Men neme,
Een steelpannetje en doe daarin wat melk, dan pindakaas en roeren maar tot het een geheel wordt.
Voeg toe, sambal, Ketchap, knoflookpoeder, en mengen maar weer.
Dit alles op een laag pitje of tijdelijk even helemaal uit.
Is ie te dik, melk erbij, te dun , pindakaas erbij, tot ie goed is .
dan de finising touch, een flinke gooi bruine basterdsuiker, naar believen .
Et Voila, klaar, en heerlijk, je kunt zelf de smaak bepalen door ingredienten in meer of mindere mate erin te doen .
En jij?
quote:Ik niet.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:46 schreef Kanjer het volgende:En jij?
quote:Yep, zo die je dat.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:48 schreef Yinyang het volgende:
pakje, water erbij, op vuur zetten, roeren, klaar
quote:Ik denk dat die van Kanjer lekkerder is! Want die kan je geheel naar eigen smaak maken..
Op dinsdag 25 maart 2003 19:49 schreef SirPeter het volgende:[..]
Yep, zo die je dat.
quote:Bijna perfect... ik mis alleen nog een gefruit uitje erdoor.... heel fijn gesneden uiteraard...
Op dinsdag 25 maart 2003 19:46 schreef Kanjer het volgende:
Ik maak het altijd zelf en wel als volgt:Men neme,
Een steelpannetje en doe daarin wat melk, dan pindakaas en roeren maar tot het een geheel wordt.
Dit alles op een laag pitje of tijdelijk even helemaal uit.Is ie te dik, melk erbij, te dun , pindakaas erbij, tot ie goed is .
Et Voila, klaar, en heerlijk, je kunt zelf de smaak bepalen door ingredienten in meer of mindere mate erin te doen .
En jij?
klaar.
En vooral géén suiker erbij! Ik blief geen zoete pindasaus!
quote:Die van de wijcko roeleert big time (dat is toch die in dat bruine emmertje?)
Op dinsdag 25 maart 2003 19:48 schreef berserker10 het volgende:
Of een beetje wijcko met water en sambal
quote:same here, al moet ik zeggen dat de basterdsuiker nieuw is voor mij...
Op dinsdag 25 maart 2003 19:46 schreef Kanjer het volgende:
Men neme,Een steelpannetje en doe daarin wat melk, dan pindakaas en roeren maar tot het een geheel wordt.
Dit alles op een laag pitje of tijdelijk even helemaal uit.Is ie te dik, melk erbij, te dun , pindakaas erbij, tot ie goed is .
doe er overigens soms een heel klein beetje kokosmelk door en wat djahe door..ook niet mis
Wie helpt mij? Ik heb nl geen zin om het bij de chinees te gaan halen want de enige chinees bij mij in de buurt heeft juist net weer hele ranzige...
Als ik een hele dag moet werken (van 11:00 tot 24:00 ofzo) eet ik op mijn werk (een restaurant). Als het dan druk is geweest maakt de kok meestal snel even nasi met saté. Hij gooit altijd een beetje cola door de satésaus. Ik denk dat dat hetzelfde is als die basterdsuiker... errug lekker.
quote:Volgens mij is het toch echt sambal manis en ketjap. want van ketjap manis heb ik nog nooit gehorod
Op dinsdag 25 maart 2003 20:43 schreef SuperRembo het volgende:
Zo maak ik mijn satésaus altijd:
- fijn gesnippert (of geraspt) uitje en knoflook fruiten
- gemalen komijn en koriander erbij
- pindakaas, ketjap manis, santen, sambal, suiker en water erbij
(En dus niet te warm laten worden, anders schift het)
quote:Kom je onder een steen vandaan ?
Op dinsdag 25 maart 2003 21:53 schreef Dauthi het volgende:[..]
Volgens mij is het toch echt sambal manis en ketjap. want van ketjap manis heb ik nog nooit gehorod
quote:Vreemd dan, ik heb ook altijd ketjap manis.
Op dinsdag 25 maart 2003 21:53 schreef Dauthi het volgende:[..]
Volgens mij is het toch echt sambal manis en ketjap. want van ketjap manis heb ik nog nooit gehorod
Oh ja, calve-hot en melk
[TIP MODE]
Eet kroepoek met satesaus als je thuis komt van uitgaan!
[/TIP MODE]
quote:Omdat dat véél lekkerder is!
Op dinsdag 25 maart 2003 21:36 schreef Brendovic het volgende:
Ik snap dat echt niet, waarom maken als je het voor goedkoper kant en klaar kan halen
Mijn satésaus is ook met een gefruit uitje/knoflook, santen en een beetje gember (en natuurlijk pindakaas, koriander en de hele al genoemde zut)
Overigens ook zéér lekker: Thaise sataysaus (nee, geen typvaut! )
Deze maak je met Rode currypasta, santen, vissaus, laos (poeder), pindakaas, bruine suiker en limoensap.
Is dus een beetje zurig van smaak (vergeleken met die andere), maar o-zo lekker! De bijbehorende satay maak je van reepjes biefstuk die je marineert in rode curry, limoensap en vissaus en die je vervolgens even grilt. Saus erover en wat verse korianderblaadjes en...
* nu honger heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |