Ik ben blij
quote:Heel goed Jessie
Op maandag 24 maart 2003 20:52 schreef jessie het volgende:
JustMe nog tips voor handkolven of elektrische?
Over kolven: ik heb er meerdere geprobeerd (ik heet dan wel niet Just me, maar dacht, ach ik reageer hier op...).
De Medela mini-electric. Op zich best goed, maar nogal aan de prijs vond ik, en ik werd na verloop van tijd helemaal iebelig van het geluid van het ding (herinner het me nog, ieieie-ieeee, ieieieie-ieeee, nou ja, zoiets.
Verder heb ik een blauwe maandag de huurkolf van Medela gehuurd. Naam ben ik kwijt, iets met lacta geloof ik. Een stuk stiller, maar hemeltjelief, wat een apparaat. Niet echt handig om ergens mee naar toe te nemen. En ook niet echt goedkoop om te huren.
Het meest tevreden was ik over de handkolf van Avent. Lekker stil, je hoeft niet steeds te knijpen (er komt ook melk als je de boel vacuum getrokken houdt). Enige nadeel vond ik dat het uit zoveel onderdelen bestond. Je moet zeker in het begin echt kijken waar alles moet.
Succes ermee Jessie!
quote:Ik wist niet dat Avent ook elektrische kolven had! Weer wat geleerd.
Op maandag 24 maart 2003 21:11 schreef Spuuglokje het volgende:
De elektrische is van Avent, en dan kun je zelf regelen hoe vaak en hoe lang je op dat knopje drukt.
Ik hou me aanbevolen spuuglokje, ik ga eerst deze week nog ff met deze aan de gang en dan ff rust, anders ben ik dalijk al gek voor ik begonnen ben Maar vind het wel fijn om van alles uit te proberen voor ik het aanschaf.
Woon jij ook in de buurt van Rotterdam?
Je borsten veranderen namelijk nog wel de komende weken en daarmee zal ook het gevoel veranderen van het kolven.
fijn in ieder geval dat het je tot nu toe goed bevalt en verdraagzaam is.
nog even over het reinigen van borstkolven. Belangrijk is dat je alle onderdelen die in kontact komen met de huid, de melk en de flessen goed kan reinigen/uitkoken. Dit is zowel bij een 2dehandse belangrijk als bij een nieuwe (denk aan spruw waarbij je met een niet goed gereinigde kolf de kleine blijft infecteren) Er zijn helaas een aantal elektrische kolven die redelijk gereinigd kunnen worden wat betreft oa de motot maar redelijk staat niet gelijk aan goed. De mini electric van Medela is een voorbeeld van een kolf die niet goed voldoende te reinigen is. De motor is niet uit te koken en mag niet geheel onder de kraan gehouden worden maar er is wel degelijk kans dat de melk bij de motor/langs de motor loopt.
De Ameda Lactaline heeft een gesloten systeem en kan dus met gemak uitgeleend worden, 2de hands gekocht worden, goed gereinigd worden etc etc.
[tip] vraag bij de borstvoedingsverenigingen welke goed voor je in aanmerking zou komen, voor intensief gebruik, makkelijk hanteerbaar en goed reinigbaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 25-03-2003 07:34]
Gisteren op de spelotheek een keukentje gehuurd met Bo. Ze vind het schitterend en is er constant in bezig. Ik vind het echt een uitkomst. Na een aantal weken zijn ze de meeste dingen toch zat en je blijft ook niet met bergen speelgoed thuis zitten. En wat ze echt echt echt leuk vinden kan je dan altijd nog aanschaffen. Dalijk in de zomer ook leuk dingentjes voor in de tuin aanschaffen (moet eerst die tuin hier eens opgeknapt worden, maar er moet nog zoveel.... )
Oeps dit was volledig offtopic dacht even dat ik in zwangerschap en babietjes zat. Kolf kolf zo weer goed gemaakt
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 07:23 schreef Knorretje het volgende:
jessie: een tweede laat hier toch nog wel op zich wachten
He, dit topic had ik ivm mijn vakantie even gemist! Leuk
Maarre..goed zeg Jessie dat je zo aan het oefenen slaat!
Ik heb overigens de handkolf van Medela. Die hebben we eigenlijk aangeschaft vanwege de financiën(die is ca. 20 euro). Hij is wel lekker klein en je kunt hem evt. aanpassen en er een motortje bij kopen. Ik hoef niet zo heel vaak te kolven dus vind ik het wel te doen. Maar als ik elke dag zou moeten kolven zou ik deze (althans niet zonder motor) niet nemen.
De enige site waar ik trouwens echt een overzicht van verschillende kolven vond was: www.prettymum.nl
quote:Uhuh
Op dinsdag 25 maart 2003 07:23 schreef Knorretje het volgende:
jessie: een tweede laat hier toch nog wel op zich wachten
jessie: voor het nieuwe jaar heb ik hem niet nodig. Dat zal tegen half februari pas zijn, dus alsnog alle tijd
Karin, ik vond dat ook nogal tegenstrijdig inderdaad! Ik heb toen op internet gezocht en ik vond meestal dat je het meerdere dagen kunt bewaren in de koelkast. Ik doe dat vaak ook dus ik hoop maar niet dat er nu iemand komt met de informatie dat dat heel slecht is!
Jonas heeft er iig nog niets aan overgehouden.
Hoe gaat het trouwens met Brammetje aan de borst? (dat klinkt zo leuk!)
Wij doen het 2 tot drie dagen in de koelkast maar vullen voornamelijk onze vriezer, het is immers zo ontdooid die zakjes
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 02-04-2003 08:21]
Bram aan de borst gaat harstikke goed. Ik heb wel nog steeds een kloof aan 1 kant, die zit er al een week of 2 en wordt niet echt minder. Bram laat daar ook wel eens los en hapt dan half en zuigt zelf die tepel wel goed AUWWWW.
Wanneer gingen jullie kolven? Tussen de voedingen door? En hoe vaak kolfde jullie?
Ik heb het vanmorgen geprobeerd, nou ik kreeg 2 druppels eruit Staat wel in de boeken dat je het moet leren hoor maar viel wel even tegen. Dat was na de ochtend voeding, de andere borst. Bram krijgt 1 borst per keer namelijk.
En hoe ging het flesje drinken bij jullie kindertjes?
quote:Wij hadden alleen de fles die bij de kolf zat en 1 grote fles gekocht van avent. De rest hadden we expres niet aangeschaft zodat we dus wel de dispencer erbij konden doen samen met de zakjes. Ideaal. echt zijn geld waard geweest. Alleen die knippies waar je die zakjes mee dicht maakt zijn enorm duur van avent terwijl een boterhamsluiter ook voldoet nadat je ze even had ingevroren.
Op woensdag 2 april 2003 12:33 schreef Karin het volgende:
Oke kan dus wel een paar dagen. Gelukkig
Knor in wat voor zakjes bewaar jij het? Om nou die speciale van Avent te kopen en dan moet er ook nog een speciaal flesje bij om de zakjes in te doen tijdens het kolven, vind het een beetje dure grap allemaal.
quote:Ik ben begonnen met kolven op aanraden van Just me op het overtollige melk kwijt te raken zodat alicia wat beter aan de tiet lag. Denk dat ze toen toch wel een maand of 2 al was. Voor ik haar aanlegde kolfde ik de grootste druk eraf en voedde haar daarna. Maar das dus kolven om een andere reden dan jij gaat doen.
Wanneer gingen jullie kolven? Tussen de voedingen door? En hoe vaak kolfde jullie?
Later toen we zijn gaan kolven om het kolven heb ik steeds eerst haar laten drinken en wat er toen overbleef weggekolfd.
quote:komt vanzelf inderdaad. Ik had wel wat meer dan 2 druppels maar veel minder dan na een tijdje met de kolf gestoeid te hebben.
Ik heb het vanmorgen geprobeerd, nou ik kreeg 2 druppels eruitStaat wel in de boeken dat je het moet leren hoor maar viel wel even tegen.
quote:In het begin heel slecht maar gelukkig had ze snel door dat dat ook best lekker was. En kon ze lekker bij papa ook een voeding drinken (en ik in de vooravond lekker een dutje doen)
En hoe ging het flesje drinken bij jullie kindertjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |