Jennifer heeft vanavond toch dr eerste Nutrilon fles gehad. Hub heeft het flesje gegeven, en ik hoorde hem na een poosje zo tegen haar zeggen " lekker he" heel onschuldig natuurlijk maar ik was stiekum wel een beetje gepikeerd, maf he ....
Maar toen ze daarna weer heerlijk als een blok in slaap viel, had ik toch geen spijt. Ik ben benieuwd hoe lang ze het er op gaat doen vannacht... ik denk dat ze uit gewoonte wel wakker wordt na drie of 4 uur.
We zullen zien.......
quote:Nee hoor, helemaal niet maf! Het komt denk ik omdat je je (onbewust?) schuldig voelt, dan hoor je zo'n onschuldige opmerking als een soort verwijt, alsof het een stemmetje van jezelf is dat je ermee pest dat je zogenaamd tekort schiet. Ehhh, dit denk ik dus he, ik zit hier even mijn gedachten in te vullen, want ik voel zulke opmerkingen dus zo om deze redenen (ben ik nog te volgen?
Op zaterdag 12 juli 2003 23:24 schreef Dinus het volgende:
ik was stiekum wel een beetje gepikeerd, maf he ....
quote:Beetje late reactie:
Op donderdag 10 juli 2003 14:07 schreef melonovy het volgende:
(..)
En dan nog wat, gevoelsmatig zijn mijn borsten nu echt helemaal gereserveerd voor Chiara, het is haar voedselbron en nu even geen 'lustobject' voor Remco. Ik kan er niet zo goed van genieten als Remco tijdens het vrijen aan mijn borsten zit, dit doet hij nu ook minder, maar aan de andere kant hij vindt zo lekker mooi, vol en rond...
Hebben jullie dit ook, of kunnen jullie het een goed scheiden van het ander?
quote:Chiara slaapt de meeste keren wel snel, na een nachtelijke voeding. Ook valt ze regelamtig aan de borst al in slaap. Maar het komt ook regelmatig voor dat ze niet in slaap valt na een voeding, dan moet ik er nog eens 4 keer uit voor dr speen. Of vannacht, ze had enorme krampen dus dan ben ik ook weer kwartieren in de weer met masseren, wiegen en troosten. Ik vind het niet erg dat ze 2 keer komt op een nacht, ik accepteer het maar zo als het is, maar stiekum hoop ik wel dat ze snel de nachten door slaapt.
Op maandag 14 juli 2003 22:46 schreef Karin het volgende:
Melonovy wat beroerd zeg dat je zo vaak je bed uit moet. Slaapt ze wel weer snel na een voeding? Dat vond ik altijd het vervelendst van de nachtvoedingen, dat je daarna soms nog een uur met een wakker kindje zit.
weten jullie vanaf hoe oud je een kindje venkelthee mag geven? Tom heeft behoorlijk last van krampjes en snikt het uit
wat een praatjes ook af en toe hè op dit forum...
quote:al heel vroeg hoor, mag hij wel al hebben, maar niet meer dan 5 theelepeltjes per dag en zelf een halve liter drinken!
Op zaterdag 19 juli 2003 20:58 schreef coolbabe het volgende:
shout werkt fantastisch tegen spuitluierpoepvlekken (scrabblewoord)weten jullie vanaf hoe oud je een kindje venkelthee mag geven? Tom heeft behoorlijk last van krampjes en snikt het uit
ik trek alla minuut het vieze kledingstuk uit (logisch ) zoek de goedkoopste shampoo op in huis (in ons geval is dat de babyshampoo). Maak een emmer met sodawater klaar, handwarm, dompel het kledingstuk goed in het sopje, smeer de vlek goed in met de shampoo, beetje wrijven enzo. En laten weken. Na een tijdje uitspoelen en het restant van de vlek beoordelen. Nog te veel aanwezig, opnieuw insmeren en evt nachie in een soppie laten staan. Ziet de vlek er "acceptabel" en "wasmachine-klaar" uit, dan gaat ie in de wasmachine.
Als je kindje volledige borstvoeding krijgt, dus nog geen hapjes of extra flesjes kunstvoeding, kun je alle vlekken eruit krijgen door het kletsnat in de zon te hangen.
Het klinkt als een bakerpraatje maar het is echt waar.
quote:dit blondje vraagt zich af of hoe het kletsnatte geïnterpreteerd moet worden. Nat van de inweekwas, nat van de gedraaide was, of nat van de ontlasting...
Op zaterdag 19 juli 2003 21:43 schreef Lois het volgende:
Hier kom ik met mijn luier in de zon verhalen.Als je kindje volledige borstvoeding krijgt, dus nog geen hapjes of extra flesjes kunstvoeding, kun je alle vlekken eruit krijgen door het kletsnat in de zon te hangen.
quote:oke duidelijk, thanx, zal het even proberen...
Op zaterdag 19 juli 2003 21:48 schreef Lois het volgende:
Nat van de netgedraaide was. Als de vlek er dan nog niet helemaal uit was hield ik het kledingstuk (meestal rompertje) nog even onder de kraan en hing het dan nogmaals op.
quote:Bedankt voor de tip!
Op zaterdag 19 juli 2003 21:43 schreef Lois het volgende:
Hier kom ik met mijn luier in de zon verhalen.Als je kindje volledige borstvoeding krijgt, dus nog geen hapjes of extra flesjes kunstvoeding, kun je alle vlekken eruit krijgen door het kletsnat in de zon te hangen.
wij gingen vanmiddag eventjes naar ikea, en ik rook een vieze luier. Vrij monter ging ik richting toiletten met jennifer en een luiertje + pakje doekjes in de hand. Ik deed haar jurkje omhoog en AAaarrgghhhhh
Ik heb de schone luier maar om de vieze luier en de romper heen gedaan als een soort van noodverband
Toen snel rondje door Ikea en rap naar huis.
Gekke kindjes, die maar 1 x per week poepen, tssss......
En nu dus kleertjes met enorme vieze bv-poepvlekken .
lekker verhaaltje he, hebbem jullie vast nooit
Na een aantal dagen aan het afbouwen te zijn voelde ik me er toch niet meer lekker onder. Ik had ondertussen pas 2 voedingen vervangen (hij drinkt er ongeveer 6 nog) maar wat een geklooi allemaal. En eigenlijk wilde ik het niet zomaar opgeven. Heb al behoorlijk wat problemen overwonnen om me niet door een kolfprobleempje te laten stoppen.
Eigenlijk zag ik het ook veel te zwart/wit. Of borstvoeding of flesvoeding was het in mijn hoofd. Na nog wat peptalk van Lois en Peet en de verhalen van jullie zie ik ook wel in dat het niet zo zwart/wit hoeft te zijn. Ik probeer nu de flesjes die ik geef weer af te bouwen en als ik op mijn werk niet genoeg kan kolven krijgt hij toch gewoon af en toe een flesje met flesvoeding bij de oppas. Alles wat hij krijgt aan borstvoeding is gewoon meegenomen.
Dit soort momenten heb ik altijd als het weer 2 dagen goed gaat met de voeding, dan zie ik het weer helemaal zitten. Ik hoop dat ik het nog een tijdje kan volhouden zo.
Ik denk dat ik toch op zoek ga naar een elektrische kolf, misschien gaat dat toch beter. Iemand ervaringen met het huren van die dingen?
Maart ik ga nu maar slapen, morgen ofzo kom ik hier wel even terug, ik geef in elk geval nog bv,
doeidoei
Ik heb alleen een handkolf. Bij een evt. volgende (jeweetnooit) zal ik wel een elektrische aanschaffen. Ik hoef niet van die spierballen!
Jeetje, ik ben gewoon blij voor je en voor Bram!
quote:Hoi Karin,
Op maandag 21 juli 2003 22:03 schreef Karin het volgende:Ik denk dat ik toch op zoek ga naar een elektrische kolf, misschien gaat dat toch beter. Iemand ervaringen met het huren van die dingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |