdag 26 maart 2003 @ 16:12:49 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9390112
M.Alta heeft eindelijk ook een kloon.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:14:33 #30
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9390153
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:10 schreef AimeScier het volgende:
Prachtig inderdaad. Veel interessanter dan die Big-Brother meuk.
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 16:17:06 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9390215
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:09 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

1. Bombardement militaire stellingen in het zuiden van Irak
2. Luchtlandingen ca. 400 km diep in Irak, bruggen veroveren.

Het hele land word gebombardeerd, dat je er geen live streams van ziet wil niet zeggen dat het niet gebeurd (wil ook niet zeggen dat het wel gebeurt maja waarom zou daarover gelogen worden).

En luchtlandingen zijn zowieso uit den boze, er hoeft maar 1 zandstorm te verschijnen en de luchtlandingstroepen zijn dood.

quote:
3. Veel minder tanks maar dus des te sneller oprukken naar Bagdad.
dat kan in principe wel maar als je zonder slagkracht voor Bagdad staat kun je ook weinig uitrichten met die tijdwinst, dan zullen ze toch moeten wachten tot de tanks en de houwitzers aankomen en de bevoorradingslijnen worden er alleen maar langer door.
quote:
4. Vliegtuigen inzetten tegen opkomende vijandelijke tanks.
dat gebeurt wel degenlijk (althans apache's in dit geval) wat denk je dat dat toestel dat 'door die boer is neergeschoten' aan het doen was?
quote:
Nu zit je met een ongeschonden Republikeinse Garde in de steden waarbij veel te veel tanks en voetvolk diep in Irak zijn binnengelokt.
de republikijnse garde schijnt hevig gebombardeerd te worden anders en er worden al vanaf dag 1 tientallen pantervoertuigen vernietigd.
quote:
Dat van dat noordelijke front snap ik al helemaal niet.
ik ook niet, zal wel met de turken/koerden te maken hebben
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:19:16 #32
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9390261
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:05 schreef sp3c het volgende:

Eerst de belangrijke verzetsthaarden opruimen en de regering uitschakelen waarna de commandovoering instort, kun je daarna de overgebleven troepen opruimen/interneren.

Klopt maar dan ga je er wel van uit dat inname van Baghdad het einde betekent, dat is niet per se het geval vooral als Saddam zich daar niet bevindt.
Militair gezien is Baghdad natuurlijk geen prioriteit, politiek gezien wel en de Iraki's hebben hun les geleerd van de eerste Golf oorlog, namelijk dat zij totaal kansloos zijn in het open veld en nu proberen ze de VS de steden in te lokken.

Vroeg of laat zullen ze toch die steden binnen moeten trekken tenzij ze er een middeleeuws beleg van willen maken en de inwoners willen uithongeren.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:29:41 #33
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9390496
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het hele land word gebombardeerd, dat je er geen live streams van ziet wil niet zeggen dat het niet gebeurd (wil ook niet zeggen dat het wel gebeurt maja waarom zou daarover gelogen worden).

En luchtlandingen zijn zowieso uit den boze, er hoeft maar 1 zandstorm te verschijnen en de luchtlandingstroepen zijn dood.
[..]

1&2 Da's idd belangrijk; des te kritischer is dus de vraag of men niet te laat is (puur vanuit militair droog standpunt bezien dan).
quote:
dat kan in principe wel maar als je zonder slagkracht voor Bagdad staat kun je ook weinig uitrichten met die tijdwinst, dan zullen ze toch moeten wachten tot de tanks en de houwitzers aankomen en de bevoorradingslijnen worden er alleen maar langer door.
[..]
3. Ja, daarom legde ik in 1e instantie meer focus op snelheid dan slagkracht. De luchtmacht en de Apaches achte ik te gebruiken om het gebrek aan slagkracht in het veld te compenseren.
Die luchtlandingstroepen acht ik vooral bedoeld om knooppunten & bruggen in te nemen voor de snelheid.
quote:
dat gebeurt wel degenlijk (althans apache's in dit geval) wat denk je dat dat toestel dat 'door die boer is neergeschoten' aan het doen was?
[..]
kan gebeuren.
4. Het uitschakelen van Irakeze pantservoertuigen zou ik dan zien als
het gevolg van hun noodzakelijke verschijningen om de luchtlandingstroepen op te houden.
Dus in 1e instantie doelde ik op samenwerking tussen luchtmacht/Apaches met de luchtlandingstroepen i.p.v. met de Amerikaanse tankeenheden .
Maar idd dan moeten er geen zandstormen zijn.
quote:
de republikijnse garde schijnt hevig gebombardeerd te worden anders en er worden al vanaf dag 1 tientallen pantervoertuigen vernietigd.
[..]
In dit geval lijkt het er op dat de Republikeinse Garde zich niet meer open en bloot kwetsbaar in het open veld vertoont.

De partij met de lange aanvoerlijnen is nu in dit geval Amerika.
In 1991 was het precies andersom, toen stond de Rep. Garde zo'n 800 km van Bagdad.

quote:
ik ook niet, zal wel met de turken/koerden te maken hebben
Ja, maar militair dus niet zo belangrijk ?

[Dit bericht is gewijzigd door M.ALTA op 26-03-2003 16:33]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_9390558
quote:
Ze vroegen aan Madeleine Albright(->in 96) wat ze vond van de 500.000 kinderen die dood gingen doordat ze door de embargo geen eten hadden....ze zei dat dat de prijs was die ze moesten betallen....het werd gecensureerd op CBS...
daar mag je Saddam Hoessein voor bedanken. HIJ wilde niet aan 't food for oil program mee doen, en HIJ is dus ook de enige die je hiervoor aansprakelijk mag stellen.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9390652
Wat een pro-Iraaks regime gebleer weer...
[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
pi_9390706
Er zijn nog een hoop troepen waar je niks over hoort, en die wellicht bezig zijn ergens waar niet zoveel aandacht op wordt gevestigd. De 3de Infanteriedivisie en de mariniers van de VS zijn op weg naar Baghdad, en de Britten zitten bij Basra. De 101ste Air Assault doet (onder andere ?) de beveiliging van de aanvoerroutes, maar waar is de rest ?

-De 82e Airborne is in Irak maar hoor je niks over
-2000 Australiers idem. De Australische infanterie is kwalitaitef extreem goed en zijn meer dan wie dan ook gewend aan de woestijn
- De Amerikaanse 4de Infanteriedivisie zou eerst uit Turkije aanvallen, maar zou later ingescheept zijn om naar Koeweit te gaan. Dat was ruim een week geleden, waar zijn die lui nu ? Dit is de meest geavanceerde divisie die de Amerikanen hebben, die laten ze heus niet op een boot zitten.

Er komt zoveel opzettelijke desinformatie van beide partijen en onopzettelijke misinformatie van onkundige journalisten dat er weinig zinnigs kan worden gezegd over de voortgang van de oorlogsplannen van de VS.

woensdag 26 maart 2003 @ 16:38:50 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9390717
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:36 schreef Znz het volgende:
Wat een pro-Iraaks regime gebleer weer...
De underdog steunen is heldhaftig.

Dat pro-VS geblaat begint me soms ook te irriteren.

pi_9390814
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:39 schreef Strolie75 het volgende:
Enige reden dat die oorlog niet zo goed gaat (wat reuze meevalt) is dat ze met een hand achter hun rug gebonden vechten om zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Zo las ik laatst nog dat een oude boer met een oud geweer een Apache Longbow heli naar beneden haalde

De vermoedelijke Iraakse held...

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 26-03-2003 16:42]

salva cum reverentia
  woensdag 26 maart 2003 @ 16:42:33 #39
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9390843
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De underdog steunen is heldhaftig.

Dat pro-VS geblaat begint me soms ook te irriteren.

Ik dacht niet bepaald dat ik Saddam zou ondersteunen.

Ik probeer de militaire logica van het Pentagon te onderzoeken, dat doet sp3c gelukkig nu ook.

pi_9390909
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:38 schreef CeeJee het volgende:
Er komt zoveel opzettelijke desinformatie van beide partijen en onopzettelijke misinformatie van onkundige journalisten dat er weinig zinnigs kan worden gezegd over de voortgang van de oorlogsplannen van de VS.
Behalve dat een snelle en pijnloze oorlog er waarschijnlijk niet meer inzit. De Irakis geven zich niet en masse over. Het Iraakse leger gaat niet in open veld wachten tot er een daisycutter op hun hoofd valt, de Irakis schieten terug, geen massale opstanden, geen coup, etc.

De Amerikaanse voorhoede had vandaag bij Bagdad kunnen zijn als het zo door waren gegaan als de afgelopen week. Maar ik denk dat het bereiken en veroveren van Bagdad nog wel even zal duren.

woensdag 26 maart 2003 @ 16:47:36 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9390984
Een inhoudelijke reactie dan
quote:
Net op TV5 gezien,

Om 15.00 ofzo was er een programa over Irak enzo....

Saddam Husein is een pion van America :

- Waarom hebben ze hem latten zitten aan het eind van de eerste oorlog :
Zo konden voor miljarden dollars aan wapens voorkopen aan de andere Arabische Landen.die dus allemaal nog bang waren voor Saddam.
Zo konden een heelboel amerikaans troepen latten blijven in de Golf regio.omdat Saddam nog gevaarlijk zou kunnen zijn.
Dus hebben ze zo de control op de Olie in die regio

Met het olie-embargo van Irak is er geen olie om onder controle te hebben. Is er ook uitgelegd hoe de olie wordt gecontroleerd? Door alleen militairen daar te hebben heb je echt niet de beschikking over olie.
quote:

Zo zie je maar, wie de echt SLECHTE in deze oorlog zijn....

Door oil for food kon Irak eten inkopen, maar dat is meerendeel naar het regime te gaan. Niet direct de schuld van de VS.
quote:
Ik praat niet eens over het feit dat ze van Uranium gemaakt munitie gebruikten....->honderden duizenden van hun eigen soldaten werden ziek, en de penta*gon zegt dat het allemaal niet waar is...
Wanneer is dat gebeurd?
quote:
Nu nog Frankrijk, ze lieten beelden zien van Chirac met Saddam in een Atoom fabrik.....Frankrijk wou wel Atoombommen verkopen aan Irak..en het maakte niet uit of het voor militair doelwit was.....Frankrijk had ook de Mirages(=vliegtuig) aan Irak verkoopt die later werden ingezet om de Kurden te gazen.....
Frankrijk en Irak waren goede vrienden.
De VS en Irak waren ook goede vrienden (levering gifgas).
quote:
Leuk....

Duidelijk
quote:

Daar heb je gelijk in...
quote:
(sorry voor de slechte spelling..)
Ik vond het meevallen.
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 16:50:04 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9391061
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:29 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

1&2 Da's idd belangrijk; des te kritischer is dus de vraag of men niet te laat is (puur vanuit militair droog standpunt bezien dan).

ik denk wel dat men de aanval te laat heeft ingezet idd.
quote:
[..]

3. Ja, daarom legde ik in 1e instantie meer focus op snelheid dan slagkracht. De luchtmacht en de Apaches achte ik te gebruiken om het gebrek aan slagkracht in het veld te compenseren.
Die luchtlandingstroepen acht ik vooral bedoeld om knooppunten & bruggen in te nemen voor de snelheid.
[..]

kan gebeuren.
4. Het uitschakelen van Irakeze pantservoertuigen zou ik dan zien als
het gevolg van hun noodzakelijke verschijningen om de luchtlandingstroepen op te houden.
Dus in 1e instantie doelde ik op samenwerking tussen luchtmacht/Apaches met de luchtlandingstroepen i.p.v. met de Amerikaanse tankeenheden .
Maar idd dan moeten er geen zandstormen zijn.

Luchtlandingen werken gewoon niet als je geen vliegveld ter beschikking hebt.

En de mogenlijkheid van slecht weer maakt het alleen maar gevaarlijker.

quote:
[..]

In dit geval lijkt het er op dat de Republikeinse Garde zich niet meer open en bloot kwetsbaar in het open veld vertoont.

De partij met de lange aanvoerlijnen is nu in dit geval Amerika.
In 1991 was het precies andersom, toen stond de Rep. Garde zo'n 800 km van Bagdad.

Ik zal het nooit eens zijn met de Amerikaanse strategen en hier dus ook niet ik vind ook dat ze de luchtsteun meer rond de aanvallende troepen moeten concentreren dan hebben ze minder toestellen nodig en dan vliegen er minder toestellen tegen elkaar aan.

die shock & awe campaign is wel leuk en aardig en de naam is iig vrij indrukwekkend maar werken doet het niet.

maar dat ze bij voorbaat al verloren hebben is onzin, ze zouden idd wat sneller te werk kunnen gaan maar het zal mij verbazen als de oorlog over 2 weken nog aan de gang is

quote:
[..]

Ja, maar militair dus niet zo belangrijk ?

denk het, ik weet het niet.
Zolang ze niet in de aanval gaan en dit ook niet van plan zijn, zijn al die bommen die ze op mosul gooien wat mij betreft geldverspilling
pi_9391180
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:05 schreef sp3c het volgende:
Maar hier hebben de Irakezen de vorige keer van geleerd zei een expert op TV. Saddam zou dit keer zijn elite troepen tussen normaal leger hebben gemengt en ze 1 duidelijk opdracht te hebben gegeven, hoe ze die uitvoeren was verder aan hun. Er is dus geen noodzaak om centraal geleid te worden.
  Moderator woensdag 26 maart 2003 @ 16:58:18 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9391316
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:53 schreef MelkKoe het volgende:

[..]

Maar hier hebben de Irakezen de vorige keer van geleerd zei een expert op TV. Saddam zou dit keer zijn elite troepen tussen normaal leger hebben gemengt en ze 1 duidelijk opdracht te hebben gegeven, hoe ze die uitvoeren was verder aan hun. Er is dus geen noodzaak om centraal geleid te worden.

ah dus Irak verspilt zijn elite soldaten aan infanterie taken.

hoe meer ik van de Iraakse 'tactieken' hoor hoe blijer ik ervan hoor

woensdag 26 maart 2003 @ 17:01:04 #45
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9391386
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

ah dus Irak verspilt zijn elite soldaten aan infanterie taken.

hoe meer ik van de Iraakse 'tactieken' hoor hoe blijer ik ervan hoor

Ben benieuwd wat Rob de Wijk hierover zegt.

Als De Wijk zegt dat Saddam hier een blunder maakt, dan betekent dat dat deze oorlog wel eens lang zou kunnen duren.

pi_9391576
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Behalve dat een snelle en pijnloze oorlog er waarschijnlijk niet meer inzit. De Irakis geven zich niet en masse over. Het Iraakse leger gaat niet in open veld wachten tot er een daisycutter op hun hoofd valt, de Irakis schieten terug, geen massale opstanden, geen coup, etc.

Nee, maar de voorspelde golf van Al-Quaida terreur ook niet, net zo min als de tienduizenden burgerslachtoffers, miljoenen vluchtelingen, chemische aanvallen op Israel en opstanden in andere moslim-landen.
  woensdag 26 maart 2003 @ 17:23:15 #47
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9391892
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:09 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Nee, maar de voorspelde golf van Al-Quaida terreur ook niet, net zo min als de tienduizenden burgerslachtoffers, miljoenen vluchtelingen, chemische aanvallen op Israel en opstanden in andere moslim-landen.

De oorlog moet stoppen.

Bush en Saddam horen achter de tralies.

pi_9391941
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:23 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

De oorlog moet stoppen.

Bush en Saddam horen achter de tralies.

De eerste en tweede uitspraak sluiten elkaar uit in het geval van Saddam.
pi_9392090
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 17:09 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Nee, maar de voorspelde golf van Al-Quaida terreur ook niet,

Ja duh, die hebben ook een pesthekel aan Saddam. Of geloofde jij daadwerkelijk dat er een link tussen die twee bestond?
quote:
net zo min als de tienduizenden burgerslachtoffers,
De coalitie vecht ook nog niet in de steden.
quote:
miljoenen vluchtelingen,
Dat kan nog komen.
quote:
chemische aanvallen op Israel en opstanden in andere moslim-landen.
Waarmee moet Irak aanvallen? Met die twee aftandse museumscuds die ze nog overhadden na Gulfwar 1, gevuld met pepperspray?
En opstanden kunnen altijd nog komen, dat hangt er maar van af hoe de oorlog gaat verlopen. Als die lang en bloederig gaat worden is de kans groot.
pi_9392964
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Wanneer is dat gebeurd?

>>>>Syndrom van de Golf oorlog, die munities werden met Uranium afvaal gemaakt, waneer die munities explodeeren komt er Plutonium in de Lucht.....Tot nu zijn er 10.000 soldaten van de golf oorlog dood door dat (kanker) er zijn heel wat duizenden soldaten in aanraking gekomen met Radioactive spul door die Munities....de Franse die dat soort munitie niet hebben gebruikt..> hebben geen klachten van hun Soldaten...

Zoek maar eens op internet.... "Gulf war syndrom"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')