abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2003 @ 15:46:26 #101
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10668017
Ik ben zwaaaaakkkk! Ik geef hem 's nachts gewoon de borst. Anders slaap ik echt bagger en daar wordt mama overdag niet gezelliger op
Op het cb heb ik het hier over gehad. De arts zei dat kinderen rond deze leeftijd vaak spoken 's nachts en op gezette tijden wakker worden.
Wat ik wel kon doen is hem steeds korter laten drinken. Hij drinkt hoogstens 5 minuten en ik probeer elke keer een minuutje korter.
Ik kan er nu echt de klok op gelijk zetten: om kwart voor 12 komt ie, dan om een uur of 3 en dan tussen half 7 en half 8 weer. Echt heel apart. Ingebouwd klokje

Oeps.....Brammetje wil geen flesje van oma. Misschien moet je het gewoon een aantal keer proberen. Of bij hun thuis? Misschien lukt het in een 'vreemde' omgeving wel.
Maar dat is inderdaad niet zo goed voor je gemoedsrust.
Ik moet gelijk aan dat verhaal van Phileine denken: zitten jullie met z'n tweetjes in de bioscoop stapt oma binnen: we zitten met een huilende Bram in de auto, hij heeft honger!

Jubileum moderator maandag 26 mei 2003 @ 11:05:06 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10681963
Sweej, ik heb nogal wat aan de slaaptraining gehad van Eva in dit soort dingen en ik heb 1 ding geleerd: als je niet weet of je consequent kan volhouden moet je het niet doen. Je stuurt nl. dan zulke onduidelijke signalen naar je kind dat het niet weet waar het aan toe is.
Bijv. eerst zeg je tegen Jonas "nou huil je maar hoor, ik kom toch niet" om hem vervolgens weer de borst te geven.
Als je er echt resultaat mee wilt behalen en je durft het aan op een harde manier kan je het wel doen maar de manier die je nu hebt gekozen lijkt mij ook veel prettiger.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 mei 2003 @ 11:13:33 #103
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10682127
Lois, je hebt helemaal gelijk!
In principe zie ik zoiets wel zitten, een slaaptraining. Maar inderdaad, dan moeten we allebei echt heel standvastig zijn. Er een paar rustige dagen voor uittrekken en er echt voor gaan!
Ik kijk het gewoon eerst even zo aan en wacht af of hij over een tijdje vanzelf doorslaapt. Dan zien we wel verder.
  FOK!fossiel maandag 26 mei 2003 @ 11:19:33 #104
2628 Karin
pi_10682249
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:46 schreef Sweej het volgende:
Oeps.....Brammetje wil geen flesje van oma. Misschien moet je het gewoon een aantal keer proberen. Of bij hun thuis? Misschien lukt het in een 'vreemde' omgeving wel.
Maar dat is inderdaad niet zo goed voor je gemoedsrust.
Ik moet gelijk aan dat verhaal van Phileine denken: zitten jullie met z'n tweetjes in de bioscoop stapt oma binnen: we zitten met een huilende Bram in de auto, hij heeft honger!
Ik zie het helemaal voor me.
Gisteravond heeft Lois Bram een flesje gegeven en dat ging toch geweldig
Hij lag lekker op zijn zij, Lois' haar hand vasthoudend en zijn andere knuistje onder zijn kin. Af en toe hield hij zelf de fles lekker vast! Lois praatte rustig tegen hem en dat kalmeerde echt.
Het was geweldig om te zien en ik ben weer een enorm gerustgesteld.

Het was van de week ook wel erg druk voor Bram, eerst door opa in bad gedaan worden en toen met 4 man om hem heen een fles krijgen door een oma die zo vreselijk blij is dat ze de fles mag geven dat ze een beetje te enthousiast is.

maandag 26 mei 2003 @ 13:11:57 #105
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10684771
Ik ben tot nu toe erg tevreden over het verloop van het borstvoeding geven aan Chiara.
Al vanaf de eerste keer aanleggen (een half uur na het bevallen) is het goed gegaan! Chiara pakt de tepel goed en ze komt netjes aan. Ik heb geen enkele kloof, ontsteking of andere onprettigheden gehad (afkloppen). Moeder en kind zijn erg tevreden!

Wat me wel tegen valt is dat ik steeds degene ben die er 's nachts uit moet en dat je niet zo makkelijk een voeding uit handen kunt geven, maar ach, daar tegenover staan toch weer zo veel voordelen!!!

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 26 mei 2003 @ 13:16:43 #106
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_10684879
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:11 schreef melonovy het volgende:
Ik ben tot nu toe erg tevreden over het verloop van het borstvoeding geven aan Chiara.
Al vanaf de eerste keer aanleggen (een half uur na het bevallen) is het goed gegaan! Chiara pakt de tepel goed en ze komt netjes aan. Ik heb geen enkele kloof, ontsteking of andere onprettigheden gehad (afkloppen). Moeder en kind zijn erg tevreden!

Wat me wel tegen valt is dat ik steeds degene ben die er 's nachts uit moet en dat je niet zo makkelijk een voeding uit handen kunt geven, maar ach, daar tegenover staan toch weer zo veel voordelen!!!

Gelukkig, ze bestaan dus wel! De probleemloze "borstvoeders".
Dat geeft mij weer een beetje moed om het dit keer weer te gaan proberen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 26 mei 2003 @ 13:21:24 #107
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10684957
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:16 schreef Grijs het volgende:

[..]

Gelukkig, ze bestaan dus wel! De probleemloze "borstvoeders".
Dat geeft mij weer een beetje moed om het dit keer weer te gaan proberen.

daarom schreef ik het ook maar op, het hoeft dus echt niet altijd problemen op te leveren...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 26 mei 2003 @ 13:38:43 #108
2628 Karin
pi_10685291
Inderdaad erg fijn om te horen. Echt geen pijn gehad? Bloedende tepels? Kloven?
Wat een mazzel dan.

Ik snap wel dat je het lastig vind dat je de enige bent die voeding kan geven. Ik vond dat in het begin een heel beklemmend idee. Daarom is het ook erg lekker dat Bram af en toe een flesje krijgt. Dan kan ik ook eens vroeg naar bed of een lekker lang middagdutje doen of gewoon eens weg. Wij zijn toen begonnen begonnen met flesjes geven omdat ik las dat je het het beste kan doen als ze 4 tot 6 weken oud zijn en ik straks weer ga werken. Ookal ben ik nu nog niet aan het werk vind ik het zalig dat hij het kan uit een flesje drinken. Ik ben toch een stukje minder gebonden. Ik begreep dat jij niet meer aan het werk gaat maar misschien is dit toch een ideetje?

maandag 26 mei 2003 @ 13:46:47 #109
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10685502
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:38 schreef Karin het volgende:
Inderdaad erg fijn om te horen. Echt geen pijn gehad? Bloedende tepels? Kloven?
Wat een mazzel dan.

Ik snap wel dat je het lastig vind dat je de enige bent die voeding kan geven. Ik vond dat in het begin een heel beklemmend idee. Daarom is het ook erg lekker dat Bram af en toe een flesje krijgt. Dan kan ik ook eens vroeg naar bed of een lekker lang middagdutje doen of gewoon eens weg. Wij zijn toen begonnen begonnen met flesjes geven omdat ik las dat je het het beste kan doen als ze 4 tot 6 weken oud zijn en ik straks weer ga werken. Ookal ben ik nu nog niet aan het werk vind ik het zalig dat hij het kan uit een flesje drinken. Ik ben toch een stukje minder gebonden. Ik begreep dat jij niet meer aan het werk gaat maar misschien is dit toch een ideetje?

De pijn die ik gehad heb was tijdens de stuwin een beetje, maar niet in die mate dat ze al pijn deden als je er naar keek...
Met een engelen geduld en Chiara met haar doorzettingsvermogen hebben we ons er doorheen geslagen!
Oke, het was ook even kiezen op elkaar bij het aanleggen in de eerste week, maar daar is het bij gebleven hoor.

Karin, geef je gekolfde melk of kunstvoeding?

Ik ben eigenlijk een beetje te lui om te kolven, heb het 1 keer gedaan, zodat Remco een keer een voeding kon geven aan Chiara. Ik vind het eigenlijk een beetje een gedoe, wat dat betreft vind ik borstvoeding geven hartstikke makkelijk en prettig. Maar ja aan de andere kant is het niet verkeerd om af en toe wat te kolven voor reserve, juist voor momenten dat ik even niet wil of kan voeden... Hmmm, zal toch mijn kolf weer eens gebruiken...

Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 26 mei 2003 @ 14:02:24 #110
2628 Karin
pi_10685891
Ik geef gekolfde melk. En kolven is ook absoluut niet mijn favoriete bezigheid. En dan het schoonmaken van de kolf daarna, het kost inderdaad een stuk meer moeite dan even aan de borst leggen. Maar daar staan wel behoorlijk wat voordelen tegenover.

Mijn vriezer ligt ondertussen aardig vol met ijsblokjes afgekolfde melk. Ik heb een paar weken geleden de griep gehad en toen ik hoorde dat daar je borstvoeding van kon teruglopen schrok ik wel (was gelukkig niet gebeurd). En ook als je weer aan het werk gaat kan de borstvoeding teruglopen dus vandaar een voorraadje. Ik heb een tijd lang elke ochtend wat afgekolfd en dat dus ingevroren. Ik had laatst de vriezer niet goed dichtgedaan en ik zag dat gelukkig een paar minuten later, jeutje wat was ik geschrokken. Al dat rotwerk misschien voor niets.
Ook staat er altijd een flesje klaar in de koelkast (5 dagen houdbaar) en dat vind ik een heel fijn idee. Als ik al slaap kan Peet het zo pakken.

maandag 26 mei 2003 @ 15:36:49 #111
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10688238
Kolven
Ik vind er ook geen klap aan.
Maar ja... zo af en toe moet het toch gebeuren. Nu is Jonas 9 maanden en krijgt hij als ik er niet ben een flesvoeding.

Melonovy, wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Grijs, hier nog een probleemloze bv hoor! Jonas pakte gelijk, dronk goed, groeide goed, ik heb nergens pijn aan gehad.

Het enige is dat ik qua eetlust nog steeds op bouwvakkersniveau zit Allemachtig, wat kan ik vreten zeg op een dag!!! De eerste bv-maanden val je nog wel af maar nu...
Ik probeer echt alleen maar gezonde dingen te eten zoals crackers, brood en ontbijtkoek maar na een tijdje komt dat ook je neus uit!

maandag 26 mei 2003 @ 15:44:05 #112
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10688436
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:02 schreef Karin het volgende:
Ook staat er altijd een flesje klaar in de koelkast (5 dagen houdbaar) en dat vind ik een heel fijn idee.
ik dacht dat het maar 24 uur houdbaar was...

en hoe zit het ook al weer, als je gekolfde melk hebt opgewarmd en de fles is nog niet leeg, mag je het dan nog een keer opwarmen??

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 26 mei 2003 @ 15:46:25 #113
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10688514
en dan nog iets voor in dit topic, voedings-bh's. Ik heb er 1 van de H&M en die vind ik qua cup wat minder lekker zitten, maar de sluiting is wel handig, je kan 'm met 1 hand open en dicht doen. Daar tegenover heb ik er ook 1 van de hema, die cup vind ik wel prettig zitten, maar die sluitingen, wat een ramp, met twee handen gaat het nog lastig...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_10689770
vraagje over kolf-apparaten: ik hoorde laatst dat je bij zo'n apparaat van bepaald merk per se ook flesjes van dat merk moet kopen, maar op een ander merk zouden gewoon flesjes van het kruidvat passen. alleen ben ik nu de naam van dat laatste merk vergeten.... weet iemand hier misschien wat meer daarover?
  FOK!fossiel maandag 26 mei 2003 @ 17:12:04 #115
2628 Karin
pi_10690757
Sorry Bixis, ik heb geen idee. Ik heb zelf de kolf van Avent met bijbehorende flesjes.

Moedermelk is maximaal 5 dagen houdbaar in de koelkast. Dan moet je het wel achterin zetten en niet in de deur (en controleer even of je koekast echt maar 4 - 6 graden is, meestal is dat niet zo). In de vriezer is het maximaal 3 maanden houdbaar. Als het eenmaal opgewarmd is kan je het beter niet nog een keertje opwarmen.

En ik heb precies hetzelfde met voedingsbh's. Ik heb er 2 van de Hennes en die vind ik wat rottig zitten. Ik heb er nu 2 van de Hema en dat is me daar een gepiel om die dingen weer knap dicht te krijgen! Zeker als ik nog even zit "te luchten" en er komt visite binnen dan zit ik hartstikke te pielen omdat het snel moet.

dinsdag 27 mei 2003 @ 07:30:09 #116
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10702531
Bixister, ik weet niet precies wat je bedoelt.
Ik heb de Medela kolf en daar zit een Medela flesje bij. Als die vol is gooi ik het over in een Kruidvat-flesje en dat doe ik in de vriezer.

Ik dacht trouwens dat gekolfde melk 2 dagen houdbaar was. Handig al die verschillende informatie!

Ik heb 1 voedingsbeha, een hardstikke dure (gekregen). Die is wel handig maar eigenlijk draag ik gewoon de meegroeibeha's van de Hema en die kun je zo heel ordinair gewoon naar beneden trekken. Zit ook geen beugel in. En hij zit een stuk makkelijker weer omhoog als er visite binnenstapt!

Yes! Jonas is gisterenavond alleen om 23.45u wakker geworden en toen vanochtend pas om half 7! (gelijk stress toen ik wakker werd: ojeee gaat het wel goed!! )

pi_10702765
quote:
Op maandag 26 mei 2003 16:34 schreef bixister het volgende:
vraagje over kolf-apparaten: ik hoorde laatst dat je bij zo'n apparaat van bepaald merk per se ook flesjes van dat merk moet kopen, maar op een ander merk zouden gewoon flesjes van het kruidvat passen. alleen ben ik nu de naam van dat laatste merk vergeten.... weet iemand hier misschien wat meer daarover?
Ik heb een Medela elektrische kolf, en daar passen de flesjes van de DA in elk geval op, maar ik gebruik ook de bijbehorende flesjes om te kolven en giet het over in flesjes. Ik moet nog even zakjes kopen, dat schijnt nog handiger te zijn voor in de vriezer.
Zolang er was is, is er leven.
pi_10706904
tnx! zou goed kunnen dat het Medela was. heb je de 'mini-electric-plus', Dinus? of de 'traveler'? die laatste ziet er mooi & handig uit maar is helaas erg duur zag ik op die prettymum-site die Sweej had aangeraden (295 euro!! ). daar wegen die goedkope kruidvatflesjes niet tegenop vrees ik.
pi_10711807
quote:
Op maandag 26 mei 2003 16:34 schreef bixister het volgende:
Ik weet het ook niet precies Bix. Ik had een kolfapparaat gehuurd via het Groene Kruis (of CZ).
Daar passen gewone flesjes op (zelfs een doodnormale kunststoffen fles)
  donderdag 5 juni 2003 @ 11:27:42 #120
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10900329
ik heb vandaag dan eindelijk even gekolfd om een voorraad op te bouwen voor onverwachte omstandigheden. Het heeft me weinig moeite gekost, want in 10 minuten tijd had ik 100 cc! Veel he, het spoot er ook in... Arme Chiara, het verbaasd met niets dat ze zich regelmatig verslikt...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 5 juni 2003 @ 11:28:43 #121
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10900351
trouwens, kan een Avent-hand-kolf ook in de vaatmachine? Of moet ik 'm na ieder gebruik uitkoken???
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_10904846
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:14 schreef bixister het volgende:
tnx! zou goed kunnen dat het Medela was. heb je de 'mini-electric-plus', Dinus? of de 'traveler'? die laatste ziet er mooi & handig uit maar is helaas erg duur zag ik op die prettymum-site die Sweej had aangeraden (295 euro!! [afbeelding]). daar wegen die goedkope kruidvatflesjes niet tegenop vrees ik.
Sorry, lees het nu pas!

Ik heb de mini electric gehuurd, dat is een klein handig dingetje. (het is de gele)
Het werkt op batterijen en op het lichtnet. Ik heb bij Xenox een soort van plastic hobbyboxje gekocht voor het apparaat, de borstschelpen en de flesjes. Samen met een thermosfles kan het in een niet te grote rugtas mee naar het werk. 295 euro vind ik een reusachtig bedrag!!!!

Kijk voor het eventueel huren maar eens op www.babyrent.nl, daar kun je ook reserveren bij een vestiging in jouw buurt.

Ik heb een flinke hoeveelheid van die kleine flesjes gekocht (tip: koop allemaal dezelfde, dan sta je straks niet oneindig te prutsen welk doppie en welk ringetje bij welke fles hoort, want het past dan vaak net niet, lekken dus...) Die van de DA bevallen me erg goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 05-06-2003 14:27]

pi_10904909
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:28 schreef melonovy het volgende:
trouwens, kan een Avent-hand-kolf ook in de vaatmachine? Of moet ik 'm na ieder gebruik uitkoken???
Ik deed ze wel eens in de vaatwasser, maar nog handiger is een sterilisatie ding van bijv Prenatal, ik heb er eentje gekocht voor 12 euro. Als ie niet gebruikt wordt om uit te koken bewaar ik er de flesjes en dopjes, speentjes en al dat losse gedoe in.
En uitkoken gaat dan wel zo makkelijk, laagje water er onderin, flesjes erbij en 7 minuten draaien in de magnetron.
  donderdag 5 juni 2003 @ 14:28:30 #124
22637 Sweej
TiepMiep
pi_10905008
Melonovy, ik kook de kolf (als ik em gebruik) 1x per week uit. Anders bij de afwas. Of even in een pan en dan een plens gekookt water uit de waterkoker erbij.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:22:27 #125
34891 melonovy
La Kutschie
pi_10928531
ik hebde kolf maar uitgekookt, zo krijg ik ook geen gedoe met zoutoplossingen en glansspoekmiddelen...

En dan wil ik het volgende nog even kwijt:

Ik ga woensdag op de film!!! Er wordt een voorlichtingsfilmpje gemaakt voor a.s. moeder, kraamzorg, ziekenhuizen e.d. over het geven van birstvoeding en de bijeenkomsten van de vereniging borstvoeding natuurlijk. En ik ben benaderd om hier aan mee te werken en dat wil ik natuurlijk graag, want het geven van borstvoeding moet je zo veel mogelijk promoten vind ik...
Leuk he...

Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')