quote:bedankt voor de tips Dinus (en anderen)!
Op donderdag 5 juni 2003 14:22 schreef Dinus het volgende:[..]
Sorry, lees het nu pas!
Ik heb de mini electric gehuurd, dat is een klein handig dingetje. (het is de gele)
[afbeelding] Het werkt op batterijen en op het lichtnet. Ik heb bij Xenox een soort van plastic hobbyboxje gekocht voor het apparaat, de borstschelpen en de flesjes. Samen met een thermosfles kan het in een niet te grote rugtas mee naar het werk. 295 euro vind ik een reusachtig bedrag!!!!Kijk voor het eventueel huren maar eens op www.babyrent.nl, daar kun je ook reserveren bij een vestiging in jouw buurt.
Ik heb een flinke hoeveelheid van die kleine flesjes gekocht (tip: koop allemaal dezelfde, dan sta je straks niet oneindig te prutsen welk doppie en welk ringetje bij welke fles hoort, want het past dan vaak net niet, lekken dus...) Die van de DA bevallen me erg goed!
bij die voorlichtingsbijeenkomst raadden ze van die ijsblokjeszakjes aan. daar zit ca. 30 cc per blokje in. maarja wel weer allemaal wegwerpspul. in ieder geval zou het beter zijn dan de melk in glas te bewaren, omdat de zo belangrijke anti-stoffen zich aan het glas zouden hechten en je die dan dus kwijt bent.
Weet iemand (JustMe ben je al wakker?) hoe ernstig dit is, en moet ik nu eerst water bij gaan geven, of breng ik dan alles in de war?
Ik denk dat je wel water met een lepeltje kunt gaan geven, maar weet ook niet of dat je vraag en aanbod principe in de war brengt. Dat kun je dan anders later wel weer oplossen, ik denk dat het voor nu het beste is dat ze wat vocht binnenkrijgt.
Niks aan, als het een dag zo slecht gaat. Ik ben ook stiekum maar blij dat ik niet "voor de zekerheid" Nutrilon in huis heb, want dan had ze vast al een fles gehad, en ik weet nog van Esther dat wanneer je die drempel eenmaal over bent...
Maar hoe is het nu?
Ze zweet ook wel veel nu met het warme weer. ( in huis is het nog erg warm)
Ik houd het maar goed in de gaten, ze ziet er goed uit en is helder. Ik zie geen spruw in het mondje en ze klakt ook niet.
Verkoudheid zou ook kunnen, ik ben verkouden en Esther ook een beetje, ik heb Jennifer nog niet kunnen betrappen op snottebellen maar wel op een hoestje zo nu en dan.
Als ik blijf twijfelen en ze heeft die oranje kristallen nog eens ga ik inderdaad even bellen zoals Karin tipt.
Bedankt voor het meedenken!
Wij hebben hier eens in de paar dagen nog maar een "dramavoeding". Het gaat echt hartstikke goed. Alleen het kolven wil niet zo goed meer. Ik krijg er niet een hele voeding uit. Wij geven hem zo'n 150 cc en ik kolf dan maar ongeveer 120 cc. Zo wordt langzaam mijn voorraadje aangesproken. Geeft niet want ik heb een aardig voorraadje maar als ik straks weer volledig aan het werk ga en het blijft zo dan wordt een heel gedoe om genoeg voeding te hebben voor de dagen dat ik werk.
Omdat ik het gewoon zat was, ontaarde moeder dat ik ben..
Weet helemaal niet of dat is wat je wilt, maar het is een optie. Wanneer ga je weer aan het werk?
Ik weet nog niet wanneer ik weer aan het werk ga. Ik zit eigenlijk te wachten op een oproep van de bedrijfsarts. Heb me nu bijna 4 weken geleden ziekgemeld en heb nog steeds niets gehoord. Ik denk dat ik van de week zelf maar even ga bellen. Dan kan ik langsgaan om een reintegratieplan op te stellen, gewoon eens beginnen met 2 ochtendjes ofzo, kijken hoe het gaat.
Dinus hoe is het nu?
quote:ja ik ken het geluid, vind het ook niet een prettig gehoor... zet je verstand maar op nul als je gaat kolven, anders ga je je misschien nog een melkkoe voelen... (daar moest ik namelijk aan denken, gezien het geluid en actie)...
Op donderdag 12 juni 2003 15:31 schreef bixister het volgende:
heb 'n tweedehands maar relatief nieuwe mini-electra-plus kolf van Medela voor een zacht prijsje op de kop weten te tikken! gisteren kwam hij met de post, grappig hoor. alleen maakt ie meer geluid dan ik gedacht (gehoopt) had...
quote:nog geen reactie opgehad...
Op vrijdag 6 juni 2003 21:47 schreef melonovy het volgende:
Kun je borstvoeding niet in een plastic boterhamzakje doen, knoop erin en dan invriezen??
quote:Sorry, overheen gelezen.
Op donderdag 12 juni 2003 17:49 schreef melonovy het volgende:[..]
nog geen reactie opgehad...
Ik vind het juist zo handig dat ik precies kan ontdooien wat ik nodig heb. Vanmorgen keek ik naar de flesjes van Bram die ik mee zou geven naar het kinderdagverblijf. Ik zag dat er 140 cc inzat (ik dacht dat ik 150 cc ontdooid had) en dus heb ik in elke fles nog een klontje gedaan.
quote:eventjes gekopieerd uit Zwangerschap en babietjes deel 67, daar raakte het een beetje ondergesneeuwd door andere reacties
Op zaterdag 14 juni 2003 21:05 schreef melonovy het volgende:
Even wat anders, Chiara is een beetje huilerig de afgelopen dagen. Ze drinkt goed aan de borst, maar komt wel vaker dan ervoor. Jammergenoeg ook 's nachts meerdere malen +/- om de 2 uur, dat vind ik wel vermoeiend, maar het gaat hier niet alleen om mij, maar vooral om die kleine meid van me.
Sinds kort heeft ze ook wat minder ontlasting (niet zorgwekkend, want ik weet dat het kan reduseren tot 1 luier per week), maar ze heeft wel veel windjes, vermoedelijk heeft ze er best wel pijn/ last van in haar darmen. Zo kan ze van een mooie glimlach ineens gaan krijsen.
Ik zou wel willen weten wat ik er aan kan doen, mee moet of wat jullie ervaringen met dit soort gevallen zijn.
Heeft Chiara misschien een (paar) regeldag(en)?
En ben je de speen al aan het afbouwen want dat las ik een ander topic, misschien vind ze dat niet zo fijn. Baby's hebben toch een bepaalde zuigbehoefte.
Moet er niet aan denken elke 2 uur 's nachts te moeten voeden. Dan raak je zelf ook geheel uitgeput.
Tijdens het drinken schijnen de darmpjes ook wel eens pijn te doen, misschien daardoor dat huilen, niet genoeg drinken en dan snel weer honger hebben.
Misschien kun je dan eens proberen of ze tijdens het verschonen alvast met een beetje gymnastieken de lucht kwijt kan raken?
Jennifer heeft ook maar 1 keer in de week ontlasting, en die dag en de dag ervoor heeft ze er wel last van, heel sneu is dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |