abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:37:31 #1
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_9361008
Ola,

Film met Jack Nicholson, gister gezien op DIvx, wat een _ super _ goeie film.

Deed me erg denken aan die andere film van em The Pledge, beetje zelfde type persoon. Absoluut de persoon voor dit soort rollen. Al met al erg mooi.

Wie heeft em ook gezien, en wat vond je ervan?

http://us.imdb.com/Title?0257360

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:39:52 #2
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_9361061
ik vond hem wel goed ja

maar niet echt leuk om te zien
beetje duistere film

Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:42:32 #3
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_9361119
Topfilm, imho een van de beste met Jack!
yankee charlie dinges
pi_9361213
Ik vond hem ook erg goed,
zeer pakkend verhaal.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:51:20 #5
30919 mitt
Michael Corleone
pi_9361346
Ik vond hem wat tegenvallen, ook al speelde Nicholson wel aardig in de film.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_9361479
Prachtige film!! Je zat je constant af te vragen wanneer de bom zou barsten, en hij alles zou vertellen wat hij van iedereen vond, maar dat bleef lekker uit. En de brieven naar z'n foster kindje waren ook fantastisch! Hele hele leuke film...
  zaterdag 19 april 2003 @ 14:40:23 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_9879820
Super!

Nicholson acteerde echt heel goed, als hij weer een tegenslag had.. gewoon hoe hij daarop reageerde vond ik meesterlijk . De film zelf was ook erg mooi, maar zonder Nicholson was het een stuk minder geweest. Het toppunt van de film vond ik eigenlijk die brieven..

Dear Ndugu,

Fantastisch! .

Een 9.

pi_9880413
Naast 't mooie verhaal (en sterke acteerwerk) ook erg mooie beelden viel mij op.
pi_9892292
Ik heb hem gisteren gezien met BS in Antwerpen, en ik vond hem ook goed... erg goed zelfs eigenlijk.
Een heel mooi, en eigenlijk onverwacht einde... ik had verwacht dat hij op een bepaald moment zou uitbarsten, en dat zou ik denk ik leuk hebben gevonden... maar dit was ook heel mooi.
Ik kreeg echt heel erg medelijden met Warren... vooral ook omdat zich allemaal zo ontzettend langzaam opbouwt... dat vind ik geen probleem bij dit soort films... het heeft een beetje iets weg van The Straight Story op dat gebied.

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 20-04-2003 10:39]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9894516
Acteerwerk van Nicholson is dik in orde, alleen ging het me allemaal zooo traag.
  zondag 20 april 2003 @ 18:09:45 #11
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_9899330
Geweldige film ..... goede acteerprestatie van Jack (sowieso een erg goed acteur) en heerlijk zwarte humor.
Smell the flowers while you can....
pi_10229483
ik ga nu kijken...ben benieuwd
pi_10230577
mwah hij was wat langdradig naar mijn mening, maar opzich wel sterk geacteerd van jackie
"De kinderen werden op alfabetische volgorde in het ravijn geworpen"
pi_10231051
Hij viel mij eigenlijk wat tegen...
Nicholson acteerde zoals gewoonlijk weer erg goed, maar de film was in mijn ogen een film die de triestheid van eenzaam pensoen weer wilde geven, maar daarbij soms 'te grappig' werd.

Het einde vond ik qua sentimentaliteit niet echt in de rest van de film passen, en een beetje overkomen alsof er op de valreep nog even promotie gemaakt moest worden voor het Foster Parents gebeuren ("kijk eens wat voor goede daden je als Foster Parent kunt doen"). Dit was dan wel niet gericht op een bepaalde organisatie, maar meer op het fenomeen.
Als dat de bedoeling van de film was geweest en in de hele film iets te zien was van de positieve ontwikkeling die dat kind doormaakte mbv Warren's hulp, had ik daar helemaal geen moeite mee gehad, maar ik vond het nu redelijk goedkoop overkomen.

Kortom: ik vond hem tegenvallen, want zeker na Warren's toespraak in het begin verwachtte ik toch wel een goed film.

"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_10231192
Ben in slaap gevallen,binnenkort nog maar eens een poging wagen
pi_10245627
scene met dat waterbed vond ik toch wel het leukste van alles...toen moest ik echt ff lachen...die kop van Nickelson joh...met z'n verbaasde indruk enzo
pi_10389967
Van het weekend in de bios gezien. Was wel een goede film, maar na alle superlatieven had ik er toch net iets meer van verwacht. En ik vond het einde ook wat te zoet.
  Moderator dinsdag 13 mei 2003 @ 09:39:17 #18
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_10391897
Ik vond het een hele goeie film. Maar meer dan van het verhaal was ik onder de indruk van Jack Nicholson. Wat speelde die man geweldig! Jammer dat z'n Oscarnominatie niet werd omgezet in een Oscar.

Het einde vond ik niet zoetsappig en juist goed bij de film passen...bijzonder emotioneel ook.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 15:09:27 #19
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10400079
Prachtig onopgesmukte realityfilm Nicholson was briljant, maar dat verwacht ik inmiddels ook niet anders.. Verder zie je af en toe eindelijk eens hoe LELIJK de VS wel niet zijn, dat zie je in de meeste film bijna nooit (altijd omheen gemonteerd of te kort in beeld )
Prachtig!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 13 mei 2003 @ 15:20:20 #20
16623 eastrtp
almost there
pi_10400370
Ik vond dit ook een erg gave film. Zonder Nickolson was er waarschijnlijk minder aan geweest, maar door zijn meesterlijke spel was dit een kicke film voor mij
pi_10407938
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:09 schreef kamagurka het volgende:
Verder zie je af en toe eindelijk eens hoe LELIJK de VS wel niet zijn
Ja, klopt! Vooral die stad waar ie woont.
  zondag 1 juni 2003 @ 21:18:59 #22
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10812607
saaie film. twee uur verkloot, niet nicholson maar kathy bates was de topper van de film, die er nog iets van maakte.

wel een goede film voor een zwoele zomeravond, waar de concentratie het verliest van de loomheid en de yakuzi niet in de achtertuin ligt

zondag 8 juni 2003 @ 01:24:07 #23
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10957948
Erg mooie film, al had ik er iets heel anders van verwacht. Normaal heb je in "dit soort" films altijd een omslagpunt: het punt waarop de maincharacter iets heeft van "bekijk het maar, ik doe het zoals ik het wil, maar dat bleef hier (grotendeels, de waarheid tegen zijn dochter vertellen tel ik even niet mee) uit.

Ook verschrikkelijk knap hoe Nicholson je 2 uur kan blijven boeien, prachtige prestatie

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_12648587
Ik heb de film zojuist gezien..

Heerlijke film om te zien, zeker in deze tijd.

Bijna iedereen denkt tegenwoordig dat een baan of bepaalde levensstandaard hen boven de massa uit kan doen stijgen. Stort je in je werk, zorg dat je een fatsoenlijk sociaal leven opbouwt, trouwen, kinderen, the works..
Leef volgens de standaard die iedereen accepteert.
En dit is waar het uiteindelijk op uitdraait.

Dat is ook het mooie van de rol die Jack Nicholson vertolkt, hij wekt sympathie op, maar geen medelijden.
Je weet tenslotte dat het uiteindelijk zijn eigen keuzes waren, die hem deze ontevredenheid opleverden.

Het einde liet naar mijn mening zien, dat geluk en blijdschap veel simpeler zou moeten zijn, en niet afgedwongen kan worden.

woensdag 10 september 2003 @ 00:27:31 #25
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13062969
Erg goed, vooral dat stukje in die supermarkt en al die pizza's
Geweldig, als ik net zo oud was als Jack was hij mijn ultieme held geweest
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13063062
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:27 schreef BAZZA het volgende:

Geweldig, als ik net zo oud was als Jack was hij mijn ultieme held geweest

Waarom moet je even oud zijn om iemand een held te vinden...?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 10 september 2003 @ 01:10:13 #27
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13063495
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:33 schreef kamagurka het volgende:

Waarom moet je even oud zijn om iemand een held te vinden...?

Eigenlijk doelde ik niet op Jack maar op zijn karakter in die film
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_15919089
Ik heb hem zojuist bekeken en ik vind het een erg goede film, ik vond het echt zeer treffend gefilmd. Er zitten echt zo ontzettend veel grappige en sfeerbepalende details in, bijna elke scene heeft gewoon 'iets'. Dan is het weer het feit dat hij compleet opzij wordt geschoven door zijn opvolger, het feit dat hij adjunct-vice-voorzitter is geweest (in feite een gebakkenlucht-functie), dat vre-se-lijke camperstelletje, dat deprimerende kantoor waar hij werkte ergens in de aars van de VS. Hoe hij zijn dochter ophemelde (she works at a high-tech computercompany), terwijl ze gewoon telefoniste op de verpakkingsafdeling was, de gierige trekjes, het gehobbel. Echt, ik heb me ontzettend vermaakt met al die kleine dingetjes die de film zoveel sfeer en realisme meegeven. En de humor was op momenten subliem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')