abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9735098
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Oja, het boek van GJM van den Aardweg, als we het dan toch over onmethodologisch hebben. Dat is ook niet echt met gejuich in de psychologische wereld ontvangen. En over welk Scientific Magazine heb je het?
De refutatie van het gen-experiment, door the University of Western Ontario is trouwens geen absolute refutatie, het stelt enkel dat er meer onderzoek naar gedaan moet worden. Inderdaad, een keihard bewijs is er niet, anders zouden we deze discussie natuurlijk niet meer gehad hebben, maar de volgende aanwijzingen zijn toch op z'n minst opmerkelijk te noemen:

1991: Northwestern University's Michael Bailey and others find greater homosexual correlation among identical twins than fraternal.
1991: Salk Institute's Simon LeVay discovers that a tiny section of the hypothalamus in the brain is smaller in gay men than in straight men.
1992: Laura Allen and Richard Gorski of the University of California at Los Angeles discover that a section of the fibers connecting the right and left hemispheres of the brain is one-third larger in gay men than straight men.
1993: National Cancer Institute's Dean Hamer study finds possible location of 'gay gene'; on the X chromosome, inherited from mothers.
1995: Geneticists Shang-Ding Zhang and Ward Odenwald of the National Institutes of Health discover that a single transplanted gene can cause fruit flies to display homosexual behavior.
1995: Hamer repeats his 1993 findings with a follow-up study.
1999: Western University releases its study on gay brothers

Ik kan zien dat je van den Aardwegs boek niet goed gelezen hebt. Ik kan je zo quoten waar Dean Hamer zelf in een wetenschappelijk tijdschrift ontkende dat hij het bewijs gevonden had. Juist die onderzoeken van Hamer zijn de grond in geboord. Vermoei me maar niet met die vooringenomen wetenschappertjes. Die aanwijzingen in de x-chromosomen die de seksualiteit zouden moeten aantonen, kunnen en zijn meestal eenvoudig bepaalde eigenschappen die het kind van de moeder heeft, bijvoorbeeld opvliegendheid, heeft met seksualiteit geen barst te maken. Lees zelf de literatuur maar eens, dan wordt je niet zo heen en weer geslingerd.

Simon LeVays theorie is ook al weerlegd, weet je dat niet eens??

Jezus is Heer
pi_9735177
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 13:59 schreef Watchman het volgende:

[..]

Ik kan zien dat je van den Aardwegs boek niet goed gelezen hebt. Ik kan je zo quoten waar Dean Hamer zelf in een wetenschappelijk tijdschrift ontkende dat hij het bewijs gevonden had. Juist die onderzoeken van Hamer zijn de grond in geboord. Vermoei me maar niet met die vooringenomen wetenschappertjes. Die aanwijzingen in de x-chromosomen die de seksualiteit zouden moeten aantonen, kunnen en zijn meestal eenvoudig bepaalde eigenschappen die het kind van de moeder heeft, bijvoorbeeld opvliegendheid, heeft met seksualiteit geen barst te maken. Lees zelf de literatuur maar eens, dan wordt je niet zo heen en weer geslingerd.

Ik durf overigens te beweren dat er ook een bepaalde biologische aanleg is om gelovige te worden.
I´m back.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:14:24 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_9735229
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 13:59 schreef Watchman het volgende:
Ik kan je zo quoten waar Dean Hamer zelf in een wetenschappelijk tijdschrift ontkende dat hij het bewijs gevonden had.
Dat zeg ik toch ook? Een sluitend bewijs is nog niet gevonden, zo kun je inderdaad elke bevinding met wat statistische onzekerheid omverschieten. Je hoeft overigens niet met vooringenomen wetenschappers te beginnen, want opvallend veel van je aangedragen wetenschappers zijn Christelijk. Sowieso is praten over een genezingsproces vooringenomen, want je plaatst er een waardeoordeel aan.
quote:
Nee dat weet ik niet eens. Maar daar Simon LeVay zelf ook al aangeeft dat er wat haken en ogen aan zitten, vraag ik me af op welke manier dat gebeurd is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:25:48 #254
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_9735358
Hmmmmmmmz.... voor mij mengt mn geloof zich in zoverre in mijn sexleven dat ik het niet zozeer minder vaak doe dan als ik niet gelovig was geweest, of me er schuldiger over voel, maar dat ik zeer ws wél een stuk kritischer ben in met wie ik het doe. Maar van de andere kant, kritisch was ik ook al voordat ik bewust gelovig werd... Misschien was het de hele tijd al een principiële kwestie en mezelf zo erg niet moeders mooiste vinden dat ik niemand zo dicht bij me durfde te laten komen, want hoe zouden ze gaan reageren?
12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_9735410
Toch blijf ik erbij dat die pre-occupatie met seksualiteit en homoseksualiteit niet nodig is als de grauwsluier van het christendom er niet overheen viel. Veel grote religies houden zich ongans met het bepalen of en wanneer je met elkaar naar bed zou mogen gaan. Het levert alleen maar geneuzel op in het privé-leven van een ander mens en zoals ik nu begrijp een hoop wetenschappelijk werk dat op het randje ligt. (Want wat wil je doen met de wetenschap dat hoimoseksualiteit ja of nee is aangeboren). Als ze zich nu eens bezig zouden houden met de techniek van een goed seksleven, onverschillig met wie je het doet, dan zou dit heel wat meer gelukkige mensen opleveren. grappig is ook dat deze behoorlijk pragmatische instelling door zowel de rationalisten als niet-rationalisten genegeerd lijkt te worden en dat dit deels zelfs gehoon oplevert. Mensen, mensen, zoveel psychologische problemen hangen samen met al dit geneuzel en getierelantijn, hebben jullie dat nu niet in de gaten? Doe het maar af als nonsense. En verdiep je maar in wetenschappelijke aanspraken (alsof trouwens een gelovige zich iets gelegen zou laten liggen aan wetenschappelijke aanspraken), de waarheid ligt voor het oprapen, alleen ziet niemand dat...
I´m back.
pi_9735461
Verder in deel 2...?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')