quote:Jij bent ook gehersenspoeld door de emancipatie-maffia zo te merken.
Op maandag 24 maart 2003 12:36 schreef Roellio het volgende:
Lichamelijk misschien, geestelijk niet.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:42 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Jij bent ook gehersenspoeld door de emancipatie-maffia zo te merken.
[even serieus]
Onze 'erfenis' uit vroegere tijden.. kan niet missen.
quote:Ik twijfel d'r niet aan dat ie bestaat. En ontstaan doet 't volgens mij doordat je als man je vrouwtje wilt beschermen en dat je wel zgn weet wat het beste voor haar is... Dat gaat al heel ver terug.
Op maandag 24 maart 2003 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
F. had het erover in het GM-topic op K&L. Bestaat die natuurlijke dominantie van de man over de vrouw? En, indien zo, hoe ontstaat die...?
Sommige vrouwen domineren wel degelijk, maar ik hou daar persoonlijk niet zo van. Heb een tijd gehad dat ik 't wel leuk vond, maar over het algemeen gaat dat zo aan je mannelijkheid knagen. Ikzelf geef de voorkeur aan gelijkheid. Gelijkheid... met een klein beetje mannelijke dominantie
Fysieke dominantie is er natuurlijk wel.
quote:Nu ja mannen duwen vrouwen wel in een keurslijf natuurlijk. Kijk naar het gymnasiummeisjes-topic in K&L. Daar ging die post van f. ook over...
Op maandag 24 maart 2003 13:08 schreef milagro het volgende:
Vrouwen manipuleren die vermeende dominantie zo omverFysieke dominantie is er natuurlijk wel.
Er zijn vrouwen die hun man het idee geven dat ze het voor het zeggen hebben, maar in feite heeft hij nix in te brengen.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 13:42 schreef DennisMoore het volgende:
Vrouwen?! Boeie!
Mannen kunnen gewoon harder slaan, dat is de hele clue...
quote:En er zijn ook mannen die vrouwen het idee geven dat ze wel wat in te brengen hebben, terwijl dat niet zo is......
Op maandag 24 maart 2003 13:39 schreef R_ON het volgende:
Mannen mogen dan fysiek de "macht" hebben, geestelijk zijn het toch vaker de vrouwen die het winnen.Er zijn vrouwen die hun man het idee geven dat ze het voor het zeggen hebben, maar in feite heeft hij nix in te brengen.
denk niet dat er zoiets als een 'natuurlijke' dominantie bestaat (behalve dan fysiek)..denk dat het voornamelijk iets cultureels, en daarmee veranderlijk, is
quote:dat heeft zoveel invloed als je karakter toelaat.
Op maandag 24 maart 2003 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien dat vrouwen in het privé domein dominanter zijn. Maar in het publieke domein niet. Dat is ingericht naar de wensen en voorkeuren van mannen. Kijk eens naar alle X-reclames op SBS-6 en dergelijken... Wat voor invloed heeft dat op bijv. jonge meisjes en vrouwen...?
zoals anorexia niets te maken heeft met een vermeend schoonheidsideaal denk ik niet dat je zo kunt zeggen dat die reclames invloed hebben op het zelfbeeld of waar jij denkt dat je plek is, boven, onder of naast de man
quote:Andersom evengoed..
Op maandag 24 maart 2003 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
Mannen hebben wat nodig van vrouwen en dat maakt ze zwakker...?
quote:*proest*
Op maandag 24 maart 2003 13:08 schreef milagro het volgende:
Vrouwen manipuleren die vermeende dominantie zo omver
Dat zou je dan eens bij mij moeten proberen, zou je nog sneller dumpen dan de gemiddelde Josti-spast met z'n ogen kan knipperen!
Manipulatie spelletjes zijn echte een no-go. Remember that, bitch.
quote:Komt mij voor dat de scharen gevoelsarme, stoere jongens en mannen meer aangewezen zijn op de genegenheid van vrouwen dan andersom. Vrouwen kunnen elkaar ook nog genegenheid geven... Mannen doen dat elkaar niet of nauwelijks dan wel zeer secundair.
Op maandag 24 maart 2003 19:13 schreef Brennie het volgende:[..]
Andersom evengoed..
Je hebt liefde en genegenheid van elkaar nodig..
Ik denk dat het principe "zwakker zijn", en daar naar handelen en denken in wat voor relatie dan ook.. geen goed doet.
quote:En wat houdt dat in...?
Op maandag 24 maart 2003 19:50 schreef Gaja het volgende:
Ik heb de broek in huis aan
quote:Het komt mij voor dat jij geen benul hebt van wat een gezonde relatie eigenlijk is...
Op maandag 24 maart 2003 19:27 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Komt mij voor dat de scharen gevoelsarme, stoere jongens en mannen meer aangewezen zijn op de genegenheid van vrouwen dan andersom. Vrouwen kunnen elkaar ook nog genegenheid geven... Mannen doen dat elkaar niet of nauwelijks dan wel zeer secundair.
Het zijn toch helemaal geen healthy relationships waar je het allemaal over hebt? Ouder-kind relaties met seks. Dat zijn het. In een volwassen man-vrouw relatie is er namelijk altijd sprake van een zeker evenwicht zodat ieder op z'n eigen terrein dominant is, and all in due time. In mijn relaties wel tenminste. Gelukkig.
Die zieke shit waar jij het allemaal over hebt interesseert me dus to-taal niet. Ik zou bijna zeggen: "gatverdamme!".
quote:haahahahah idd
Op maandag 24 maart 2003 12:42 schreef Solid_Snake het volgende:[..]
Jij bent ook gehersenspoeld door de emancipatie-maffia zo te merken.
quote:dat is dan ook geen man
Op maandag 24 maart 2003 13:39 schreef R_ON het volgende:
Er zijn vrouwen die hun man het idee geven dat ze het voor het zeggen hebben, maar in feite heeft hij nix in te brengen.
quote:idd
Op maandag 24 maart 2003 20:21 schreef Nuoro het volgende:[..]
Het komt mij voor dat jij geen benul hebt van wat een gezonde relatie eigenlijk is...
Het zijn toch helemaal geen healthy relationships waar je het allemaal over hebt? Ouder-kind relaties met seks. Dat zijn het. In een volwassen man-vrouw relatie is er namelijk altijd sprake van een zeker evenwicht zodat ieder op z'n eigen terrein dominant is, and all in due time. In mijn relaties wel tenminste. Gelukkig.
Die zieke shit waar jij het allemaal over hebt interesseert me dus to-taal niet. Ik zou bijna zeggen: "gatverdamme!".
![]()
quote:Geen machtsspelletjes in meneer zijn relatie hoor. Als vlak, alles gelijk, leuk zoiets... En iemand die iets anders beweert is ziek...
Op maandag 24 maart 2003 20:21 schreef Nuoro het volgende:[..]
Het komt mij voor dat jij geen benul hebt van wat een gezonde relatie eigenlijk is...
![]()
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:40 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Geen machtsspelletjes in meneer zijn relatie hoor. Als vlak, alles gelijk, leuk zoiets... En iemand die iets anders beweert is ziek...
O, dus als er geen sprake is van onderling gemanipuleer en kinderachtige machtspelletjes dan is een relatie automatisch vlak (vlak als in 'saai' en niet 'spannend' neem ik aan?)? Nou dat zegt dan van alles over jou.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 19:20 schreef Nuoro het volgende:[..]
*proest*
Dat zou je dan eens bij mij moeten proberen, zou je nog sneller dumpen dan de gemiddelde Josti-spast met z'n ogen kan knipperen!
Manipulatie spelletjes zijn echte een no-go. Remember that, bitch.
Keep your shirt on, darling, I was only teasing
Slechte ervaringen op dit gebied?
quote:Domineer mij , please........
Op maandag 24 maart 2003 21:09 schreef X-Ray het volgende:
Ik vind je nogal overdreven reageren Nuoro.Slechte ervaringen op dit gebied?
quote:Houd je mond vrouw.
Op maandag 24 maart 2003 21:12 schreef milagro het volgende:[..]
Domineer mij , please........
quote:Komt niet in de buurt van de bitchslap van Nuoro... heeeeeeeeeerlijk
Op maandag 24 maart 2003 21:17 schreef X-Ray het volgende:[..]
Houd je mond vrouw.
.
quote:O ja, zeker. Toen ik een jaar of 20 was, of zo. Maar daarna niet meer hoor, Raymond. Want zoals ik zeg, dat is dus niet iets waar ik naar op zoek ben in een relatie.
Op maandag 24 maart 2003 21:09 schreef X-Ray het volgende:
Ik vind je nogal overdreven reageren Nuoro.Slechte ervaringen op dit gebied?
And you?
quote:jaaa maar vrouwen bijten harder !!
Op maandag 24 maart 2003 13:44 schreef Fliepke het volgende:Mannen kunnen gewoon harder slaan, dat is de hele clue...
quote:Blijf vooral lekker naief. "Machtsspelletjes" ontstaan door de situatie.Om maar eens een heel herkenbaar voorbeeld te geven: schoonouders!
Op maandag 24 maart 2003 21:31 schreef Nuoro het volgende:[..]
O ja, zeker. Toen ik een jaar of 20 was, of zo. Maar daarna niet meer hoor, Raymond. Want zoals ik zeg, dat is dus niet iets waar ik naar op zoek ben in een relatie.
And you?
De grote vraag is dan: wie trekt aan het kortste eind.
En ook hele kleine beslissingen neem je vaker op een dag dan je denkt. Wie heeft er b.v bij jullie de afstandsbediening vast, Nuoro???
quote:je gaat naar kerstdiners uit respect voor je/haar ouders. Niet vanwege iemand die je dwingt ofte beveelt. Al was je alleen, dan zou je nog wel gaan. Tenzij je echt rot van binnen bent of je een kutjeugd gehad hebt.
Op maandag 24 maart 2003 22:40 schreef R_ON het volgende:[..]
Blijf vooral lekker naief. "Machtsspelletjes" ontstaan door de situatie.Om maar eens een heel herkenbaar voorbeeld te geven: schoonouders!
1e kerstdag: waar ga je naar toe? Je bent door jouw ouders ook uitgenodigd? je hebt geen zin, maar zij dwingt je.
quote:Achternaam: V.
Op maandag 24 maart 2003 21:31 schreef Nuoro het volgende:Raymond.
.
Kwartje gevallen!
quote:En ook goede Morgen doctor! Daar gaat dit topic toch helemaal niet over. Ik noem het voorbeeld om duidelijk te maken wie het in bepaalde situaties, die je samen met je partner moet nemen, uiteindelijk voor het zeggen heeft.
Op maandag 24 maart 2003 22:44 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
je gaat naar kerstdiners uit respect voor je/haar ouders. Niet vanwege iemand die je dwingt ofte beveelt. Al was je alleen, dan zou je nog wel gaan. Tenzij je echt rot van binnen bent of je een kutjeugd gehad hebt.
quote:Ow, dus als ik het goed begrijp is de vraag wat er 's avonds gegeten gaat worden (om maar net zo'n nietszeggend voorbeeld te gebruiken als jij hier doet) dan zeker ook al een machtspelletje?
Op maandag 24 maart 2003 22:40 schreef R_ON het volgende:[..]
Blijf vooral lekker naief. "Machtsspelletjes" ontstaan door de situatie.Om maar eens een heel herkenbaar voorbeeld te geven: schoonouders!
1e kerstdag: waar ga je naar toe? Je bent door jouw ouders ook uitgenodigd? je hebt geen zin, maar zij dwingt je.De grote vraag is dan: wie trekt aan het kortste eind.
En ook hele kleine beslissingen neem je vaker op een dag dan je denkt. Wie heeft er b.v bij jullie de afstandsbediening vast, Nuoro???
Mja, als je elkander om een gehaktbal al het bloed onder de nagels vandaan haalt. Tsja...
Anyway, not my thing. Maar veel plezier ermee, R_ON.
quote:Je had misschien beter helemaal niet kunnen reageren, niet op mij tenminste... Ik schreef zelf namelijk al het volgende: "In een volwassen man-vrouw relatie is er namelijk altijd sprake van een zeker evenwicht zodat ieder op z'n eigen terrein dominant is, and all in due time."
Op maandag 24 maart 2003 22:51 schreef R_ON het volgende:
Ik had elk willlekeurig voorbeeld kunnen noemen.
Capice?
En zo niet, want misschien spreek je geen engels, of zo; "all in due time", wil zoveel zeggen als; "alles op z'n tijd".
Dus nogmaals; capice?
quote:Eh, moet dit soms typische Haagse humor voorstellen, bijgoochem?
Op maandag 24 maart 2003 22:47 schreef X-Ray het volgende:[..]
Achternaam: V.
.
Kwartje gevallen!
quote:Hehe, dat jij het gelijk hebt over "het bloed onder de nagels vandaan halen", dat is jouw conclusie!
Op maandag 24 maart 2003 23:28 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ow, dus als ik het goed begrijp is de vraag wat er 's avonds gegeten gaat worden (om maar net zo'n nietszeggend voorbeeld te gebruiken als jij hier doet) dan zeker ook al een machtspelletje?
Mja, als je elkander om een gehaktbal al het bloed onder de nagels vandaan haalt. Tsja...
[..]
Je had misschien beter helemaal niet kunnen reageren, niet op mij tenminste... Ik schreef zelf namelijk al het volgende: "In een volwassen man-vrouw relatie is er namelijk altijd sprake van een zeker evenwicht zodat ieder op z'n eigen terrein dominant is, and all in due time."
Ik had "machtspelletje" tussen aanhalingstekens gezet. En dat doe ik echt niet zomaar. Dominant is waarschijnlijk een beter gekozen woord.
Dat de ene keer jij beslist en de andere keer zij, nou prima toch. Ik ben blij voor je.
quote:It'sy way and it's my way and again it is my way.
Op maandag 24 maart 2003 19:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
En wat houdt dat in...?
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 20:55 schreef Gaja het volgende:[..]
It'sy way and it's my way and again it is my way.
En alleen omdat je het zo onvermurwbaar brengt...
quote:ha ha een vrouw moet werken, kinderen baren, koken, schoonmaken.
Op dinsdag 25 maart 2003 21:01 schreef Bombie het volgende:[..]
Just this once... I will be submissive....
En alleen omdat je het zo onvermurwbaar brengt...
quote:Ik ben 't met je eens hoor.... vrouwen hebben het ook veel zwaarder
Op dinsdag 25 maart 2003 21:20 schreef Gaja het volgende:[..]
ha ha een vrouw moet werken, kinderen baren, koken, schoonmaken.
En mannen wat vreten zou in godsnaam uit dan behalve werken, That's why it's my way boy
quote:En we krijgen ook minder betaald
Op dinsdag 25 maart 2003 21:22 schreef Bombie het volgende:[..]
Ik ben 't met je eens hoor.... vrouwen hebben het ook veel zwaarder
quote:Ook dat nog.... *troost* ... stort je hart maar uit hoor meisje..
Op dinsdag 25 maart 2003 21:28 schreef Gaja het volgende:[..]
En we krijgen ook minder betaald
quote:Ik hoef mijn hart niet uit te storten, het is gewoon een feit. MANNEN ZIJN LUI. En zo ken ik er nog een paar
Op dinsdag 25 maart 2003 21:51 schreef Bombie het volgende:[..]
Ook dat nog.... *troost* ... stort je hart maar uit hoor meisje..
Bombie domineert je wel... hoef je nergens meer over na te denken... geen zorgen... lol
quote:Hier ben ik de draad al kwijt ....
Op maandag 24 maart 2003 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
F. had het erover in het GM-topic op K&L.
quote:Er zijn mannen die lui zijn.
Op dinsdag 25 maart 2003 22:03 schreef Gaja het volgende:[..]
Ik hoef mijn hart niet uit te storten, het is gewoon een feit. MANNEN ZIJN LUI. En zo ken ik er nog een paar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |