De muziek is Cynic is zeer technisch, met schitterend drumwerk van Sean Reinert (drumt ook op "Human" van Death!) en diverse zangstijlen. Grunts en vrouwelijke vocalen, maar vooral de bizarre computerstem die een belangrijke rol speelt is opmerkelijk.
Lees maar eens de biografie van Allmusic.com:
Another product of the prolific Florida death metal scene, Cynic distinguished themselves for their unique experiments in combining technically proficient death metal with progressive rock touches, bordering at times on jazz fusion. Cynic was formed in 1987 by vocalist/guitarist Paul Masvidal, guitarist Jason Gobel, bassist Mark Van Erp, and drummer Sean Reinert. With the arrival of bassist Tony Choy, the band began recording their first demos, which, for the most part, contained the prevalent death metal/thrash tendencies typical of the Florida scene. Then, in 1991, the band went on temporary hiatus while Masvidal and Reinert performed on Death's Human album and Choy departed to join Atheist. A year later, they reconvened with new bassist Sean Malone and signed with Roadrunner records, who described them as "the most famous underground band yet to record an album." This they finally did with 1993's classic Focus, a groundbreaking release in the field of progressive thrash. Besides the band's unquestionable technical prowess, the album also displayed their awesome talent for improvisation and inventive songwriting. Singer Tony Teengarden (who had contributed some vocals to the album) was brought on board for a European tour with Pestilence, but this was cut short when the latter broke up. Cynic, too, would decide to go their separate ways shortly after returning home to Florida.
Cynic heeft naast een serie demo's (niet meer on aan te komen) maar 1 album uitgebracht:
Hier een goeie review van "Focus":
Cynic was one of the many great bands signed unto Roadrunner Records in the early 90s, grinding their way from obscurity alongside the likes of Believer, Solitude Aeturnus, Solus et al. So why is this significant? The aforementioned acts were subsequently (and unceremoniously) forsaken as the label stumbled over itself to capitalize on hardcore's growing popularity. But whatever the factors involved in the band's demise, one thing is certain: metal will surely never know a band like Cynic again. To call this act 'technical' would be a cruel understatement; Focus sounds like three Dream Theater discs playing simultaneously, if John Petrucci had six arms and a four-neck guitar (okay that's not entirely fair - Cynic have TWO guitars). There are polyrhythms and time-changes shooting about everywhere, stabilized by a healthy jazz/fusion influence and an obvious understanding on how to blend these clashing styles into a coherent intellectual trip even the musical layman can appreciate. The vocals alternate between death, female, clean male, and processed Max Headroom/Transformers 'more than meets the eye' synths that are unique to my ears. But the entire experience is almost unfathomable, really. I mean, I doubt any level headed human can assimilate all the ingredients of Focus in their entire friggin' lives, let alone the five years since its release. No, of course it doesn't hold much appeal in today's stone-cold musical climate, but you'd do well in hearing this. Better have your thinking cap on, though.
bron: www.ssmt-reviews.com
Kijk op www.cynicalsphere.com voor meer informatie.
quote:Heiligschennis...........
Op woensdag 26 maart 2003 09:11 schreef Troel het volgende:
Ey, een naamtopic
quote:Ah, een groot Cynic fan. Welke van de demo's heb je?
Op woensdag 26 maart 2003 09:12 schreef Cynic het volgende:
Heiligschennis...........
Ik heb alleen het album Focus... maar toch moeten er meer mensen naar deze ENORM strakke band luisteren...
Gewoon een combinatie van Death Metal met Jazz... hoe is het mogelijk..
Kan me geen moer schelen of je het download of watdanook, maar luister er naar, en laat je mening hier horen...
quote:Ik heb een album van een progressieve Death Metal band. Cool.
Op dinsdag 25 maart 2003 23:54 schreef Summoner het volgende:
Cynic, een van de meest onderschatte progressieve Death Metal bands.
[..]
quote:Klopt op de laatste Gordian Knot speelt zelfs heel Cynic ook weer mee. Oh en hebben jullie ook die Portal cd gehoord? dat was de band van een zooi oud Cynic leden die ze oprichten direct na Cynic en is eigenlijk pure fusion (met zang dan wel).
Op maandag 19 januari 2004 23:42 schreef Melusine het volgende:
Leden van Cynic zijn toch nog wel in andere projecten te horen soms? Gordian Knot bijvoorbeeld.
quote:Portal of Gordian Knot? Ze zijn allebei goed zoals viel te verwachten met Cynic leden
Op woensdag 21 januari 2004 00:21 schreef Summoner het volgende:
Die cd heb ik niet gehoord... die is goed, neem ik aan?
Het is allebei wel fusion, Portal heeft een zangeres erin en dat klinkt daardoor wel leuker dan de meeste fusion. De teksten zijn ook wel gaaf vind ik van Portal.
Gordian Knot is instrumentale fusion waar echt een zooi mensen hebben meegespeeld waaronder ook heel Cynic. Voor de rest die gitarist van Fates Warning, Bill Brufort van King Crimson en nog een zooi mensen. Die eerste van GK vind ik ietsje minder dan de laatste, luister dan eerst ff naar Emergent.
Bill Bruford (Yes, King Crimson, EarthWorks)
Steve Hackett (Genesis, GTR)
Jason Göbel (Cynic)
Sean Reinert (Cynic)
Jim Matheos (Fates Warning)
Paul Masvidal (Cynic - featured on "Muttersprache")
(voor als mensen gaan zoeken op bandnaam, leren ze misschien deze wereld band ook)
quote:PRECIES!!! Misschien wel de beste deathmetal drummer.
Met schitterend drumwerk van Sean Reinert (drumt ook op "Human" van Death!
quote:KIJK, das nog eens nuttige info!!!
Gordian Knot is instrumentale fusion waar echt een zooi mensen hebben meegespeeld waaronder ook heel Cynic.
quote:wist je dat dan niet? volgens mij heeft die toch aardig wat bekendheid gehad met die cd in de metal wereld. Oh en als je cynic met hun rustige stukken goed vond vind je GK ook echt wel goed.
Op woensdag 21 januari 2004 21:38 schreef Yokozuna het volgende:KIJK, das nog eens nuttige info!!!
quote:Ik ben Gordian Knot weleens tegengekomen op Soulseek, toen ik naar Sein Reinert zoekte, alleen zat in de wachtrij etc.
Op woensdag 21 januari 2004 21:43 schreef _Etter_ het volgende:wist je dat dan niet? volgens mij heeft die toch aardig wat bekendheid gehad met die cd in de metal wereld. Oh en als je cynic met hun rustige stukken goed vond vind je GK ook echt wel goed.
quote:En dat maakt ze ook aparter dan Death.
Grunts en vrouwelijke vocalen, maar vooral de bizarre computerstem die een belangrijke rol speelt is opmerkelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-01-2004 21:46]
Hier spelen ook nog wat luitjes van Cynic in...
quote:klopt paul en seanR band is dat maar dat vind ik niet alles, heb een aantal mp3's gehoord en juist de solo's van paul die ik zo gaaf vind zijn nergens te horen
Op woensdag 21 januari 2004 21:46 schreef Cynic het volgende:
http://www.aeonspoke.com/Hier spelen ook nog wat luitjes van Cynic in...
quote:T'is wat rustiger inderdaad.
Op woensdag 21 januari 2004 21:48 schreef _Etter_ het volgende:[..]
klopt paul en seanR band is dat maar dat vind ik niet alles, heb een aantal mp3's gehoord en juist de solo's van paul die ik zo gaaf vind zijn nergens te horen
quote:Inderdaad, ook een erg goede gitarist. Alleen jammer van de slechte productie eb tegen het valse aan zittende zang...
Op woensdag 21 januari 2004 21:48 schreef killingcupid het volgende:
Check ook Aghora eens uit...is ook met o.a. Sean Reinert. Gave drummer hoor!
quote:heet wel geen rob maar John Longstrenth (origin, skinless en nu exhumed) komt zeker wel in de buurt. Die vent van Ephel Duath kan ook wel aardig tikken maargoed die is al 48 dus da's niet zo gek
Op woensdag 21 januari 2004 21:49 schreef Yokozuna het volgende:
Rob, kun je nog een paar metal drummers van ongeveer het niveau van Sein noemen?
en volgens mij ken ik alle bands met Cynic leden zo onderhand, wel jammer... wil graag dat dat nog niet het geval was
quote:wel een beetje maar Cynic gebruikt jazz op een hele andere manier dan Pestilence. Bij Cynic is de jazz wat minder op de opervlakte dan bij Pestilence.... ik zou zeggen luister het is, als je een beetje van metal houd dan is het echt een aanrader.
Op woensdag 21 januari 2004 22:05 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hmm,death metal met jazzfusion invloeden.Vergelijkbaar met pestilence-Spheres?
quote:Ik vind Cynic veel en veel beter. Spheres komt op mij alleen maar over als een poging een zelfde soort muziek als Cynic te maken. Patrick Mameli, gitarist van Pestilence begon destijds op een gegeven moment alle metal af te kraken als simpele muziek en te leuren met fusion-achtige dingen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:05 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hmm,death metal met jazzfusion invloeden.Vergelijkbaar met pestilence-Spheres?
Luister eens naar de Pestilencenummers Stigmatized/In Sorrow van het album Testimony Of The Ancients, en vergelijk dat met het geforceerde gepiel op Spheres, van mij hadden ze niet hoeven veranderen. Spheres is volgens mij ook hopeloos geflopt, waarna Pestilence gestopt is.
Bij Cynic klinkt de combinatie fusion/death veel natuurlijker en vanzelfsprekender.
Kerstgroeten met handtekeningen van de bandleden:
quote:ik vind toch Spheres een super gaaf album, Pestilence gebruikt jazz en Cynic gebruikt eigenlijk fusion, toch wel een groot verschil. Hebben julle trouwens dat nieuwe nummer van Mameli gehoord?
Op woensdag 21 januari 2004 22:20 schreef Modus het volgende:[..]
Ik vind Cynic veel en veel beter. Spheres komt op mij alleen maar over als een poging een zelfde soort muziek als Cynic te maken. Patrick Mameli, gitarist van Pestilence begon destijds op een gegeven moment alle metal af te kraken als simpele muziek en te leuren met fusion-achtige dingen.
Luister eens naar de Pestilencenummers Stigmatized/In Sorrow van het album Testimony Of The Ancients, en vergelijk dat met het geforceerde gepiel op Spheres, van mij hadden ze niet hoeven veranderen. Spheres is volgens mij ook hopeloos geflopt, waarna Pestilence gestopt is.
http://www.emptywords.demon.nl/Patrick_Mameli's_Gestalt.htm
tegenwoordig maakt hij ook fusion.
quote:Na hun optreden in het Paard in Den Haag in 1993 (?) liepen ze (Cynic) nog wat door de zaal en heb ik samen met wat andere mensen een tijdje met ze geleuterd. (Daarbij wel Pestilence half missend, maar het was het waard, anders had ik de volgende opmerking van Sean Reinert gemist). Hij vond "Human" erg gaaf om te doen, maar hij heeft het achteraf in zo'n korte tijd ingespeeld en hij vond zelf dat er erg veel "foutjes" (qua drumwerk) opstonden ...... WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?????????
... met schitterend drumwerk van Sean Reinert (drumt ook op "Human" van Death!)
(Toch nog maar een paar keer nageluisterd .... niks gehoord .......... maarja, 'k zal wel een leek zijn :-) )
Doei,
JD
quote:Hé Gijs ! Hoe kom je daar aan ??? :-)
Op woensdag 21 januari 2004 22:27 schreef ChOas het volgende:
Sorry, kon alleen foto nemen met mijn webcam...Kerstgroeten met handtekeningen van de bandleden:
JD
EDIT: Suffe spelfout
quote:Hehe ja, dat hoor je als niet-drummer echt niet. Misschien dat Yokozuna het zelfs niet hoort, wel Yoko?
Op donderdag 22 januari 2004 22:30 schreef Jan-Diederik het volgende:
Hij vond "Human" erg gaaf om te doen, maar hij heeft het achteraf in zo'n korte tijd ingespeeld en hij vond zelf dat er erg veel "foutjes" (qua drumwerk) opstonden ...... WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT ?????????
http://www.metalprovider.com/cynic/
(Deze site is gelinkt vanuit de officiele Cynic site ; het is dus legaal)
quote:heeh! bedankt, daar had ik ook de portal demo vandaan maar die waren een tijd offline omdat die mogelijk nog officieel uit zou komen. Ben nu de video's aan het downloaden, wel leuk te zien dat hun ook nog wel eens foutjes maken met te vroeg beginnen enzo
Op zaterdag 24 januari 2004 22:57 schreef fripper het volgende:
Er is een site waar de demo's te downloaden zijn, alleen doet deze het nu niet. Is iemand bekend met deze site , doet hij het normaal wel ?http://www.metalprovider.com/cynic/
(Deze site is gelinkt vanuit de officiele Cynic site ; het is dus legaal)
quote:beetje jammer dat jij focus geen fatsoenlijke plaat noemt
Op zondag 25 januari 2004 11:40 schreef Cynic het volgende:
Eigenlijk is het heel jammer dat Cynic nooit een fatsoenlijke plaat heeft opgenomen.........
quote:De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
Op zondag 25 januari 2004 11:41 schreef _Etter_ het volgende:[..]
beetje jammer dat jij focus geen fatsoenlijke plaat noemt
quote:Nah, zo werden de meeste death metal-gerelateerde albums in die tijd geproduceerd.
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Cynic het volgende:
De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
quote:toch ben benieuwd hoe dat album zou klinken als ze bijvoorbeeld een productie als spiral architect zouden hebben, volgens mij was het dan nooit zo 'groot' album zijn geworden omdat je dan pas hoort wat voor rare dingen ze doen
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Cynic het volgende:[..]
De productie op focus is ver beneden de maat. Sommige demonummers klinken wat dat betreft beter.
quote:Focus was wel wat zompiger dan de meeste albums uit die tijd hoor. Veel details, vooral van de gitaren, verzuipen compleet in het geluid. Op het album van Aghora hoor je een beetje hetzelfde euvel.
Op zondag 25 januari 2004 14:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Nah, zo werden de meeste death metal-gerelateerde albums in die tijd geproduceerd.
quote:Richard Christy natuurlijk, die kan ook wel wat meer dan wat hij hedendaags bij Iced Earth speelt. Longstreth vind ik gaaf vanwege zijn snelheid, maar zijn partijen zijn qua complexiteit en coordinatie niet echt te vergelijken met die van Reinert als je het mij vraagt.
Op woensdag 21 januari 2004 22:02 schreef _Etter_ het volgende:[..]
heet wel geen rob maar John Longstrenth (origin, skinless en nu exhumed) komt zeker wel in de buurt. Die vent van Ephel Duath kan ook wel aardig tikken maargoed die is al 48 dus da's niet zo gek
en volgens mij ken ik alle bands met Cynic leden zo onderhand, wel jammer... wil graag dat dat nog niet het geval was
En ik denk dat Danny Carey van Tool zich ook redelijk kan meten met Sean Reinert; mischien is Tool niet zo pompeus qua snelheid enzo maar wat Carey laat horen met Tool is wat hij zelf "aangenaam" vind (dus onder zn niveau).
Er zullen vast nog genoeg andere kerels zijn die minder bekend zijn, zal eens ff wat research gaan doen.
quote:Denk dat longstreth ook veel meer kan dan dat die laat horen, net zoals bijvoorbeeld die vent van morbid angel. Die heb ik ook een keer horen soundchecken voor een optreden en toen deed die veel complexere dingen dat bij morbid angel laat horen... toch wel jammer
Op zondag 25 januari 2004 19:22 schreef Carn het volgende:[..]
Richard Christy natuurlijk, die kan ook wel wat meer dan wat hij hedendaags bij Iced Earth speelt. Longstreth vind ik gaaf vanwege zijn snelheid, maar zijn partijen zijn qua complexiteit en coordinatie niet echt te vergelijken met die van Reinert als je het mij vraagt.
quote:Ik heb eerlijk gezegd geen foutjes gehoord, maar tis al een tijd geleden dat ik de plaat gehoord heb, volgens mij was dat zelfs nog voordat ik begon met drummen
Op donderdag 22 januari 2004 22:39 schreef Summoner het volgende:
Hehe ja, dat hoor je als niet-drummer echt niet. Misschien dat Yokozuna het zelfs niet hoort, wel Yoko?
quote:Ja? Het drumwerk op Morbid Angel platen is inderdaad superbasic (zoals bij de meeste deathmetal bands). Daaruit had ik eigenlijk al geconculdeerd dat Sandoval helemaal geen bijzondere drummer is. Longstreth houdt hem bijv. wel bij met dubbelbassen, bovendien is Longstreth veel beter met z'n handen (ook 1 hand rolls enz.). De blastbeats op Heretic van Morbid Angel vind ik gewoon slecht klinken. Bovendien is snelheid niet alles, daarom vind ik Sean gewoon een betere drummer dan snellere kerels als Sandoval, Longstreth of Gene Hoglan (die ook bij Death speelde).
Denk dat longstreth ook veel meer kan dan dat die laat horen, net zoals bijvoorbeeld die vent van morbid angel. Die heb ik ook een keer horen soundchecken voor een optreden en toen deed die veel complexere dingen dat bij morbid angel laat horen... toch wel jammer
Etter, je bent trouwens wel erg geinteresseerd in drums voor een niet drummer
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-01-2004 20:11]
quote:haha, ja ik ben zowat in alle muzikanten wel geinteresseerd, speel zelf een beetje drum, gitaar en ook bas dus ja... dan ga je bij iedereen ook op hun techniek letten (en het helpt ook in een band te zitten met een drummer die wel van een zooitje tech houd
Op zondag 25 januari 2004 19:59 schreef Yokozuna het volgende:
Etter, je bent trouwens wel erg geinteresseerd in drums voor een niet drummer
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:15 schreef _Etter_ het volgende:
Jaha, ja ik ben zowat in alle muzikanten wel geinteresseerd, speel zelf een beetje drum, gitaar en ook bas dus ja... dan ga je bij iedereen ook op hun techniek letten (en het helpt ook in een band te zitten met een drummer die wel van een zooitje tech houd). Alleen jammer dat ik zelf te slecht voor woorden ben... maarja da's iedereen als je het vergelijkt met alle Cynic goden
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-01-2004 20:21]
quote:Toch blijft er een groot verschil bij de "typische" death metal drummers zoals longstreth en sandoval, en de drummers die echt veel gestudeert hebben naast alleen het spelen van death metal. Als je Reinert / Carey / Christy hoort dan merk je meteen dat die veel meer ervaring hebben met andere stijlen, en ook daardoor een stuk muzikaler zijn. Ook een kenmerk van drummers die flink wat jazz en fusion gespeeld hebben is dat ze een stuk "ronder" spelen, een rare term, maar dat doelt op meer op de controle tussen 16den, triolen en 32sten zodat alles wat soepeler "rolt", en minder hak-op-de-tak overgangen.
Op zondag 25 januari 2004 19:33 schreef _Etter_ het volgende:[..]
Denk dat longstreth ook veel meer kan dan dat die laat horen, net zoals bijvoorbeeld die vent van morbid angel. Die heb ik ook een keer horen soundchecken voor een optreden en toen deed die veel complexere dingen dat bij morbid angel laat horen... toch wel jammer
Bij sandoval en longstreth blijft het toch voornamelijk relatief simpele ritmes spelen op extreme snelheden (niet dat dat niet knap is).
Maar goed, het ging over Cynic. Zal maar weer eens wat van gordian knot gaan downloaden
quote:Hehe, een blastbeat en een dubbelbassroll in notenschrift, HOE simpel. Alleen dan staat er 240BPM bij linksboven, oeps
Bij sandoval en longstreth blijft het toch voornamelijk relatief simpele ritmes spelen op extreme snelheden (niet dat dat niet knap is).
quote:Toch vind ik longstreth wel een graatje beter dan sandoval. In mijn ogen heb je soort van 3 niveau's metal drummers. De recht toe drummers als sandoval, deicide, nile enzo. De drummers die naar fusin/jazz luisteren en ook dingen uit gebruiken, longstreth, cephalic carnage, flo (cryptosy), enzo. En de, ik heb geen leven en daarom drum ik de hele dag maar nog net niet zo erg als bozzio, drummers als sean en bijvoorbeeld spiral architect, misschien hellhammer er nog bij? Die net zo makkelijk fusion kunnen gaan spelen.
Op zondag 25 januari 2004 20:32 schreef Carn het volgende:[..]
Toch blijft er een groot verschil bij de "typische" death metal drummers zoals longstreth en sandoval, en de drummers die echt veel gestudeert hebben naast alleen het spelen van death metal. Als je Reinert / Carey / Christy hoort dan merk je meteen dat die veel meer ervaring hebben met andere stijlen, en ook daardoor een stuk muzikaler zijn. Ook een kenmerk van drummers die flink wat jazz en fusion gespeeld hebben is dat ze een stuk "ronder" spelen, een rare term, maar dat doelt op meer op de controle tussen 16den, triolen en 32sten zodat alles wat soepeler "rolt", en minder hak-op-de-tak overgangen.
Maar goed, het ging over Cynic. Zal maar weer eens wat van gordian knot gaan downloaden
oh en toch weer ff back on topic te gaan: Hier is een document over 20 jaar roadrunner waar ook Cynic weer word genoemd als vergeten kunstwerk uit de stal van roadrunner. Zoizo wel leuk om te lezen want ik kreeg echt een nostalgie gevoel van al die band en toen die cd's uit kwamen
http://fsau1.roadrunnerrecords.com.au/ms/Roadrunner%20Special.pdf
quote:Mee eens (Y)
Op zondag 25 januari 2004 22:27 schreef _Etter_ het volgende:[..]
Toch vind ik longstreth wel een graatje beter dan sandoval. In mijn ogen heb je soort van 3 niveau's metal drummers. De recht toe drummers als sandoval, deicide, nile enzo. De drummers die naar fusin/jazz luisteren en ook dingen uit gebruiken, longstreth, cephalic carnage, flo (cryptosy), enzo. En de, ik heb geen leven en daarom drum ik de hele dag maar nog net niet zo erg als bozzio, drummers als sean en bijvoorbeeld spiral architect, misschien hellhammer er nog bij? Die net zo makkelijk fusion kunnen gaan spelen.
Of zo`n Virgil Donati die 8 tot 10 uur per dag -oefent-, en dan s'avonds nog even n optreden doet. "Mits zn schema het toelaat". En dan heb je het alleen nog maar over "rock/metal georienteerde" drummers. Ik wil niet weten hoe lang zo`n Dave Weckl, Dennis Chambers of Vinnie Colaiuta per dag soms oefenen.
Leuk weetje: Vinnie Colaiuta heeft wat drumtracks neergelegd voor Dave Mustaine's solo plaat, dus dat wordt hopelijk interessant.
quote:Zo erg zal het bij Sean niet zijn.
En de, ik heb geen leven en daarom drum ik de hele dag maar nog net niet zo erg als bozzio, drummers als sean en bijvoorbeeld spiral architect, misschien hellhammer er nog bij?
10 uur per dag alleen oefenen, lijkt me trouwens behoorlijk saai worden na een tijd. Alles wordt saaier na een tijd/alles went, maar als je het ZO vaak doet. Dan doe je het toch puur om gewoon supergoed te worden en verder niets lijkt me, en dat gaat volgens mij ook ten koste van andere zaken (sociale contacten enz.)
En volgens mij kun je ook supergoed worden als je "maar" 3 uur per dag zou spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-01-2004 23:58]
quote:Ik denk dat het wat dat betreft toch anders ligt wanneer je beroepsmatig met muziek bezig bent. Je hebt dan ook een zekere verplichting tegenover je publiek.
Op zondag 25 januari 2004 23:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zo erg zal het bij Sean niet zijn.
Ik snap ook niet dat als je 10 uur per drumt, dat het dan nog leuk kan zijn. Als je dat doet, dan gaat het ten koste van de rest van je leven volgens mij (weinig contact met andere mensen enz.) Vooral 10 uur per dag alleen oefenen, lijkt me behoorlijk saai worden na een tijd. Alles wordt saaier na een tijd, maar als je het ZO vaak doet. Dan doe je het toch puur om gewoon supergoed te worden en verder niets lijkt me, en dat gaat volgens mij ook ten koste van andere zaken.
quote:Daar is geen 10 uur per dag oefenen voor noodzakelijk. Dan ben je gewoon gek, en wie een van de beste wil worden moet gek zijn.
Op zondag 25 januari 2004 23:58 schreef Cynic het volgende:[..]
Ik denk dat het wat dat betreft toch anders ligt wanneer je beroepsmatig met muziek bezig bent. Je hebt dan ook een zekere verplichting tegenover je publiek.
quote:Tja, als je de lat eenmaal hoog hebt gelegd. Vaak wordt gezegd van bepaalde bands: "Wat goed/strak/weetikveel zijn die live"
Op zondag 25 januari 2004 23:59 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Daar is geen 10 uur per dag oefenen voor noodzakelijk. Dan ben je gewoon gek, en wie een van de beste wil worden moet gek zijn.
"Its my job".
En die man weet zelf ook wel dat hij dingen misloopt op andere (idd sociale) vlakken. Maar dat geld voor IEDEREEN die iets op hoog niveau beoefent, of dat nu topsport is, een diehard-programmeur; als je ergens het beste in wil zijn moet je gewoon afwegingen maken.
Ik ben het verder met Yoko eens, met 3 uur per dag kan je best goed worden; maar je zal nooit grensverleggend worden ben ik bang
quote:en dan nog steeds zo'n klote cd uitbrengen... is toch knap
Op maandag 26 januari 2004 13:04 schreef Cynic het volgende:
Erik Rutan speelt 8 uur per dag gitaar, maar alleen als hij thuis is.
Zo simpel is het.
Wist je dat ze die synthvocal gebruikten omdat hij zijn stem halverwege het opnemen van de CD kwijtraakte?
quote:Wist je dat live de toetseniste de grunts deed?
Op maandag 26 januari 2004 22:28 schreef BloodRayne het volgende:
Cynic is de beste metal cd ooit uitgebracht. Er is geen serieuze metalband die dat niet onderschrijft.Zo simpel is het.
Wist je dat ze die synthvocal gebruikten omdat hij zijn stem halverwege het opnemen van de CD kwijtraakte?
quote:haha, dat wist ik niet. Wel komisch want dat is het typische Cynic geluid geworden, als nu een andere band dat gebruikt wordt constant Cynic erbij gehaald
quote:Mee eens. Ik had Focus ook, maar door de slechte productie vond ik er geen doorkomen aan.
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Cynic het volgende:[..]
quote:Hahaha, dan oefenden Venom zeker maar 1 keer in de week?
Op maandag 26 januari 2004 00:02 schreef Cynic het volgende:[..]
Tja, als je de lat eenmaal hoog hebt gelegd. Vaak wordt gezegd van bepaalde bands: "Wat goed/strak/weetikveel zijn die live"
Maar vergeet niet dat je er ook voor betaald ze te zien en dat ze er ook zeker weten geld mee verdienen. Ik verwacht van Dream Theater bijvoorbeeld een nagenoeg foutloze set, van Cannibal Corpse hetzelfde.
quote:Gaaf, dat wist ik ook niet! Achteraf is dat zeer gunstig geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |