- het liefst in een kleur die past bij het nieuwe bankstel of de nieuwe gordijnen
- het liefst nog zo jong en klein mogelijk, soms heb ik het gevoel dat ze ze het liefst rechtstreeks zelf uit de baarmoeder van de moederpoes willen halen. Daarbij niet nadenkend over hoe lang een kitten bij de moederpoes moet blijven.
- en dan mag het allemaal het liefst niks of zo weinig mogelijk kosten. Zijn die mensen wel bereid om geld uit te geven aan een dier als hij een operatie nodig heeft, geholpen moet worden e.d.?
en dan zijn er heel weinig mensen die komen met een simpel 'het maakt me niet uit wat voor kitten als het maar lief is'. Ook valt het me op dat de meeste van deze mensen niet eens de moeite doen om te kijken op sites als dierenasiels.com
Dan vraag ik me af of mensen zich wel beseffen dat het hier om levende wezens gaat....
Ik was zelf vorig jaar op zoek naar een nieuwe kat / kittens. Na anderhalf jaar na het overlijden van m'n vorige kat ben ik voorzichtig weer een beetje rond gaan kijken. Ik wilde of 2 jonge kittens (uit hetzelfde nest indien mogelijk) of 1 oudere kat. Ik ben bij 2 asiels in rotterdam en regio geweest, maar met veel katten die ik daar zag klikte het niet. Maakte me absoluut niet uit hoe ie eruit zag, maar het gedrag was wel belangrijk. Net voordat ik weer naar het eerste asiel terug wilde gaan om te kijken of er inmiddels een katje gebracht was dat wel bij me paste, zag ik een advertentie waarin kittens aangeboden werden. Daar heb ik dus op gereageerd en inmiddels heb ik 2 leuke, maar ook af en toe ondeugende kittens.
Als je een kat uit een asiel neemt, dan heb je kans dat het een beestje met een verleden is. Niet dat dat geen recht heeft op een mooi tehuis, maar het is wel iets waar je als nieuwe baas bewust voor moet zijn. Niet dat je na 2 weken met het beestje weer terug gaat.
In mijn geval kreeg ik bij geen van de katten in het asiel een band - ik heb daar 2 uur rondgelopen, verschillende katten rustig naar me toe laten komen -, waardoor ik dus voor de kittens ben gegaan.
Enneh..... bedenk wel, veel mensen fokken geen kittens om ze weg te geven (mijn poes is inmiddels aan de pil).
Zo ben ik op zoek naar een stel kippies. Die als het vervoersverbod er niet meer is ook écht zullen komen.
* KillerRabbit bedankt de dropper
quote:hehe...natuurlijk mag je voorkeuren hebben. Maar er zit een verschil tussen 'ik zoek een stel kippies' en 'ik zoek een stel kippies, alleen in de tint zandkleurig-bruin met een niet al te gelig snaveltje, niet hoger dan 20 cm en niet ouder dan 3 weken' bij wijze van spreke dan he? Het gaat er toch om dat het lieve beesten zijn uiteindelijk of niet? Dan is het toch eigenlijk vreemd als mensen in dat soort advertenties zetten dat de kat bijvoorbeeld geen wit staartje mag hebben. Gaat het je dan om het dier of alleen om de uiterlijke vertoon?
Op maandag 24 maart 2003 22:21 schreef moussy het volgende:
Je mag toch wel voorkeuren hebben?Zo ben ik op zoek naar een stel kippies. Die als het vervoersverbod er niet meer is ook écht zullen komen.
Bij mij denken ze ook dat ik m'n katten 'uitgezocht' heb. Niets is echter minder waar. We gingen naar het asiel voor 1 kat en kwamen daar 2 zusjes tegen, samen gevonden in een boom langs het kanaal. Het ene katje sprong enthousiast in mijn armen en ging zitten spelen met m'n ritssluiting, de ander ging heerlijk liggen slapen in de nek van m'n vriend. Op zo'n moment maakt het niet uit of zo'n dier zwart, wit, grijs of rood is. Dan hebben die katjes gewoon voor je gekozen en 'klikt' het gewoon. Zonder te overleggen wisten we dus dat het dan maar 2 katten werden i.p.v. 1
quote:klopt helemaal, zoals je in m'n bericht over het asiel en mijn katten kunt lezen vind ik ook dat het wel moet klikken. En dat is in het asiel niet altijd zo, en als je gaat kijken naar een nestje op marktplaats hoeft dat ook niet zo te zijn. Maar jij had ook geen eisen behalve aan het karakter.
Op maandag 24 maart 2003 22:13 schreef Nitroglycerine het volgende:
Als je een kat uit een asiel neemt, dan heb je kans dat het een beestje met een verleden is. Niet dat dat geen recht heeft op een mooi tehuis, maar het is wel iets waar je als nieuwe baas bewust voor moet zijn. Niet dat je na 2 weken met het beestje weer terug gaat.
In mijn geval kreeg ik bij geen van de katten in het asiel een band - ik heb daar 2 uur rondgelopen, verschillende katten rustig naar me toe laten komen -, waardoor ik dus voor de kittens ben gegaan.
Dan vraag ik me altijd af: mensen die zulke hoge eisen stellen aan het uiterlijk van een kat, ze willen bijvoorbeeld perse een kat die op de bacardi-breezer kat lijkt. Als ze dan gaan kijken bij een nestje met 1 zo'n bacardi-achtig katje erin, en dat blijkt een ettertje te zijn, terwijl er een heel lief maar doodgewoon zwart-wit katje meteen naar ze toekomt. Gaan ze dan toch voor het uiterlijk?
Nou ja ik snap het gewoon niet. Tot op een bepaalde hoogte wel hoor, en natuurlijk mag je eise stellen. Maar sommige mensen gaan er wel heel erg ver in. Alsof ze een stel handdoeken staan uit te zoeken bij de V&D: 'heeft u deze ook in het blauw met een schelpenmotiefje?'
quote:rofl! je vond gewoon 1 kitten in je tuin? of een heel nest dat was gedropt?
Op maandag 24 maart 2003 22:26 schreef KillerRabbit het volgende:
ik heb mn kitten nooit mogen uitkiezen... werd zonder enig overleg gewoon in onze tuin gedropt (inclusief vlooien en wormen)
Ben er nog altijd heeeel gelukkig mee* KillerRabbit bedankt de dropper
overigens kan ik me net zo hard ook ergeren al alle mensen die hun kat vanwege de kosten niet laten helpen en nu rond deze periode weer zo snel mogelijk van het nestje afwillen hoor (van die 'gratis af te halen' dingen..wie weet wat voor gekken daarop afkomen. Heb een keer gehoord van een man die zo altijd kittens wist te krijgen om aan zijn slagen te voeren! brrrr..)
Wij zijn op zoek naar een nieuw maatje voor onze drie katten (Tommy & Stripe 5 jaar & Kid 1 jaar), dit omdat wij een aantal dagen geleden een kat hebben moeten laten inslapen.
Wij (ik & mijn vriend) wonen op een 3 kamer appartement, met keuken, wc, douce & 2 balkons waarvan 1 voor de katten is ingericht en afgeschermd zodat ze er niet af kunnen springen.
De katten komen dus niet buiten op straat, dit omdat anderen geen last van mijn katten hoeven te hebben en ik niet het risico wil lopen dat één van mijn katten verongelukt!
Of het kan zo:
I.v.m samenwonen zijn wij op zoek naar pasgeboren kittens(2),het liefst GRATIS af te halen. mag wel zwart zijn met allemaal kleuren maar niet pik zwart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |