abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11735348
Dat jullie het herkennen dat stoppen met de bv en afbouwen wel moeilijk kan zijn, ook emotioneel, da's wel fijn!

Jennifer heeft vanavond toch dr eerste Nutrilon fles gehad. Hub heeft het flesje gegeven, en ik hoorde hem na een poosje zo tegen haar zeggen " lekker he" heel onschuldig natuurlijk maar ik was stiekum wel een beetje gepikeerd, maf he ....

Maar toen ze daarna weer heerlijk als een blok in slaap viel, had ik toch geen spijt. Ik ben benieuwd hoe lang ze het er op gaat doen vannacht... ik denk dat ze uit gewoonte wel wakker wordt na drie of 4 uur.

We zullen zien.......

Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 23:39:15 #227
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_11735659
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:24 schreef Dinus het volgende:
ik was stiekum wel een beetje gepikeerd, maf he ....
Nee hoor, helemaal niet maf! Het komt denk ik omdat je je (onbewust?) schuldig voelt, dan hoor je zo'n onschuldige opmerking als een soort verwijt, alsof het een stemmetje van jezelf is dat je ermee pest dat je zogenaamd tekort schiet. Ehhh, dit denk ik dus he, ik zit hier even mijn gedachten in te vullen, want ik voel zulke opmerkingen dus zo om deze redenen (ben ik nog te volgen? )
  maandag 14 juli 2003 @ 21:03:42 #228
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11771202
ik zit weer in mijn regeldagen, alweer een paar dagen. Ik kwam er gister pas achter wat er aan de hand was, want ik werd een beetje onzeker over de toestand. Chiara kwam veel vaker dan anders en ook 's nachts meer dan 3 keer... Ik begon me af te vragen of de melk op was ofzo, maar ik bedacht me dat het wel weer tijd zou kunnen zijn voor de regeldagen. Vanacht dus ook weer 4 keer wakker voor een voeding, 8x huilen omdat de speen kwijt was, ik werd er even niet goed van en had het plan om Nutrilon te kopen, ik was het even zat! Maar gelukkig ben ik bijgedraaid, even door de zure appel heen bijten en weer lekker verder met de borstvoeding!
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 14 juli 2003 @ 22:46:53 #229
2628 Karin
pi_11773723
Melonovy wat beroerd zeg dat je zo vaak je bed uit moet. Slaapt ze wel weer snel na een voeding? Dat vond ik altijd het vervelendst van de nachtvoedingen, dat je daarna soms nog een uur met een wakker kindje zit.
  maandag 14 juli 2003 @ 23:44:04 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_11775429
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 14:07 schreef melonovy het volgende:
(..)
En dan nog wat, gevoelsmatig zijn mijn borsten nu echt helemaal gereserveerd voor Chiara, het is haar voedselbron en nu even geen 'lustobject' voor Remco. Ik kan er niet zo goed van genieten als Remco tijdens het vrijen aan mijn borsten zit, dit doet hij nu ook minder, maar aan de andere kant hij vindt zo lekker mooi, vol en rond...
Hebben jullie dit ook, of kunnen jullie het een goed scheiden van het ander?
Beetje late reactie:
Ik had dat ook en vond dat wel vervelend dat ik dat zo voelde (maar ja, je doet er weinig aan). Maar aangezien ik niet zo heel lang borstvoeding gegeven heb, weet ik niet of dat later anders zou zijn geworden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:44:50 #231
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11786611
quote:
Op maandag 14 juli 2003 22:46 schreef Karin het volgende:
Melonovy wat beroerd zeg dat je zo vaak je bed uit moet. Slaapt ze wel weer snel na een voeding? Dat vond ik altijd het vervelendst van de nachtvoedingen, dat je daarna soms nog een uur met een wakker kindje zit.
Chiara slaapt de meeste keren wel snel, na een nachtelijke voeding. Ook valt ze regelamtig aan de borst al in slaap. Maar het komt ook regelmatig voor dat ze niet in slaap valt na een voeding, dan moet ik er nog eens 4 keer uit voor dr speen. Of vannacht, ze had enorme krampen dus dan ben ik ook weer kwartieren in de weer met masseren, wiegen en troosten. Ik vind het niet erg dat ze 2 keer komt op een nacht, ik accepteer het maar zo als het is, maar stiekum hoop ik wel dat ze snel de nachten door slaapt.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:20:21 #232
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11881719
Karin schreef net wat over de spuitluierpoepvlekken, dat bracht mij op de vraag waar ik al een poosje mee rond loop, wie heeft de oplossing, het middel tegen die gele vlekken die er in de was soms moeilijk uit gaan. Ik heb al biotex gebruikt, om de boel even voor te weken. Op advies van mijn moeder heb ik een hoge concentratie vanish er op gespoten, maar beide middelen helpen niet. (Soms wel, maar niet altijd... )
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel zaterdag 19 juli 2003 @ 20:23:49 #233
2628 Karin
pi_11881769
Ik laat de vlekken altijd inweken met een of ander vlekkenspray (Shout geloof ik) en daarna in de wasmachine. Inderdaad het gaat er niet altijd even lekker uit. Volgens Lois helpt het om in de zon je was te drogen. Maar aangezien ik geen lijnen of rek buiten heb (en ook niet wil hebben) heb ik dat nog niet geprobeerd.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:58:24 #234
30488 coolbabe
My little pwny
pi_11882210
shout werkt fantastisch tegen spuitluierpoepvlekken (scrabblewoord)

weten jullie vanaf hoe oud je een kindje venkelthee mag geven? Tom heeft behoorlijk last van krampjes en snikt het uit

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:58:26 #235
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11882211
Tja het vage is, dat ik een rompertje had waarin SLP (spuitluierpoep) en een dag later een broekje met SLP. Beide hebben dezelfde behandeling gehad, gespoten met die venish voor het wassen. Het rompertje is schoon geworden en het broekje niet. Beide buiten gedroogd na het wassen. Nu bedenk ik me dat de poep in het rompertje droog was voor ik het ging wassen, en de vlek in het broekje was vers... Zou het daar aan kunnen liggen?

wat een praatjes ook af en toe hè op dit forum...

Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:59:30 #236
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11882225
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:58 schreef coolbabe het volgende:
shout werkt fantastisch tegen spuitluierpoepvlekken (scrabblewoord)

weten jullie vanaf hoe oud je een kindje venkelthee mag geven? Tom heeft behoorlijk last van krampjes en snikt het uit

al heel vroeg hoor, mag hij wel al hebben, maar niet meer dan 5 theelepeltjes per dag en zelf een halve liter drinken!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11882234
Niet dat ik altijd alle vlekken eruit krijg maar wel een hoop

ik trek alla minuut het vieze kledingstuk uit (logisch ) zoek de goedkoopste shampoo op in huis (in ons geval is dat de babyshampoo). Maak een emmer met sodawater klaar, handwarm, dompel het kledingstuk goed in het sopje, smeer de vlek goed in met de shampoo, beetje wrijven enzo. En laten weken. Na een tijdje uitspoelen en het restant van de vlek beoordelen. Nog te veel aanwezig, opnieuw insmeren en evt nachie in een soppie laten staan. Ziet de vlek er "acceptabel" en "wasmachine-klaar" uit, dan gaat ie in de wasmachine.

Jubileum moderator zaterdag 19 juli 2003 @ 21:43:08 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11882842
Hier kom ik met mijn luier in de zon verhalen.

Als je kindje volledige borstvoeding krijgt, dus nog geen hapjes of extra flesjes kunstvoeding, kun je alle vlekken eruit krijgen door het kletsnat in de zon te hangen.

Het klinkt als een bakerpraatje maar het is echt waar.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 19 juli 2003 @ 21:45:12 #239
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11882876
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:43 schreef Lois het volgende:

Als je kindje volledige borstvoeding krijgt, dus nog geen hapjes of extra flesjes kunstvoeding, kun je alle vlekken eruit krijgen door het kletsnat in de zon te hangen.

dit blondje vraagt zich af of hoe het kletsnatte geïnterpreteerd moet worden. Nat van de inweekwas, nat van de gedraaide was, of nat van de ontlasting...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator zaterdag 19 juli 2003 @ 21:48:39 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11882930
Nat van de netgedraaide was. Als de vlek er dan nog niet helemaal uit was hield ik het kledingstuk (meestal rompertje) nog even onder de kraan en hing het dan nogmaals op.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 19 juli 2003 @ 21:56:42 #241
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11883074
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:48 schreef Lois het volgende:
Nat van de netgedraaide was. Als de vlek er dan nog niet helemaal uit was hield ik het kledingstuk (meestal rompertje) nog even onder de kraan en hing het dan nogmaals op.
oke duidelijk, thanx, zal het even proberen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11884621
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:43 schreef Lois het volgende:

Bedankt voor de tip!

wij gingen vanmiddag eventjes naar ikea, en ik rook een vieze luier. Vrij monter ging ik richting toiletten met jennifer en een luiertje + pakje doekjes in de hand. Ik deed haar jurkje omhoog en AAaarrgghhhhh

Ik heb de schone luier maar om de vieze luier en de romper heen gedaan als een soort van noodverband
Toen snel rondje door Ikea en rap naar huis.

Gekke kindjes, die maar 1 x per week poepen, tssss......

En nu dus kleertjes met enorme vieze bv-poepvlekken .

lekker verhaaltje he, hebbem jullie vast nooit

zondag 20 juli 2003 @ 08:18:32 #243
22637 Sweej
TiepMiep
pi_11887583
Toen Jonas nog alleen bv kreeg poepte hij ook 1 tot 2 keer in de week. En inderdaad, vaak zat dan al-les eronder. Dus dan sleepte ik maar overal extra rompertjes enzo naar toe.
Nu is het 1 tot 2x per dag. En bij voorkeur 's ochtends vroeg
  zondag 20 juli 2003 @ 19:41:19 #244
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11896304
Lois je tip helpt idd... wonderlijk hoor, maar die poepvlek is zo goed als verdwenen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 21 juli 2003 @ 22:03:08 #245
2628 Karin
pi_11922012
Hoe gaat het bij jou Dinus?

Na een aantal dagen aan het afbouwen te zijn voelde ik me er toch niet meer lekker onder. Ik had ondertussen pas 2 voedingen vervangen (hij drinkt er ongeveer 6 nog) maar wat een geklooi allemaal. En eigenlijk wilde ik het niet zomaar opgeven. Heb al behoorlijk wat problemen overwonnen om me niet door een kolfprobleempje te laten stoppen.
Eigenlijk zag ik het ook veel te zwart/wit. Of borstvoeding of flesvoeding was het in mijn hoofd. Na nog wat peptalk van Lois en Peet en de verhalen van jullie zie ik ook wel in dat het niet zo zwart/wit hoeft te zijn. Ik probeer nu de flesjes die ik geef weer af te bouwen en als ik op mijn werk niet genoeg kan kolven krijgt hij toch gewoon af en toe een flesje met flesvoeding bij de oppas. Alles wat hij krijgt aan borstvoeding is gewoon meegenomen.
Dit soort momenten heb ik altijd als het weer 2 dagen goed gaat met de voeding, dan zie ik het weer helemaal zitten. Ik hoop dat ik het nog een tijdje kan volhouden zo.

Ik denk dat ik toch op zoek ga naar een elektrische kolf, misschien gaat dat toch beter. Iemand ervaringen met het huren van die dingen?

pi_11925688
Karin, ik zit vlak voor het slapen gaan nog even te kijken in dit topic, en zie tot mijn verbazing jouw vraag. Ik heb volgens mij gisteren een hele update zitten posten
Het is me echt een raadsel waar die is

Maart ik ga nu maar slapen, morgen ofzo kom ik hier wel even terug, ik geef in elk geval nog bv,

doeidoei

dinsdag 22 juli 2003 @ 07:54:32 #247
22637 Sweej
TiepMiep
pi_11928593
Karin, wel goed dat je er wat relaxter onder bent.
Doe gewoon hoe het uitkomt joh! Inderdaad, elke bv die Bram meepakt is mooi meegenomen toch?
En het is al fijn dat hij zowel fv als bv lust toch?

Ik heb alleen een handkolf. Bij een evt. volgende (jeweetnooit) zal ik wel een elektrische aanschaffen. Ik hoef niet van die spierballen!

pi_11928671
Klinkt goed Karin. Fijn dat je het nu weer een beetje ziet zitten.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 12:30:52 #249
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11932766
Karin ik vind het echt goed van je dat je weer lekker door gaat met geven van bv! Echt !!!
Ik kan me ook voorstellen dat je van die inzinkingen hebt als het kolven niet lukt, maar die opklaringen, die moet je vasthouden!

Jeetje, ik ben gewoon blij voor je en voor Bram!

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 22 juli 2003 @ 13:24:01 #250
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_11933927
quote:
Op maandag 21 juli 2003 22:03 schreef Karin het volgende:

Ik denk dat ik toch op zoek ga naar een elektrische kolf, misschien gaat dat toch beter. Iemand ervaringen met het huren van die dingen?

Hoi Karin,
ik heb in de tijd na Sverre's geboorte alleen maar gekolfd en daarvoor een elektrische dubbele kolf gehuurd via de thuiszorg. Dat is wel een prijzige aangelegenheid hoor, maar omdat ik alle voedingen moest kolven (Sverre was immers pas 29 weken) was het de beste manier om voeding op te bouwen en het kolven vol te kunnen houden. Zelf heb ik een mini medela elektrische kolf die je gewoon in de thuiszorgwinkel kunt kopen en de handkolf van medela. De handkolf heb ik de eerste dagen na Storm's geboorte gebruikt (die overigens niet wilde drinken, en daar heb ik toen ook voor gekolfd maar vrij snel afgebouwd) en ik vond de handkolf niet echt prettig. De electrische wel, ik kon er ook goed mee kolven, hoewel hij wel redelijk wat geluid maakt.
Er worden trouwens ook veel elektrische kolven via internet aangeboden, op plaatsen zoals bv marktplaats of andere tweedehands sites. Enne, ik vind het top van je hoor dat je doorgaat met de borstvoeding. Ik vond het bij Sverre heel jammer dat hij na een maand volledig bv te hebben gedronken, zo ontzettend vermoeid was dat hij het niet meer zelf kon. En bij hem heeft zijn lage ijzergehalte ook wel meegespeeld denk ik, hij trok het gewoon niet meer....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')