Goed, bij een klassieke boerderij, in de bossen van een sfeervol landgoed kan ik mij een naam als 'De Woeste Hoeve' of 'Bokkenburg' nog wel enigszins voorstellen. Maar Jan en Truus Poepsnor die in een nieuwbouwwijk in Heerboerbokstronteradeel trots de naam 'Padde(n)stoel' op de voorkant van hun rijtjesdoorzonleefkuil hebben geplempt, sorry hoor.
Villa Weltevreden, Boszicht, Ons Kasteel...
En vaak hebben de bewoners van Villa W. vaak standaard een ontevreden rotsmoel, staat Boszicht in een betonnen vallei en is 'Hun Kasteel' een tochtig, scheefstaand krot dat een gemiddelde Perron 0-bezoeker doet verlangen naar een woondoos.
Kijk, dat je op de Eikenlaan je huis nog 'De Eik' doopt, soit. Daar zit nog een bepaalde logica in; het pand staat op de .....laan (juist) en in een eik wonen eikels.
Maar in principe ontgaat het hele gebeuren me gewoon. En al helemaal als je met je Hollandse zeurkop een behoorlijk riant en bovengemiddeld pand in de klasse van boven de 450.000 Euro 'Het Is Altijd Wat' durft te noemen.
Dan hoor je gewoon de straat opgesleurd te worden en onder bedreiging van vele vormen van lichamelijk geweld gedwongen te worden te kijken hoe je zelfbestempelde klaagzang tot de grond toe wordt afgefikt.
Inderdaad, het is ook altijd wat
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-03-2003 20:32]
quote:*proest*
Op maandag 24 maart 2003 20:27 schreef Verbal het volgende:
--verhaal--
maar ontopic, ik vraag het me ook wel eens af? Nahja ze zullen zich er wel beter bij voelen ofzo
Achja, staat wel leuk, en waarom zou je het eraf halen ?
quote:omdat t een lelijke naam is..
Op maandag 24 maart 2003 20:31 schreef Solomon het volgende:
Ons huis had al een naam toen we het kochten, "'t loar", slaat op de onvruchtbare grond in dit gebied van het dorp die er vroeger wasAchja, staat wel leuk, en waarom zou je het eraf halen
?
moet altijd meteen aan tilburg/goirle denken als ik zo'n naam zie.
quote:Ligt in Midden-Limburg
omdat t een lelijke naam is..moet altijd meteen aan tilburg/goirle denken als ik zo'n naam zie.
Volgens mij is het gewoon een complot.
quote:Zou het...?
Op maandag 24 maart 2003 20:35 schreef Kresj het volgende:Volgens mij is het gewoon een complot.
V.
quote:Volgens mij zijn het code's die alleen mensen met zo'n bordje kunnen lezen. Eigenlijk beheersen ze de wereld!
Op maandag 24 maart 2003 20:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Zou het...?
V.
Kijk uit voor de gevelbordjesmafia!!!
Maar weet je wat pas echt lelijk is? Mensen met zo'n beschilderde dakpan naast de deur, dat snap ik pas niet. Of met zo'n getimmerd houten huisje met stro erin en een nepkonijn...
Dat zou pas verboden moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 24-03-2003 20:44]
ik snap het niet.
quote:Yep.
Op maandag 24 maart 2003 20:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Zou het...?
V.
"Hoi, dit is het antwoordapparaat van Berend, Annemieke, Sam (3 jaar!), Lisa (baby!) en Dirk (cavia!)."
'Gezelligheid' is hier het sleutelwoord.
quote:ge-zel-liiiig
Op maandag 24 maart 2003 20:50 schreef shmoopy het volgende:[..]
Yep.
Is het zelfde slag mensen dat op een antwoordapparaat de hele familie zet:"Hoi, dit is het antwoordapparaat van Berend, Annemieke, Sam (3 jaar!), Lisa (baby!) en Dirk (cavia!)."
quote:Oh, ik dacht 'kotsteiltje'.
Op maandag 24 maart 2003 20:50 schreef shmoopy het volgende:
quote:Dan knaagt-ie hem stuk.
Op maandag 24 maart 2003 20:56 schreef SmashBro het volgende:
Wat is er mis met je cavia op het antwoordapparaat zetten?.
Ik weet het eigenlijk ook niet.. volgens mij is het meer om het aan de buitenwereld te showen..
quote:En dan het huis "Anbesalidi" noemen
Yep.
Is het zelfde slag mensen dat op een antwoordapparaat de hele familie zet:"Hoi, dit is het antwoordapparaat van Berend, Annemieke, Sam (3 jaar!), Lisa (baby!) en Dirk (cavia!)."
quote:Je cavia op een ouderwetse draaitafel zetten, dáár is pas niks mis mee.
Op maandag 24 maart 2003 20:56 schreef SmashBro het volgende:
Wat is er mis met je cavia op het antwoordapparaat zetten?.
Ja, ik ga weer ontopic.
S.
quote:bosbrand
Op maandag 24 maart 2003 21:05 schreef Solomon het volgende:
Zo heeft het woonwagenkamp hier ook een naam, "bosrand"
Een kleine bloemlezing uit wat ik gisteren tijdens een 30 minuten durend busritje tegenkwam.
quote:
'Gezelligheid' is hier het sleutelwoord. keutelwoord
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 24-03-2003 21:32]
Het touwtrekken met de vorige bewoners over de sanering van de grond is begonnen.
Ik heb hem de suggestie gedaan zijn stulpje "De OlieNood" te dopen
Nachtmerrie zul je bedoelen.
quote:Vergeet niet de beschilderde dakpan als naamplaat.
Yep.
Maar "nooit gedacht" en "altijd wat" geven de burgermansdroom aan een huis te bezitten. Zelfs caravans en tuinhuisjes hebben een naam.
Op mijn volkstuin, en veel andere buitencomplexen, heeft haast elk huisje een naam: vaak spreekt daaruit de hoop, een wens, heimwee naar verre streken of soms gewoon de naam van de bewoners. Dan krijg je dit: op Ons Tuinhof, achterin staat huisje ANPEMAlA. Dus ik nog denken, zeker Molukkers ofzo maar dan blijkt het zo'n samengestelde naam: Ankie, Peter & Marijke en Lars (de kids). Doen die mensen hun huisje over, zit je mooi aan ANPEMALA vast kwa naam.
Het is net als met schepen, ze hebben een nummer maar kunnen niet zonder naam en omdopen is vragen om ongeluk, net als naamloos door het leven gaan. Vraaag blijft: waarom dit bijgeloof handhaven? Vermoedelijk om het bezit een meerwaarde te geven. Groter te maken dat het is.
Het Muiderslot, Het loo, Soestdijk, Weltevree, Het Zwaluwnest, Altijd Wat, ANPEMALA.
quote:Of "'t con amper"
Op maandag 24 maart 2003 23:06 schreef OProg het volgende:
Ook altijd een topper: "Krekwakwau"![]()
quote:Oh my godness,
Op maandag 24 maart 2003 20:27 schreef Verbal het volgende:
Kijk eens om je heen in dit luisterrijke landje en je ontkomt er gewoon niet aan: gevels met daarop een bord of desnoods postmodern semi-creatief gewrocht ijzerwerk waaruit de naam van het desbetreffende pand blijkt.
.
Gaat dit nou over mensen die hun stulpje een naam geven, of zit er eigenlijk iets heel anders achter, Verbal ?
Weet je wat het volgens mij is :
jij kunt niet tegen mensen die op een normale manier in het leven staan. die gewoon een bakkie drinken i.p.v espresso, die s'avonds naar Ivo niehe kijken i.p.v het laatste meesterwerk van AFTH te penetreren, of die in de zomer naar de de Costa gaan, i.p.v met een "De waard-tent" , 3 "kinderen voor kinderen", en zo'n zeurende "Siska Dresselhuys" ernaast richting de wijnstreken in Frankrijk te vertrekken.
Elitaire onderscheidingsdrang (ook wel brulboeierij ) noemen we dat!
Ik heb nieuws voor je: 3 kwart van Nederland bestaat uit "gewone" mensen!
Als je dat niet mee kunt leven verhuis je toch gewoon lekker naar een kunstenaarsdorp als Bergen o.i.d ? kun je je lekker samen met Peter Klashorst-achtige figuren onder het genot van een grappa ergeren aan al dat "domme volk"
Daaaaaaaaag!
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 25-03-2003 15:03]
quote:Jaaaaaaaaaaah die nieuwbouw wijk tussen Eindhoven en Riel!!!!
Op maandag 24 maart 2003 23:06 schreef OProg het volgende:
Ook altijd een topper: "Krekwakwau"![]()
Die wilde ik ook noemen!!
Bij mijn ouders in de straat staat een huis genaamd "De Branding" oid. klein detail, het huis staat midden in een bos, in een gehucht vlakbij Eindhoven .
quote:Yeah right... Het zijn immers vooral de "gewone mensen' die hun huis van 5 ton naar een overleden kanariepiet uit hun jeugd noemen!
Op dinsdag 25 maart 2003 14:51 schreef qbus het volgende:
Ik heb nieuws voor je: 3 kwart van Nederland bestaat uit "gewone" mensen!
quote:Lees de essentie van mijn verhaal nou eens, oetjoekel!
Op dinsdag 25 maart 2003 15:03 schreef Nuoro het volgende:[..]
Yeah right... Het zijn immers vooral de "gewone mensen' die hun huis van 5 ton naar een overleden kanariepiet uit hun jeugd noemen!
Overigens heb ik nog steeds geen flauw idee wat het betekend. M'n broertje zweert dat het 'Ga hene want het tocht' moet zijn, maar daar heb ik toch wat twijfels bij
quote:Nah, de essentie van je 'verhaal' is volgens mij dat je Verbal probeert af te zeiken, werkeloze wasknijpermonteur!
Op dinsdag 25 maart 2003 15:05 schreef qbus het volgende:[..]
Lees de essentie van mijn verhaal nou eens, oetjoekel!
quote:Tis goed met je....
Op dinsdag 25 maart 2003 15:07 schreef Nuoro het volgende:[..]
Nah, de essentie van je 'verhaal' is volgens mij dat je Verbal probeert af te zeiken, werkeloze wasknijpermonteur!
quote:Dat je Verbal niet grappig vindt.
Op dinsdag 25 maart 2003 15:05 schreef qbus het volgende:[..]
Lees de essentie van mijn verhaal nou eens, oetjoekel!
Nou ik ben er trots op dat ons huis een naam heeft: Het Arendsnest
en dat onze boot een naam heeft en dat onze honden een naam hebben en onze katten, paarden en onze vissen hebben ook allemaal namen en onze vogels hebben ook allemaal namen en ik heb een naam en mijn ouders hebben een naam en mijn broertje heeft een naam en de buren hebben namen en ik ben er TROTS op!
Dat het onzin is, so what! Ik roep iedereen op om alles en iedereen een naam te geven: je computer, je schemerlamp, ja zelfs je deurmat. Gezellig toch? We leven al in een onpersoonlijke, anonieme, grijze massa, laat de mensen toch!
Hulde voor de mensen die hun huis een naam geven!
Effe serieus nu. Ik stoor me er niet aan dat mensen hun huis een naam geven. Ik stoor me eerder aan dakpannen die naast de deur hangen, Laven die voor het raam staan en tuinkabouters naast de metselkuip die als vijver moet dienen.
Ik heb er zo'n hekel aan, huisjes met naam. Maar erger vind ik die blokhutten die dienst doen als schuren, en die appart een naam geven . aaaarrggghhhh
quote:Helemaal met je eens! Dakpannen....
Op dinsdag 25 maart 2003 15:23 schreef ramses het volgende:
Ik stoor me eerder aan dakpannen die naast de deur hangen, Laven die voor het raam staan en tuinkabouters naast de metselkuip die als vijver moet dienen.
'k moest ff zoeken maarreh:
Beschilderde dakpannen naast de voordeur
By the way, ons huis heeft ook een naam, maar dat had het al, dus. Als we het bordje weghalen, dan heb je zowiezo al zo'n lelijke plek op de muur. We vinden het wel bij het huis passen, dus laten we het zo.....
quote:Ik ben er van overtuigd dat Verbal voor Paleis Soestdijk wel een uitzondering wil maken.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:00 schreef Koningin het volgende:
By the way, ons huis heeft ook een naam, maar dat had het al, dus. Als we het bordje weghalen, dan heb je zowiezo al zo'n lelijke plek op de muur. We vinden het wel bij het huis passen, dus laten we het zo.....
quote:Huis ten Bosch...
Op dinsdag 25 maart 2003 16:32 schreef Litpho het volgende:[..]
Ik ben er van overtuigd dat Verbal voor Paleis Soestdijk wel een uitzondering wil maken.
V.
quote:Ook goed. Zullen we het naambordje voor Soestdijk maar weg gaan halen dan?
Op dinsdag 25 maart 2003 16:36 schreef Verbal het volgende:
Huis ten Bosch...V.
quote:Inderdaad, maar zo heet ook het huis van een vriendin van mij "Carpe Diem" ...pluk de dag
Op maandag 24 maart 2003 23:22 schreef Vibromass het volgende:
He, wat een ongezellig topic. Pluk de dag, dames en heren
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 26-03-2003 07:55]
quote:Inderdaad, ook vaak Latijnse spreuken erop.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:49 schreef janssen15 het volgende:[..]
Inderdaad, maar zo heet ook het huis van een vriendin van mij "Carpe Diem" ...pluk de dag
Trouwens bij mijn ouders staat er aan de overkant een huis met daarin een verenigingskamer(vna de kerk, die erachter staat) en dat heet "De Notenhof". Maar goed de gein is dat wij Noteboom van de achternaam heten en dat "De Notenhof" dan dus beter bij ons huis past.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:35 schreef OleGallis het volgende:[..]
Helemaal met je eens! Dakpannen....
'k moest ff zoeken maarreh:
Beschilderde dakpannen naast de voordeur
quote:DAT is wel humor
Op vrijdag 28 maart 2003 21:01 schreef k_man het volgende:
Een tandarts hier in de stad heeft zijn huis 'Carpe Dentem' gedoopt. De sadistische lul..
quote:Zo heet de helft van alle huizen met een naam
Op dinsdag 25 maart 2003 16:49 schreef janssen15 het volgende:[..]
Inderdaad, maar zo heet ook het huis van een vriendin van mij "Carpe Diem" ...pluk de dag
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:46 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb wel eens een huis gesignaleerd met de volgende 'naam': "Altied drok".![]()
Voor de niet-Groningers: het betekent "Altijd druk"
Ik denk dat ik een bordje voor m'n huis laat maken, met *Terror* erop.
Nee, heeft niks te maken met oorlog
Is wat anders
Maar ach hoe vaker mensen schelden op kleinburgerlijkheid hoe minder het me doet, accepteer dat zeker 80% van de Nederlandse bevolking geen smaak heeft...leeft een stuk relaxter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |