abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10930691
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:22 schreef Dinus het volgende:

[..]

Sorry, lees het nu pas!

Ik heb de mini electric gehuurd, dat is een klein handig dingetje. (het is de gele)
[afbeelding] Het werkt op batterijen en op het lichtnet. Ik heb bij Xenox een soort van plastic hobbyboxje gekocht voor het apparaat, de borstschelpen en de flesjes. Samen met een thermosfles kan het in een niet te grote rugtas mee naar het werk. 295 euro vind ik een reusachtig bedrag!!!!

Kijk voor het eventueel huren maar eens op www.babyrent.nl, daar kun je ook reserveren bij een vestiging in jouw buurt.

Ik heb een flinke hoeveelheid van die kleine flesjes gekocht (tip: koop allemaal dezelfde, dan sta je straks niet oneindig te prutsen welk doppie en welk ringetje bij welke fles hoort, want het past dan vaak net niet, lekken dus...) Die van de DA bevallen me erg goed!

bedankt voor de tips Dinus (en anderen)!
ik ben vanochtend bij een voorlichtingsbijeenkomst (van het ziekenhuis) over borstvoeding geweest en heb in anderhalf uur tijd een stortvloed aan informatie over me heen gekregen. dat er zoveel te vertellen valt over borstvoeding, zeg!
maar daar werd ook de Medela aanbevolen omdat die de zuigkracht van een baby het best schijnt te benaderen. ook hadden ze 't erover dat je zo'n apparaat inderdaad goed kunt huren, en anders schijnt er ook nog een levendige tweedehands markt voor te bestaan. daar ga ik me dus eerst maar es op oriënteren.
  FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2003 @ 15:02:42 #127
2628 Karin
pi_10931348
Melonovy ik kook de kolf niet elke keer uit hoor. Ik heb zo'n flesseborstel en daarmee maak ik hem schoon onder de stromende kraan en kook hem pas uit als ik hem een paar keer heb gebruikt. Ik heb ergens gelezen dat je dat maar 1 x per week hoeft te doen. Ik doe het meestal 1 x per 4 dagen (ik heb maar 5 speentjes en hij krijgt elke dag een schone dus moet ik de 5e dag speentjes koken). Ik heb een hele grote pan gekocht (van Le Chef bij de Blokker, was maar iets van 10 euro) want mijn ijsblokjesdingen pasten niet in een gewone pan. Tenminste die passen wel maar dan past er niets meer bij en als ik dan ga uitkoken wil ik wel snel klaar zijn, niet 3 x van alles in de pan en er weer uit.
pi_10931762
hoe groot zijn die ijsblokjes van jou dan Karin??
[edit]o wacht je bedoelt de hele vorm waarschijnlijk. [/edit]

bij die voorlichtingsbijeenkomst raadden ze van die ijsblokjeszakjes aan. daar zit ca. 30 cc per blokje in. maarja wel weer allemaal wegwerpspul. in ieder geval zou het beter zijn dan de melk in glas te bewaren, omdat de zo belangrijke anti-stoffen zich aan het glas zouden hechten en je die dan dus kwijt bent.

FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2003 @ 15:41:24 #129
2628 Karin
pi_10932567
Ik had nog van die ijsblokjesmaakdingen liggen van Tupperware. Lekkere stevige dingen dus. Ik had eerst andere gebruikt maar die had ik al gesloopt de 2e keer. Toen had ik opeens een brainwave en ben ik op zolder in mijn Tupperware gaan zoeken, joepie ik had ze nog. En er zit een deksel op, vind ik ook wel een lekker idee, ookal ligt de borstvoeding in een eigen la. Ze zijn, als ik ze net onder het randje vul, 10 cc per blokje. En daarna gooi ik de blokjes een diepvrieszakje met een stickertje met de datum erop. Ik vind het erg handig want soms kolf ik bijvoorbeeld net niet genoeg en dan gooi ik er gewoon een paar blokjes bij. En zo hoef ik ook weinig weg te gooien. Als ik eens een keertje veel kolf vries ik gewoon een paar blokjes in.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 21:47:15 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10939391
Kun je borstvoeding niet in een plastic boterhamzakje doen, knoop erin en dan invriezen??
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_10959829
Help! Jennifer heeft nu toch echt te weinig gedronken, in de droge luier zaten vanochtend oranje plekjes.....

Weet iemand (JustMe ben je al wakker?) hoe ernstig dit is, en moet ik nu eerst water bij gaan geven, of breng ik dan alles in de war?

Zolang er was is, is er leven.
  zondag 8 juni 2003 @ 11:03:25 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10960694
Volgens mij in de eerste instantie vaker aan gaan leggen Dinus.

Ik denk dat je wel water met een lepeltje kunt gaan geven, maar weet ook niet of dat je vraag en aanbod principe in de war brengt. Dat kun je dan anders later wel weer oplossen, ik denk dat het voor nu het beste is dat ze wat vocht binnenkrijgt.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_10963221
Bedankt voor je reactie Leah. Ik heb haar vandaag een aantal keren aan de borst gehad maar ze wil niet graag. Ze spant het hele lijfje en protesteert enorm. Ik heb twee keer gekolfd na de de poging tot voeden en de eerste keer (50 ml) dronk ze het wel op, de 2e keer niet 60 ml). Toen had ik er een beetje gekookt water bijgedaan, misschien was het toen niet lekker meer. Maar de eerste natte luier had ze gelukkig wel weer om 12.00. Ik ben benieuwd naar de volgende.

Niks aan, als het een dag zo slecht gaat. Ik ben ook stiekum maar blij dat ik niet "voor de zekerheid" Nutrilon in huis heb, want dan had ze vast al een fles gehad, en ik weet nog van Esther dat wanneer je die drempel eenmaal over bent...

FOK!fossiel zondag 8 juni 2003 @ 14:09:39 #134
2628 Karin
pi_10963510
Ow Dinus wat moeilijk. Kan me voorstellen dat je je enorm zorgen maakt.
Inderdaad probeer vaak te kolven als ze niet wilt drinken, dat is ook goed voor je melkproductie.
Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien kan je de hulpdienst van de vereniging borstvoeding natuurlijk bellen?
www.vbn.borstvoeding.nl
  zondag 8 juni 2003 @ 15:52:31 #135
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10965360
Oei das ff lastig Dinus!
Gelukkig had ze inmiddels een plasluier Ik hoop dat het allemaal weer goed gaat nu.
  zondag 8 juni 2003 @ 19:26:00 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10969593
Dinus, zou ze geen spruw kunnen hebben? Omdat ze ineens de borst weigert? Verkoudheid wil ook weleens problemen opleveren.

Maar hoe is het nu?

pi_10972234
Het houdt niet over, maar ze heeft een paar keer goed gedronken. Ik ben er niet zeker van, maar ze geeft soms ook een hele mondvol terug en dan denk ik dat ze toch wel veel gedronken heeft in korte tijd.

Ze zweet ook wel veel nu met het warme weer. ( in huis is het nog erg warm)
Ik houd het maar goed in de gaten, ze ziet er goed uit en is helder. Ik zie geen spruw in het mondje en ze klakt ook niet.
Verkoudheid zou ook kunnen, ik ben verkouden en Esther ook een beetje, ik heb Jennifer nog niet kunnen betrappen op snottebellen maar wel op een hoestje zo nu en dan.

Als ik blijf twijfelen en ze heeft die oranje kristallen nog eens ga ik inderdaad even bellen zoals Karin tipt.

Bedankt voor het meedenken!

FOK!fossiel zondag 8 juni 2003 @ 22:06:22 #138
2628 Karin
pi_10973679
Dinus, het heeft mij toen vreselijk opgelucht even tegen iemand aanhuilen over het borstvoeden. Ik heb toen 2 mensen gesproken (de eerste had geen antwoord voor me maar heeft me dus het nummer gegeven van de 2e) en het waren alletwee enorme schatten. Even gerustgesteld worden, wat tips krijgen en je verhaal kwijtkunnen, het heeft mij toen vreselijk goedgedaan. En daarna had ik er weer vertrouwen in. Gewoon bellen dus!

Wij hebben hier eens in de paar dagen nog maar een "dramavoeding". Het gaat echt hartstikke goed. Alleen het kolven wil niet zo goed meer. Ik krijg er niet een hele voeding uit. Wij geven hem zo'n 150 cc en ik kolf dan maar ongeveer 120 cc. Zo wordt langzaam mijn voorraadje aangesproken. Geeft niet want ik heb een aardig voorraadje maar als ik straks weer volledig aan het werk ga en het blijft zo dan wordt een heel gedoe om genoeg voeding te hebben voor de dagen dat ik werk.

zondag 8 juni 2003 @ 22:40:05 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10974362
Karin, wat ik op een bepaald moment gedaan heb is de ochtend en avondvoeding nog BV gegeven, de rest flesvoeding.

Omdat ik het gewoon zat was, ontaarde moeder dat ik ben..

Weet helemaal niet of dat is wat je wilt, maar het is een optie. Wanneer ga je weer aan het werk?

zondag 8 juni 2003 @ 23:54:16 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_10975911
Karin, toen ik begon met werken kreeg ik met kolven ook niet meer genoeg om Katja volledig mee te kunnen voeden.
Ik gaf daarom zowel borstvoeding als flesvoeding mee naar het KDV. Ze begonnen met de borstvoedingen en als die op was kreeg ze verder flesvoeding.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fossiel maandag 9 juni 2003 @ 10:34:47 #141
2628 Karin
pi_10980387
Is natuurlijk ook een optie, kunstvoeding erbij geven. Ja heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Ik denk zo zwart-wit, of borstvoeding of kunstvoeding. Maar een combinatie kan natuurlijk ook, goed idee!

Ik weet nog niet wanneer ik weer aan het werk ga. Ik zit eigenlijk te wachten op een oproep van de bedrijfsarts. Heb me nu bijna 4 weken geleden ziekgemeld en heb nog steeds niets gehoord. Ik denk dat ik van de week zelf maar even ga bellen. Dan kan ik langsgaan om een reintegratieplan op te stellen, gewoon eens beginnen met 2 ochtendjes ofzo, kijken hoe het gaat.

maandag 9 juni 2003 @ 13:07:11 #142
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_10982596
Karin, je zou misschien ook iets vaker kunnen kolven, als je dat wilt. Dan hoef je waarschijnlijk ook geen kunstvoeding bij te geven.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!fossiel donderdag 12 juni 2003 @ 13:19:28 #143
2628 Karin
pi_11056867
Ja ik ga eerst zeker proberen het zonder kunstvoeding te doen. Maar mocht het niet helemaal goedgaan hoef ik het borstvoeden niet helemaal op te geven, daar had ik nooit bij stilgestaan.

Dinus hoe is het nu?

pi_11060917
heb 'n tweedehands maar relatief nieuwe mini-electra-plus kolf van Medela voor een zacht prijsje op de kop weten te tikken! gisteren kwam hij met de post, grappig hoor. alleen maakt ie meer geluid dan ik gedacht (gehoopt) had...
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:09:32 #145
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_11062150
Ik heb een krukje en een emmer op de kop getikt. . .
Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 12 juni 2003 @ 17:49:04 #146
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11065061
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:31 schreef bixister het volgende:
heb 'n tweedehands maar relatief nieuwe mini-electra-plus kolf van Medela voor een zacht prijsje op de kop weten te tikken! gisteren kwam hij met de post, grappig hoor. alleen maakt ie meer geluid dan ik gedacht (gehoopt) had...
ja ik ken het geluid, vind het ook niet een prettig gehoor... zet je verstand maar op nul als je gaat kolven, anders ga je je misschien nog een melkkoe voelen... (daar moest ik namelijk aan denken, gezien het geluid en actie)...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 12 juni 2003 @ 17:49:33 #147
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11065073
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 21:47 schreef melonovy het volgende:
Kun je borstvoeding niet in een plastic boterhamzakje doen, knoop erin en dan invriezen??
nog geen reactie opgehad...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel donderdag 12 juni 2003 @ 18:04:01 #148
2628 Karin
pi_11065402
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:49 schreef melonovy het volgende:

[..]

nog geen reactie opgehad...

Sorry, overheen gelezen.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Zo stevig zijn die zakjes niet. Wat als zo'n zakje scheurt. Ook kan je niet makkelijk zien hoeveel erin zit.
Misschien kan je het wel in diepvrieszakjes doen?
Ik heb nog even gezocht maar kon er weinig over op internet vinden.

Ik vind het juist zo handig dat ik precies kan ontdooien wat ik nodig heb. Vanmorgen keek ik naar de flesjes van Bram die ik mee zou geven naar het kinderdagverblijf. Ik zag dat er 140 cc inzat (ik dacht dat ik 150 cc ontdooid had) en dus heb ik in elke fles nog een klontje gedaan.

FOK!fossiel maandag 16 juni 2003 @ 11:10:58 #149
2628 Karin
pi_11137678
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 21:05 schreef melonovy het volgende:
Even wat anders, Chiara is een beetje huilerig de afgelopen dagen. Ze drinkt goed aan de borst, maar komt wel vaker dan ervoor. Jammergenoeg ook 's nachts meerdere malen +/- om de 2 uur, dat vind ik wel vermoeiend, maar het gaat hier niet alleen om mij, maar vooral om die kleine meid van me.
Sinds kort heeft ze ook wat minder ontlasting (niet zorgwekkend, want ik weet dat het kan reduseren tot 1 luier per week), maar ze heeft wel veel windjes, vermoedelijk heeft ze er best wel pijn/ last van in haar darmen. Zo kan ze van een mooie glimlach ineens gaan krijsen.
Ik zou wel willen weten wat ik er aan kan doen, mee moet of wat jullie ervaringen met dit soort gevallen zijn.
eventjes gekopieerd uit Zwangerschap en babietjes deel 67, daar raakte het een beetje ondergesneeuwd door andere reacties

Heeft Chiara misschien een (paar) regeldag(en)?
En ben je de speen al aan het afbouwen want dat las ik een ander topic, misschien vind ze dat niet zo fijn. Baby's hebben toch een bepaalde zuigbehoefte.

Moet er niet aan denken elke 2 uur 's nachts te moeten voeden. Dan raak je zelf ook geheel uitgeput.

pi_11161162
Jennifer heeft ook wel last gehad van de darmpjes, ik liet haar zich wel met de blote voetjes tegen mijn hand afzetten, dan komen de windjes wat makkelijker, en ook met de beentjes fietsen vond ze leuk en had ook dat effect.

Tijdens het drinken schijnen de darmpjes ook wel eens pijn te doen, misschien daardoor dat huilen, niet genoeg drinken en dan snel weer honger hebben.
Misschien kun je dan eens proberen of ze tijdens het verschonen alvast met een beetje gymnastieken de lucht kwijt kan raken?

Jennifer heeft ook maar 1 keer in de week ontlasting, en die dag en de dag ervoor heeft ze er wel last van, heel sneu is dat.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')