abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9360592
Is dat mogelijk? Mijn broer zijn ex zegt dat dit het geval is. Door alles wat erom heen speelt lijkt het erop dat z'n ex hem heeft gebruikt om een kindje te krijgen, wat mijn broer totaal niet wilt. Zij wilt namelijk wel graag nog een kind. Maar goed, zij zegt dus dat ze pas gister, na 20 weken erachter is gekomen dat ze zwanger is. Als dit niet zou kunnen zou het weer een rede zijn om te zien dat ze mijn broer heeft gebruikt.

Ik vraag me af of dit dus mogelijk is. Ik denk zelf van niet. Zoiezo heb je het ongesteld zijn, al heb ik wel gehoord dat het soms zo is dat dit gewoon doorgaat, maar na 4 maanden nog steeds? En er moeten toch wel veranderingen optreden in je lichaam, je hormonen of wat dan ook? Een kind van 4 en een halve maand is toch ook niet meer zo klein, dat doet toch echt wel wat met je lichaam? Of heb ik het nu mis?

Help!

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_9360619
tijdje geleden toen zag ik op tv, (weet niet meer waar) zo'n typische dikke negerin..en die kreeg kreeg ik de auto opeens een kind, terwijl ze niet wist dat ze zwanger was
pi_9360627
Heel goed mogelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_9360652
Eens in de zoveel tijd hoor je wel eens een verhaal van een vrouw die ineens totaal onverwacht een kind in de WC uitpoept.

Ik vind het zelf ook wel bijzonder dat dat je niet opvalt, maar het schijnt dat sommige vrouwen helemaal niet in de gaten hebben dat ze wanger zijn.

pi_9360664
buurvrouw van mij heeft het ook gehad
die kwam er pas achter toen ze weeen kreeg
was en is ook erg dik en bleef gewoon ongesteld worden enzo
maar volgens mij komt het niet zo vaak voor
Sunday bloody Sunday - Woensdag gehaktdag
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:25:05 #6
46986 RudyHoltkamp
To catan or not catan!
pi_9360702
Het is mogelijk. Het kan zijn dat ze toch elke maand 'ongesteld' wordt. Daarnaast is het bij sommige vrouwen niet te zien of ze dikker geworden zijn.
Mijn slurf is korter.....
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:26:15 #7
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_9360725
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:20 schreef maarteniscrazy het volgende:
Ik vraag me af of dit dus mogelijk is. Ik denk zelf van niet. Zoiezo heb je het ongesteld zijn, al heb ik wel gehoord dat het soms zo is dat dit gewoon doorgaat, maar na 4 maanden nog steeds? En er moeten toch wel veranderingen optreden in je lichaam, je hormonen of wat dan ook? Een kind van 4 en een halve maand is toch ook niet meer zo klein, dat doet toch echt wel wat met je lichaam? Of heb ik het nu mis?
Ja, het kan zeker. Ik ken iemand die 26 weken zwanger was en pas sinds 1 week wist dat ze zwanger was. Je kunt nog steeds bloedingen hebben (dat is dan niet ongesteld zijn) en je hoeft ook niet veel dikker te worden.

Het meisje waar ik het over heb is pas 15 en bij 26 weken is abortus helaas te laat. Misschien is je broers ex er wel eerder achtergekomen maar heeft ze expres gewacht, zodat abortus geen optie meer was?

pi_9360728
het is heel goed mogelijk dat ze daar niet van op de hoogte was. Als je niet misselijk bent en je menstruatie gaat gewoon door hoef je met 20 weken nog helemaal nix te voelen of te zien. Een vriendin van mij wist het pas met 7 maanden en die was helemaal niet volvet of zo... t was gewoon een klein kindje. Ik zelf heb wel eens 6 maanden niet gemenstueerd in verband met verandering van omgeving dat schijnt volgens de dokter heel normaal te zijn als je daar gevoelig voor bent dus als dat het geval is en dat gebeurt vaker zou ik daar na een maand of wat ook niet echt wakker van liggen. Achteraf ga je je pas bedenken dat er toch wel symptonen waren die je nog niet opvielen.... dus het kan heel makkelijk....
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:26:40 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_9360737
Het is denk ik wel mogelijk om zwanger te zijn zonder dat je het weet. Maar dat zijn vaak zwangerschappen die om de ene of andere manier ' niet kunnen'. Zoals een vrouw van 48 die niet meer aan zwangerschap denkt, of een meisje van 16 die veel te jong is om zwanger te zijn. Het gevolg daarvan is dat ze bepaalde symptomen bewust of onbewust (overgewicht, moe zijn ofzo) aan de overgang of juist puberteit toeschrijven. Natuurlijk zien ze achteraf wel in dat ze wel degelijk symptomen hadden.
Maar bij deze vrouw zit er iets niet goed, je maakt mij niet wijs dat een vrouw, die al eerder zwanger is geweest en bovendien echt graag een kind wil, dat die dan niet merkt dat ze zwanger is. Leer mij de vrouwen kennen, die zwanger willen worden. Die denken bij het kleinste kwaaltje al meteen dat ze zwanger zijn. Dus ik denk dat die vrouw gewoon liegt.
pi_9360768
Heeft je broer haar buik niet dikker zien worden ?
Zoniet.. waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat zij er zelf niets van wist ?

Ik kan het mij niet voorstellen aangezien ik iedere schop en beweging voel in mijn buik.
Ik begin al een echt nijlpaardje te worden..
Mijn borsten veranderden al heel snel ( in het begin al )
ik was de eerste paar maand kotsmisselijk
etc etc...

maar vooralsnog het is heel goed mogelijk !!

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9360772
Gebruikt?????? Hoezo dat? Hij heeft zn leuter dr toch ingestoken.

Als je samen tussen de lakens duikt kan dat gebeuren. Als je 100% zeker wilt zijn moet je een jasje gebruiken. Stel dat ze het eerder had geweten? Had ze dan een abortus moeten laten doen van hem? Dat denk ik toch niet he, dat beslist nog altijd de vrouw aangezien het haar lichaam is.

dinsdag 25 maart 2003 @ 13:28:52 #12
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_9360788
Ja dit kan, maar gezien de voorgeschiedenis die wat summier vermeldt wordt zou het ook wel eens een onvervalste hoaxkunnen zijn. Kortom schijnzwanger. De vrouw wil het zo graag dat ze de symptomen heeft van een echte zwangerschap. Een testje doet dan wonderen of gewoon efkes wachten....

*dit wordt dus niet bepaald een liefdesbaby vrees ik

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_9363219
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:26 schreef TripleM het volgende:

[..]

Het meisje waar ik het over heb is pas 15 en bij 26 weken is abortus helaas te laat. Misschien is je broers ex er wel eerder achtergekomen maar heeft ze expres gewacht, zodat abortus geen optie meer was?

Dat denken wij dus ook. Zeker aangezien ze al eerder zwanger is geweest. Mijn broer heeft iemand van de Rutgerstichting aan de telefoon gehad en die vertelde dat het niet kon dat je 20 weken zwanger bent en het niet weet, vooral omdat ze al een kind heeft gehad en dan de symptomen moet kennen.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:28 schreef basset het volgende:

Gebruikt?????? Hoezo dat? Hij heeft zn leuter dr toch ingestoken.
Als je samen tussen de lakens duikt kan dat gebeuren. Als je 100% zeker wilt zijn moet je een jasje gebruiken. Stel dat ze het eerder had geweten? Had ze dan een abortus moeten laten doen van hem? Dat denk ik toch niet he, dat beslist nog altijd de vrouw aangezien het haar lichaam is.

Ja, dat heeft hij inderdaad gedaan, maar als zij tegen hem verteld dat ze constant de pil slikt moet dat geen probleem zijn. In dat geval zou ik ook al wel een kind moeten hebben en mijn broer nog veel meer. De discussie over abortus ga ik hier nu maar niet weer aanwakkeren, want daar zijn al genoeg topics over, maar wat je zegt vind ik zo vreselijk egoistisch gedacht. Er zijn drie personen bij betrokken, zijzelf, mijn broer en het kind. Zij maakt door het kind te houden mijn broers leven kapot en dat van het kind, wat geen enkele basis heeft voor goede opvoeding.
pi_9364102
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:27 schreef Mirage het volgende:

Ik kan het mij niet voorstellen aangezien ik iedere schop en beweging voel in mijn buik.
Ik begin al een echt nijlpaardje te worden..
Mijn borsten veranderden al heel snel ( in het begin al )
ik was de eerste paar maand kotsmisselijk
etc etc...

maar vooralsnog het is heel goed mogelijk !!

Hoe merkte je voor het eerst dat er iets met je lichaam aan de hand was?? Was dat doordat je misselijk werd of was het iets anders?? Ik ben daar heel benieuwd naar, want het lijkt me toch dat je als vrouw weet/voelt dat er iets aan de hand is met je. Ook al ken ik zelf een (jong) meisje die naar het ziekenhuis ging vanwege hevige buikpijn en van de dokter moest horen dat ze ging bevallen, ik heb het idee van, mij gebeurt dat niet...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 maart 2003 @ 15:56:03 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9364685
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:35 schreef Juweel het volgende:

[..]

Hoe merkte je voor het eerst dat er iets met je lichaam aan de hand was?? Was dat doordat je misselijk werd of was het iets anders?? Ik ben daar heel benieuwd naar, want het lijkt me toch dat je als vrouw weet/voelt dat er iets aan de hand is met je. Ook al ken ik zelf een (jong) meisje die naar het ziekenhuis ging vanwege hevige buikpijn en van de dokter moest horen dat ze ging bevallen, ik heb het idee van, mij gebeurt dat niet...

Lang niet alle vrouwen hebben last van zwangerschapskwaaltjes. Zeker als je voor de eerste keer zwanger bent, heb je nog geen herkenningspunten, zeg maar. Vrouwen zoals ik, met flink overgewicht, zie je het niet aan dat ze zwanger zijn (bij mij in elk geval pas na 6 maanden ).

Ik kan me nog een verhaal herinneren van een jaar of 2 terug, een ouder echtpaar dat nooit kinderen had gekregen. De vrouw kreeg vreselijke last van haar rug, kroop in bed, en een paar uur later waren ze papa en mama van een dochter. Compleet onverwacht. Volgens mij is dat nog wel ergens te vinden, het meisje hebben ze Maartje genoemd. Even gezocht: hier vind je hun verhaal: http://www.babypret.net/bevallingsverhaal.htm

Maar het wil er bij mij inderdaad niet in, dat je als vrouw, wanneer je al een kind hebt en graag nog eens zwanger wilt worden, daar pas na 20 weken achter komt

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2003 @ 16:19:37 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_9365394
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:01 schreef maarteniscrazy het volgende:
Mijn broer heeft iemand van de Rutgerstichting aan de telefoon gehad en die vertelde dat het niet kon dat je 20 weken zwanger bent en het niet weet, vooral omdat ze al een kind heeft gehad en dan de symptomen moet kennen.
Dit ben ik niet met de rutgerstichting eens. Ik ben zwanger van de derde, nu 17 weken, en voel me niet zwanger, voel me gewoon niet anders dan dat ik niet zwanger zou zijn. Ik heb ook geen kwaaltjes. Volgens mijn gyn kan je zowel lichamelijk als geestelijk gevoelens uitschakelen tijdens een zwangerschap en net zoals met schijnzwanger zijn kan je ook als je gevoelens niet doorgeven dat je zwanger bent een nep-menstruatie krijgen. Dus volgens mij is het heel goed mogelijk.

-edit- typo

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 25-03-2003 16:45]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9365706
Een vriendin van mij kwam pas na 7 maanden achter haar zwangerschap, zelfs de dokter kon toen nog niet met zekerheid zeggen of het een dode baby, stille levende baby of tumor was (het kindje lag heel stil).
Het was alleen wel heel zielig aangezien het haar 4e kind was (ze is 30) en haar vriend had haar net verlaten voor een ander.
;)
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:36:54 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_9365884
Het beste is dus eigenlijk om elke maand een zwangersschapstestje te doen......?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_9365962
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:36 schreef Qarinx het volgende:
Het beste is dus eigenlijk om elke maand een zwangersschapstestje te doen......?
Geen sex hebben lijkt me veiliger.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:41:54 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_9366011
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:39 schreef Miesjel het volgende:
Geen sex hebben lijkt me veiliger.
Maar niet echt realistisch...
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:44:24 #21
35279 Parabola
Sapere aude
pi_9366083
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:01 schreef maarteniscrazy het volgende:

[..]

Dat denken wij dus ook. Zeker aangezien ze al eerder zwanger is geweest. Mijn broer heeft iemand van de Rutgerstichting aan de telefoon gehad en die vertelde dat het niet kon dat je 20 weken zwanger bent en het niet weet, vooral omdat ze al een kind heeft gehad en dan de symptomen moet kennen.
[..]

Toch kan het dan nog: als het misgegaan is met de pil, maar je blijft wel doorslikken (niet beter wetend), dan worden veel van die symptomen onderdrukt door de pil. Als je ze dan niet verwacht, herken je die onderdrukte symptomen niet.

Je mag je trouwens wel eens afvragen wat een lekkere relatie dat is, waar in de een de ander er al dan niet terecht van verdenkt expres een ongewenst babytje te krijgen.

Slaapt winter
en zomer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 maart 2003 @ 17:13:16 #22
13151 crew  Rewimo
pi_9366733
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:44 schreef Parabola het volgende:

[..]

Je mag je trouwens wel eens afvragen wat een lekkere relatie dat is, waar in de een de ander er al dan niet terecht van verdenkt expres een ongewenst babytje te krijgen.

Ehm ja, ze zullen niet voor niets uit elkaar zijn hè
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:20 schreef maarteniscrazy het volgende:
Is dat mogelijk? Mijn broer zijn ex zegt dat dit het geval is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 25 maart 2003 @ 17:40:30 #23
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_9367323
Het kan inderdaad wel. Het komt niet heel vaak voor, maar het komt wel voor. Ook bij vrouwen die al een kind hebben gehad. Daar zit de Rutgersstichting dus ook fout. Dat vind ik van hun ook wel fout, want zij zijn in principe onpartijdig en zitten je broer wel van alles aan te praten wat misschien niet waar is.

Daarbij, als zij dat kind wil houden kan ze dat toch wel. Je broer kan haar niet dwingen tot abortus, dus daar hoeft ze niet voor te liegen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9372141
Kan wel. Nichtje van mijn schoonmoeder (maatje 36) kwam met hevige buikpijn in het ziekenhuis. Artsen waren er bijna zeker van dat het een blindedarmontsteking was. Maar het bleken dus weeën te zijn. Het kindje is totaal onverwacht gekomen. Een dikke twee maanden te vroeg.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 21:48:45 #25
37887 Dauthi
Progressive
pi_9373585
vin ik wel knap dat je 5 keer niet merkt dat je niet ongesteld bent geraakt.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 25 maart 2003 @ 21:50:31 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_9373641
Tuurlijk kan dat.

Ik ken iemand die er pas na 8 maanden achterkwam dat ze zwanger was.

Niet leuk (behoorlijke verassing), wel mogelijk...

zzz
pi_9375057
"De discussie over abortus ga ik hier nu maar niet weer aanwakkeren, want daar zijn al genoeg topics over, maar wat je zegt vind ik zo vreselijk egoistisch gedacht. ....... Zij maakt door het kind te houden mijn broers leven kapot en dat van het kind, wat geen enkele basis heeft voor goede opvoeding"

Jij vind het egoistisch dat iemand haar eigen kind niet wil vermoorden???

pi_9377112
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 22:32 schreef Poghi het volgende:
"De discussie over abortus ga ik hier nu maar niet weer aanwakkeren, want daar zijn al genoeg topics over, maar wat je zegt vind ik zo vreselijk egoistisch gedacht. ....... Zij maakt door het kind te houden mijn broers leven kapot en dat van het kind, wat geen enkele basis heeft voor goede opvoeding"

Jij vind het egoistisch dat iemand haar eigen kind niet wil vermoorden???

Nee, ik vind het egoïstisch dat ze het kind alleen maar neemt omdat ze aan zichzelf denkt. Zij vind het allemaal hardstikke leuk, maar denkt daarbij niet aan mijn broer en aan de gevolgen voor het kant.

Dat! Vind ik egoïstisch!!

pi_9379880
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 23:47 schreef maarteniscrazy het volgende:

[..]

Nee, ik vind het egoïstisch dat ze het kind alleen maar neemt omdat ze aan zichzelf denkt. Zij vind het allemaal hardstikke leuk, maar denkt daarbij niet aan mijn broer en aan de gevolgen voor het kant.

Dat! Vind ik egoïstisch!!

Zoals het eruit ziet is ze toch helemaal niet express zwanger geworden ?
Hoezo egoîstisch als ze gewoon haar verabtwoordelijkheden nakomt.

Daarnaast weghalen MAG helemaal niet meer in dit stadium.
Wees blij dat ze er happy mee is en ervoor wil gaan.,.

dat is beter dan een kindje dat nu moet komen en waar ze NIET om staat te springen.. DAT zou pas vervelend voor het kindje zijn.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9383306
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 08:49 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zoals het eruit ziet is ze toch helemaal niet express zwanger geworden ?
Hoezo egoîstisch als ze gewoon haar verabtwoordelijkheden nakomt.

Daarnaast weghalen MAG helemaal niet meer in dit stadium.
Wees blij dat ze er happy mee is en ervoor wil gaan.,.

dat is beter dan een kindje dat nu moet komen en waar ze NIET om staat te springen.. DAT zou pas vervelend voor het kindje zijn.

Weghalen mag tot en met week 22. Officieel is het zelfs zo dat het nog kan tot week 24/25, maar wettelijk mag het dus maar tot 22 weken.

Hoeveel mensen zijn niet happy met het krijgen van een kindje, maar denken veel te licht over het krijgen van kinderen. Voordat je aan een kind begint, moet je weten wat de verantwoordelijkheid is die je krijgt, weten wat een allesbeslissende invloed jij hebt op het welzijn van het kind. Emotioneel mishandelen van een kind gebeurt zo snel, maar niemand die hier iets van weet, omdat er zo makkelijk wordt gedacht over het krijgen van een kind. Een kind neem je niet omdat jij het leuk vind. Een kind neem je omdat je van elkaar houdt, samen iets moois hebt en die liefde wil overdragen aan je kind:

Onze liefde werd jouw leven

Dit is geen enkele basis voor het kind, en het gooit mijn broers hele leven op z'n kop, maar zelf is ze alleen maar bezig met het feit dat ze graag een kind wil. Zo mag je niet over dit soort dingen nadenken!

† In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 11:46:15 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_9383586
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 11:36 schreef maarteniscrazy het volgende:

[..]

Weghalen mag tot en met week 22. Officieel is het zelfs zo dat het nog kan tot week 24/25, maar wettelijk mag het dus maar tot 22 weken.

Dat is alleen als er een afwijking is geconstateerd, waarmee het kindje geen "normaal" leven zou kunnen hebben, dmv een echo of een vruchtwaterpunctie.
quote:
Hoeveel mensen zijn niet happy met het krijgen van een kindje, maar denken veel te licht over het krijgen van kinderen. Voordat je aan een kind begint, moet je weten wat de verantwoordelijkheid is die je krijgt, weten wat een allesbeslissende invloed jij hebt op het welzijn van het kind. Emotioneel mishandelen van een kind gebeurt zo snel, maar niemand die hier iets van weet, omdat er zo makkelijk wordt gedacht over het krijgen van een kind.
Ze heeft toch al meerdere kinderen, dan weet ze gerust wel wat haar te wachten staat. En daarbij, ze wist zelf toch ook niet dat ze zwanger was?
quote:
Een kind neem je niet omdat jij het leuk vind. Een kind neem je omdat je van elkaar houdt, samen iets moois hebt en die liefde wil overdragen aan je kind:

Onze liefde werd jouw leven

Een kind neem je niet, het is geen artikel dat je even via een catalogus besteld.
Waarom zou een alleenstaande moeder geen kind mogen krijgen? Er zijn zat moeders die het alleen doen. Moet een moeder dan haar kind maar inleveren als de vader weg komt te vallen, of een vader als de moeder weg komt te vallen, door wat voor reden dan ook?
quote:
Dit is geen enkele basis voor het kind, en het gooit mijn broers hele leven op z'n kop, maar zelf is ze alleen maar bezig met het feit dat ze graag een kind wil. Zo mag je niet over dit soort dingen nadenken!
Haar leven zal ook op zn kop staan. Ik vind niet dat je de situatie alleen van je broers kant moet bekijken, maar ook van haar kant. Zij laat gewoon geen kind (gezond) weghalen en gelijk heeft ze. Zou ik ook niet doen.
pi_9385883
een abortus mag maar tot de 3e maand.. dat is zo´n 13 weekjes MAX .

Daarna valt het onder een vorm van euthanasie.. en mag het ALLEEN als er iets grondig mis is met het kindje.

degene met zijn tot 23 weekjes..
heb jij enig idee wat een kindje is tijdens de 23e week ??
alles zit er allang op en aan... 4 weekjes later mag het zelfs al geboren worden wil het een goede kans hebben om te overleven.
JIj wil dus gewoonweg en compleet kindje dood maken ?
want dat is het in deze week.
Een KIND
alles functioneerd behalve de longblaasjes ( die ]zijn nog niet voldoende ontwikkeld )

beetje dom om dingen te weerleggen als je er eigenlijk helemaal niets van weet..

voorbeld van een echo met 21 !! weekjes..

dit weghalen voor andermans dommigheid noem ik moord.

[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 26-03-2003 13:29]

Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 13:28:56 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_9385946
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 13:24 schreef Mirage het volgende:
Daarna valt het onder een vorm van euthanasie.. en mag het ALLEEN als er iets grondig mis is met het kindje.
Nou... ff uit eigen ervaring. Ze stellen het zelfs al voor bij vermoedens
pi_9385989
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 13:28 schreef moussy het volgende:

[..]

Nou... ff uit eigen ervaring. Ze stellen het zelfs al voor bij vermoedens

dan neemt de arts de regels niet zo nauw of je was nog niet zo heel ver over de grens.

Een vriendin van mij heeft heel nederland rondgebeld omdat ze haar kindje van 15 weken weg wilde laten halen.
Niemand wilde dat doen omdat het simpelweg niet mocht.

Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 13:36:17 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_9386078
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 13:31 schreef Mirage het volgende:
dan neemt de arts de regels niet zo nauw of je was nog niet zo heel ver over de grens.
Het was een team van artsen en ik was 20 weken zwanger, de week daarna kreeg ik de vraag nog eens en heb de vraag nog eens gehad bij 23 weken.Toen ben ik gillend met ruzie het ziekenhuis uitgelopen om er nooit meer terug te komen.
pi_9386630
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 08:49 schreef Mirage het volgende:

Amen!
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:14:52 #37
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_9388441
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:20 schreef maarteniscrazy het volgende:Ik vraag me af of dit dus mogelijk is. Ik denk zelf van niet. Zoiezo heb je het ongesteld zijn, al heb ik wel gehoord dat het soms zo is dat dit gewoon doorgaat, maar na 4 maanden nog steeds? En er moeten toch wel veranderingen optreden in je lichaam, je hormonen of wat dan ook? Een kind van 4 en een halve maand is toch ook niet meer zo klein, dat doet toch echt wel wat met je lichaam? Of heb ik het nu mis?

Help!

Mijn moeder kwam bij mij er ook pas na een maand of 4 achter. Ze was al die tijd gewoon ongesteld geweest, wel wat minder dan normaal maar niet zo dat het haar opviel. Ze merkte het doordat ze zo misselijk was.

Gelukkig was ik wel gewenst.

WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
  woensdag 26 maart 2003 @ 15:28:06 #38
41677 mama-in-spe
18 juli 2003 is het zover :-)
pi_9388787
ten eerste is het heel goed mogelijk dat ze er nu pas achter komt. Ik ben zelf nu 23 weken zwanger en weet het al vanaf het begin, maar dat is meer omdat we het onveilig hadden gedaan en ik de pil aan de kant had gedaan. Maar het enige waar ik in het begin last van had waren de hele tijd stijve tepels, maar dat is alles. Was ook wel iets eerder moe, maar ja, dat kon natuurlijk aan alles liggen. En eigenlijk is het pas sinds kort zo dat ik de baby echt heel duidelijk voel. Voelde em al met 17 weken, maar dat was meer omdat ik er op lette. Maar er zijn inderdaad meiden die gewoon verder menstrueren en dus ook verder nergens last van hebben. Geen misselijkheid niks.....dan heb je dus geen vermoeden. En ook zijn er meiden die wel de menstruatie overslaan, maar er niks bij denken. Heb zelf ook wel eens 3 maanden de menstruatie overgeslagen...was verder niks aan de hand.

En dan die abortus. Waarom zou ze dat doen? Weet je hoe gaaf het is als je een kindje in je buik hebt....en wat een liefde je er al meteen voor voelt als je weet dat ie er zit? En dan maar vermoorden, omdat je moet nadenken over de gevolgen voor papa-lief....dus papa wil alleen de lusten en niet de lasten...leuke jongen dan. Nee hoor, het is net zo goed zijn kindje en zijn verantwoordelijkheid.

leonietje
pi_9395912
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 15:28 schreef mama-in-spe het volgende:

En dan die abortus. Waarom zou ze dat doen? Weet je hoe gaaf het is als je een kindje in je buik hebt....en wat een liefde je er al meteen voor voelt als je weet dat ie er zit? En dan maar vermoorden, omdat je moet nadenken over de gevolgen voor papa-lief....dus papa wil alleen de lusten en niet de lasten...leuke jongen dan. Nee hoor, het is net zo goed zijn kindje en zijn verantwoordelijkheid.

De gevolgen zijn niet alleen voor jezelf, maar ook voor papalief zoals jij het zegt en het kindje zelf. En je gaat helemaal te ver met die allerlaatste regel. Wel de lusten, niet de lasten, kom op zeg. Hij heeft er toch niet voor gekozen of wel? Ze hadden een korte relatie en zij zei dat ze de pil slikte, dat moet voldoende zijn, want anders zouden er wel heel erg veel kindjes op deze aarde rondlopen. Het is stom van hem dat hij haar daarin vertrouwd heeft ja, dat is zijn eigen stomme fout en dat geeft hij ook toe. En hij neemt natuurlijk de verantwoordelijkheid voor het kindje. Want het kind kan niks aan de situatie doen en hij zal zijn uiterste best doen dat het kind een zo goed mogelijke jeugd heeft.

Maar hij wilt het kind niet, hij is niet blij, heeft het alleen maar ontzettend moeilijk. Hij heeft al een groot kutleven achter de rug (mishandeld door moeder, verboden contact te hebben met zijn vader, heeft hij net contact met zijn vader gaat hij dood, laat z'n vriendin hem in de steek). Hij is de laatste jaren aan het opbouwen wat hem in zijn jeugd niet is gelukt. Hoe hij dat allemaal doet, met wat voor een inzet en gedachten daarchter is alleen maar heel bewonderenswaardig. En het ging de laatste tijd echt allemaal ontzettend goed, eindelijk een baantje dat hij wilde (waar hij ook de moeder van z'n kind heeft ontmoet), en een nieuwe vriendin waar hij ontzettend verliefd op is. En dan nog de studie die hij aan het doen was, deeltijdcursus HBO, nog twee jaar, en daarna wilde hij nog universiteit gaan doen, omdat hij aan het bouwen was aan z'n toekomst, die door zijn jeugd bijna volledig weg was gegooid. Hij is 30 en zijn hele leven draait op dit moment om het opbouwen van een zeer stevige basis waar hij de rest van zijn leven wat mee kan. Pas dan wilde hij aan kinderen beginnen, omdat hij ze dan wat kan geven.

Niet nu, een kind zet heel zijn leven op zijn kop, veranderd helemaal totaal alles. En het is geen kind met een vrouw waar hij van houdt. Hoe zit het met het financiele situatie, kan hij nog wel doorgaan met school? Wat doet zijn vriendin?
Tuurlijk wilt hij het kind niet, abortus is totaal geen rare gedachte. En het achterlijke is dat hij daar totaal niks over te zeggen heeft, omdat de vrouw hier alle macht in heeft. Maar er is geen 1 partij en zijn drie partijen bij betrokken, maar daar wordt totaal niet naar gekeken. Ze kijkt alleen naar haar eigen situatie.

En hoe klote het ook is, het kind komt er (alleen die zin al , een kind krijgen moet je een blijdschap geven die je nooit hebt gevoeld). En mijn broer neemt daar wel zijn verantwoordelijkheid voor, alleen zou hij ontelbaar veel liever hebben dat zij openstond voor abortus.

En wat Mirage postte:

quote:
een abortus mag maar tot de 3e maand.. dat is zo´n 13 weekjes MAX .
Daarna valt het onder een vorm van euthanasie.. en mag het ALLEEN als er iets grondig mis is met het kindje
Is dus echt niet waar, kijk bijvoorbeeld maar eens op http://www.stisan.nl . Ik herhaal het nogmaals, het mag tot 22 weken, maar het is dan een veel lastigere ingreep. Daarom zijn er maar een paar klinieken die daar de mogelijkheid toe hebben.

En wat betreft hetgeen Moussy zei:

quote:
Waarom zou een alleenstaande moeder geen kind mogen krijgen? Er zijn zat moeders die het alleen doen. Moet een moeder dan haar kind maar inleveren als de vader weg komt te vallen, of een vader als de moeder weg komt te vallen, door wat voor reden dan ook?
Dat is niet hetgeen ik bedoelde, als een moeder alleenstaand is, en heel graag een kind wil, weet wat de consequenties zijn en er goed over nadenkt, dan kan het perfect. De man waarvan je het kind krijgt is of spermadonor of weet ik veel hoe het geregeld wordt, maar die man heeft niks met de hele situatie te maken en er veranderd ook niks voor hem, hij weet er waarschijnlijk zelfs niks van. Maar graag een kind willen en daarom niet constant de pil slikken, vind ik te erg voor woorden en ik vind niet dat je dan als alleenstaande moeder goed met het kinderen krijgen omgaat.

Pff, dat moest ik allemaal ff kwijt

† In Memoriam † woensdag 26 maart 2003 @ 20:44:37 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_9396202
Zolang ze niet samen wonen of weet ik veel wat hoeft hij het kind toch niet te erkennen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 maart 2003 @ 21:16:35 #41
13151 crew  Rewimo
pi_9397077
En nog even een hele gemene: is dat kind wel van hem? Of probeert zijn ex hem op deze manier weer aan zich te binden?

Heeft hij nagerekend of hij de vader kan zijn?

pi_9398369
Mijn mening: ze moet helemaal zelf bepalen of ze het kind wil. De vader mag wat mij betreft alleen maar zeggen wat hij er van vindt, en of hij kans ziet om echt vader te zijn. Zijn mening kán ze meenemen in haar overweging om het kind te willen, maar ze mag het ook volkomen naast zich neerleggen.
Of vader en moeder vervolgens nog kans zien om met elkaar verder te gaan is een andere vraag.

Concreet: ze kan er ook voor kiezen om alleen voor het kind te gaan zorgen. De vader staat buiten deze beslissing.

Overigens: 22 weken is echt te laat voor abortus van een gezond kind. Ik geloof er niks van dat er artsen zijn die een kind dat bijna kans heeft buiten de baarmoeder te overleven, te "aborteren".

-edit- relevante linken:
http://www.azvu.nl/patientnieuw/ethiek/ethiek07.html
en
http://www.azvu.nl/patientnieuw/ethiek/ethiek08.html

Kortom: dit kind komt, probeer het te zien als een wonder, want dat is het. Altijd! Ik snap overigens wel dat jullie dubbele gevoelens erbij hebben, zeker als je het idee hebt dat je erin geluisd bent. Maar ook een vader kan tegen een moeder zeggen dat hij er een punt achter wil zetten. Zij kan niet claimen dat hij er voor het kind is.

Overigens: ik denk dat Rewimo wel eens gelijk zou kunnen hebben met haar 'hunch'...

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 26-03-2003 22:06]

pi_9398607
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:22 schreef calvobbes het volgende:
Eens in de zoveel tijd hoor je wel eens een verhaal van een vrouw die ineens totaal onverwacht een kind in de WC uitpoept.

Ik vind het zelf ook wel bijzonder dat dat je niet opvalt, maar het schijnt dat sommige vrouwen helemaal niet in de gaten hebben dat ze wanger zijn.

En ik maar denken dat baby's uit de vagina komen, mooi niet!!! Tegenwoordig worden ze eruit gescheten
pi_9399273
20 weken is 4 a 5 maand zwanger. beetje raar dat je dat niet merkt aan ongesteldheid, en/of dikke buik.
schijnt idd bij HELE dikke mensen voor te komen dat ze het zelf nie in gaten hebben
pi_9401483
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 22:21 schreef armageddon1981 het volgende:
20 weken is 4 a 5 maand zwanger. beetje raar dat je dat niet merkt aan ongesteldheid, en/of dikke buik.
schijnt idd bij HELE dikke mensen voor te komen dat ze het zelf nie in gaten hebben
Niet alleen bij HELE dikke mensen hoor!
En een kennis van mijn zusje, (slank postuur) gaat naar een bruiloft 's avonds maar voelt zich erg slecht. Zegt tegen manlief dat ze naar huis wil omdat ze ongesteld moet worden en zo'n last van buik en rug heeft. Hij brengt haar maar gaat zelf terug, komt 's avonds thuis, ligt zij helemaal apatisch met een kind in bed! Ze is bevallen maar kon niet bij de telefoon komen. Mijn zusje kent haar, en ze was gewoon slank, dus niet dat je het niet kon zien omdat ze dik was. Ze is zelfs door de hele medische molen gehaald omdat ze steeds buikpijn enzo had, raar gevoel in de buik. Gek he. Maar dat waren 'galstenen' en darmproblemen.
Screw them.
We're going home.
pi_9405370
Mijn schoonbroer is gyneacoloog en die heeft het in het ziekenhuis ook eens meegemaakt. Er was een vrouw naar de eerste hulp gekomen met heel veel buikpijn. Daar konden ze niets met haar en dus de vrouwenarts gebeld. Hij keek: 8 cm ontsluiting.
Ze wist van niets, had niets gemerkt (terwijl ze al 2 kinderen had).

Het schijnt dus te kunnen......

pi_9405862
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:16 schreef Rewimo het volgende:
En nog even een hele gemene: is dat kind wel van hem? Of probeert zijn ex hem op deze manier weer aan zich te binden?

Heeft hij nagerekend of hij de vader kan zijn?

Ja, hebben we al gedaan. Hij heeft een week of drie wat met haar gehad en aangezien ze zo dicht bij elkaar woonden was hij in die periode bijna constant bij haar. Heb hem daar dan ook een keer opgebeld. Heb de telefoonspecificaties zitten nalopen en dan klopt het wel, is het zelfs 21 weken (de dokter had alleen maar een schatting gegeven).
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 20:44 schreef Moussy het volgende
Zolang ze niet samen wonen of weet ik veel wat hoeft hij het kind toch niet te erkennen?[/b]
Dat is nog maar de vraag en we zijn er nog niet helemaal achter. Want als zij lullig wilt doen kan ze hem een vaderschapstest laten doen en dan moet hij wel het kind erkennen. Maar dit is allemaal niet zeker hoor, kan ook anders zitten.
Maar waar we nu, na de grote eerste schok op hopen is dat er afgesproken kan worden tussen mijn broer en zijn ex dat zij de volledige verantwoordelijkheid van het kind op zich neemt, aangezien mijn broer het niet wilt (zie bovenstaande verhaal) en zij toch beslist om het geboren te laten worden. Als zij dat dan ook daadwerkelijk doet en niet mijn broer bij alles probeert te betrekken hoeft het allemaal niet zo erg te zijn.
Mijn broer heeft dan wel een kind op aarde rondlopen, maar alles wat hij nu heeft gaat voor. De relatie met zijn vriendin, school, werk, zichzelf en alles, zodat hij een echte,stevige basis kan leggen, waardoor hij over een paar jaar wel zijn kinderen een goede toekomst, opvoeding, jeugd kan bieden. Het is alleen voor hem dan wel een stap om die verantwoordelijkheid toch niet te voelen, en daar gaat hij nu aan werken, want hoe de gedachte dat een kind van hem rondloopt op hem werkt weet hij niet.

En nu maar hopen dat zijn ex wat dit betreft heel redelijk is, en wat dat betreft wel wilt meewerken!!

pi_9405916
Ik was bij mijn eerste al 4maand zwanger eer ik
erachter kwam, ik was zelfs aan de pil, en door dat
ik aan de pil was bleef ik dus ook gewoon elke maand
ongesteld, het komt niet vaak voor, maar het kan dus wel.
pi_9405997
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:26 schreef Aventura het volgende:
Maar bij deze vrouw zit er iets niet goed, je maakt mij niet wijs dat een vrouw, die al eerder zwanger is geweest en bovendien echt graag een kind wil, dat die dan niet merkt dat ze zwanger is. Leer mij de vrouwen kennen, die zwanger willen worden. Die denken bij het kleinste kwaaltje al meteen dat ze zwanger zijn. Dus ik denk dat die vrouw gewoon liegt.
Blijkbaar moet je 'de vrouwen' even leren kennen voordat
je zomaar een oordeel velt.
Ik was nml bij de laatste (nu zwanger van) al 3mnd
heen eer ik erachter kwam!
Elke zwangerschap is anders, je voelt je dus ook
anders, bij mijn eerste was ik niet misselijk niets
bij mijn 2e was ik doodziek, en nu heb ik weer helemaal
geen last van misselijkheid o.i.d gehad.
pi_9410141
quote:
De gevolgen zijn niet alleen voor jezelf, maar ook voor papalief zoals jij het zegt en het kindje zelf. En je gaat helemaal te ver met die allerlaatste regel. Wel de lusten, niet de lasten, kom op zeg. Hij heeft er toch niet voor gekozen of wel? Ze hadden een korte relatie en zij zei dat ze de pil slikte, dat moet voldoende zijn, want anders zouden er wel heel erg veel kindjes op deze aarde rondlopen. Het is stom van hem dat hij haar daarin vertrouwd heeft ja, dat is zijn eigen stomme fout en dat geeft hij ook toe. En hij neemt natuurlijk de verantwoordelijkheid voor het kindje. Want het kind kan niks aan de situatie doen en hij zal zijn uiterste best doen dat het kind een zo goed mogelijke jeugd heeft.
Dat is ook bewonderingswaardig, want hij hoeft het kind niet te erkennen. Over die abortus wilde ik geen discussie opstarten of het nu wel goed is of niet, maar aangezien het kindje of vruchtje in de vrouw zit en deel uitmaakt van haar lichaam is het uiteindelijk de vrouw die moet besluiten om het weg te laten halen of niet. Als zij het wil houden kun je een vrouw niet dwingen tot abortus, hoe verstandig het ook zou mogen zijn.

Ook als je trouwens de pil slikt kun je zwanger worden btw.
edit: Oops, dat was net ook al gezegd.

pi_9418658
Eerlijk gezegd mijzelf in die ex verplaatsend zou ik niet eens meer wat te maken willen hebben met de vader als hij erover denkt zoals jij zegt. En over dat expres gedoe..... sorry hoor maar van een paar keer diaree of overgeven stel je de pil volledig buiten werking en als die relatie maar drie weken is geweest dan nog vind ik je broer niet echt slim want naast het feit dat er kindjes kunnen komen heb je ook nog dingen als aids of andere ziekten ik zou in ieder geval nog niet denken aan onveilig na drie weken..... Daarbij komt nog dat er rare mensen op deze aardbol rondlopen en je broer een makkelijk slachtoffer geweest kan zijn.... had hij tijdens deze relatie best even stil kunnen staan zeker gezien zijn achtergrond.

Ik sta niet negatief tegenover abortus maar dat is en blijft nog altijd haar beslissing en als ze er blij mee is dan zal je je daarbij neer moeten leggen. Ik zou in ieder geval nix meer met hem te maken willen hebben als ie niet blij zou zijn, oud en wijs genoeg om mijn eigen zaakjes te regelen. Ik ben er een van gescheiden ouders en mijn moeder heeft het altijd heel goed geregeld voor ons, mijn vader is er nooit voor me geweest of alleen om mooi weer te spelen nou zo een zou ik dus niet om me heen hoeven. En ook niet na een paar jaar als ie ineens wel zijn zaakjes goed voor elkaar heeft....

Maar goed ieder zijn mening...

† In Memoriam † donderdag 27 maart 2003 @ 22:22:37 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_9419959
Eigenlijk he.... als iemand de verantwoordelijkheden niet wil dragen van het wippen zonder condoom, moet ie niet jammeren, eigen schuld............. vrouw met dikke bult.
  Voormalig Sport Koningin donderdag 27 maart 2003 @ 22:32:18 #53
35237 Nuongirl
pi_9420255
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 22:22 schreef moussy het volgende:
Eigenlijk he.... als iemand de verantwoordelijkheden niet wil dragen van het wippen zonder condoom, moet ie niet jammeren, eigen schuld............. vrouw met dikke bult.
Helemaal mee eens.

Ik ben blij dat ik toen ik per ongeluk zwanger werd niet zo`n vriend had als jouw broer

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_9422206
Ik ben het helemaal met de topicstarter eens. Een kind is van beide ouders even veel, het is dus niet alleen aan de vrouw om te beslissen of er een kind komt. Ik vind het heel naar voor de vader dat hij nu die verantwoordelijkheid al krijgt terwijl hij nog geen stabiele basis kan bieden, en het is ook nog maar de vraag of de moeder dat kan.
Helaas is het vrij laat voor abortus, ik vind het wel ingrijpend als het kindje al bijna voltooid is, en de moeder zal het toch wel geboren laten worden.
Ik vind het echt heel erg voor de vader, maar ik hoop dat hij het kind wel erkent. Anders heb je later echt niks meer te zeggen als de moeder er totaal niks van bakt met de opvoeding.
pi_9422788
Ze liegt als je het mij vraagt. Het zo mogelijk kunnen zijn dat ze het niet gemerkt heeft. Maar als je toch al een keer zwanger bent geweest.... Bovendien, hoe kwam ze er dan opeens na 20 weken achter, als ze het niet door had? Ik vind het een raar verhaal, en vind het kut voor je broer. Sterkte!
  vrijdag 28 maart 2003 @ 01:55:26 #56
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_9424297
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 00:05 schreef Bianca82 het volgende:
Ze liegt als je het mij vraagt. Het zo mogelijk kunnen zijn dat ze het niet gemerkt heeft. Maar als je toch al een keer zwanger bent geweest.... Bovendien, hoe kwam ze er dan opeens na 20 weken achter, als ze het niet door had? Ik vind het een raar verhaal, en vind het kut voor je broer. Sterkte!
Dan nog komt het voor, de ene zwangerschap is de andere niet, het lag er bij de vrouwen die het is overkomen ook niet aan dat ze niet wisten hoe zwanger zijn voelt, anders zou het wel een beetje vaker voorkomen dat een vrouw er zo laat pas achterkomt. Er zijn gewoon zwangerschappen waarbij je heel weinig symptomen hebt, niet misselijk, toch bloedingen, weinig dikker worden, enzovoort. Je zou ook kunnen zeggen, juist als je vorige zwangerschap dan heel overduidelijk is, ben je er minder op bedacht.

Ik vind dat veel mensen er wel heel gauw vanuit gaan dat de dame in kwestie maar wat verzint. En dan nog, wat zou ze er mee kunnen winnen? Als die broer zijn verantwoording niet wil pakken, kan ie er nu ook wel onderuit komen, andersom kan hij haar toch nooit tot een abortus dwingen. Het verandert niets aan de situatie.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 28-03-2003 02:15]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_9426117
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 01:55 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik vind dat veel mensen er wel heel gauw vanuit gaan dat de dame in kwestie maar wat verzint. En dan nog, wat zou ze er mee kunnen winnen?

Dat ze een kind heeft, wat ze altijd al heeft gezegt graag te willen. Dat lijkt me toch mooi meegenomen dan, of niet? En hoe stom het ook van mijn broer is om haar erin te vertrouwen, ze zei dat ze aan de pil was. Als je aan de pil bent, met de goede sterkte voor jou, en je slikt netjes elke dag, is er geen mogelijkheid om zwanger te raken. Rutgerstichting heeft dat gemeld en de abortuskliniek, en die zullen er toch wel wat van af weten. Om die twee redenen, de derde is dus nog wel twijfel over (kan je 20 weken zwanger zijn zonder het te weten?) vind ik het niet zo raar dat we denken dat de dame in kwestie maar wat verzint.
Blijft staan, dat mijn broer haar niet had moeten vertrouwen. Jammer dat het al zover is bij sommige vrouwen (ik heb sindsdien al wel meer verhalen gehoord), want je moet toch gewoon in elkaar kunnen vertrouwen, zeker in een relatie. Vrouwen willen graag kinderen en doen daar dus dit soort dingen voor, niet nadenkend wat het voor de man betekend, of het kind.
Gelukkig ben ik ervan overtuigd dat er nog genoeg geweldige, lieve, aardige, vertrouwenswaardige meisjes op aarde rondlopen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2003 @ 10:45:02 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_9426536
Wát is nou een relatie van 3 weken?

Het wordt steeds maar naar die vrouw afgeschoven, in een relatie van 3 weken ken je elkaar toch niet door en door ? Dan weet je toch nog helemaal niet of iemand zo te vertrouwen is dat ze iedere dag de pil netjes neemt ? Ik vind het een stommerd als ie nu nee tegen het kind zegt en toen nee tegen een kapotje. Nu gaat het om een kind,waar hij eventueel "onderuit" kan door niet te erkennen en zo, maar je kan het ook nog over geslachtsziekte's hebben.... AIDS zit je ook je hele verdere leven aan vast.

Als zij toen al aan had gegeven dat ze graag nog een kind wilde, dan had hij toch nog een keer extra na moeten denken?

pi_9426715
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:23 schreef maarteniscrazy het volgende:
ze zei dat ze aan de pil was. Als je aan de pil bent, met de goede sterkte voor jou, en je slikt netjes elke dag, is er geen mogelijkheid om zwanger te raken. Rutgerstichting heeft dat gemeld en de abortuskliniek, en die zullen er toch wel wat van af weten.
Wat een bullshit!!!!!!!!

De Rutgerstichting en die Abortuskliniek hebben dan ontzettend
foutieve informatie verschaft!
De pil is 98% procent betrouwbaar, dus 2% niet, weet je wel hoeveel
dat is?! dat is 2 op de 100 vrouwen.
Ik ben zelf ook zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was en ik slikte
hem netjes elke dag om dezelfde tijd, misschien kan je beter eens
je eigen dokter hier over spreken of eens op het internet gaan kijken
of de websites van 'anticonceptiepillen'.

[Dit bericht is gewijzigd door Logician op 28-03-2003 10:57]

pi_9426745
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:45 schreef moussy het volgende:
Wát is nou een relatie van 3 weken?

Het wordt steeds maar naar die vrouw afgeschoven, in een relatie van 3 weken ken je elkaar toch niet door en door ? Dan weet je toch nog helemaal niet of iemand zo te vertrouwen is dat ze iedere dag de pil netjes neemt ? Ik vind het een stommerd als ie nu nee tegen het kind zegt en toen nee tegen een kapotje. Nu gaat het om een kind,waar hij eventueel "onderuit" kan door niet te erkennen en zo, maar je kan het ook nog over geslachtsziekte's hebben.... AIDS zit je ook je hele verdere leven aan vast.

Als zij toen al aan had gegeven dat ze graag nog een kind wilde, dan had hij toch nog een keer extra na moeten denken?

Dat zeg ik en iedereen, inclusief mijn broer zelf, toch ook. Het is hardstikke stom dat hij haar vertrouwd heeft. Maar goed, ik zou zelf voortaan ook wel iets voorzichtiger zijn, maar anders zou ik mijn vriendin ook vertrouwd hebben hoor. Als ik me vertrouwd voel met een meisje en wil een relatie met haar vertrouw ik haar. Zonder vertrouwen is er zoiezo geen basis voor een goede relatie. Als je een relatie begint met wantrouwen ten opzichte van het meisje hoe kun je dan verliefd op haar zijn. Het moet toch zo kunnen zijn dat je elkaar kunt vertrouwen. De man gaat niet vreemd, de vrouw slikt de pil etc. etc. (Tenminste als je dat zegt, als je andere afspraken maakt moet je het zelf weten).

Het is ontzettend jammer dat het in deze maatschappij vertrouwen dus niet meer de normaalste zaak van de wereld is.

pi_9426796
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 20:27 schreef maarteniscrazy het volgende:

De gevolgen zijn niet alleen voor jezelf,

-knip-

Pff, dat moest ik allemaal ff kwijt

Heel erg rot voor die vriend van je dat hele verleden, maar je moet wel even relativeren. Zoals je zelf al zei is het hardstikke dom dat hij haar erop vertrouwd heeft dat ze de pil gebruikte en dus onveilig met haar naar bed is geweest. Wat als ze aids had gehad????

Daarbij als hij het zo druk heeft meet zijn leven opbouwen en totaal geen kinderen willen voorlopig, waarom vindt hij zichzelf dan wel volwassen genoeg om zn l*l in dat mens te steken, maar als er consequenties komen gaat hij huilen en lopen brullen om een abortus. Als je geen kinderen wil moet je niet neuken (totale onthouding is en blijft de best anticonceptie) en al helemaal niet zonder condoom en pil. Want zoals je nu dus ziet meisjes liegen wel eens (als ze de pil echt niet slikte dan).
Daarbij de pil is 99% betrouwbaar, helaas hij is waarschijnlijk die ene % geweest. Jammer voor hem, maar toch echt heel erg zijn eigen schuld. Er komt nu een kind en hij zal er voor moeten zorgen, hoe denk je dat zo'n kind zich later voelt als hij merkt dat z'n eigen vader te bedonderd is om voor hem te zorgen, omdat ie ongewenst was en hem daarom nooit gezien heeft? Laat hem daar is over nadenken.

Hij is mishandeld door zijn moeder, als hij dat kind alleen laat vind ik het ook een vorm van mishandeling. Sorry ik kan geen medelijden met hem hebben, volgende keer toch maar beter nadenken als je geil bent.

;)
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 28 maart 2003 @ 11:19:48 #62
35237 Nuongirl
pi_9427201
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:55 schreef Logician het volgende:

[..]

Wat een bullshit!!!!!!!!

De Rutgerstichting en die Abortuskliniek hebben dan ontzettend
foutieve informatie verschaft!
De pil is 98% procent betrouwbaar, dus 2% niet, weet je wel hoeveel
dat is?! dat is 2 op de 100 vrouwen.
Ik ben zelf ook zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was en ik slikte
hem netjes elke dag om dezelfde tijd, misschien kan je beter eens
je eigen dokter hier over spreken of eens op het internet gaan kijken
of de websites van 'anticonceptiepillen'.

Idd, ik ben ook zwanger geraakt ondanks dat ik de pil slikte dus wat de instanties vertelde is idd bull shit
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  vrijdag 28 maart 2003 @ 12:17:36 #63
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_9428333
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 10:23 schreef maarteniscrazy het volgende:

Dat ze een kind heeft, wat ze altijd al heeft gezegt graag te willen. Dat lijkt me toch mooi meegenomen dan, of niet?

Dat kind had ze ook gehad als ze gewoon eerder gehad gezegd dat ze zwanger was. Je broer kan haar toch niet dwingen tot abortus, zoals al gezegd, hij heeft geen poot om op te staan. Zij heeft geen enkele reden om hier pas na twintig weken mee naar buiten te komen. Ook al was ze een week zwanger, dan nog mag zij alleen beslissen of ze het wil laten komen of niet. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar als zij dat kind wil komt het er toch wel, als ze maar eenmaal zwanger is. Hoe lang ze zwanger is en hoe lang ze het al weet, doet dus niet echt ter zake.

De pil is inderdaad redelijk veilig, voor zover ik weet geen volle honderd procent, maar er hoeft maar iets kleins te gebeuren om minder veilig te zijn. Een keertje diarree of overgeven na het slikken, een keertje bepaalde medicijnen, een keertje vergeten. Dat kan ook gebeuren en het is misschien stom, maar als je echt honderd procent zeker wil weten dat de vrouw met wie je naar bed gaat niet zwanger raakt, moet je een condoom gebruiken, zeker als je pas drie weken een relatie hebt.

Bovendien gaat dat niet alleen om vertrouwen. Het is onzin dat ongeplande zwangerschappen alleen gebeuren omdat de vrouw de man erin wil luizen. Ze kan de pil ook per ongeluk vergeten zijn, of overgegeven hebben en er niet bij stil hebben gestaan dat de pil daardoor minder veilig is.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 28-03-2003 12:23]

pi_9429708
De enige manier om 100% zeker te zijn dat je niet zwanger wordt, is geen sex hebben. Geen enkel anti-conceptiemiddel is 100%, zelfs condooms niet. Er hoeft maar één spermacel de weg te vinden naar het eitje en het is gebeurd. En het gebeurt inderdaad vrij regelmatig (1 op 100 dacht ik) dat iemand zwanger wordt terwijl ze toch netjes de pil slikt volgens alle regels. Dus die informatie kan de rutgersstichting nooit gegeven hebben, die weten heel goed hoe het zit met de risico's.

Feit is nu dat ze 20 weken zwanger is en dat een abortus dus eigenlijk geen optie meer is. Ik weet niet of het wettelijk nog mag (een kindje met een "afwijking" mag tot de 24e week geaborteerd worden, ik weet niet hoe dat is bij een gezond kindje), maar gevoelsmatig is het wel verschrikkelijk bij deze termijn. Het kindje is dan al echt helemaal af, het beweegt, het duimt, het slaapt, het speelt, het drinkt, het plast, het reageert op aanrakingen van de buik, op geluid etc. Om over de methoden die bij deze termijn gebruikt worden nog maar te zwijgen. "Haal het maar weg" is dus echt wel heel makkelijk gezegd.

Dat is de situatie waar ze nu allebei voor staan en over moeten beslissen. Als jouw broer besluit dat hij er niets mee te maken wil hebben, is dat zijn goed recht, net als het haar goed recht is om het kind te willen houden. Als (zwangere) vrouw neig ik natuurlijk veel meer naar haar standpunt, en vind ik het logisch dat ze geen kind wil vermoorden; ongeacht de termijn van de zwangerschap. Je broer, tja, die moet zelf maar kijken of hij zijn verantwoordelijkheden wil nemen, maar ik vind wel dat hij haar de ruimte moet geven om haar eigen keuzes te maken. Voor al die verwijten is het nu gewoon veel te laat, daar heeft niemand wat aan. Als je als man absoluut geen kinderen wil, moet je geen sex hebben met een vrouw. Zo simpel is het.

mooi he, alles
pi_9429915
Dat kan, zeker als iemand daarvoor een onregelmatige menstruatie had.
Ik heb zelfs weleens verhalen gelezen van vrouwen, die de hele zwangerschap lang niks in de gaten hadden.
Lijkt me toch niet fijn om ineens te bevallen en geen idee te hebben wat er gebeurd
  vrijdag 28 maart 2003 @ 14:46:46 #66
41677 mama-in-spe
18 juli 2003 is het zover :-)
pi_9431621
toch nog even een ding kwijt...eigenlijk meerdere dingen, niemand hoeft er op te reageren, maar ik wil toch nog even mijn zegje doen.

Ten eerste vind ik het inderdaad al aso dat je na 3 weken (al eerder) met elkaar naar bed gaat.....zegt eigenlijk wel waar de relatie op gebouwd is. Ten tweede, wanneer je allebei er zo snel aan toegeeft, gebruik dan in ieder geval ook een condoom ivm SOA's enzo, want het lijkt mij dat je daar, als je zo makkelijk over sex denkt en doet, een grote kans op loopt.

Ook is het zo dat inderdaad de pil niet 100% betrouwbaar is. Ik kom namelijk op een site voor tienermoeders, waarvan er 4 of 5 zelfs door pil EN condoom heen zwanger zijn geraakt....dus om nou die ex van je broer op de kop te geven.

Nog iets, die vrouw heeft al kinderen. En als je eenmaal zwanger bent geweest, kan je het volgens mij nooit meer over je hart verkrijgen om uberhaupt aan abortus te denken.....tenminste, sinds ik zwanger ben (19 jaar btw) moet ik er echt niet meer aan denken....kan ook erg boos worden als er zo makkelijk over word gedacht.

Je broer hoeft ook het kind niet te erkennen. Misschien is het inderdaad niet eens van hem, weet jij veel...

En dan het laatste...hij is 30 en wil nu nog 3 jaar HBO en dan universiteit gaan doen.....en is dus nog niet klaar voor de consequenties.......*my lips are sealed*

Ok, hier hoeft niet op gereageert te worden, wilde gewoon deze dingen nog even kwijt....

zijn mijn hormoontjes moet je maar denken

leonietje
pi_9433619
volgens mij zou het intussen ook handiger zijn als je broer en ook jij er nu eens wat positiever tegenover gaan staan.... het kind komt thats out of the question.... het wordt familie van je hoe je het ook went of keert... voor het geval je het nog niet wist.... een kindje dat groeit en geboren wordt is een wonder op zich... ik zou er niet aan moeten denken dat ik van mijn moeder moest horen hoe moeilijk de familie van en mijn vader hadden gedaan door de komst van mij.... zonde want het is al een mensje en dalijk met eigen gedachten en gevoelens.... ik zou dat schuld of geen schuld eens los laten als ik jullie was want zoals het er nu uitziet zijn ze beiden een beetje (veel) dom geweest.... succes met het sokjes breien....
  vrijdag 28 maart 2003 @ 17:09:07 #68
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9435177
een vriend van mij heeft in dezelfde situatie geschreven als jouw broer. relatie met een vrouw, relatie mislukt, hij heeft na enkele weken een relatie met een andere vrouw. de vrouw uit zijn eerste relatie vertelt hem dat ze zwanger is en er pas laat achter is gekomen. twee maanden lang houdt ze dit verhaal voor; uiteindelijk blijkt dat ze niet zwanger is en ook niet is geweest en het verhaal verzonnen heeft om aandacht te krijgen en zijn relatie stuk te maken. heel bizar.

nu is de kans natuurlijk heel erg klein dat het in dit geval ook zo is ... (zwangerschapstest?)

verder vind ik dat je broer het belang van het kind moet stellen boven zijn eigen belang. HIJ heeft immers niet veilig gevreeen. Daar hoeft het kind niet de dupe van te worden.

pi_9435209
zit nog even wat eerdere posts door te nemen, en wil nog even een misverstand wegnemen. Topic-opener schrijft: officieel kan abortus nog tot 24 weken. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar abortus kan natuurlijk altijd. Het kindje wordt namelijk gewoon doodgemaakt. De wetgever heeft een wettelijke termijn vastgelegd, maar da's ook gewoon natte vinger werk, gebaseerd op allerlei metafysische discussies en mogelijkheden tot het opsporen van afwijkingen in het kindje.

De twee methoden die gebruikt worden na een zwangerschapsduur van 16 weken zijn de methode van Finks, waarbij eerst de armpjes en beentjes van het lijfje worden getrokken, daarna wordt het schedeltje leeggezogen en verbrijzeld en daarna worden de losse deeltjes verwijderd, of de zoutmethode waarbij een zoutoplossing in de vruchtzak wordt ingespoten die het kindje vergiftigt. In het uur dat het kindje sterft, vertoont het heftige stuiptrekkingen. Daarna worden de weeën opgewekt om het dode kind te baren. Bij die termijn kan het namelijk niet meer worden "opgezogen" zoals bij jongere zwangerschappen gebeurt.

Dàt is dus wat je broer het kind wil aandoen. En jij noemt zijn ex egoïstisch dat ze dat niet wil omdat het beter zou zijn voor het kind? hmmm...

mooi he, alles
  Jubileum moderator vrijdag 28 maart 2003 @ 17:13:17 #70
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9435232
OMG Phil
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9435269
Sorry voor de harde bewoordingen, maar ik word zo doodziek van die eufemismen. Het is gewoon een kindje en dat wordt vermoord. Op een zo pijnloos mogelijke manier, maar het blijft moord en het blijft gruwelijk. Dat iemand redenen kan hebben om daar toch voor te kiezen dat zou kunnen (al vind ik het dan nog een moeilijk idee), maar dat iemand redenen kan hebben om het NIET te willen lijkt me toch wel heel evident. Het stoort me dat er hier zo licht over wordt gedacht en geoordeeld.

Overigens deel ik de moralistische instellingen van mensen hier over sex na drie weken niet. Ik heb zelf ook wel mijn portie one-night-stands gehad, van mij hoef je echt niet te wachten tot je elkaar al maanden kent ofzo. Maar het kleine risico van een zwangerschap zit er altijd in en ik vind dat je dan ook allebei verantwoordelijk bent voor de uitkomst, niet de schuld bij één persoon kan leggen. En inderdaad zit de natuur nu eenmaal zo in elkaar dat de vrouw het voor het zeggen heeft, omdat voor háár lijf en leven de gevolgen onontkoombaar zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 28-03-2003 17:23]

mooi he, alles
pi_9440495
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 16:06 schreef fairy01 het volgende:
volgens mij zou het intussen ook handiger zijn als je broer en ook jij er nu eens wat positiever tegenover gaan staan.... het kind komt thats out of the question.... het wordt familie van je hoe je het ook went of keert... voor het geval je het nog niet wist.... een kindje dat groeit en geboren wordt is een wonder op zich... ik zou er niet aan moeten denken dat ik van mijn moeder moest horen hoe moeilijk de familie van en mijn vader hadden gedaan door de komst van mij.... zonde want het is al een mensje en dalijk met eigen gedachten en gevoelens.... ik zou dat schuld of geen schuld eens los laten als ik jullie was want zoals het er nu uitziet zijn ze beiden een beetje (veel) dom geweest.... succes met het sokjes breien....
En dat doen we ook! Hoewel het nog allemaal heel onduidelijk is wat er allemaal geregeld gaat worden wat betreft de verantwoordelijkheden voor het kind staat als een paal boven water dat het kind nooit, maar dan ook nooit iets van al dit alles mag merken. (Wat trouwens al niet meer kan, want een kind in de baarmoeder merkt veel van dit soort dingen al, stress bij de moeder enzo). En als het dus zo is dat er contact komt tussen mijn broer en het kind zal hij proberen er zo goed mogelijk voor hem/haar te zijn en ervoor te zorgen dat het kind in ieder geval niet de dupe wordt van de situatie. En de rest van zijn kant van de familie ook!
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 14:46 schreef mama-in-spe het volgende:
En dan het laatste...hij is 30 en wil nu nog 3 jaar HBO en dan universiteit gaan doen.....en is dus nog niet klaar voor de consequenties.......*my lips are sealed*
Wat bedoel je hiermee? Heb echt geen idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')