Maar als een (relatief) "vreemde" dat zou doen, trek ik me er niet zo veel (lees: meestal niets) van aan. Heb ik wel geleerd in de loop der tijd!
Zo, nu ga ik echt echt echt weer aan t werk.
*internet explorer dichtklikt*
quote:idd alleen de mensen waar ik iets om geef vind ik wel belangrijk
Op woensdag 26 maart 2003 13:39 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Als mijn vrienden iets kwetsends zouden zeggen, zou het wel even in mijn hoofd door blijven "malen" ja.Maar als een (relatief) "vreemde" dat zou doen, trek ik me er niet zo veel (lees: meestal niets) van aan. Heb ik wel geleerd in de loop der tijd!
Nu ben ik over het algemeen zeker van mezelf en ik trek het me niet veel meer aan, zeker niet als het onbekende mensen zijn.... ik zou het eerder hebben bij dierbaren van me
verder áls die wel gelijk heeft...so be it. iedereen heeft zijn voor- en nadelen, en als je dat nadeel opeens erg vindt, kan je er toch wat aan veranderen als dat mogelijk is? als dat niet mogelijk is, met bijvoorbeeld uiterlijk ofzo, dan vind ik dat die persoon niet eens het recht van spreken heeft over jou uiterlijk, alsof diegene perfect is
maar succes met het verwerken van de klote opmerking
quote:Ja, precies. Ik vind het niet zo erg als ik van een vreemde een kutopmerking krijg. Het zijn meer de opmerkingen van vrienden en kennissen waar ik zo lang over blijf nadenken. Daar blijf ik over malen dus.
Op woensdag 26 maart 2003 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
Aarghh, ik zie steeds weer nieuwe dingen waar ik op wil reageren. Tja, ik denk dat het wel uitmaakt wie iets zegt over je. Kijk als een iemand die heel dicht bij me staat een kutopmerking maakt, dan raakt me dat wel. Doet een willekeurige vreemde dat, dan maakt me dat niets uit. Ligt er ook aan wat voor opmerking het is, waar ie over gaat en zo.Zo, nu ga ik echt echt echt weer aan t werk.
*internet explorer dichtklikt*
Niet iedereen kan je leuk/lief/aardig vinden.
quote:mij aan m'n dikke ballen...
Op woensdag 26 maart 2003 13:50 schreef Flierp het volgende:
zal mij totaal aan mijn reet roesten . .wat een ander denkt !
(dat telt niet voor mensen die me nauw aan het hart liggen, maar die hebben eigenlijk al geen kutopmerkingen te maken)
Ps: je weet zowieso toch niet wat anderen van jou denken, je kan ze enkel voor de kop kijken, niet erin
quote:nogal ja
Op woensdag 26 maart 2003 13:37 schreef Skylar het volgende:
Of ben ik gewoon een teer zieltje.
quote:je moet echt niet zo je best doen om aardig te zijn hoor, daar heb ik juist het meeste hekel aan...van die schijnheilig aardig en blije mensen die alles interessant en leuk vinden wat je zegt, zo duidelijk dat ze dan niet hunzelf zijn, want ik ben niet interessant en leuk
Op woensdag 26 maart 2003 14:29 schreef Jory het volgende:
ik trek het me heel erg aan wat anderen van mij denken.. terwijl ik dat eigenlijk niet wil... maar als ik weet dat iemand me irritant vind ofzow, kannik daar heel erg verdrietig van worden, want ik doe gewoon mijn best om aardig te zijn..
ik heb al heel vaak tegen mezelf gezegd: trek het je niet aan, ze kennen je niet, en wees toch es g*dverd*mme jezelf.. maar et lukt me niet echt..
en ik ga heel erg snel in de verdediging, als ik alleen al denk dat iemand me niet aardig vind/ irritant vind.. dat moettik ook es laten denk ik..
eens bot doen tegen iemand kan geen kwaad hoor, t leven is nou eenmaal hard
quote:lang geleden...toen je nog jong was
Op woensdag 26 maart 2003 15:49 schreef poebeertjuh het volgende:
Kan me aan mijn anus oxyderen zogezegdVan mensen om wie ik geef wil ik me nog wel eens wat aantrekken, maar ik heb lang geleden geleerd dat je dat van vreemden maar beter niet kan doen
Maar t is wel lief bedoeld hoor
Idd, t is wie het zegt, maar ik kan er altijd maar slecht tegen
Grtx
Kortom, ik trek mij er weinig van aan. Maar dat is eigenlijk mijn hele leven al zo geweest .
Kan me niks voorstellen bij "het zal me aan mijn reet roesten" houding. Ik trek het me veel te veel aan, maar toch. Is wel goed voor je eigen empathie. Hoor het ook vrij goed als ik zelf een klote-opmerking maak. En dat doe ik ook vaak zat hoor.
quote:Misschien ben je gewoon onzeker over jezelf..
Op woensdag 26 maart 2003 13:37 schreef Skylar het volgende:
Soms als ik een kutopmerking van een vriend/in krijg, kan ik daar soms dagen van van slag zijn. Daar kan ik dan heel lang overnadenken en helemaal als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik heb het helemaal als zo'n opmerking in mijn ogen totaal onterecht is, terwijl ik dan gewoon moet denken "krijg de klere maar". Meestal wil ik toch wel aardig gevonden worden en als ik merk dat iemand me niet leuk vindt, dan kan ik daar best mee zitten. Eigenlijk is het erg stom, want je kunt natuurlijk niet verwachten dat de hele wereld je leuk vindt. Zou ook niet echt gezond zijn. Hebben jullie dit nou ook? Of ben ik gewoon een teer zieltje.
Iemand kon me echt met een paar woorden in een dip krijgen, ik had dan gelijk het gevoel dat niemand me leuk vond enz. enz. enz.
Later ben ik sterker in mijzelf gaan staan en ben ik me gaan realiseren dat mijn zelfbeeld niet van andere afhangt, maar dat het totaal bij mij ligt.
Als nu een vreemde een rotopmerking maakt dan glimlach ik erom, over het algemeen proberen mensen die je niet kent en die je naar beneden proberen te halen hun eigen onzekerheden te verbergen.
Als iemand die me na staat een rotopmerking maakt dan denk ik erover na of er niet perongelijk een kern van waarheid in zit....
Maar echt raken doet het me niet meer, natuurlijk is het niet altijd helemaal zo, voel ik me rot dan komen rotopmerkingen harder aan, dan kan het best wel eens pijn doen.
Al met al heb ik vrede met mezelf en wat ik ben, ik ben niet perfect, maar streef daar ook niet meer naar, ik kan het niet iedereen naar de zin maken, ook daar streef ik niet meer naar.
Die tijd hebben we gehad, ik werd er niet gelukkiger op, pas toen ik mezelf was werd ik gelukkig.
quote:Gehehe mijn leven lijkt echt al een eeuwigheid te duren joh
Op woensdag 26 maart 2003 15:50 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
lang geleden...toen je nog jong was
quote:Dat denk ik ook...
Op woensdag 26 maart 2003 21:36 schreef Marissssie het volgende:[..]
Misschien ben je gewoon onzeker over jezelf..
quote:tuurlijk maken ook vrienden wel eens dat soort opmerkingen!
Op donderdag 27 maart 2003 08:36 schreef EggsTC het volgende:
vrienden zeggen dat niet.
bijvoorbeeld je bent wat dikker geworden, en iemand merkt dat op...dan kan jij je helemaal naar voelen, gewoon omdat je erachter komt dat je niet de enige bent die het ziet
vrienden moet je wel alles tegen kunnen zeggen vind ik, zowel positief als negatief...tuurlijk als het puur bedoeld is om je onderuit te halen, dan zijn het geen vrienden, maar dat kan iedereen wel ruiken
quote:die van mij gaat juist zo snel
Op woensdag 26 maart 2003 22:16 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Gehehe mijn leven lijkt echt al een eeuwigheid te duren joh
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:39 schreef armageddon1981 het volgende:
kom zelf uit een gehucht waar iedereen elkaar kent, en geroddelt word in een tempo sneller dan cnn de oorlog in irak kan volgen.
ik trek me er niks van aan. ik doe gekke dingen zeg idiote dingen. het gaat erom dat je je er goed bj voelt wie je bent en wat je doet en niet dat je tegen je zin achter een groep/gewoontes aangaat lopen.
Als echter iemand die mij totaal niet kent een verkeerd beeld van mij heeft, dan boeit me dat niet. Dat verandert wel als diegene mij leert kennen. Als diegene daar de moeite niet voor wil nemen dan is hij/zij de moeite van het omkijken niet waard.
Ook als ik zelfs weet dat het een grapje is, kan ik t me aantrekken, dan denk ik bij mezelf: goh maak ik zon indruk op anderen ofzo?
heel vervelend maar ik weet niet wat ik er aan kan veranderen
[Dit bericht is gewijzigd door Sinaasappel op 27-03-2003 09:33]
quote:Ja, maar ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik heb namelijk helemaal niets te klagen. Heb alles wat m'n hartje begeert en zie er ook niet echt slecht uit. Het enige wat ik kan bedenken waar het misschien vandaan kan komen is: Dat ik in alles te perfectionistisch ben en te beschermt ben opgevoed.
Op woensdag 26 maart 2003 21:36 schreef Marissssie het volgende:[..]
Misschien ben je gewoon onzeker over jezelf..
quote:volgens mij heeft iedereen er wel last van, en ik zou niet weten wat je ertegen kunt doen,
Op donderdag 27 maart 2003 10:32 schreef Skylar het volgende:[..]
Ja, maar ik weet niet waar dat vandaan komt. Ik heb namelijk helemaal niets te klagen. Heb alles wat m'n hartje begeert en zie er ook niet echt slecht uit. Het enige wat ik kan bedenken waar het misschien vandaan kan komen is: Dat ik in alles te perfectionistisch ben en te beschermt ben opgevoed.
quote:je vergeet OA mn wenkbrauwen
Op woensdag 26 maart 2003 19:49 schreef Ferret1983 het volgende:
Sorry dat ik t soms over je (te) lange haren, ongelijke oren, neusharen, enz enz heb(hmm kan even niet meer bedenken...)
Maar t is wel lief bedoeld hoor
Grtx
en jij mag alles tegen me zeggen....
Je moet je ook niet te veel aantrekken van opmerkingen van anderen.
This is me, just learn to live with it.
Je kunt je dan 'groot' houden en doen of het je niet raakt. Maar natuurlijk raak zoiets je wel. Maar je wilt niet laten merken dat je je gekwetst voelt. Maar in sommige gevallen (vooral in bij vrienden/fam.) is het juist wél een goed iets om te zeggen dat je niet blij bent met die opmerking.. dan weten ze het en denken ze hopelijk voortaan beter na.
Ik heb geleerd dat dat niet werkt. Mensen denken dan meteen 'hee, daar kan je makkelijk overheen lopen'. Het kan me nu weinig schelen hoe anderen over me denken. Alleen op werk vind ik het nog lastig om m'n eigen gang te gaan.
quote:En "wat heb je daar?..."
Op donderdag 27 maart 2003 16:48 schreef johnplayer het volgende:
je vergeet OA mn wenkbrauwen
Ik weer dat t lief bedoeld is![]()
en jij mag alles tegen me zeggen....
Grtx
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 09:19 schreef DarkElf het volgende:
ja te veel denk ik
Als een vriend/vriendin een vervelende opmerking maakt, dan kan je daar later wel op terug komen bij die persoon, denk ik zo.
Als het een onbekende is, idd volgensmij heeft die persoon het niet in de gaten dat het vervelend is/jouw er pijn mee doet, hij/zij kent jouw waarschijnlijk niet zo goed of het zegt iets over die persoon zelf!
Je kan even stil staan bij die opmerking:
Ach diegene kent mij helemaal niet, hij/zij zit bij het verkeerde eind want............. vul zelf maar in.
Ga bij jezelf na dat het niet klopt oid.
Gisteren maakte iemand een grapje naar mij/over mij, later vertelde ze het grapje naar iemand anders en diegen zei: Ow, dat kun je echt niet zeggen hoor, daar is ze dagen van slag van. Maar juist die laatste opmerking vond ik niet zo leuk, dat grapje moest ik zelf wel om lachen.
Nu denk ik ach, idd, sommige dingen daar kan ik wel wat langer van wakker liggen maar niet om dat grapje, wel om wat zij nu zei.
Dus denk ik (bovenste toegepast haha) Ze kent me nog niet helemaal goed, maakt niet uit.
Een ander heeft het niet in de gaten/ligt er niet wakker van, dus waarom zou jij.....
quote:Waarom zou je dat doen??
ja te veel denk ik
quote:Mee eens! En dat kun je ook maar beter niet proberen want dat lukt je toch niet.
Op vrijdag 28 maart 2003 21:12 schreef schatje het volgende:[..]
Waarom zou je dat doen??
Je kan het niet iedereen naar de zin maken.
Wat andere van me vinden kan me aan m'n reet oxyderen.
quote:Heb ik ook
Op woensdag 26 maart 2003 13:42 schreef CIXX het volgende:
alleen as me fam., vriendin, of vrienden zoiets zeggen ... anders : krijg de ****** maar!
quote:hier nog 1
ja te veel denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |