abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9360176
hoe leggen die beesten hun eieren, er ligt er hier een op zijn zij in het water met zijn kop onder water eieren te leggen, hij is erg dik en beweegt amper...

hoort dit zo, of is er iets fout????

mzzls

Sj0erd666 :(
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:07:55 #2
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_9360235
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:05 schreef sj0erd666 het volgende:
hoe leggen die beesten hun eieren, er ligt er hier een op zijn zij in het water met zijn kop onder water eieren te leggen, hij is erg dik en beweegt amper...

hoort dit zo, of is er iets fout????

mzzls

Je moet wel der hand vasthouden en meepuffen he!
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:15:22 #3
17698 nappel
raar menneke..
pi_9360440
Lama gaan...

Zal wel moeilijk gaan, maar jij kunt er toch niet mee helpen..

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_9360470
Vind ze we; mooi, weet niet hoe ze hun eieren leggen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_9360506
ik raad een keizersnede aan ...
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:30:57 #6
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9360839
Van een of andere vage site:

De eitjes van de salamander worden één voor één door het vrouwtje afgezet. Ze legt honderden eitjes. Soms worden ze inwendig soms uitwendig bevrucht. Dit gebeurt meestal op waterplanten. Net als bij de kikker hebben de eitjes van de salamander een slijmlaag. Het leggen van de eitjes duurt één tot twee maanden. Na twee tot drie weken komen de larven uit. Ze hebben al helemaal de vorm van volwassen salamanders. Wanneer salamanderlarven uit het ei komen leven ze in het water. Net als kikkervisjes.

Jeetje...1 tot 2 maanden eieren leggen?!

Mjah, misschien wat plantjes in het water zetten ofzo?

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9374638
De salamanders in mijn vijver (en dus overal) leggen hun eitjes aan de onderkant van bladeren van oeverplanten. Of gewoon ergens bovenop de waterpest...ze kleven dus aan de blaadjes van waterplanten, daar gaat het om. Eventueel op stenen, maar altijd een stukje onder het wateroppervlak.

Inmiddels is mijn salamander populatie van 10 tot zo'n 50 uitgegroeid, dus het werkt wel volgens mij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')